Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför människor är negativa till något som i princip inte kostar tillverkarna något att implementera?!
Visst... håller med om att hårdvaran snabbt blir föråldrad. Men sålänge netflix i 4k funkar och tvns inbyggda google cast funkar så är det väl bara en bonus? Slippa lägga pengar på en chrome cast som annars tar upp en hdmi-port? Jag har inte så höga förväntningar, men det som fungerar är som jag ser det en bonus.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Använder ej tv, jag har testat smart-tv som är några år gamla och de alla sög.

Jag ser det bara som en tidsfråga, när mer smarttv får datakraft som en raspberrynpi så kan de köra llt mer. Och det enda de behöver ha är egentligen en standardinstallation av ubuntu, där alla applikationer går att installera som raspberryn.

Jag kan tänka mig väldigt mycket roligt som man kan göra med en sådan tv, inte minst som tvkoisk. Att köpa till extra hårdvara kostar pengar, kan bli snodd etc.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung 2016 års modell. Fick sälja min APTV då alla funktioner fanns i min då nya smart TV plus 4K HDR Netflix och 4K HDR YouTube.

Fungerar bra fortfarande men som Thomas säger så vet man inte om 3 år. Har ingen box eller antenn kopplad till min TV, däremot en PC. Använder nog TV appar och PC 50/50. Varken You Tube eller Netflix lirar ju ihop med HDR på PC. Ja, just det, Netflix W10 Store app fungerar ju inte alls för mig då något är sönder i Stores programvara

Väntar spänt på att en Webbläsare kan visa HDR material på Netflix och YouTube. Någon som vet varför det ännu inte går?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

äger ingen smarttv, har två Pioneer 5090h med varsin parabolbox och atv i väntan på att SONY A1 Oled ska dippa ner till rimlig prisnivå

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung förra vintern och blev väldigt överraskad över hur bra smart-TV funktionen, ja, fungerade. Hade nog kunnat leva med den och skippa min AppleTV om det inte var så att jag hade en del material på en NAS som jag ville spela upp från också. Fjärrkontrollen var ganska lik den som kommer till AppleTV, menysystemet var logiskt och lika snabbt att bläddra genom som på AppleTV'n. Det gick snabbt att starta upp appar och växla mellan dem. Hittade inga begränsningar i det trådlösa nätverket, körde 4K från Netflix utan problem.

Detta var också en TV som kostade 6000, med 55" IPS och HDR (well). Grymt mycket för pengarna.

Kan tillägga att den förra TV:n var också en Samsung, den köpte jag 2012. Den hade också smart-TV "funktionalitet" men som var totalt oanvändbart, absolut värdelöst. Så skillnaden på ca 5 år mellan dessa TV-apparater är ljusår. Något för er att tänka på, som inte testat på länge, eller har en äldre TV och säger att smart-TV är dåligt.

Permalänk
Medlem

Använder överhuvudtaget inte alls smartfunktionerna i mina dumburkar, de fungerar helt enkelt i allmänhet för dåligt. Skulle förstås gärna slippa betala för dem också.

Kan dock se att de fyller en funktion, det finns ju trots allt gott om användare som varken kan, vill eller orkar hålla på med alternativen, utan nöjer sig med vad de får serverat så att säga, och kanske tycker det är rimligt att köpa en ny apparat efter några år, när tillverkaren slutar släppa mjukvaruuppdateringar för fortsatt stöd av diverse onlinetjänster.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag förstår inte varför människor är negativa till något som i princip inte kostar tillverkarna något att implementera?!
Visst... håller med om att hårdvaran snabbt blir föråldrad. Men sålänge netflix i 4k funkar och tvns inbyggda google cast funkar så är det väl bara en bonus? Slippa lägga pengar på en chrome cast som annars tar upp en hdmi-port? Jag har inte så höga förväntningar, men det som fungerar är som jag ser det en bonus.

Nä inte får tillverkarna cpuer, sändare och annat för att driva dessa funktioner gratis. Utanför smartfunktionerna behöver en tv inte massor av beräkningskraft.

Absolut en bonus ifall de är smidigt att använda men den kostar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vi kör Shield (Android TV/chromecast) i vardagsrummet och en chromecast i sovrummet.

