Vilka tjänster köper man billigast spel till PC?

Permalänk
Medlem

Vilka tjänster köper man billigast spel till PC?

Hej!

Nyss köpt en bärbar PC som klarar de mesta spelen. Inte varit i denna värld på ett tag.
Nu vill jag ha spel för billig peng - t.ex. Pubg och BF1. Man skall ha Steam antar jag och kanske ha t.ex origin access?

Vart köper jag nya spel billigast annars? Kom gärna med tips

Permalänk
Avstängd

Kinguin.net använder jag oftast, har väldigt stort utbud, till väldigt attraktiva priser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk

http://www.allkeyshop.com/blog/ nycklarnas egna pricerunner inte bara till pc utan även konsoller ^^

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Medlem

Förvarnar om att tråden kommer att beskjutas med klagomål om grey-market-sidor, men Kinguin och G2A är de billigaste sidorna. Hur moraliskt rätt det är, är en annan femma.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

https://isthereanydeal.com/
Prisjakt för spel, typ.
Listar enbart auktoriserade återförsäljare.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Förvarnar om att tråden kommer att beskjutas med klagomål om grey-market-sidor.

Kan du ge dig fan på. Här är lite att börja med.

https://www.pcgamesn.com/action-henk/action-henk-g2a-piracy
http://www.pcgamer.com/natural-selection-2-developer-deactiva...
https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q
https://www.youtube.com/watch?v=jFc_kK6Ae2k

För egen del håller jag mig borta från affärer som tar extra betalt för att skydda mig från deras egna ruttna affärsmetoder.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

@Kungsan77: Kikade precis på länken du skickade. Är på jakt efter en Windows 10 key till lillebrorsans nya dator. Såg att det var betydligt billigare priser än på till exempel Kinguin, dessutom inte OEM utan en standardnyckel. I din erfarenhet, hur säkert är det att köpa från de återförsäljare som hemsidan listar?

Till exempel kostar en OEM-nyckel på Kinguin 250kr men på sidan du skickade hittade jag en återförsäljare som sålde Standard-nyckel för 12.13€.

Permalänk
Skrivet av Carlhest:

@Kungsan77: Kikade precis på länken du skickade. Är på jakt efter en Windows 10 key till lillebrorsans nya dator. Såg att det var betydligt billigare priser än på till exempel Kinguin, dessutom inte OEM utan en standardnyckel. I din erfarenhet, hur säkert är det att köpa från de återförsäljare som hemsidan listar?

Till exempel kostar en OEM-nyckel på Kinguin 250kr men på sidan du skickade hittade jag en återförsäljare som sålde Standard-nyckel för 12.13€.

Jag köpte en win 10pro retail key la till den på microsoft kontot och loggade in via den när jag istallerade windows, så den funkade prima.svenska och 64bitars bara välja vad du vill

Har även köpt tripple A spel på Hrk gaming alltid funkat.
Även gta5 online stålar , whale shark typ alltid funkat.

Har testat G2A men det va strul ibland så köper inte där längre och så vill dom du ska köpa en garanti på deras podukter ska funka vid ev strul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlhest:

I din erfarenhet, hur säkert är det att köpa från de återförsäljare som hemsidan listar?

Jag har köpt licenser på sidor som dessa många gånger och har endast en gång fått en licens som redan hade använts. Men då jag betalade via Paypal så kan man använda Paypals klagomålsfunktion och rapportera problemet. Då startas en liten back-and-forth där båda sidor får säga sitt. Men personerna från sidan som jag köpte licensen ifrån tog inte ens chansen att svara på klagomålet, och då vinner automatiskt den klagande som får pengarna tillbaka. Jag tror att personerna bakom dessa sidor vet om att vissa nycklar inte kommer fungera och struntar i att försöka slåss om att behålla pengarna när någon klagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

https://isthereanydeal.com/
Prisjakt för spel, typ.
Listar enbart auktoriserade återförsäljare.

Varje gång jag lägger till ett spel på min önskelista på Steam så hamnar det automatiskt på min lista på isthereanydeal och jag kommer sen få epost när spelen på min önskelista hamnar under en viss priströskel. Fruktansvärt smidigt, även om det driver en till en del impulsköp.

Permalänk
Skrivet av Roffe:

Kan du ge dig fan på. Här är lite att börja med.

Fast det är två olika frågor. Det ena är återförsäljning av begagnade nycklar, det andra är gråförsäljning, dvs försäljning av lagliga importerade nycklar från ett annat land där en laglig återförsäljare är billigare än återförsäljaren i ens eget land.
Att köpa begagnade nycklar är att tigga om problem, men gråförsäljning ser jag inga problem med. Problemet är att man inte vet ifall nyckeln man köper från billigsajt.ru är grå eller begagnad.

Permalänk
Medlem

@Awakeruad: problemet är att nycklarna är inte bara köpta från ett land där nycklarna är billigare utan att man använder stulna kreditkortsuppgifter för att köpa nycklarna som sedan får återbetalas av försäljaren fast nyckeln blir användbar ändå.
Man först köper en pubg nyckel från försäljaren blue hole man får ett nyckel men sedan kräver visa pengarna tillbaka då någon handlar med stulet kreditkort så blue hole går även back på transaktionen.

Med det sagt så köper jag ändå vissa spel från dessa sidor dock aldrig från g2a eftersom deras gshield blir man inte av. Fick beställa nytt kort med nya uppgifter.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlhest:

@Kungsan77: Kikade precis på länken du skickade. Är på jakt efter en Windows 10 key till lillebrorsans nya dator. Såg att det var betydligt billigare priser än på till exempel Kinguin, dessutom inte OEM utan en standardnyckel. I din erfarenhet, hur säkert är det att köpa från de återförsäljare som hemsidan listar?

