Permalänk

Söker kylare till s775

Jag söker kylare till socket 775. Jag är inte intresserad av kylare med pushpins.

Tänker mig ett pris runt 100-150 kr. Föredrar att kunna hämta i Uppsala, men kan såklart även betala för frakt.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Satt i samma båt förra året för en HTPC
slutade med att jag körde på denna https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/kylning/processo...
En hundring mer än du tänkt men så mycket smidigare

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Jag har ett gäng Zalman-kylare till 775, ligger i verkstan på sommarstugan, jag är ute och seglar nu men kommer hem imorrn så jag kan kolla om det låter intressant.

Permalänk

@St3amer: hej, ja kika gärna!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hemma nu, ska kolla imorrn, återkommer om det + lite bilder

Permalänk

@frambogir: Lugnt om man snålåker på din annons? söker också efter en kylare till S775
@St3amer hade ett antal fläktar hemma ju, såklart får du ju första ching då det är din annons

Permalänk
Skrivet av valentin89:

@frambogir: Lugnt om man snålåker på din annons? söker också efter en kylare till S775
@St3amer hade ett antal fläktar hemma ju, såklart får du ju första ching då det är din annons

Det går bra, jag tror att jag behöver två stycken kypare, så allt utöver det kan du ta, om säljaren är ok med det 😊

Permalänk
Medlem

ska ladda upp bilder nu, jag har ett gäng men jag hittar i nuläget bara tre, två Zalman och en Arctic Cooling. Bilder kommer strax

Permalänk
Medlem

OK, en snabb sökning i röran gav detta resultatet, du frambogir, du sa väl att du inte ville ha push-pin så det kanske nr2 vill köpa.
Det är alltså en stor Zalman och en ännu större Zalman, bägger kommer med Zalmans lilla fläktkontroll. Jag har en till Zalman, den där lite sexiga som står upp och har blå LED men den har jag tydligen gömt nånstans.
I och med att det egentligen inte är nåt reelt värde i grejerna så säger jag en hundring för varje och en till hundring för frakt. Packar allt väl så klart.
Hit me back om det låter intressant.

Permalänk

@St3amer: Säljer du även ATX moderkortet? Jag kan vara intresserad av det beroende på funktion och pris.

Permalänk
Medlem

@frambogir: Hej, det kan jag nog göra för en liten extra peng, frågan är vilket du vill ha. Det ena är nämligen bra old, vi snackar 9-11 typ + att det har AGP.
Jag sitter på en hel drös med gamla moderkort så jag kan fixa en lista imorrn, det är allt från tattar-mobos till rätt bra grejer (på sin tid).
Var kylarna intressanta?

Permalänk

@St3amer: jag hoppar nog, hittat annat. Men tack för att du kolla upp grejerna ☺👍

Permalänk
Skrivet av St3amer:

@frambogir: Hej, det kan jag nog göra för en liten extra peng, frågan är vilket du vill ha. Det ena är nämligen bra old, vi snackar 9-11 typ + att det har AGP.
Jag sitter på en hel drös med gamla moderkort så jag kan fixa en lista imorrn, det är allt från tattar-mobos till rätt bra grejer (på sin tid).
Var kylarna intressanta?

Jag tänkte främst på det större kortet, som ser ut att vara från Gigabyte.

Kylarna är klart intressanta, och om du har lust att skriva en lista över moderkort så kan jag kika på den och se om något mer är aktuellt.

Permalänk

Men, först undrar jag om priset för Gigabyte-kortet på bilden?

Permalänk
Medlem

@frambogir: Gigabytekortet är ett Gigabyte GA-P35C-DS3R rev 2.0
Jag har för mig att jag köpte det för att det var bra att klocka billiga Core2Duo cpus back in the day. En lite kul grej är att det har stöd för både DDR2 och DDR3, har för mig det var det som var skälet till att jag köpte det. En del av mig säger att jag inte borde sälja det för jag vill spara allt, men å andra sidan så har jag så jäkla mycket som bara ligger och dräller så det är klart du får köpa det. Säg en hundring + en hundring för frakt, samma deal som för kylaren/kylarna.

Hit me back.

Permalänk

@St3amer: Så, du vill totalt för två kylare och moderkortet plus frakt ha hur mycket?

Permalänk

Zalman alcu 7700

@valentin89:
Hej jag har en sådan till salu 775 fäste till m.m

Visa signatur

-:Main:- Asus sabertooth X58 | 980X@3.4 | 24GB Corsair PC3-12800 | Gigabyte GTX480 | SB X-Fi Titanium Pro | Corsair SSD Force GT 120GB/WD30EZRX | Antec p183 | Corsair HX850 | Corsair H80 |

Permalänk

Har en gammal kylare till Socket 775 jag med, är nog rätt mycket no-name över den men gick tydligen hyfsat att googla fram vad som står på den.
Har kylt en Core 2 Quad (Q6600) och det står " EKL AG(P)" på den.

Googlar man får man en identisk bild som den jag har. (Ursäktar ful-länken, men orkar inte imgur'a eller liknande) http://i.ebayimg.com/00/s/MTA2NlgxNjAw/z/EoQAAOSwjVVV2JFu/$_1...

Tar la bara typ 25 spänn för det, sen frakt tillkommer. Ingen aning vad det kan landa på dock, kollar upp vid intresse.