Tvn i vardagsrummet har faktiskt väldigt bra bild på Netflix, som är enda inbyggda appen av intresse, men den är så sjukt långsam i jämförelse med shield så har inte använt den sen shield köptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en Philips åt budget hållet 4k TV med Android TV och tycker det är helt suveränt. Det trådskaparen skriver om man 1-2 minuters svarstid känner IAF inte jag igen. Tvärtom, det är ganska rappt. Även spel är OK på teven.

Det som är bra med Android TV är utbudet av appar.
Min TV klarar av att med Kodi-appen streama x265 4k, vilket är helt suveränt, sedan alla andra appar som Youtube, SVT, olika play-appar och netflix etc.

HTPC:n finns emellertid kvar för mera avancerade spel och de riktigt tunga x264/ripparna som inte teven klarar.

Som bonus så är Miracast i teven helt fläckfri och riktigt bra när man snabbt vill visa något på mobilen.

Jag tror trådskaparen redan från början bestämt sig för att Android-tv är skräp, och sedan bara kör vidare på det spåret.

Permalänk

Har två av LG's nya OLED tvs och deras WebOS 3.0 är riktigt roligt att använda faktiskt.
Skillnad var det på min förra Samsung 55 som var seg, laggade och aa var seg...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är skillnad på märken av TV-apparater här tycker jag. Samsung och Sony är bättre än LG imo.
Min Samsung TV är från 2012 och är relativt seg och inte jättesmart. Men den har Netflix, Viaplay och HBO och det räcker för mig.
Jag har provat Chromecast och HTPC men gillar det inte. Typ, se en film. Vänta ska bara starta datorn också använda tangentbord och mus, leta i utforskaren och what not. Likadant med Chromecast. Ta fram mobilen och starta film, höga volymen på fjärren, pausa filmen på mobilen.
Kalla det i-lands problem, men jag vill ha en enda fjärrkontroll när jag kollar TV. Likadant vägrar jag kanalbox!

Permalänk
Medlem

HTPC all the way. Bara där jag kan göra saker tillräckligt fritt.

Permalänk
Medlem

Ska jag se film från datorn så använder jag "Samsung Smart view". Då kan man koppla ihop väldigt smidigt till TV'n via nätverk, mycket smidigt (subtitles med samma namn som filen kopplas även till auto om den ligger i samma mapp).
Sen ser jag på Netflix och andra streamingtjänster via mobilen (Kopplar upp till chromecast) till TV'n. Samma sak med Youtube.

Så nja, Smart'TV funktionerna på min Samsung ue55ju7005 är ju inget jag direkt använder. Testade i början, men kändes ganska osmidigt och långsamt. Så blev som sagt helt Smart view, mobilen och Chromecast som blev "smart".

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Har en Philips 65-tummare som kör Android. Är nån sorts quadcore i den så gränssnittet funkar rätt bra utan att vara irriterande segt.
Det som stör mig är att Philips av någon anledning tillåter väldigt få appar från Play Store. De jag har användning för är Plex, SVT Play, Netflix, Youtube och Viaplay. Hade jag kunnat köra HBO, Amazon och C-More också hade jag kunnat skippa Apple TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag förstår inte varför människor är negativa till något som i princip inte kostar tillverkarna något att implementera?!
Visst... håller med om att hårdvaran snabbt blir föråldrad. Men sålänge netflix i 4k funkar och tvns inbyggda google cast funkar så är det väl bara en bonus? Slippa lägga pengar på en chrome cast som annars tar upp en hdmi-port? Jag har inte så höga förväntningar, men det som fungerar är som jag ser det en bonus.

Smart-TV är något de tar betalt för, för att få de bättre Smart-TV funktionerna så kan de kasta på en hel del extra i pris. Och allt som oftast så är det bundlat så att om du vill ha den bättre panelen eller någon annan orelaterad funktion så måste du även betala massa extra för den extra Smart-TV-skiten som oundvikligen finns med.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha några smart-tv funktioner i tv. Använder mig av Chromecast eller liknade. Jag vill inte betala flera tusen på en TV sen så är den seg. Vill ha en TV som gör sitt jobb att ta signal från HDMI och vissar upp dne för mig. Inget annat

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Har en Philips 65-tummare som kör Android. Är nån sorts quadcore i den så gränssnittet funkar rätt bra utan att vara irriterande segt.
Det som stör mig är att Philips av någon anledning tillåter väldigt få appar från Play Store. De jag har användning för är Plex, SVT Play, Netflix, Youtube och Viaplay. Hade jag kunnat köra HBO, Amazon och C-More också hade jag kunnat skippa Apple TV.

