Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: Inte 100% säker men tror du måste öppna det helt, de kör ett test precis vid order men sedan om jag förstått rätt måste kortet vara öppet när de faktiskt drar pengarna annars blockas det och ordern fryser eller avbokas :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: men hur har alla andra nordea användare löst det?
Använder ni PayPal istället? Och till någon som är ny till PayPal, är det bara att lägga in 450 euro i plånboken där eller hur gör jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

@Ferrat: men hur har alla andra nordea användare löst det?
Använder ni PayPal istället? Och till någon som är ny till PayPal, är det bara att lägga in 450 euro i plånboken där eller hur gör jag?

Jag använde till slut mitt Amex kreditkort och beställde via Amazon istället. Men först så hade jag valt PayPal och att pengarna dras från bankkontot när Oculus väl vill ha pengarna; det gick inte igenom. Jag flyttade därefter över pengar till mitt PayPal konto för att betala direkt via PayPal och på så sätt inte ha någon som helst koppling med Nordea; men Oculus var ju så jäkla sega så jag bestämde mig för att beställa via Amazon. Nordea kortet fungerade INTE att beställa via Amazon heller..

Så för din del så skulle jag rekommendera att du lägger över pengar till ditt PayPal konto och väljer det som betalningsmetod. Allt annat kommer vara ett huvudvärk och krångel.

/M

Permalänk
Medlem

@foxmaner Så som Mustafa skrev tror jag det är lättast att föra över pengar till Paypal.

Gah Amazon skit, beställer expressfrakt och det tar 4 dagar iaf, fick refund på frakten iaf men suger, betyder att jag inte har allt förrän på torsdag

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

@foxmaner Så som Mustafa skrev tror jag det är lättast att föra över pengar till Paypal.

Gah Amazon skit, beställer expressfrakt och det tar 4 dagar iaf, fick refund på frakten iaf men suger, betyder att jag inte har allt förrän på torsdag

Vad levererar Amazon med för fraktbolag i Sverige? Segt att det drar ut på tiden men inte helt oväntat heller förstås. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad levererar Amazon med för fraktbolag i Sverige? Segt att det drar ut på tiden men inte helt oväntat heller förstås. :/

Det ska vara UPS till dörren enligt Amazon.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad levererar Amazon med för fraktbolag i Sverige? Segt att det drar ut på tiden men inte helt oväntat heller förstås. :/

När jag har beställt från Amazon.co.UK har det varit PostNord med undantag för express där det har varit UPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Hi xxx,

As previously mentioned, we've seen overwhelming demand with the Summer of Rift sale, and we’re working hard to deliver your Rift and Touch bundle as soon as possible.

We’re expediting inventory to fulfill outstanding Oculus.com webstore bundle orders globally, and we expect to see improvements in shipments over the next two weeks. We’ll be sure to notify you when your Rift + Touch bundle is on its way.

We plan to be back in-stock for new orders globally by mid-August. Online and local retailers may offer different or faster estimates, and we’re easily able to cancel your order if you’d like to purchase through a retail partner instead.

Kind regards,

Ryder
Oculus Support

Verkar även som att det är slut på Amazon eller så är det bara jag som är dålig på att söka

Permalänk
Medlem

@anon25463: Nope det verkar som att Amazon fått slut igen de med, de "klistra ihop" lösa headset med touch och sålde som bundle men nu har de slut på headset (In stock on July 30, 2017.).

På en gladare note, tydligen så fångade UPS upp att jag hade tre olika ordrar hos dem i transit och alla ska komma imorgon nu helt plötsligt enligt deras tracking, Amazon står fortfarande onsdag och torsdag ^^ Så hoppas UPS vet bättre

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Det ska vara UPS till dörren enligt Amazon.

Skrivet av ågren:

När jag har beställt från Amazon.co.UK har det varit PostNord med undantag för express där det har varit UPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, nice. Icke-express från Amazon borde jag verkligen titta närmare på framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Jag använde till slut mitt Amex kreditkort och beställde via Amazon istället. Men först så hade jag valt PayPal och att pengarna dras från bankkontot när Oculus väl vill ha pengarna; det gick inte igenom. Jag flyttade därefter över pengar till mitt PayPal konto för att betala direkt via PayPal och på så sätt inte ha någon som helst koppling med Nordea; men Oculus var ju så jäkla sega så jag bestämde mig för att beställa via Amazon. Nordea kortet fungerade INTE att beställa via Amazon heller..

Så för din del så skulle jag rekommendera att du lägger över pengar till ditt PayPal konto och väljer det som betalningsmetod. Allt annat kommer vara ett huvudvärk och krångel.

