Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr_jonez:

Wish tog bort min order. Det står ingenting längre när man kollar orderhistorik.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad hade du för status på din order?
Pending (Avvaktande Order) eller Processing (Behandlar)?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Dubbel (bort)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

så... detta fungerar ej längre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många verkar ha fått sina ordrar borttagna, är det roliga över boys?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

så... detta fungerar ej längre?

Min order ligger då kvar änsålänge!

Permalänk
Skrivet av Mezzlock:

http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

Välj dator och kina, tull 0% moms 25% står det då.

Tack, måste ha varit moms som jag har fått vid ett tidigare tillfälle.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av headphoneninja:

Många verkar ha fått sina ordrar borttagna, är det roliga över boys?

Kanske, kanske inte
Har fortfarande inte sett någon med statusen "Behandlar order" eller "Processing" säga att deras order har annullerats.

Min order är kvar i alla fall. Lagd runt klockan 13 igår med den statusen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Kanske, kanske inte
Har fortfarande inte sett någon med statusen "Behandlar order" eller "Processing" säga att deras order har annullerats.

Min order är kvar i alla fall. Lagd runt klockan 13 igår.

Skönt, min står under Behandlar!
Bekräftelse fick jag dock direkt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggalaxyy:

så... detta fungerar ej längre?

Min är kvar!

Återkommer givetvis om den trollas bort!

Permalänk
Medlem

Rip, gissar på att "custom fee" innebär 100% pålägg på inköpspriset. Dom har nog insett att allt har gått åt helvete nu för dom, var kul att följa detta så länge det varade

Permalänk
Medlem

Har lagt en order på 3st 1080 TI, igår vid 12:00, 3388,4 kr styck inklusive moms, räknar med tull 600-800kr per kort och eventuellt en avgift ifrån postnord för att hantera ärendet ca 100kr för alla tre.

Idag fick jag besked om att kreditupplysning har gjorts från klarna.
Wish säger att ärendet ska behandlas senast 20okt, så inom 2dagar vet vi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av driejgon:

https://i.imgur.com/abkp0q3.png

Rip, gissar på att "custom fee" innebär 100% pålägg på inköpspriset. Dom har nog insett att allt har gått åt helvete nu för dom, var kul att följa detta så länge det varade

Det är bara en varning om att du kanske får betala tull vid införande i sverige. Du betalar inte till wish / butiken. Det är inte 100%

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Kanske, kanske inte
Har fortfarande inte sett någon med statusen "Behandlar order" eller "Processing" säga att deras order har annullerats.

Min order är kvar i alla fall. Lagd runt klockan 13 igår med den statusen.

Ser inte ut som att dem som fått "behandlar" och orderbekräftelse mejl fått sina ordrar borttagna ännu. Men allt kan väl hända fram till att dem behandlat varan t.om. 20 Oktober.

Permalänk
Medlem

Är det någon förutom TS och nån av de absolut första i tråden, som fått sitt kort skickat?

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaRcotize:

Mitt blev enl. Klarnas info på öret mot vad det stod i min slutspec. i Wish-appen/bekräftelsemailet. Dock verkade det ju som att momsen lades på redan i min kundkorg till skillnad från dig.

Fel av mig, jag hade också moms inkluderat i kundkorgen. Kan det komma några andra summor som t.ex. tull etc? Såg att nån skrev att tullen kommer hamna på 0% och refererade till Tullverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prpx:

Vilken säljare beställde du ifrån, samt vad har du nu för orderstatus på wish?

Den enda som sålde 1080ti. Tomtomp eller vad de heter.

Statusen är under behandling

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sqd: Mitt kort ska skickas senast den 20:e. Antar väl att de flesta har något liknande på sina beställningar.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av Borked:

Fick precis mail från wish att jag kommer få mitt kort.

Köpte det för 3729kr tidigt igår morse med klarna faktura (betala i nov), fick bekräftelse direkt.
Ingen faktura på klarna än, men de har gjort en upplysning på mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet du vart man ser det om upplysningen?

Permalänk
Medlem

Mitt 1080Ti står fortfarande som bekräftat, och gjorde ju även en beställning på en DJI Spark, och på den hade jag fått meddelande om jag var okej med att det kunde bli importavgift Självklart svarade jag att det var okej. Får se vad som händer.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@sqd: Mitt kort ska skickas senast den 20:e. Antar väl att de flesta har något liknande på sina beställningar.

19 för mig, kan återkommer imorgon om vad som händer!

Permalänk
Skrivet av driejgon:

https://i.imgur.com/abkp0q3.png

Rip, gissar på att "custom fee" innebär 100% pålägg på inköpspriset. Dom har nog insett att allt har gått åt helvete nu för dom, var kul att följa detta så länge det varade

Läste detta på någon artikel: "För dator- och telekomprodukter som datorutrustning och mobiltelefoner är det generellt noll procent. "

Vet ej om det fortfarande gäller, får verkligen hoppas på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Vet du vart man ser det om upplysningen?

Jag fick sms från Kivra att en kreditupplysning har tagits

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Det där måste ju vara en lögn. Efter avbruten order (avvaktande).

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

@seraj5: Håller tummarna för dig Hoppas du får ditt

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Igår la jag en beställning på ett 1070 för 2200~ riksdaler (kl 20:30). Idag har jag fått en orderbekräftelse och nu sållar jag mig helt sonika till dem som har status "Behandlas senast 20 okt. 2017".. Blir intressant att se varåt det barkar härnäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av driejgon:

https://i.imgur.com/abkp0q3.png

Rip, gissar på att "custom fee" innebär 100% pålägg på inköpspriset. Dom har nog insett att allt har gått åt helvete nu för dom, var kul att följa detta så länge det varade

Står inget annat än att det kan tillkomma tull, men det verkar inte vara några större belopp som jag ser vad folk kommit fram till

Permalänk
Medlem

För mig var moms och deklareringskostnad inkluderat i slutpriset vid utcheckning.
Så totalt; 5487,30kr.

En 50%-kod: kbrjjms

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Beställde ett "storlek 1070" med stod 1060 i texten för 2200kr. Stod att jag skulle få den 2jan så avbröt ordern.

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

https://image.prntscr.com/image/DJJ5b1aeTqK_2pS9Z6Gl7w.png

Det där måste ju vara en lögn. Efter avbruten order (avvaktande).

Nja. Det är ju många som det funkar för så varför skulle de bara ta bort en del ordrar på måfå.

Permalänk
Medlem

En av de som köpte tidigt, ett 1080ti kl 8:00 igår. Har status "processing" men inte fått någon kreditupplysning och kan inte se något på Klarna heller. För er som fått kreditupplysning, vad har ni för status?