Kan vara så att Netflix betalat Philips pengar som HBO inte har gjort.

Permalänk
Medlem

Jag kör chromecast, finns nog ingen mer prisvärd lösning.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Uj då känner du inte min morsa. Hon kan lära sig men det var inte populärt när man skulle installera chromecast. Allt ska fungera som förr men deras 2 år gamla Samsung tv fixar inte svt play längre vettigt. Den höll länge min Samsung plasma som hade dåtidens mest avancerade smarttv var utdaterad på 1 år

Tycker ärligt talat inte att Chromecast är direkt jättesmidigt då är de lättare komma igång med smarttv funktionerna som fortfarande fungerar. Problemet har vart hittills bara att de blir utdaterade så extremt fort. Men utanför PC så är de i regel betydligt smidigare än vad jag upplever chromecast ultra som jag tydligen hade inbyggt i min nya Philips OLED. Då jag aldrig köper tv sett till smartfunktioner hade jag noll koll på vad som erbjöds. Den är kopplad till alla möjliga mycket smartare och rappare enheter.

Frågan är om chromecast ultra inbyggt uppdateras separat och stöds via google så philips kan aldrig döda funktionaliteten när de vill fokusera på årets modeller? Då har den ju lite större chans överleva mer än två år

Skojar du? Chromecast är ju hur enkelt somhelst. Blev förvånad när jag köpte gen 2.

Permalänk
Medlem

Köpte min Sony-tv för kanske 3-4 år sedan. en smart-tv. Ställde upp den och kopplade in den, rörde inte några saker på flera månader. Skönt! Jag hade redan min NUC och min TiVo. Nu kör jag tyvärr Boxer genom tvn och den är sååå dum. Jag vill spela in löpande varje vecka, det går inte! Jag får vänta i kanske en minut när jag startat den innan jag kan byta källa eller gå till guiden. Provat mors LG smarttv med en sådan där "pekare". Varje tryck är också slött men lite snabbare än min sony.

Jag provade youtube på tvn, så slött! Jag har inte ens provat Netflix på min tv, varför skulle jag det när min NUC är så mycket snabbare. Varför ska jag vänta efter varje tryck på en fjärrkontroll när man vet att saker kan vara snabbare.

Tror de flesta som handlar tv idag inte använder funktionerna alls. "Vanliga" människor har inte så stor kunskap om teknik och tv, märker det varje dag i mitt jobb. HD bild vid köp av HD-Ready tv, Usb-kabel mellan tv och dator för att få bild, många frågar om Type A-Type A USB-kabel för olika konstiga anledningar. (ja, det finns sådana, men inte för de tänkt sig),m.m. Jag säger inte att människor är dumma, man har ju olika intressen.

När man är en van datoranvändare vill man inte gå tillbaka till en slö tv, där menyer är konstiga och där man måste trycka för varje steg i en lista. Med musen på datorn skrollar man snabbt i en lista, trycker på en musknapp och vips så kommer filmen/bilden upp. (och inte efter man sett en snurrande symbol ett bra tag)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Bildexpert 📺

@Dunde: Skönt att höra någon är helnöjd! Blev lite orolig där med tanke på omröstningen. Nej, jag har inget emot Android-TV. Jag har däremot inte mycket tolerans för system som låser ut mig i över en minut.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Aleshi:

Kan vara så att Netflix betalat Philips pengar som HBO inte har gjort.

Tror inte någon part är så värst intresserad av slänga pengar på varandra. Incitamentet är snarare så att Netflix har strategin att finnas på så många plattformar som möjligt och har flerårig kompetens både tekniskt och affärsmässigt som backar den strategin.

Philips i sin tur vill ha så många populära appar som möjligt för att sälja fler TV. HBO har säkert viljan att finnas där men verkar inte riktigt ha den totala kompetensen ännu. Så möjligtvis skulle Philips kunna gå in med resurser för att får HBO att komma till dem men av olika anledningar har inte det skett ännu

Permalänk
Medlem

Man kan ju köpa en steam link rätt billigt på steam tills idag (om jag verkligen vill ha/behöver den är en annan fråga) men såg också att Samsung har steam link appar i deras nyare TV-apparater, hur mycket hårdvara kan det egentligen röra sig om i den lilla lådan om en TV-processor ska kunna göra samma arbete? Och med tanke på hur dåligt och långsamt allt utöver kanske netflix fungerar på TV-apparater hur bra jobb kan den egentligen göra?

