Permalänk

Samsung 960 evo långsam

Hej ! Som rubriken lyder så har jag problem med min m.2 ssd.
Min sambo fick precis sin custom pc från webhallen idag och då hon jobbade tänkte jag ta tid för att köra igenom och titta så allt verkar bra och till 99% så var de så dock förutom ssd'n som sagt
Jag körde lite olika benchmarks och den fick på ''seq'' 2.2k reading och bara 400 writing vilket är grymt längre än va den igentligen skulle ha (kommer inte ihåg 4k m.m testerna men dessa var låga med )
Har försökt att skumma igenom på Google men fick inte fram något svar som funkade så då vänder jag mig till er duktiga person. Så skulle bli så tacksam om ni kunde hjälpa mig med detta !

Specs.
1080ti msi
I7 7820x
Msi pro gaming carbon ac mobo
32gb ram
M.2 Samsung EVO 960 512gb
Hdd 2gb
Om de är några andra Specs som behöves veta så säg till helt ny som sagt.kom idag så inget skräp på hårdisken.
Up to date med drivers
Ingen xmp setting I bios.
Tack ännu en gång och förlåt om de blev lite rörigt !
Go'kväll

Permalänk
Medlem

@Mr.Andreas: om man inte "optimerar" Crystaldiskmark genom att stänga processer osv, kan tester på C: variera rätt kraftigt
har du Samsungs nvme-drivrutin? http://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/to... den är nyare/bättre än MS's

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk

@Factorial112: Hade redan dessa drivers så fortfarande problem

Permalänk
Medlem

@Mr.Andreas:

MSI's X399-MB lider av exakt samma problem. Inte fixat ännu, men det skvallrar ju om att du kanske har samma strul. Kör du senaste BIOS osv?

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Kolla på MSI forumet om det är fler än du som har strul. Kan vara MB-problem som sagt.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

@Beatnutz:
kikar runt för fullt men än så länge ingen lycka..om du hittar något säg gärna till

Permalänk
Medlem

Jag har 950 500gb och jag hade samma problem. Det var då fel på mitt moderkort. Har x99

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Cagd89: Så moderkortet var problemet ? bytta du till en ny av samma model ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

@Cagd89: Så moderkortet var problemet ? bytta du till en ny av samma model ?

Jag hade ett asus x99a och bytte till msi x99a Sli plus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Cagd89:
okej, ingen aning om de är fel på mitt mobo också då, har skrivit meddelande tilll webhallen och väntar på svar och medans letar som en galning på internet, så irreterande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

@Cagd89:
okej, ingen aning om de är fel på mitt mobo också då, har skrivit meddelande tilll webhallen och väntar på svar och medans letar som en galning på internet, så irreterande

Du kommer behöva skicka in det för felsökning förmodligen. Eller gå in till någon butik.