Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Sedan menar du att du när du träffar religiösa människor från olika trosinriktningar följer deras regler och förordningar?

Så du skulle inte respektera regler ifall du skulle besöka någon helgedom för att titta på arkitekturen/konsten inuti den utan bara stövla in bara för att du inte tror på samma som dem, men du är väl kanske tycker att alla skall rätta sig efter dig..

Ursäkta för OT.

Oavsett så tycker jag att man gärna kan undvika att utsätta sig för strålning om det är möjligt, för det finns ju inge belägg att det är dåligt att inte utsätta sig för strålning.

Permalänk
Medlem

Allergisk eller ej, om det är farligt eller ej, jag vet inte. Men om du är i ett rum med många kablar och vagabonderande strömmar (bildas magnetfält) så är det flera som Känner att det är något i rummet. En sidonot är att hus som har biltunnlar under sig kan många få obehag av att vistas i, lågfrekventa ljud man inte hör men kan märka att det är något som inte är vanligt. Fascinerande, att helt avfärda strålningsrädda är onödigt, även om viss skepticism är sund. Men faktum är att det är massor av frekvenser i en lägenhet, att vissa på något vis märker det är inte alls omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepyoh:

Allergisk eller ej, om det är farligt eller ej, jag vet inte. Men om du är i ett rum med många kablar och vagabonderande strömmar (bildas magnetfält) så är det flera som Känner att det är något i rummet. En sidonot är att hus som har biltunnlar under sig kan många få obehag av att vistas i, lågfrekventa ljud man inte hör men kan märka att det är något som inte är vanligt. Fascinerande, att helt avfärda strålningsrädda är onödigt, även om viss skepticism är sund. Men faktum är att det är massor av frekvenser i en lägenhet, att vissa på något vis märker det är inte alls omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tunnlar är förstås en sak, lågfrekventa ljud kan störa utan att de uppfattas (se exempelvis vad som hänt personalen på USAs ambassad på Kuba det senaste). Men elallergi är något helt annat. Elallergiker får ofta problem i rum med många kablar, huruvida kablarna är inkopplade eller ej spelar dock ingen roll, vilket talar kraftigt för att det inte är strömmen i kablarna som är problemet utan att man vet att de är där. Ett försök, som jag inte orkar leta fram, testade ett antal elallergiker genom att ha en stor transformator bredvid dem hela dagen när de arbetade utan att de visste om den var igång eller ej, och efter en månad var det ingen som helst skillnad på de som hade jobbat bredvid en som var igång jämfört med de som jobbat vid en avstängd eller inte inkopplad.

Sen skiter förstås jag i ifall du elsanerar din bostad, bär foliehatt, flyttar till en stuga på landet eller vad du vill, men när elallergiker börjar exempelvis få mobilmaster nerplockade eller en massa bidrag för denna sanering så är det minst sagt problematiskt.

Ytterligare en anekdot: Jag hade för länge sedan en flickvän vars mamma solade solarium hemma typ varje dag. När jag var ihop med henne så flyttade de till en lägenhet där det bodde en elallergiker under dem. Hon hade inga problem alls i ganska många månader tills hon råkade se solariet någon gång och då var det plötsligt katastrof, mätaren åkte fram och det blev en väldig massa tjafs som slutade i att morsan bara fick sola mellan vissa tider då allergikern höll sig hemifrån...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loefet:

Så du skulle inte respektera regler ifall du skulle besöka någon helgedom för att titta på arkitekturen/konsten inuti den utan bara stövla in bara för att du inte tror på samma som dem, men du är väl kanske tycker att alla skall rätta sig efter dig..

Ursäkta för OT.

Oavsett så tycker jag att man gärna kan undvika att utsätta sig för strålning om det är möjligt, för det finns ju inge belägg att det är dåligt att inte utsätta sig för strålning.

Tyckte du det var vad jag skrev? Du pratar om att köra upp telefoner i ansiktet på folk, jag menar att andra inte kan ställa krav på dig utan att de är vettiga. Om jag besöker en helgedom så accepterar jag viss anpassning, ja, det står mig ju fritt att låta bli att besöka denna plats, men därifrån till att låta bli att servera fläsk på en fest jag har på grund av att någon tycker att man inte skall äta sådan mat skulle jag aldrig få mig för att göra. Men jag skulle inte tvinga den personen att äta fläsk för det (även fast det bara rör sig om ren villfarelse).

Det finns mycket som det inte finns belägg för att man inte skall göra... någon måtta på galenskaper måste det dock finnas. Sedan avgör ju var och en var ens egen gräns för galenskaper går...

Permalänk
Medlem

Absolut är strålning farligt. Men det är skillnad på strålning och strålning. Det är den joniserande strålningen som är farlig.

Strålning som används för kommunikation är mycket svagare än det ljus du kan se. Det vill säga om du skyddar dig så pass mot strålning som vi skapar, varför lägger du dig inte i en bunker utan ljus och el? Dessutom är hela jorden magnetisk (det som de med elallergi påstår sig vara överkänsliga mot) så rymden är nog bästa alternativet. men där är strålningen från solen ännu starkare, och går dessutom igenom det mesta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Borde inte en person som är känslig lätt kunna avgöra om WIFI:n är på eller ej, med tanke på att det tydligen påverkar personen på något vis? Är den av torde personen väl känna det kan man tycka - Eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av videopac:

Tyckte du det var vad jag skrev? Du pratar om att köra upp telefoner i ansiktet på folk, jag menar att andra inte kan ställa krav på dig utan att de är vettiga. Om jag besöker en helgedom så accepterar jag viss anpassning, ja, det står mig ju fritt att låta bli att besöka denna plats, men därifrån till att låta bli att servera fläsk på en fest jag har på grund av att någon tycker att man inte skall äta sådan mat skulle jag aldrig få mig för att göra. Men jag skulle inte tvinga den personen att äta fläsk för det (även fast det bara rör sig om ren villfarelse).

Det finns mycket som det inte finns belägg för att man inte skall göra... någon måtta på galenskaper måste det dock finnas. Sedan avgör ju var och en var ens egen gräns för galenskaper går...

Angående fläsk så har vissa religioner förbjudit det på grund av att fläskkött ofta har parasiter i sig och "back in the days" så kunde det vara direkt dödligt. Hade t.ex Muhammed levt idag hade han säkert varit emot tobak, knark och andra gifter i maten. Så det är i sig inget fel att inte vilja äta fläsk. Dock kan du inte jämföra fläsk med strålning. Strålning måste all som bor i ett modernt samhälle utsättas för. Fläsk kan man välja bort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haptic:

Absolut är strålning farligt. Men det är skillnad på strålning och strålning. Det är den joniserande strålningen som är farlig.

Strålning som används för kommunikation är mycket svagare än det ljus du kan se. Det vill säga om du skyddar dig så pass mot strålning som vi skapar, varför lägger du dig inte i en bunker utan ljus och el? Dessutom är hela jorden magnetisk (det som de med elallergi påstår sig vara överkänsliga mot) så rymden är nog bästa alternativet. men där är strålningen från solen ännu starkare, och går dessutom igenom det mesta.

Det är skillnad på naturliga magnetfält och artificiella sådana.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Tunnlar är förstås en sak, lågfrekventa ljud kan störa utan att de uppfattas (se exempelvis vad som hänt personalen på USAs ambassad på Kuba det senaste). Men elallergi är något helt annat. Elallergiker får ofta problem i rum med många kablar, huruvida kablarna är inkopplade eller ej spelar dock ingen roll, vilket talar kraftigt för att det inte är strömmen i kablarna som är problemet utan att man vet att de är där. Ett försök, som jag inte orkar leta fram, testade ett antal elallergiker genom att ha en stor transformator bredvid dem hela dagen när de arbetade utan att de visste om den var igång eller ej, och efter en månad var det ingen som helst skillnad på de som hade jobbat bredvid en som var igång jämfört med de som jobbat vid en avstängd eller inte inkopplad.

