iiglo skärmstativ MS410 - något att ha?

Permalänk
Medlem

Hej, är det möjligt att köra utan sidoskärmar?, bara skippa montera sidorören dvs. Vill ha två 24 skärmar på varandra men hittar inget lämpligt stativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av zery:

Hej, är det möjligt att köra utan sidoskärmar?, bara skippa montera sidorören dvs. Vill ha två 24 skärmar på varandra men hittar inget lämpligt stativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte testat men sidoarmarna monteras separat och jag antar att det borde gå att köra utan

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har inte testat men sidoarmarna monteras separat och jag antar att det borde gå att köra utan

Skall testa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Vet du om det går att enbart två skärmar på detta stativ någorlunda vettigt? Funderar på att köpa ett stativ, har bara två skärmar men tänker köpa en till inom kort. Går det att använda detta under tiden tror du? Tex kan man montera en skärm på varje arm, skippa skärm i mitten, och "trycka ihop" skärmarna från armarna? Dvs, två skärmar brevid varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maetthew:

@NordhNet: Vet du om det går att enbart två skärmar på detta stativ någorlunda vettigt? Funderar på att köpa ett stativ, har bara två skärmar men tänker köpa en till inom kort. Går det att använda detta under tiden tror du? Tex kan man montera en skärm på varje arm, skippa skärm i mitten, och "trycka ihop" skärmarna från armarna? Dvs, två skärmar brevid varandra.

Ja, det går.. Fästena för "sido-bildskärmarna" är skjutbara på armen, så det är bara att justera in dem mot mitten.

Sen hur snyggt det blir är ju en annan sak, då armarna kommer sticka ut på sidorna.

Beställde mitt från Komplett och det mesta låg utanför paketet, när det kom fram till postombudet.. allt var helt dock.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Lyfter tråden lite då jag är i behov av ett stativ för 4 skärmar, dock vill jag ha dom stackade 2x2. Typ
Norlink Spaceco Pro S4. Dock verkar den här modellen vara utgående, ingen har dom i lager, komplett säger att dom är påväg in väntar svar från dom.

Någon som har något annat tips? I värsta fall får jag köra två stativ som är till för två skärmar. Om man vill söka efter stativ på typ ebay och amazon, vad ska man använda för sökord?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Någon som provat 27"+32"+27" Och hur det fungerade i så fall? jag antar att om det fungerar så gäller det att ha de yttersta skärmarna så långt ut det går på armarna.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av SplendidPerformance:

Någon som provat 27"+32"+27" Och hur det fungerade i så fall? jag antar att om det fungerar så gäller det att ha de yttersta skärmarna så långt ut det går på armarna.

Tror inte det funkar eftersom armen är 1385mm enligt https://www.oc.nu/iiglo-skarmstativ-ms410-for-4-x-13-27-vesa-...

Och t.ex en HP Z32 är nästan 1 meter bred så finns det inte plats.

Permalänk
Skrivet av keyser_01:

Tror inte det funkar eftersom armen är 1385mm enligt https://www.oc.nu/iiglo-skarmstativ-ms410-for-4-x-13-27-vesa-...

Och t.ex en HP Z32 är nästan 1 meter bred så finns det inte plats.

Har precis satt in en 32tums i mitten nu och har 2st 27tummare på sidorna om den samt en 27tummare ovanför den. Det fungerar klockrent har till och med någon cm kvar att tillgå på sidorna. Men alla skärmar har ju inte samma mått. Men för mig fungerade detta fint på detta stativ.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av SplendidPerformance:

Har precis satt in en 32tums i mitten nu och har 2st 27tummare på sidorna om den samt en 27tummare ovanför den. Det fungerar klockrent har till och med någon cm kvar att tillgå på sidorna. Men alla skärmar har ju inte samma mått. Men för mig fungerade detta fint på detta stativ.

Vad bra, måste ha snubblat när jag tänkte, du kanske kör de vridna 90 grader?

Permalänk
Skrivet av keyser_01:

Vad bra, måste ha snubblat när jag tänkte, du kanske kör de vridna 90 grader?

Nej nej. Jag kör dem precis som jag gjorde när det bara var 3st 27 tummare. fick dra ut de yttersta skärmarna till nästan max på armarna bara. fortfarande samma vinkel på dem.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Entusiast

Tänkte själv testa 38" i mitten, 34" ovanför samt en vertikal 27" på sidan... återkommer nästa helg hur det funkar

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Zpnk:

Tänkte själv testa 38" i mitten, 34" ovanför samt en vertikal 27" på sidan... återkommer nästa helg hur det funkar

Oooh, spännande! Lite åt det hållet har mina tankar gått också

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord