Permalänk
Medlem

isolera datorn

jupps.. hitta det vid ett arbete av nån byggnad.. och hitta sånt hära gult tjockt isolerings matta eller om man nu kan kalla det matta.. madrass... kan mana nvända det...
och blir det varmt då inuti om man använder detta?

Visa signatur

Walla?

Permalänk

det blir nog varmt (det är ju en isoleringsmatta) och ingen luft sirkulation

Permalänk
Medlem

k....

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

De är la såndär mysig glasfiberull som kliar som fan om man har de i händerma typ. Testa att stoppa ner de i brallan så blir de roligt senn:)

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

tycker ostiz

hade en bra ide jag

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem

mmm, mikorbitar med glas är gottis i brallan!!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

asså har ni nu svarat mina frågor.. isåfall TACK! j

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Köp isoleringsmatta hos en vanlig bildelshandlare! Jag köpte en som var 10mm tjock, och med självhäftande tejp på! Jag fick 4st plattor som vara 50 x 50cm stora för ca 50 kr!

Permalänk
Medlem

Deimos Sweden: Det blir ju inte varmare bara för att man tex isolerar sidorna, så länge man har bra luftcirkulation, och täpper han inte till luft-hålen eller fläktarna kommer den inte störas.. Det är ju likadant med myten om att aluminium-lådor skulle vara kallare än vanliga, har man luftcirkulation i lådan spelar det ingen roll om det är alu eller trä, däremot om luften står helt still inne i lådan (gud förbjude) så kan alu sänka temperaturen lite, men det är inte några extrema skillnader.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jorgo
Köp isoleringsmatta hos en vanlig bildelshandlare! Jag köpte en som var 10mm tjock, och med självhäftande tejp på! Jag fick 4st plattor som vara 50 x 50cm stora för ca 50 kr!

haha kan chansa på att de mattorna var riktigt tunga?. Vart köpte du dem?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Nej dom vägde ingenting, var hur lätta som helst! Köpte dem på GKG bildelar inne i sthlm!

Permalänk
Medlem

Använd inte den där skiten du hittade på bygget... Kliar som faan som några säger... Och sen kanske en del transporteras med luften som fläktarna vispar upp och hamnar i din hals... Kliar en del kan jag ju säga.

Om du undrar är det troligtvi antingen stenull eller glasfiberull

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Inaktiv

Nighogg har rätt (nästan). Isolering betyder inte att nått blir varmare, det ser bara till att inte värmen eller kylan tar sig in eller ut. Ett hus som är väl isolerat släpper inte ut värme och håller kylan ute under vintern, under varma sommar dagar hålls även värmen ute och man kan få en behaglig temperatur. Så om du bara har bra genomdrg borde inte din dator bli så mycket varmare.

MEN!

Jo, det kommer alltid ett men. Det göäller att ha rätt isolering. Vissa sorter låter luften passera och på så sätt värms den på samma sätt som du blåser genom tyg. Andra isoleringar kan damma och bilda som ett fint ludd som sätter sig i lager på fläktar mm. Jag vågar inte riktigt säga vilken sorts isolering man skall ha, men jag hade själv tänkt prova att isolera min dator med isolering som har folie på båda sidor.

Permalänk
Medlem

Jag ska testa med gull isolering som inte kliar med inte vad den kallas *kli fri kanske*

Men nu bär det ner i källare och fixa ditt lite plåtar som jag fick igår

Kennny_lex med flera har rätt, det bli rinte så mycket varmare"men" man måste ha ett bra flöde i burken för annars....

Visa signatur

Keep up the good work