/M

Skrivet av Ferrat:

@foxmaner Så som Mustafa skrev tror jag det är lättast att föra över pengar till Paypal.

Gah Amazon skit, beställer expressfrakt och det tar 4 dagar iaf, fick refund på frakten iaf men suger, betyder att jag inte har allt förrän på torsdag

Tillkommer några avgifter när man för över pengar och drar pengar från Paypal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Tillkommer några avgifter när man för över pengar och drar pengar från Paypal?

Nu körde jag som sagt via Amex-kortet istället för PayPal, men kan med säkerhet svara "nej" på frågan. Det enda jag tror kommer att tillkomma är valutakonverteringen. Du har SEK på ditt PayPal konto men du betalar i euro. Då kommer PayPal konvertera SEK:n till euro i deras fördel.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Tillkommer några avgifter när man för över pengar och drar pengar från Paypal?

De tar en växlingsavgift på 2-4 % vid köp från utlandet dock är det inte direkt märkbart mer än t.ex. banker eller så, handelsbanken t.ex tar 1,6% för samma. Det är ingen avgift att föra in pengar hos Paypal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Touch kontrollerna är i Danmark och förväntas levereras redan imorgon!
Riften har däremot inte fått någon som helst uppdatering. Enda infon är att Postnord har fått elektronisk information om försändelsen

Om ändå det vore tvärtom...

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Nu körde jag som sagt via Amex-kortet istället för PayPal, men kan med säkerhet svara "nej" på frågan. Det enda jag tror kommer att tillkomma är valutakonverteringen. Du har SEK på ditt PayPal konto men du betalar i euro. Då kommer PayPal konvertera SEK:n till euro i deras fördel.

/M

Skrivet av Ferrat:

De tar en växlingsavgift på 2-4 % vid köp från utlandet dock är det inte direkt märkbart mer än t.ex. banker eller så, handelsbanken t.ex tar 1,6% för samma. Det är ingen avgift att föra in pengar hos Paypal.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaren, slutade dock ändå med att jag tog ett mastercard. Att nordea måste göra allt så j*vla svårt!

Till er som fått er oculus, hur långt tid tog själva frakten av Ups?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Tack för svaren, slutade dock ändå med att jag tog ett mastercard. Att nordea måste göra allt så j*vla svårt!

Till er som fått er oculus, hur långt tid tog själva frakten av Ups?

Normal frakt tar ungefär en arbetsvecka max från att de packat tills du har det i handen, express är 1-2 arbetesdagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Normal frakt tar ungefär en arbetsvecka max från att de packat tills du har det i handen, express är 1-2 arbetesdagar

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, beställde till landet då jag inte ville gå miste om rean. Men nu vet jag inte om jag kommer hinna komma hem innan jag får den. Kommer nog Ändra leveransadress drygt en vecka innan jag åker hem då.

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: Ska nog bara vara kontakta UPS, deras "my choice" tjänst ska kunna fixa det men för mig buggar den enormt och vill hela tiden att jag ska signa upp fastän att den säger att jag redan är anmäld >_<

EDIT:
okej tydligen skickar de ut någon aktivering via post, måste missat det helt när jag anmälde UPS my choice men inget info om det på sidan typ >_< Inte heller kundtjänst visste utan det var först när jag ringde deras tekniska support som jag fick det svaret ^^

Nu sitter jag dock i det jobbigaste läget, alla sändningar är ute i samma bil (Rift + touch + extra sensor) och leverans innan dagens slut vilket kan betyda vad som helst och UPS kan inte ge en närmare tidsuppskattning.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Till er som fått er oculus, hur långt tid tog själva frakten av Ups?

Två dagar från upphämtning i NL till leverans, lägg på någon dag eller två extra om du bor långt från närmaste UPS-terminal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Kul att se att det närmar sig för flera av er, förståeligt om väntan är olidlig nu när det är så nära. Jag hade ju inte någon större tur själv (Touch-kontroller först, seg transportering) men det är skönt när det hela är klart.

