Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Sen har amazon en egen valutakurs kollade på det när jag ville köpa en pro controller deras valuta i GBP var över 11 pund (var denna vecka).

Du väljer själv om du vill betala i den lokala valutan eller i kronor.
Så du kan köpa i Pund/Euro och få din banks valuta kurs istället.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Ni som har era paket på ingång.
Glöm inte att Oculus har rea på några spelpaket:

Action pack $49.99
SUPERHOT VR
Wilson's Heart
Fantastic Contraption

Adventure pack $69.99
The Climb
Raw Data
SportsBar VR
I Expect You To Die

Explore pack $33.99
The Unspoken
Everest VR
Space Pirate Trainer

Ni har tills imorgon på er att bestämma er. Själv körde jag på Adventure paketet

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Fick min i fredags, helt sjuk upplevelse. Adventure pack verkar lovande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Efter 2 veckors försening fick jag äntligen hem Rift från amazon.de. Men det medföljde endast en sensor? Skulle det inte vara 2st sensor? Ni som beställde från amazon.de, hur många sensor fick ni med?

ah nvm:
Den 2 sensor låg i Touch kontroll paketet som jag aldrig öppnade och kollade i väntan på Rift paketet skulle komma.

Väldigt värt att beställa från Amazon.de. Får med remote och Xbox kontroller också.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Verkar som att de är på G att skicka min från Oculus nu, de har dragit pengar iaf.

Det gick ju.... kvickt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Efter 2 veckors försening fick jag äntligen hem Rift från amazon.de. Men det medföljde endast en sensor? Skulle det inte vara 2st sensor? Ni som beställde från amazon.de, hur många sensor fick ni med?

ah nvm:
Den 2 sensor låg i Touch kontroll paketet som jag aldrig öppnade och kollade i väntan på Rift paketet skulle komma.

Väldigt värt att beställa från Amazon.de. Får med remote och Xbox kontroller också.

Man får alltid med controller och remote tror jag. Fick det i mitt paket från Oculus.com iaf.

Permalänk
Medlem

Tror man gjort en tabbe med denna rea.

Hur många butiker är glada över att ha sin leverantör som konkurrent om kunderna? Särskilt när dom dumpar priset. Tror inte dom kommer vara supersugna på att ta in Rift 2 nu när de har +50st rift 1 på lager som de inte kan sälja.

Tänk om Nvidia skulle sälja grafikkort 25% under vad butikerna tar betalt :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sådär, nu blir även jag en medlem av denna "VR-Sekt"😀 Fyller år och min fru frågade vad jag ville ha, Oculus Rift finns på rea sa jag, hon frågade vad det var och jag förklarade, såklart vi ska ja en sån sa hon!!😀

Så, nån som har koll på leveranstid? Beställde runt 15 tiden idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Sådär, nu blir även jag en medlem av denna "VR-Sekt"😀 Fyller år och min fru frågade vad jag ville ha, Oculus Rift finns på rea sa jag, hon frågade vad det var och jag förklarade, såklart vi ska ja en sån sa hon!!😀

Så, nån som har koll på leveranstid? Beställde runt 15 tiden idag.

I en annan tråd på detta forum så är det några som beställde den 18:e juli som precis fått mail idag av Oculus om att deras enhet är skickad. Jag beställde min den 20:e juli och min har inte blivit skickat ännu. Men jag har för mig att Oculus skrev att de skulle få in en leverans i mitten av augusti så det är kanske den som har kommit in och de börjat beta av beställningarna. Så om det är en större leverans de fått så kan de kanske skicka denna vecka om du har tur. Men detta är ju så klart bara spekulationer och gissningar från min sida, jag har ingen insider info så jag vet inte hur många beställningar de har på kö eller hur många enheter de fått in i lager eller i vilken takt de får in nya enheter till deras lager.

OBS: Detta gäller om man beställer via Oculus hemsida, ej via annan webbshop som t.ex. Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Man får alltid med controller och remote tror jag. Fick det i mitt paket från Oculus.com iaf.

Inte med det nya bundle paketet som bara är ett paket och inte som gamla 2 paket.
https://www.roadtovr.com/huge-oculus-rift-touch-sale-brings-p...

Men kan se att det nya paketet saknar både remote och xbox kontroller:

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

I en annan tråd på detta forum så är det några som beställde den 18:e juli som precis fått mail idag av Oculus om att deras enhet är skickad. Jag beställde min den 20:e juli och min har inte blivit skickat ännu. Men jag har för mig att Oculus skrev att de skulle få in en leverans i mitten av augusti så det är kanske den som har kommit in och de börjat beta av beställningarna. Så om det är en större leverans de fått så kan de kanske skicka denna vecka om du har tur. Men detta är ju så klart bara spekulationer och gissningar från min sida, jag har ingen insider info så jag vet inte hur många beställningar de har på kö eller hur många enheter de fått in i lager eller i vilken takt de får in nya enheter till deras lager.

OBS: Detta gäller om man beställer via Oculus hemsida, ej via annan webbshop som t.ex. Amazon.

Tack för svar!

Såg också att det inte igår en Xbox controller i paketet, jag har den gamla XBOX-360 controllern som jag kör med fortfarande och är nöjd med, kommer den att funka tro??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

@Chichin: jag beställde 25e juli. Idag behandlades min order.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chichin:

Tack för svar!

Såg också att det inte igår en Xbox controller i paketet, jag har den gamla XBOX-360 controllern som jag kör med fortfarande och är nöjd med, kommer den att funka tro??

Den funkar nog bra. Om inte annat funkar touch kontrollerna som ersättning vilket är varför de inte skickar med xbox kontrollern längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knge:

Den funkar nog bra. Om inte annat funkar touch kontrollerna som ersättning vilket är varför de inte skickar med xbox kontrollern längre.

Ahha, det är så det funkar, så alla spel som kan spelas med BOX 360 controllerna kan spelas med Touch?

Hur är det med de där sensorerna då? Medföljer några sådana i paketet jag beställt från Oculus nu under sommarkampanjen? Om inte, behövs de eller inte? Beror det på vilket spel man ska spela?

Många frågor men detta är ju rätt så nytt iallafall:-)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Kan de vara värt att köpa oculus rift från inet för 5799kr?

Man får med xbox dosa, 1 tracking sensor och touch controller

https://www.inet.se/produkt/1999765/oculus-rift#merinfo

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Ahha, det är så det funkar, så alla spel som kan spelas med BOX 360 controllerna kan spelas med Touch?

Hur är det med de där sensorerna då? Medföljer några sådana i paketet jag beställt från Oculus nu under sommarkampanjen? Om inte, behövs de eller inte? Beror det på vilket spel man ska spela?

Många frågor men detta är ju rätt så nytt iallafall:-)

Det ska medfölja 2 st sensorer

Skrivet av Robbha:

Kan de vara värt att köpa oculus rift från inet för 5799kr?

Man får med xbox dosa, 1 tracking sensor och touch controller

https://www.inet.se/produkt/1999765/oculus-rift#merinfo

Jag tycker det är mer värt att beställa från Oculus i sånt fall för 449 Euro, sen köper du handkontrollen separat för några hundringar.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Som orientering tänkte jag berätta att jag hade väldigt skumt ljud i mitt headset till en början, sprakande ljud, inget ljud alls eller ljud som försvann titt som tätt.

Detta löstes genom att koppla in headsetet i en USB 2.0 port istället för USB 3.0. Upplever inga trackingproblem eller nåt annat på grund av detta.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Ahha, det är så det funkar, så alla spel som kan spelas med BOX 360 controllerna kan spelas med Touch?

Hur är det med de där sensorerna då? Medföljer några sådana i paketet jag beställt från Oculus nu under sommarkampanjen? Om inte, behövs de eller inte? Beror det på vilket spel man ska spela?

Många frågor men detta är ju rätt så nytt iallafall:-)

Vissa spel fungerar inte med touch utan kräver gamepad. Ex pinball fx vr om du köper home versionen iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vissa spel fungerar inte med touch utan kräver gamepad. Ex pinball fx vr om du köper home versionen iaf

Har du testat?
Jag har inte provat så många rena gamepadspel, men de har reagerat på knapparna på touchen hittills åtminstone.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har du testat?
Jag har inte provat så många rena gamepadspel, men de har reagerat på knapparna på touchen hittills åtminstone.

Har testat till förbannelse för det är mycket mer realistiskt för flipper. Jag kan använda dem i pinball fx 2 via steamvr 2D versionen då men inte i pinball fx vr...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag beställde den 17/7 och skulle enligt UPS fått paketet idag. Enligt deras sida står det "delivery by the end of day". Så... de har två timmar kvar...

Tror ta mig fan att nästintill alla gånger jag använt UPS så har det blivit problem. Tur det inte är så ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag beställde den 17/7 och skulle enligt UPS fått paketet idag. Enligt deras sida står det "delivery by the end of day". Så... de har två timmar kvar...

Tror ta mig fan att nästintill alla gånger jag använt UPS så har det blivit problem. Tur det inte är så ofta

Wow det var bra. När gick din order till processed? Beställde 2 dagar efter dig och står fortfarande på order....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Wow det var bra. När gick din order till processed? Beställde 2 dagar efter dig och står fortfarande på order....

Den 4/8 fick jag ett mail om att den blivit processed. Kan tillägga att jag beställde väldigt sent den 17:e, runt 23-tiden. Så man kan tycka att de borda skicka iväg din väldigt snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Den 4/8 fick jag ett mail om att den blivit processed. Kan tillägga att jag beställde väldigt sent den 17:e, runt 23-tiden. Så man kan tycka att de borda skicka iväg din väldigt snart.

Väldigt snart var 20 minuter efter jag skrev mitt första inlägg 😁
Nu får man bara hoppas på att Ups sköter detta snyggt, man har ju hört ett och annat om dom...

Permalänk
Medlem

Fick svar av supporten

"
We've seen overwhelming demand with the Summer of Rift sale, and we’re working hard to deliver your Rift + Touch bundle as soon as possible.

We’re expediting inventory to fulfill outstanding Oculus.com webstore bundle orders globally, and we expect to see improvements in shipments over the next two weeks. We’ll be sure to notify you when your Rift + Touch bundle is on its way.
"

Verkar lovande😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Den som väntar på nåt gott....

Jag beställde först från Oculus men det drog ut på tiden så det blev amazon.de istället. Kan bara säga att VR är nog det coolaste jag testat på en dator på många år. Ni har nåt jäkligt fränt att se fram emot!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Fick svar av supporten

"
We've seen overwhelming demand with the Summer of Rift sale, and we’re working hard to deliver your Rift + Touch bundle as soon as possible.

We’re expediting inventory to fulfill outstanding Oculus.com webstore bundle orders globally, and we expect to see improvements in shipments over the next two weeks. We’ll be sure to notify you when your Rift + Touch bundle is on its way.
"

Verkar lovande😀

Skickades från m.sweclockers.com

Dom använder samma copy paste som som använt i 2 veckor nu....

Permalänk
Medlem

Äntligen behandlar de min order la beställningen 31/7

Permalänk
Medlem

@lighisse: beställde 25/7 och senaste 3 dagarna har det stått : behandlas för levereras ...

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

@lighisse: beställde 25/7 och senaste 3 dagarna har det stått : behandlas för levereras ...

Pengar har dragits för mig, även för dig?

Skickades från m.sweclockers.com