Permalänk

Godkänd kundvagn?

Räcker denna setup för att spela typ senaste CoD och redigera Full HD-film i Adobe pp? (bryr mig mindre om render-tid och mer om att det inte laggar och dylikt). Samt kan någon bekräfta att jag inte har missat något? Följer alla nödvändiga kablar med? Fungerar dessa delar tillsammans?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10782382/

Tack på förhand

Permalänk

kommer funka fint men du skulle kunna ta ett bättre chassi.

Visa signatur

feting dator

Permalänk

ska du köra med stock kylaren till cpu?vet inte hur amd kylare e men antar dom e lika värdelösa som intels.

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Skrivet av ARAGON_GVD:

ska du köra med stock kylaren till cpu?vet inte hur amd kylare e men antar dom e lika värdelösa som intels.

vill minnas att amds spire mm. ska vara rätt bra

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

Ta dessa minnena, de är värda de extra hundringarna för ett Ryzen system.
http://cdon.se/hemelektronik/g-skill-flare-x-16gb-2-kit-ddr4-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

ska du köra med stock kylaren till cpu?vet inte hur amd kylare e men antar dom e lika värdelösa som intels.

AMD's nya stockkylare för Ryzen är riktigt bra för att vara stockkylare. Fungerar utmärkt även för överklockning. Kanske inte riktig high-end överklockning, men strax under. Det är nya tider!

Angående kundvagnen så ser det bra ut! Som tidigare nämnt så kan du nog hitta ett lite roligare chassi

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

ska du köra med stock kylaren till cpu?vet inte hur amd kylare e men antar dom e lika värdelösa som intels.

Absolut inte, AMDs kylare är faktiskt rätt så bra. Låg ljudnivå och kyler helt okej jämfört med de billiga eftermarknads lösningar som finns där ute (te:x 212 evo).

Till TS, din kundvagn är jätte bra, du har valt delar som går sjukt bra ihop och du lär bli nöjd.

Permalänk
Medlem

Fattas en SSD.

EDIT:Hoppas missade 960 evo. Paketet ser bra ut.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Jag hade ju tagit en dubbel så stor vanlig SSD istället för en NVME.

Permalänk

@makatech: (Av ren nyfikenhet) varför är de bättre? Vad blir skillnaden?

Permalänk

@Keffmode: Just det ja! Har du något som du rekommenderar som inte kostar skjortan? Och av nyfikenhet, varför rekommenderar du just det?

Permalänk

@Karazhan: Vad är skillnaden på en vanlig SSD och en NVME?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westmanen:

@makatech: (Av ren nyfikenhet) varför är de bättre? Vad blir skillnaden?

Minnen med Samsung b-die kretsar har visat sig fungera bättre med Ryzen än minnen med SK Hynix kretsar.

Man kan köra minnena i högre hastigheter och med lägre timings vilket gör att man får lite bättre totalprestanda ur systemet.

Det går att diskutera men för 300-400kr extra tycker jag det är värt det.

Permalänk
Medlem

De rekommenderar en vanlig SSD då nVME är väldigt snabb men spel har ingen nytta av det. Ingen upplevd skillnad för dig, bättre att lägga pengar på en större SSD.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Minnen med Samsung b-die kretsar har visat sig fungera bättre med Ryzen än minnen med SK Hynix kretsar.

Man kan köra minnena i högre hastigheter och med lägre timings vilket gör att man får lite bättre totalprestanda ur systemet.

Det går att diskutera men för 300-400kr extra tycker jag det är värt det.

har samma minnen, kör 3066 utan några problem i mitt 1600/b350mini-itx combo, 300-400 spänn för nått som knappt vid det här laget märks av är pengar kastade i sjön.

sen får du tänka på att det är ett 1060 han har i paketet oxå.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6902527/phanteks-eclipse-p300-tem...
Hade hellre tagit det chassit men det är jag det

Och angående frågan om kylaren så kanske denna kan vara värd att kolla på:
https://www.inet.se/produkt/5320174/arctic-cooling-freezer-33...
https://www.sweclockers.com/testpilot/24293-testpilot-arctic-...

Men datorn i sig ser bra ut

Permalänk
Medlem

@Westmanen: Här är ett förslag med snabbare minnen (Samsung B-DIE), och större SSD (som kommer upplevas precis lika snabb i spel som NVMe-varianten)
http://www.inet.se/kundvagn/visa/10782660/

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

har samma minnen, kör 3066 utan några problem i mitt 1600/b350mini-itx combo, 300-400 spänn för nått som knappt vid det här laget märks av är pengar kastade i sjön.

sen får du tänka på att det är ett 1060 han har i paketet oxå.

Toppen, visste inte att moderkortet i fråga hanterar Hynix minnen i hastigheter över 2933MHz helt problemfritt, grattis får man väl säga.

Permalänk
Medlem

@westmanen såhär hade min slutgiltiga kundvagn sett ut om jag hade valt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10782904/

Valde chassit Define C Mini då det bara är någon hundring dyrare. Det är ett väldigt mycket mer komplett chassi med ljuddämpning. Har byggt i Define C (inte mini) och det är en fröjd att bygga i. Skillnaderna är bara att dom sänkt hela chassit på höjden i mini-versionen (för mATX).

Det står max längd PSU 175mm på chassit, men 165mm är på gränsen nästan Bara så du vet det! Det kommer dock fungera utan problem.

Det kan bli lite trångt och jävligt. Behöver du inte 3.5"-platser för HDD så är det bara att ta bort buren så försvinner hela problemet. Kolla på bilderna för chassit så kommer du förstå vad jag menar. Om nätagget är tillräckligt långt så blir det väldigt trångt för kabeldragning när 3.5"-buren är installerad.

Minnena är också värt varenda krona då Ryzen fullkomligt älskar låg latency RAM. Även höga hastigheter på RAM. Du skulle ju kunna beställa minnena från en annan sida om de inte finns i lager.

Jag skrev detta väldigt nyvaken så är det något lurigt i texten så ber jag om ursäkt

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.3*

Tråd låst då vi fortfarande inte tillåter korspostning. Vänligen fortsätt diskussionen i din befintliga tråd.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...