Till exempel kostar en OEM-nyckel på Kinguin 250kr men på sidan du skickade hittade jag en återförsäljare som sålde Standard-nyckel för 12.13€.

Om du ska köpa grey market kan du lika gärna köpa det billigaste. Kostar 30kr på ebay.

Permalänk
Medlem

Ni som funderar på att nyckar köpa från sidor i stil med G2A eller andra sidor med uppseendeväckande låga priser kan ju ta en titt på denna videon först:

https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q

Har inga synpunkter på om man köper därifrån ändå, men förhoppningsvis så är man en mer medveten konsument och gör ett aktivt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Fast det är två olika frågor. Det ena är återförsäljning av begagnade nycklar, det andra är gråförsäljning, dvs försäljning av lagliga importerade nycklar från ett annat land där en laglig återförsäljare är billigare än återförsäljaren i ens eget land.
Att köpa begagnade nycklar är att tigga om problem, men gråförsäljning ser jag inga problem med. Problemet är att man inte vet ifall nyckeln man köper från billigsajt.ru är grå eller begagnad.

Jag radade bara upp ett antal artiklar och videos som förklarar varför G2A är ett gigantiskt skitföretag som aktivt skadar spelbranschen, speciellt indie-utvecklarna. Det har inte så mycket med gråförsäljning att göra som försäljningen av koder som anskaffats genom kreditkortsbedrägerier vilket kostar utvecklarna en massa pengar i cashback-avgifter.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungsan77:

http://www.allkeyshop.com/blog/ nycklarnas egna pricerunner inte bara till pc utan även konsoller ^^

alla nycklar är pirat nycklar och ej officiella.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Häng på Steam-reorna eller liknande från legitima sidor alternativt betala fullpris, med tanke på hur mycket tid man kan lägga ned på ett spel så är det helt klart värt det.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

När utvecklare säger att de föredrar att du piratkopierar spelet helre än att köpa det på G2A så säger det en del.
Om du vill stödja både utvecklare och välgörenhet så köp nycklarna hos https://www.humblebundle.com/

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

@Netforce: Alla nycklar är lite att ta i... Men de flesta ja.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk

@Netforce: origin är med som återförsäljare på season pass bf1, säljer dom också pirat nycklar?

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk

@Kungsan77: Sen säljer ju allkeyshop inga nycklar utan kollar olika siters priser på vad du söker där ingår greenmangaming, origin etc. "ALLKeyShop.com compares all CD Key stores to buy and download your PC games at the best prices. Instantly use the CD key (a multi-digit code received by email after purchasing from a store) to activate and download pc games via official platforms like Steam, Origin or Battle.net. Browse our Catalog to the best games of today and the past month, with lists of the highest-scoring video games:"

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungsan77:

@Netforce: origin är med som återförsäljare på season pass bf1, säljer dom också pirat nycklar?

Origin är EA's officiella spelbutik/spelklient och den största konkurrenten till Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yaana:

Häng på Steam-reorna eller liknande från legitima sidor alternativt betala fullpris, med tanke på hur mycket tid man kan lägga ned på ett spel så är det helt klart värt det.

Svindyra överlag med få bra reor, betackar mig giriga Steam och liknande. Har köpt många spel på Kinguin och aktiverat på Steam, Origin osv under lång tid, alldrig problem. Humble Bundle brukar ha bara ett par spel i veckan som erbjudande, äldre spel som om dom är bra har man skaffat redan, resten på Humble Bundle är skyhöga priser överlag.

Permalänk
Medlem

@Србо: Det beror ju på vad som man prioriterar; att betala och gynna industrin eller spara pengar och skada den. Humble Bundle är, vad jag förstått det, legitimt?

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yaana:

@Србо: Det beror ju på vad som man prioriterar; att betala och gynna industrin eller spara pengar och skada den. Humble Bundle är, vad jag förstått det, legitimt?

Det skall inte vara legitimt att ta hutlöst betalt som Steam, Origin, även Humble Bundle (förutom dom få bundles) etc. Betackar mig menlösa påståenden som att dom måste ta svindyrt betalt. Nytt spel borde kosta max 300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det skall inte vara legitimt att ta hutlöst betalt som Steam, Origin, även Humble Bundle (förutom dom få bundles) etc. Betackar mig menlösa påståenden som att dom måste ta svindyrt betalt. Nytt spel borde kosta max 300kr.

Jag har inget problem med att du anser det orealistisk. Jag är bara förvånad att många här på Sweclockers förespråkar gråzoner men inte har problem med dyr hårdvara.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

G2Play brukar ha ibland upp till 50% billigare än Steam. Jag bryr mig dock inte om vart nycklarna kommer från så länge jag spar några kronor!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Yaana:

Jag är bara förvånad att många här på Sweclockers förespråkar gråzoner men inte har problem med dyr hårdvara.

Återigen är äkta gråmarknad, dvs importerade nycklar från ett land med lägre priser, inte ett problem. Problemet är att man som kund inte vet varför nycklarna är billiga, och de kan vara begagnade.
Vad gäller hårdvara är det nog rätt många som köper billigare hårdvara från utlandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

G2Play brukar ha ibland upp till 50% billigare än Steam. Jag bryr mig dock inte om vart nycklarna kommer från så länge jag spar några kronor!

Och så säger folk att spelföretagen är giriga...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungsan77:

http://www.allkeyshop.com/blog/ nycklarnas egna pricerunner inte bara till pc utan även konsoller ^^

Mer avskalad sida med samma funktion: http://www.dlcompare.com/

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]