Sen skiter förstås jag i ifall du elsanerar din bostad, bär foliehatt, flyttar till en stuga på landet eller vad du vill, men när elallergiker börjar exempelvis få mobilmaster nerplockade eller en massa bidrag för denna sanering så är det minst sagt problematiskt.

Ytterligare en anekdot: Jag hade för länge sedan en flickvän vars mamma solade solarium hemma typ varje dag. När jag var ihop med henne så flyttade de till en lägenhet där det bodde en elallergiker under dem. Hon hade inga problem alls i ganska många månader tills hon råkade se solariet någon gång och då var det plötsligt katastrof, mätaren åkte fram och det blev en väldig massa tjafs som slutade i att morsan bara fick sola mellan vissa tider då allergikern höll sig hemifrån...

Hypokondriker finns det väl alltid. Finns folk som får allergiska reaktioner av plastblommor för att de tror sig vara känsliga för pollen. Många så kallade allergier sitter i huvudet. Nu är ju var och varannan mjölkallergiker och gluten intolerant. Men det finns fortfarande de som har allergi på riktigt. Bara för att några fejkar så betyder det inte att alla gör det. Dessutom kan man mäta EMFs verkan på kroppen. Liksom att man kan observera en svullen hals på en nötallergiker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

Angående fläsk så har vissa religioner förbjudit det på grund av att fläskkött ofta har parasiter i sig och "back in the days" så kunde det vara direkt dödligt. Hade t.ex Muhammed levt idag hade han säkert varit emot tobak, knark och andra gifter i maten. Så det är i sig inget fel att inte vilja äta fläsk. Dock kan du inte jämföra fläsk med strålning. Strålning måste all som bor i ett modernt samhälle utsättas för. Fläsk kan man välja bort.

Det är sant att många av förbuden och reglerna i de gamla religionerna bygger på en vilja att styra beteendet hos anhängarna, en del av rent maktmässiga skäl och andra av praktiska skäl (och det är väl ingen slump att fläskförbudet även finns i gamla testamentet och fortfarande praktiseras i judendomen). Dock kvarstår inte dessa skäl i dagens samhälle och därför bör religionen utvecklas och moderniseras; det sker ju i många religioner på både gott och ont, beroende på om man är konservativ eller inte.

Exemplet var för att visa vad att man inte behöver acceptera vad som helst bara för att någon tror något. Man kan ju välja att inte tro att man blir fördömd i evighet om man äter fläsk, man kan välja att inte tro att man blir sjuk av mobiltelefonstrålning. Däremot kan man undvika att äta skämd mat och även undvika att utsätta sig för högenergifält. Men det är något helt annat.

Det är väl så att det står var och en fritt att tro vad som helst, men när man hävdar att det är fakta så måste man kunna backa upp det. En ren rädsla utan fakta är inte hälsosam, den förstör mer än den skyddar.

Just ja:

Skrivet av anon284015:

Hypokondriker finns det väl alltid. Finns folk som får allergiska reaktioner av plastblommor för att de tror sig vara känsliga för pollen. Många så kallade allergier sitter i huvudet. Nu är ju var och varannan mjölkallergiker och gluten intolerant. Men det finns fortfarande de som har allergi på riktigt. Bara för att några fejkar så betyder det inte att alla gör det. Dessutom kan man mäta EMFs verkan på kroppen. Liksom att man kan observera en svullen hals på en nötallergiker.

Om man nu är laktosintolerant eller glutenintolerant så är det påvisbara tillstånd och ingenting som man bara inbillar sig. Däremot så finns det många som väljer bort gluten eller laktos för att de tycker att de mår bättre då men det är något helt annat och skall inte blandas ihop med ett riktigt, medicinskt tillstånd.