Permalänk
Medlem

Här hemma kör vi en "gammal" laptop med Windows 10 som HTPC. Jag försöker få sambon att acceptera min RPi2 med Kodi men hon stretar emot.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Det stora problemet med smart-tv är ju detta att tv-tillverkarna tycks anse att en tv håller cirkus ett år bara och sedan är den hopplöst ute och borde ersättas av en ny trots att allt övrigt fungerar på den.

Efter den tiden struntar man i att uppdatera smartfunktionen och appar i många fall och detta ibland redan innan apparatens garanti gått ut.

En tv i sig håller ju tekniskt 5-10 år, ibland mer och man kunde väl tycka att det borde finnas krav på att hålla smart-tv funktionen uppdaterad i 3år åtminstone,
om det ska vara någorlunda vettigt och inte som nu bara knappt året och ibland är det så pass illa att teven är utdaterad redan när man får hem teven från butiken.

Det är väl en sak om det inte går att uppdatera därför att den tekniska utvecklingen helt sprungit ifrån apparaten, men nu bryr man sig inte om att uppdatera trots att det tekniskt inte skulle vara problem att uppdatera.

Bara därför att teven är ju redan såld så om kunden lämnas i kylan efter ett år så har de redan fått in kundens pengar och då är det därefter ointressant att lägga energi och pengar på utveckling o underhåll av smartfunktionen.

Det är väldigt varierande kvalitet också exempelvis vilka appar och playtjänster som stöds för oftast är det någon eller några av de större svenska kanalernas tjänster som antingen inte finns alls eller i en halvfungerande betaversion.

Detta då på den nyköpta apparaten där man efter något år skiter i utvecklingen så det fortfarande står beta på appen som inte utvecklas något mer. Då kan det röra sig om en så pass (för många i alla fall) viktig app som SVT play som överges av utvecklarna.

Därav tvingas man över till lösningar som ChromeCast vilken visserligen funkar hyggligt men har den ganska irriterande bristen att man måste starta på mobilen/plattan och sedan flytta över programmet till teven jämfört med att kunna sköta allt med fjärrkontrollen.

Visst sedan finns det mer utvecklade mediaspelare med egen fjärr som Apple-tv men även på den saknas en del tjänster och varför i hela friden kunde inte Apple när man nu kom ut med en ny Apple-tv som klarar 4k se till att den också stöder Youtubes VP-9 codek.

HTPC lösningar är något för en del men de blir ganska dyra om de också ska klara av 4k med HDR samt att de kräver lite mer av användaren vilket blir ett problem för otekniska användare.

Bästa hade varit om tv-tillverkarna kunnat ena sig någorlunda om en standard som bygger på något gemensamt som Android-tv istället för att alla kör sina egna race med Tizen och Webos och liknande som dessutom fort åldras och har för liten användarbas för externa utvecklare.

Tyvärr har det även på Android både på telefon och tv blivit så att man slutar uppdatera långt innan den tekniska gränsen för uppdateringsbarhet är nådd men här finns åtminstone en förutsättning till att skapa något gemensamt istället för att var och en ska uppfinna nya fyrkantiga hjul.

Tv-tillverkarnas taktik att inte uppdatera så fort nästa årsmodell kommer leder egentligen bara till att konsumenterna till sist blir missnöjda allt eftersom kunderna upptäcker att de blir lurade på smartfunktionernas korta livslängd. Speciellt då de flesta är sedan tidigare är vana vid att kunna ha en tv rätt länge.

Som det nu är blir nästan smart-tv ett antiargument och inte något som spelar roll vid köpet då alla insatta vet att det överges så fort.
Har redan blivit många som har/haft smart-tv eller Blue-ray/Dvd med smartfunktioner som helt övergetts och detta finns kvar i minnet när man sedan ska köpa nya apparater.

Inte många skulle köpa en dator där windows knappt går att använda alls efter ett år därför att den inte kan uppdateras och programmen då i stor mängd skulle sluta att fungera utan man förväntar sig åtminstone 3-5år av uppdateringar av operativsystemet.

De tillverkare som åtminstone kunde hålla smart-tv någorlunda uppdaterat och kanske släpper appar och uppdateringar även till en 2-3år gammal apparat,
dessa skulle jag hellre gynna vid ett nyköp gentemot en konkurrent med likvärdig apparat som man vet kommer överges helt till nästa årsmodell anlänt.

