Problem att hitta media på Gopro 5 black

Permalänk
Medlem

Problem att hitta media på Gopro 5 black

Hallå!

Har ca 50 gb filmer och foto på min gopro hero 5, ser allting i gopron eller via wifi till mobilen. Men när jag kopplar upp gopron via usb mot datorn så kan inte datorn hitta några filer. Provade även att ta ut minneskortet och stoppa det direkt i min WD my passport hårddisk, men den kunde inte heller se filerna som fanns på minneskortet. Har uppdaterat både gopron och programvara på datorn och mobilen till det senaste som kom för någon vecka sedan, men det mesta som är på minneskortet är inspelat någon vecka innan uppdateringarna gjordes.

Nu sitter jag och kopierar över alla 50 gb via wifi till mobilen, för att sedan hoppas på att datorn ska kunna hitta filerna i mobilen istället..
Någon som vet vad som kan ha hänt?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Ta ut minneskortet igen och koppla det mot datorn, sen kollar du med diskhanteraren vad den säger, tex om den hittar okänt filformat så kommer heller inte datorn att hitta några filer.

Normalt kör man exFAT på gopro minneskort, vilket Windows stödjer sen Vista.. även XP med hjälp av lite uppdateringar..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Jag tar ut kortet och sätter det i en minneskortsläsare sätter den sen i datorn och kopierar över dom. Det går fortare också då gopro programmet inte behövs då. Filmerna redigerar jag och fixar färger och sånt med i Davinci Resolve 14 som är mycket kraftfullt även gratisversionen.

Jag kör på en hackmac som rullar på OS X Sierra men det ska inte spela nån roll det borde vara samma på en PC då det så vitt jag förstår bara är vanliga Mp4 filer.

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för samma sak. Gopron fungerade felfritt på min dator men efter att jag kopplat in den i fruns dator så började den bete sig precis som du beskriver. Lösning jag hittade var att:

1. Öppna enhetshanteraren
2. Leta upp gopron, högerklicka och välj egenskaper
3. Gå in under fliken drivrutin, klicka på uppdatera drivrutin
4. Klicka på "Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn"
5. Klicka på "Låt mig välja från en lista över drivrutiner som finns på datorn"

Här under hade jag två alternativ för "MTP-something something" att välja mellan. Minns inte vilken jag valde men fungerar det inte efter du kört klart guiden så testa den andra istället. Jag fick utföra den här manövern varje gång jag skulle föra över filer men nu senast när jag kopplade in den så fungerade det automatiskt. Har senaste firmware till Gopro Hero5 Black och kör Windows 10.