Hur som; detta blir mitt sista inlägg i den här debatten: var och en blir salig på sin egen tro

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon284015:

Som jag skrev ville jag inte att detta skulle bli en diskussion om huruvida det är skadligt eller ej.
Men inbillad? Då är väl även all annan forskning inbillad? Det var alltså helt onödigt att evakuera Pripyat? För även om radioaktivitet genom forskning har bevisats skadlig så är den väl bara inbillad den också?

Forskning av oberoende visar på att trådlös teknik är skadligt.
Forskning utförd av icke oberoende, alltså de som blivit sponsrade av bolag som har ett vinstintresse i trådlösa tekniker menar att det inte är skadligt.
Vilka är mest trovärdiga??
Jag är väl medveten om att all elektronik har en del strålning, att det finns bakgrundsstrålning naturligt osv. Men Wifi, 4G och liknande skapar ett elektromagnetiskt fält som är många gånger starkare och har längre räckvidd än den som uppstår i tex CPUn i en dator.

Du får gärna sova med din 4G telefon bredvid huvudkudden, du får också dricka läsk med aspartam, käka GMO mat fyllt med Roundup och hade du levt för 60 år sedan hade jag inte bett dig att inte röka tobak. Det är din fulla rätt att göra alla dessa saker. Men klaga inte sen på att du får cancer, blir infertil, får svårt att koncentrera dig eller blir allmänt slö i huvudet.
Vi som tänker till och helst inte agerar försökskaniner åt stora vinstdrivande bolag borde dock ha rätten att få avstå.

Självklart har ni rätt att avstå, men nej - Det finns mig veterligen ingen verifierad oberoende forskning som har visat några som helst hälsorisker med varken wi-fi, GMO föda eller aspartam. Länka gärna till någon sådan om ni har, jag är genuint intresserad.

Det finns upprepade försök och tester där folk med elallergi endast uppvisat symptom då de trodde att elektrisk utrustning var aktiv. Alt. att de vid blindtester inte kunde avgöra om elektrisk utrustning var närvarande i huvud taget.

Se t.ex
Rubin, James; J Das Munshi J, Simon Wessely (March–April 2005). ”Electromagnetic hypersensitivity: a systematic review of provocation studies”. Psychosomatic Medicine 67

Där visar man att av 31 vetenskapligt genomförda undersökningar så kunde endast två (2 st!) påvisa någon statistisk signifikant effekt. Dock visade den ena av dessa två att försökspersonerna mådde bättre vid aktiverad elutrustning. Så de två studierna motsäger varandra.

5st av studierna kunde antingen inte återskapas med samma resultat alt. berodde på statistiska artefakter. Resterande 24st studier kunde inte påvisa någon som helst effekt

Men om du trots detta vill minska strålningen i ditt hem så råder jag dig att istället börja i en annan ände. Bildskärmarna i en TV eller datorskärm, mikrovågsugnar, elektriska element, vattenkokare, elledningar m.m. m.m. sänder vart och ett ut mångdubbelt mer strålning än wi-fi och bluetooth. Det borde därmed vara betydligt viktigare att begränsa sådana källor. Annars silar du mygg och sväljer kameler.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Oaktat vad man tycker om elallergi kan en vardaglig jämförelse vara på sin plats.
- Bör jag vara orolig för strålning från Wifi? När jag får frågan - och den kommer då o då - brukar jag svara: Använder du en mobiltelefon? Naturligtvis, svarar de allra flesta.

Betänk då att strålningen från en mobiltelefon är ngt som ger en betydligt större strålningsdos än wifi. Beroende dels på att en telefon kan (om den behöver) sända med högre signalstyrka än en access-punkt/trådlös router. Samt då man har telefonen mot/på sin kropp - medan accesspunkten normalt är åtminstone någon meter bort.