Även om man har en HTPC eller extern mediabox så är det ändå en till apparat som ska startas upp, i de fall när faktiskt smart-tv fungerar bra och man med några klick på tv-fjärren får igång playtjänsten så är det ganska bekvämt att slippa behöva fippla med mobilen eller extra fjärrkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Kan vara så att Netflix betalat Philips pengar som HBO inte har gjort.

Så kan det absolut vara.

Permalänk
Medlem

Tycker det är precis värdelöst, vår sony tv från 2016 med antroid tv kraschar sporadiskt.
Kan vara när som helst, när barnen sitter och kollar på barnkanalen linjärt tex.
Och ibland när man sitter och spelar ps 4 så får man upp blaffor för att "youtube har slutat fungera" osv.

Hade utan tvekan bytt ut den rakt av mot samma modell utan smart tv om det hade gått och funnits.

Permalänk
Medlem

Jag hoppade tidigt på Chromecast (Gen 1) och jag gillade den skarpt. Dock så var det ett antal strömningstjänster som inte gick att casta. Den var lite buggig i början och ibland fick jag starta om strömningen innan det ville fungera. På grund av det låga priset hade jag inga problem med buggarna.

Idag efter uppdateringarna och typ alla stöder Chromecast tycker jag det fungerar ypperligt. Jag skaffade en till mina föräldrar också.

Då det blir dags att köpa en ny tv bryr jag mig mest om bildkvalitén och då blir det troligt en ny Chromecast som kan leverera bättre bild.

Permalänk

Har en sony smart-tv från 2015 (tror jag) Enda smart tv-funktionen jag använder (ibland) är netflix, och t.om med det krånglar en hel del imellanåt. T.ex så krashar appen alltid om man sätter igång ett avsnitt/film för snabbt, måste alltså gå in på titelns meny, vänta 10-15 sekunder och sen starta.

Jag har en htpc i vardagsrummet undangömt som jag använder för det mesta annars. Men ibland är det soft att bara använda Tv-kontroll och skippa det trådlösa tangentbordet. Dessutom upplever jag högre uppdateringsfrekvens när jag streamar via smart-tv appen gentemot via hdmi från htpcn.

Men förutom det begriper jag inte varför det ska vara så jäkla svårt att trycka in lite vettigare lösningar i smart-tvn .
Vet att det finns nyare apparater som har android som OS. Någon som vet om de funkar bättre ?

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag förstår inte varför människor är negativa till något som i princip inte kostar tillverkarna något att implementera?!
Visst... håller med om att hårdvaran snabbt blir föråldrad. Men sålänge netflix i 4k funkar och tvns inbyggda google cast funkar så är det väl bara en bonus? Slippa lägga pengar på en chrome cast som annars tar upp en hdmi-port? Jag har inte så höga förväntningar, men det som fungerar är som jag ser det en bonus.

Mja. Jag har två smartTVs (samsung) i huset. De står ofta ensamma för överlägset flest anrop ut från mitt nätvkerk. Mobilerna med alla sociala media-appar har inte en chans! De är alltså så jädra sugna på att rapportera allt hela tiden även om jag bara kollar på TV.
Att dessa smarta prylar vanligen dessutom är fyllda av säkerhetshål som inte täpps igen gör dem ju ideala för botnätverk till överbelastningsattacker och det vill jag ju egentligen inte vara med och bistå med hårdvara till. Dessutom är mjukvaran i dem ofta seg som Vipeholmskola! En TV med smarta funktioner har inte sällan problem (lagg i menyterna) med att växla source när den är nystartad för det är så mycket annat tjafs som ska startas när TVn dras igång. Ja SVT har redan slutat fungera också... Kass.
Dessutom får man upp helt ointressant tjafs på skärmen när man kollar på nån film eller spelar spel som att "nu slutar vi stöjda twitter på den här TVn" eller att något precis har uppdaterats. Ovälkommen informationskanal...

Med det sagt så används väl netflix på TVapparaterna ändå för det är ju ännu enklare att ha det inbyggt än att använda chromecasten. Slippa ta fram mobilen ;). Så är jag nöjd med nuvarande smartTVapparater? Nä jag tycker inte de är så himla bra i nuläget. Men ja, de är ju samtidigt bekväma. Värt att tillägga är väl att jag inte har tagit upp ämnet i bekanstskapskretsen (knappast ett brinnande intresse i frågan) men nu när tråden dök upp så är det nog så att jag inte tycker smartTVs når i hamn riktigt kring användarvänlighet eller säkerhet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled