Permalänk
Avstängd

Gaming dator för 0-12k

Skulle ni kunna skicka en komplett lista över delar för en bra dator som klarar spel som PUBG stabilt o på högsta grafik? Jag vill helst att listan ska ligga runt 0-12k

Permalänk
Medlem

Hej!
Har du några delar som kan återanvändas och något Windows?
Behöver veta för att göra en bra lista.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Hej!
Har du några delar som kan återanvändas och något Windows?
Behöver veta för att göra en bra lista.

han skrev att han ville ha en "Komplett" alltså full lista vilket jag antar alla delar

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd
Skrivet av halojoy:

Hej!
Har du några delar som kan återanvändas och något Windows?
Behöver veta för att göra en bra lista.

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz
Moderkort: MSI Z77A-S03 (MS-7752)

Jag fick Windows 8 installerat när jag köpte datorn

Permalänk
Medlem

För att vara snål och klämma ut det sista ut delarna så överklocka processorn, skaffa ett geforce 1070 och 8GB mer i ram om du har två lediga minnesplatser. GrafikkortAtt lägga så mycket pengar tjänar du inte så mycket på i prestanda. Detta kostar 5500 kr om det köpt nytt men går säkert att finna begagnade grafikkort och DDR3-minne. Om ditt ramminne är standard 1600 MHz (800) så klocka upp det från 1333 MHz (667).

En SSD kan också vara bra. Snåla inte på SSD utan ta en 500GB med mycket plats.

Om du vill uppgradera Windows så köp Windows 10 för under 200 kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leoms:

För att vara snål och klämma ut det sista ut delarna så överklocka processorn, skaffa ett geforce 1070 och 8GB mer i ram om du har två lediga minnesplatser. Det kostar under 5500 kr. Att lägga ut tre gånger så mycket tjänar du inte så mycket på i prestanda. Om ditt ramminne är standard 1600 MHz (800) så klocka upp det från 1333 MHz (667).

En SSD kan också vara bra. Snåla inte på SSD utan ta en 500GB med mycket plats.

Om du vill uppgradera Windows så köp Windows 10 för under 200 kr.

Jag har bestämt mig för att inte använda mina gamla delar pga problemen jag har haft förr.

Skulle du kunna skapa en lista över delar på inet som klarar de mesta spelen på 60 fps o över? Jag vill ha en komplett lista

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett förslag. Gav inte mycket energi i bygget för din dåliga ton.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10594244/

Permalänk
Avstängd

Jag ber om ursäkt om du tyckte att jag hade en dålig ton. Jag vill bara få ihop en bra dator för ett bra pris

Permalänk

Inte för att vara den som är den, men är nog rätt svårt att hitta en rigg som stabilt kan maxa PUBG iom att det är fasansfullt optimerat (iaf sist jag spelat, kanske skett ett mirakel sen sist?) och du skulle behöva lägga kanske 20k+ för att få det att flyta på högsta.

Spel i Alpha/beta är i allmänhet inte så väldigt bra att sätta sina krav efter, då de ofta är väldigt dåligt optimerade.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Luc383:
Det beror på om du är ute efter en dator idag, men annars kan det vara värt att vänta på Vega 56. Det finns en chans att den presterar bra för sitt pris, och om du sen vill ha en skärm med adaptive-sync så är AMDs Freesync också billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Inte för att vara den som är den, men är nog rätt svårt att hitta en rigg som stabilt kan maxa PUBG iom att det är fasansfullt optimerat (iaf sist jag spelat, kanske skett ett mirakel sen sist?) och du skulle behöva lägga kanske 20k+ för att få det att flyta på högsta.

Spel i Alpha/beta är i allmänhet inte så väldigt bra att sätta sina krav efter, då de ofta är väldigt dåligt optimerade.

en 7600k, 1080 8gb, 16 gb ram minne och 1440p 120hz skulle väl klara av PUBG fast på låga inställningar? PC-konsulten på bärbara

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

en 7600k, 1080 8gb, 16 gb ram minne och 1440p 120hz skulle väl klara av PUBG fast på låga inställningar? PC-konsulten på bärbara

Vet inte om låga inställningar räknas som högsta grafik, vilket var vad som efterfrågades

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

@Leoms, bra förslag tycker jag ändå trots att du inte lade mycket tid på det

@Luc383 Om du är villig att lägga några hundra extra kan jag rekommendera det här chassit. Annars tycker jag att det är ett prisvärt förslag du fått.

https://www.inet.se/produkt/6901879/nzxt-s340-svart?utm_sourc...

Skickades från m.sweclockers.com