Ett enkelt räkneexempel. För enkelhetens skull säger vi att du pratar i mobiltelefon 30min/dag samt att telefonen då kör med 50mW styrka (den kan gå betydligt högre). Sen jämför vi det med att du sitter 8h/dag, 5 meter från en access-punkt som också kör i 50mW (den kan inte gå högre än 100mW).

Måste bli mycket mer total strålning från APn, eller hur?
Precis tvärtom. 30 minuter mobiltelefon i örat motsvarar flera ÅR av strålning från accesspunkten.

Kalkyl:
FSPL för 5meter på 2,4Ghz är ca 53-54dB. Det innebär att 0,000005 av signalstyrkan kvarstår. Så 50mW är nu 0,00025mW. 50/0,00025 x 30min = 6 miljoner minuter eller drygt 11år....

Vill jag med detta säga att strålning från Wifi är ofarligt? Nej, det är upp till var och en att dra sin slutsats kring. Det jag säger är att så länge du använder mobiltelefon - överhuvudtaget - skulle jag inte förlora någon sömn kring att fundera kring strålning från Wifi. (så länge du inte sover med accesspunkten under huvudkudden )

Permalänk
Medlem

@Xyborg

Snyggt! Mkt bra skrivet och med källhänvisning dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Det är skillnad på naturliga magnetfält och artificiella sådana.

Vad menar du är skillnad på dom?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

Hypokondriker finns det väl alltid.

Jo, men det är inte vad vi pratar om här.

Citat:

Finns folk som får allergiska reaktioner av plastblommor för att de tror sig vara känsliga för pollen.

Jo precis. Plockar du undan plastblommor om pollenallergiker kommer på besök? Borde staten finansiera sanering av pollenallergikers närhet från plastblommor? Och då är ändå pollenallergi en riktig allergi med fysiska symptom utan att personen behöver vara medveten om närheten av pollen, till skillnad från elallergi.

Citat:

Många så kallade allergier sitter i huvudet.

Jo, men man får skilja på så kallade allergier och faktiska allergier. Faktiska allergier sitter inte i huvudet och är inte beroende av vetskap av närvaro av allergenen.

Citat:

Nu är ju var och varannan mjölkallergiker och gluten intolerant. Men det finns fortfarande de som har allergi på riktigt.

När det gäller laktosintolerans så är det ingen riktig allergi men ändå något som påverkar merparten av den vuxna befolkningen i världen men vi i Norden är ganska intoleranta, hur mycket besvär man får varierar också. Allergi mot mjölkprotein däremot är värre på alla sätt och vis och är en riktig allergi. Glutenintolerans är en jobbig sjukdom för de som verkligen har den men, som du säger, är vi mitt i en pågående trend som går ut på att utesluta gluten ur kosten för att man skulle må bättre av det, och många säger då att de är glutenintoleranta (eller glutenallergiker) när de i själva verket inte är det. Om det beror på att de inte vill låtsas om som att de följer sådana här trender och därför ljuger eller ifall de verkligen tror att de är intoleranta vet jag inte men det varierar säkerligen. Många mår ju bättre av att kontrollera sin kost så som krävs om man vill utesluta gluten så de kan ju mycket väl må bättre av det, men det har alltså inget att göra med själva glutenintaget om man inte är intolerant mot gluten, alltså att man har sjukdomen celiaki, utan av att man tänker mer på vad man äter än tidigare. Lite liknande trend kan också finnas bland de som tror/säger att de är laktosintoleranta när de sannolikt bara mår bättre av att inte äta så många mejeriprodukter, men många är också intoleranta på riktigt bara inte i så hög grad att det är uppenbart förrän de testade själva.

Citat:

Bara för att några fejkar så betyder det inte att alla gör det.

Snarare än fejkar så tror jag att många tror sig ha en allergi, dock sannolikt inte alla glutenintoleranta. Och ingen säger att elallergiker fejkar, de har (i de allra flesta fall) riktiga besvär, de har bara antagit fel orsak till besvären. Vad som faktisk orsakar besvären varierar säkerligen men ofta verkar det snarare bero på oro än på något fysiskt.