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att allt ingår om man köper via Amazon iallafall. XBOX dosan och hela kittet (har fått allt nu)
Fick också min extra sensor från Oculus. Den kom otroligt snabbt med UPS.
Nu måste man bara vänta på förlängningskablarna till USB samt USB PCIe kortet innan man kan lira

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Rula:

Ville bara säga att allt ingår om man köper via Amazon iallafall. XBOX dosan och hela kittet (har fått allt nu)
Fick också min extra sensor från Oculus. Den kom otroligt snabbt med UPS.
Nu måste man bara vänta på förlängningskablarna till USB samt USB PCIe kortet innan man kan lira

Jag fick hem mitt idag, behövde bara den aktiva förlängningskabeln som medföljde dock just nu sitter sensorerna (3st) sådär men bör få mina mounts för taket snart hoppas jag
Mitt Asus Z170 Pro Gaming hanterar headset + 3 sensorer via USB utan problem, trackingen är felfri Dock tar de ju upp 4 portar just nu ^^

Inte hunnit testa så mycket, dock kört ett par omgångar med Robo Recall (riktigt nice) och jätte snabbt i Doom 3 VR mod (den kommer ta lite tid att hitta rätt inställningar och vänja sig vid ^^), väldigt nöjd även om jag redan lyckats slå i fingret i bordet en gång så att jag blödde lite haha men annars gått smärtfritt både i Oculus store och Steam VR.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag fick hem mitt idag, behövde bara den aktiva förlängningskabeln som medföljde dock just nu sitter sensorerna (3st) sådär men bör få mina mounts för taket snart hoppas jag
Mitt Asus Z170 Pro Gaming hanterar headset + 3 sensorer via USB utan problem, trackingen är felfri Dock tar de ju upp 4 portar just nu ^^

Inte hunnit testa så mycket, dock kört ett par omgångar med Robo Recall (riktigt nice) och jätte snabbt i Doom 3 VR mod (den kommer ta lite tid att hitta rätt inställningar och vänja sig vid ^^), väldigt nöjd även om jag redan lyckats slå i fingret i bordet en gång så att jag blödde lite haha men annars gått smärtfritt både i Oculus store och Steam VR.

Jag var tvungen att testa snabbt jag med. Körde in sensorerna i USB portarna i fronten. Gick helt ok ändå. Vilken otrolig upplevelse
Beställde nya VR glasögon också (WidmoVR). Vågar inte ha mina glasögon i Riften.

Haha ja, man får verkligen se upp när man fladdrar runt med händerna. Annars kan detta bli en dyr historia

Permalänk
Medlem

@Tha_Rula: Det finns annars slipade glas att beställa från Kina och insättning som gör att du kan ta av dig glasögonen när du ska lira, ska tydligen funka riktigt bra.

Edit: Ah såg att de du beställt var något liknande.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Japp, såg också dom du länkade till. Tycker den typen av glasögon ser bäst ut

Permalänk
Medlem

Till alla som beställt eller nyligen fått hem sin rift - på r/oculus finns det många trådar som varnar för att man inte ska låta riften ligga så direkt (starkt) solljus kommer in i den då det kan skada displayerna. Vet inte med 100% säkerhet att det stämmer men det skadar inte att vara åtminstone liiiite försiktig.

Stavning
Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Till alla som beställt eller nyligen fått hem sin rift - på r/oculus finns det många trådar som varnar för att man inte ska låta riften ligga så direkt (starkt) solljus kommer in i den då det kan skada displayerna. Vet inte med 100% säkerhet att det stämmer men det skadar inte att vara åtminstone liiiite försiktig.

Det är en varning som även kommer vid installationen så det stämmer, optimala är att ha någon form av upphängning som även sluter åt lite för att skydda mot damm då man helst ska minimera tvättandet av linserna.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Till alla som beställt eller nyligen fått hem sin rift - på r/oculus finns det många trådar som varnar för att man inte ska låta riften ligga så direkt (starkt) solljus kommer in i den då det kan skada displayerna. Vet inte med 100% säkerhet att det stämmer men det skadar inte att vara åtminstone liiiite försiktig.

Står även på skyddsplasten. Bra att frågan tas upp då personen ovanför som citerar dig är inne på något intressant. Vad använder folk för skydd?

Min är riktad ifrån fönstren när den ligger oanvänd iallafall. Egentligen kan jag tycka att något slags skydd man hakar på borde vara standard på produkten just för att skydda linserna.

Permalänk
Medlem

Kan vi ha en samlingspost med tips om vilka förlängningskablar etc som funkar bra och är billiga etc?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Står även på skyddsplasten. Bra att frågan tas upp då personen ovanför som citerar dig är inne på något intressant. Vad använder folk för skydd?

Min är riktad ifrån fönstren när den ligger oanvänd iallafall. Egentligen kan jag tycka att något slags skydd man hakar på borde vara standard på produkten just för att skydda linserna.

Håller med.

Själva bor vi i suteränghus och jag har daror/rift i "källarvardagsrummet" placerad på ett sådant sätt att det är rakt av omöjligt att lägga den i direkt solljus med mindre att man står och håller upp den för ena fönstret 😂

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2