Permalänk
Medlem

En sista koll innan köp

Vill gärna ha ett par andra ögon på datorn jag plockat ihop, länk nedan till Inet.
Ny dator 2k17

Borde inte vara några konstigheter, har läst lite om att chassit inte har plats för större psu än 175 mm, men samtidigt har jag läst på lite olika forum att det inte ska vara några problem!

Tacksam för en snabbtitt!

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Har samma chassi. Du får plats med ett gigantiskt PSU som du vill om du plockar bort hårddiskburen längst fram... (inte ett problem iom att du inte ska ha några diskar ändå) exakt hur stort PSU du får plats med beror lite på hur tight du vill stuva dina kablar, med andra ord!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@evilurk: Jag har exakt samma chassi och testat med samma nätagg. Fungerar fint om än något trångt. Tar du bort diskburen finns det massor med utrymme!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

Tog en liten snabbild av min setup, dock har jag ett mindre agg i min burk (Fractal Design Edison M 550W) som är 16 cm långt. Med lite fantasi så kan du då få en uppfattning om hur det skulle se ut med ett 18 cm långt agg.

Ingen glamourbild direkt, men hoppas att den är illustrativ iaf.

https://imgur.com/KUGYSSa

Lagt över bilden på imgur
Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Tog en liten snabbild av min setup, dock har jag ett mindre agg i min burk (Fractal Design Edison M 550W) som är 16 cm långt. Med lite fantasi så kan du då få en uppfattning om hur det skulle se ut med ett 18 cm långt agg.

Ingen glamourbild direkt, men hoppas att den är illustrativ iaf.

https://photos-2.dropbox.com/t/2/AADL8CzqBLKi8yfQ63oFujBDKWWt7KB4BksTHDMKtquRhA/12/205713369/jpeg/32x32/3/1502679600/0/2/2017-08-14%2000.21.56.jpg/EKPqrZsBGNsCIAIoAg/SjjXTRPwPslEu9LWcIZW_y-XKk2Dg_6ABd3YYJbNyWM%2CpWjz0Ed9DxPAZKK-vApeXyqhRQlFdPEkX8OfQ2W9sVw?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

Går inte att se bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Hej!

Har samma chassi. Du får plats med ett gigantiskt PSU som du vill om du plockar bort hårddiskburen längst fram... (inte ett problem iom att du inte ska ha några diskar ändå) exakt hur stort PSU du får plats med beror lite på hur tight du vill stuva dina kablar, med andra ord!

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@evilurk: Jag har exakt samma chassi och testat med samma nätagg. Fungerar fint om än något trångt. Tar du bort diskburen finns det massor med utrymme!

Tack för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evilurk:

Går inte att se bilden?

Fixat. Se tidigare inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilurk:

Vill gärna ha ett par andra ögon på datorn jag plockat ihop, länk nedan till Inet.
Ny dator 2k17

Borde inte vara några konstigheter, har läst lite om att chassit inte har plats för större psu än 175 mm, men samtidigt har jag läst på lite olika forum att det inte ska vara några problem!

Tacksam för en snabbtitt!

Köp större fläktar. Define C har stöd för 2st 140mm i fronten.

Gå även upp till D15. D15 har PWM fläktar, medan D14 har vanliga. (och så är den större såklart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Köp större fläktar. Define C har stöd för 2st 140mm i fronten.

Gå även upp till D15. D15 har PWM fläktar, medan D14 har vanliga. (och så är den större såklart)

Jag ska bara byta ut dom medföljande fläktarna i Fractal chassit så jag har inget större behov av större fläktar.
Processorkylningen är en U14S och den har PWM, du blandar nog ihop det med D14

Permalänk
Medlem

@evilurk: U14s, oops my bad.

140mm fläktar står jag fast vid dock Define C har stöd för två fläktar i fronten, antingen 120mm eller 140mm. Dumt att köpa det mindre, speciellt då dom kostar det samma.