Citat:

Dessutom kan man mäta EMFs verkan på kroppen. Liksom att man kan observera en svullen hals på en nötallergiker.

Man kan mäta verkan men man har aldrig mätt den verkan som elallergiker säger sig utstå och ingen påverkan alls i de nivåer elallergiker tror sig börja få problem. Och nötallergiker har också symptom även ifall de inte vet att de har konsumerat en nöt, till skillnad från elallergiker som bara får symptom när de tror att de utsätts för (vissa typer av ofarlig-) strålning.

Men för all del. Vill du stänga av Wifi för att det hjälper så gör det eller vad du nu tycker krävs. Bara du inte kräver så kallade strålningsfria zoner, elsaneringsbidrag eller liknande så får du väl göra vad du vill hemma hos dig liksom.

Permalänk
Inaktiv

Jäklar vad det tog hus i helvete när man sa något negativt om Wifi.
Religion snackade någon om.
Nuförtiden har man tydligen bytt ut Jesus till Jobs och Gates. Internet är den gudomliga kraften som binder oss alla samman och nåde den som talar illa om wifisternas heligaste. The almighty wireless!

Lustigt att de som inte tror på att trådlösa nät är skadliga och skriker om religion är de som beter sig mest som fundamentalister!
Påminner om ateister, den mest högljudda och fanatiska religionen i västvärlden idag

Permalänk
Bildexpert 📺

@anon284015: Och hur är du själv i den här frågan?

Du hyser farhågor för Wifi och BT men kan inte beskriva vad som är farligt. Istället när du beskriver farorna talar du om allergier, ADHD-diagnoser, hypokondri, radioaktivitet och helt svammelsurium av sådant som inte har med Wifi eller BT att göra. För att slutligen anklaga alla för att vara religiöst fanatiska Bill Gates-ateister.

För att tala klarspråk: Du ger inte direkt ett intryck av att tänka sammanhängande. Definitivt inte rationellt. Istället för att grubbla i nedåtgående spiraler med allt djupare inbillad uppfattning om hur världen hänger ihop, vore det inte bättre att själv fördjupa och utbilda dig? Ett ämne i taget, steg för steg?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxpudding:

@OldFatGamer: Och hur är du själv i den här frågan?

Du hyser farhågor för Wifi och BT men kan inte beskriva vad som är farligt. Istället när du beskriver farorna talar du om allergier, ADHD-diagnoser, hypokondri, radioaktivitet och helt svammelsurium av sådant som inte har med Wifi eller BT att göra. För att slutligen anklaga alla för att vara religiöst fanatiska Bill Gates-ateister.

För att tala klarspråk: Du ger inte direkt ett intryck av att tänka sammanhängande. Definitivt inte rationellt. Istället för att grubbla i nedåtgående spiraler med allt djupare inbillad uppfattning om hur världen hänger ihop, vore det inte bättre att själv fördjupa och utbilda dig? Ett ämne i taget, steg för steg?

Dude! jag hade en teknisk fråga. Det är inte mitt fel att den drog till sig fanatiska skeptiker.
Jag är övertygad om att strålning mer eller mindre är skadligt och hade en fråga som relaterade till det faktumet. Jag är inte här för att omvända någon, de är här för att omvända mig
Tråden är helt OT just nu.

Tror ni seriöst att jag skulle ta medlemmar på Sweclockers som mer trovärdiga i frågan än faktiska vetenskapsmän som utfört seriösa tester?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Tror ni seriöst att jag skulle ta medlemmar på Sweclockers som mer trovärdiga i frågan än faktiska vetenskapsmän som utfört seriösa tester?

Fast du är ju oerhört selektiv även där - du avskriver all forskning som ger ett resultat du inte gillar som sponsrad forskning.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av anon284015:

Dude! jag hade en teknisk fråga. Det är inte mitt fel att den drog till sig fanatiska skeptiker.

