Problemet är att ”branschen” har gjort en fuling och kapat termen ”beta” bara för att det ska låta bra. Det som idag är en ”beta” är vad som egentligen borde vara ett Demo/Stresstest.
En beta, ja, det är ju en fas utvecklaren internt har haft under utvecklingen.
Dom problem du talar om, är sånt som säkert sitter så djupt rotat i motorn att det inte finns en chans att dom kommer kunna fixa det på det korta fönstret mellan ”beta” och release.
I min mening är ”beta” som sagt dagens typ av marknadsföring, kombinerat med lite stresstest av servrar samt monkeytesting i en skala dom inte har resurser till internt.
Förhoppningen är alltså att fånga upp kritiska saker som annars hade slagit vid release, samtidigt som dom gentemot den största mängden spelare där ute har nån typ av ”gå ur fängelset kort” då alla eventuella ”problem” bara viftas bort med en ”ja men det är en beta, det där löser vi till release”, det hade inte gått att säga om det hade hetat ”Demo”.
Jag spelade denna ”beta” och ledsnade på 5 minuter. Grötigt upplägg (tyckte inte direkt man fick nån självklar förklaring över objectives?) och helt sjukt med dessa lootboxes som verkade göra som så att folk man mötte hade bättre vapen? Antar att det var därför dom ändrade på det. Är väl jag som blivit gammal, men blir bara frustrerad av alla olika ”val”/loadouts och unlocks/levels m.m.
Däremot SJUKT nice med en singleplayerkampanj, så blir nog att plocka upp detta i en rea-back eller begagnat mot slutet av livscykeln.