Jo, det är ditt fel. För det var du som öppnade burken och började svamla runt ämnen som är typiska för alla med förvirrad syn kring teknik och livets faror. Men för att fortsätta den tekniska diskussionen, så kan jag för tredje gången fråga dig: Vilka frekvenser är skadliga och ska filtreras bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Tror ni seriöst att jag skulle ta medlemmar på Sweclockers som mer trovärdiga i frågan än faktiska vetenskapsmän som utfört seriösa tester?

Problemet är ju att du inte har kunnat bevisa några seriösa tester?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

https://xkcd.com/radiation/ Kan väl kika på denna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxpudding:

Jo, det är ditt fel. För det var du som öppnade burken och började svamla runt ämnen som är typiska för alla med förvirrad syn kring teknik och livets faror. Men för att fortsätta den tekniska diskussionen, så kan jag för tredje gången fråga dig: Vilka frekvenser är skadliga och ska filtreras bort?

Nej det var någon annan som tog upp frågan om huruvida det är skadligt eller ej. Kolla själv.
Jag var ute efter att eliminera Wifi i det här fallet. I min Philips TV. Det var allt det handlade om från början.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyzlite:

Problemet är ju att du inte har kunnat bevisa några seriösa tester?

Den här tråden handlade inte om det. Jag ids inte länka en massa sidor. jag är inte här för att övertala någon om att stänga av sina APs. Googla själv. Det är enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f0kke:

Wifi har inte samma typ av strålning som uran. Googla så hittar du info om vad Wifi och liknande teknik gör med cellerna.

Permalänk
Rekordmedlem

För att återknyta till trådens fråga.
Det är tekniskt knöligt att verifiera att wifi i tvn är helt bortkopplat utan att ha tillgång till mätutrustning eller att kunna förvissa sig om det "mekaniskt".
Exakt hur mycket som kan stängas av via menyer vet man inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Det är fortfarande ni som är för användandet av Wifi och liknande som gapar högst. Är ni lobbyister åt Telia eller? Varför tar ni det så hårt

Fråga: Varför har man förbjudit Wifi i skolor i t.ex Frankrike?
Svara på det ni. Om det är ofarligt så finns det ingen rimlig förklaring till varför man skulle förbjuda det??!

Eftersom vissa här har svårt att använda Google så får ni en länk som kanske hjälper er på traven.
https://ehtrust.org/france-new-national-law-bans-wifi-nursery-school/

Bara för att ni vill ha kvar era bekvämligheter kan man inte sticka huvudet i sanden och låtsas som att allt är OK. Påtryckningar från folket skulle behövas för att tvinga fram säkrare och mindre skadlig trådlös teknik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

För att återknyta till trådens fråga.
Det är tekniskt knöligt att verifiera att wifi i tvn är helt bortkopplat utan att ha tillgång till mätutrustning eller att kunna förvissa sig om det "mekaniskt".
Exakt hur mycket som kan stängas av via menyer vet man inte.

Det är avstängt via menyn. Inställt på Av.
Men då Apple TV, PS4 och Samsung smart tv tydligen ändå har radion på trots att de i menyn är inställt på Av så var jag fundersam på om även Philips Android TV är det. Jag skall undersöka möjligheten att operera ut Wifi adaptern från TVn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

Fråga: Varför har man förbjudit Wifi i skolor i t.ex Frankrike?

För att vara märkvärdiga..

Om det skulle varit så farligt skulle det stått på alla WIFI-routrar ''WIFI skadar dig och dina barn allvarligt och utsätter dig för digital kastrering''

Bara ett jippo som försöker slå igenom för att skrämma folk..du vet, allt bekvämt ska ju vara farligt och dödligt!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Wifi har inte samma typ av strålning som uran. Googla så hittar du info om vad Wifi och liknande teknik gör med cellerna.

Kommer bara att tänka på följande när du skriver så..