Varumärkesansökan av Nintendo pekar på ett Nintendo 64 Classic Edition

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DavidtheDoom:

Glömde Perfect Dark eller Golden Eye. (Perfekt Dark är i mitt tycke ett av de bästa spelen genom tiderna på N64).

Har en plum-färgad variant hemma men saknar lite av spelen. Som är lite väl dyra och krångliga att få tag på numera.

Skickades från m.sweclockers.com

golden eye är nog den som skulle få mig att köpa det, fantastiskt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Glömde Perfect Dark eller Golden Eye. (Perfekt Dark är i mitt tycke ett av de bästa spelen genom tiderna på N64).

Har en plum-färgad variant hemma men saknar lite av spelen. Som är lite väl dyra och krångliga att få tag på numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Letar man efter PAL varianter och svenska utgåvor får man ju bara beredd att hosta upp pengar. Tenderar ju att gå för flera tusen vissa spel.
Annars finns ju det mesta tillgänglig via eBay.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

Herregud vad Nintendo mjölkar folk.

Retropi är bra mycket bättre, betydligt billigare och har ett stort antal emulatorer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@THB Jo visst men knappast alla som har tillgång till spelen lagligt, för att köras i emulatorerna.

Skrivet av DavidtheDoom:

Glömde Perfect Dark eller Golden Eye. (Perfekt Dark är i mitt tycke ett av de bästa spelen genom tiderna på N64).

Har en plum-färgad variant hemma men saknar lite av spelen. Som är lite väl dyra och krångliga att få tag på numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar du perfekt dark och har en Xbox 360 eller xbox one kan jag rekommendera dig att köpa HD remaken 1920x1080 och tror det är 60FPS. Riktigt bra och enklare att sikta när man har en andra spak. Stödjer även online spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Snusfri
Skrivet av jOnÄTÄn:

@THB Jo visst men knappast alla som har tillgång till spelen lagligt, för att köras i emulatorerna.
Gillar du perfekt dark och har en Xbox 360 eller xbox one kan jag rekommendera dig att köpa HD remaken 1920x1080 och tror det är 60FPS. Riktigt bra och enklare att sikta när man har en andra spak. Stödjer även online spel.

Förvisso, tycker det är tråkigt att Nintendo mjölkar på detta viset.

De hade kunnat släppa ett "RetroSystem" där man kunna köra NES, SNES och N64 i samma enhet samt haft en "App-store" där man kunnat köpa spel för säg $5 styck.

Där hade de kunnat dra in stora pengar imho.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Inte särskilt intressant utan Rares titlar. Speciellt inte tack vare Bergsala maffian.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Citat:

De hade kunnat släppa ett "RetroSystem" där man kunna köra NES, SNES och N64 i samma enhet samt haft en "App-store" där man kunnat köpa spel för säg $5 styck.

Där hade de kunnat dra in stora pengar imho.

Just det hade de ju på Wii,Wii u och det lär komma till switch. Det kallas Virtual console och finns Nes snes n64 GB GBA och tror även Vissa DS spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Just det hade de ju på Wii,Wii u och det lär komma till switch. Det kallas Virtual console och finns Nes snes n64 GB GBA och tror även Vissa DS spel.

Virtual console är bundet till den konsol du köper dem på och kostar mycket mer än 5$ per spel

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Lär väl sakna Golden eye och Perfect dark tyvärr(något licenstjafs förmodar jag) vilket vore fruktansvärt synd...
Ägde aldrig N64 själv då jag "svek" Nintendo denna generation för PS1 men har givetvis spelat den massor hos vänner. Vilka spelkvällar man hade med ovan nämnda spel!
Mario, Zelda(OoT, Majora) kommer givetvis vara med och dessa är ju fenomenala spel.
Kommer ändå inte köpa en ev. minivariant, intresset är ganska svalt.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Skulle vara najs med lite supersmash kvällar igen Hoppas maskinen förbättrar spelen lite, så dom ser lite skarpare ut

Permalänk
Hedersmedlem

Förboka nu så kanske du får ett exemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Mjölkar dom inte lite väl mycket ur sin gamla låda nu? Säljer deras nya produkter helt åt skogen dåligt eller vad är det som händer?

Och N64 är ju egentligen inte särskilt gammal (jämfört med nes o snes) så de som tycker att konsolen bär något speciellt sentimentalt värde har väl förmodligen kvar originalet? Eller?

Detta är nog planer som sattes igång när det gick tungt för Wiiu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Alltså denna mjölkningen.....

Fast jag måste medge att det är kundernas eget fel som köper grejerna....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Det måste ha blivit fel någonstans i översättningen, det är nämligen en varumärkesansökan och inte en patentansökan. Det är till och med fyra stycken olika VM-ansökningar på figurer som representerar handkontrollen till N64, NES, SNES och Switch som har lämnats in. Intressant fynd oavsett, men bör ändras i artikeln!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Perfect Dark så köper jag en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orber:

Virtual console är bundet till den konsol du köper dem på och kostar mycket mer än 5$ per spel

Jo visst men funktionen är ju vad personen efterfrågade. Sedan att nintendo inte har kommit på att man kan binda det till användarkonton eller att priset inte är exakt 5 dollar är en annan fråga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

nice det här har jag väntat på nu får man hoppas som andra sagt att dom inte tar ut galet höga priser och förhoppningsvis tillverkar dom tillräckligt många..............

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Lär väl sakna Golden eye och Perfect dark tyvärr(något licenstjafs förmodar jag) vilket vore fruktansvärt synd...
Ägde aldrig N64 själv då jag "svek" Nintendo denna generation för PS1 men har givetvis spelat den massor hos vänner. Vilka spelkvällar man hade med ovan nämnda spel!
Mario, Zelda(OoT, Majora) kommer givetvis vara med och dessa är ju fenomenala spel.
Kommer ändå inte köpa en ev. minivariant, intresset är ganska svalt.

Om den kommer så lär den garanterat gå att hacka sig in i efter typ en en vecka och lägga in egna spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

Det måste ha blivit fel någonstans i översättningen, det är nämligen en varumärkesansökan och inte en patentansökan. Det är till och med fyra stycken olika VM-ansökningar på figurer som representerar handkontrollen till N64, NES, SNES och Switch som har lämnats in. Intressant fynd oavsett, men bör ändras i artikeln!

Skickades från m.sweclockers.com

Finns också en knapp för att skicka in eventuella rättningar till artikeln. Precis under kommentarerna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo visst men funktionen är ju vad personen efterfrågade. Sedan att nintendo inte har kommit på att man kan binda det till användarkonton eller att priset inte är exakt 5 dollar är en annan fråga.

Nej, det är inte vad jag efterfrågar.
Jag efterfrågar inget, jag tycker till om hur ett inkompetent företag skall sköta sina saker.

Sen att fanboys köper allt de gör utan att ifrågasätta är idiotiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Förvisso, tycker det är tråkigt att Nintendo mjölkar på detta viset.

De hade kunnat släppa ett "RetroSystem" där man kunna köra NES, SNES och N64 i samma enhet samt haft en "App-store" där man kunnat köpa spel för säg $5 styck.

Där hade de kunnat dra in stora pengar imho.

Kan säga 2 saker ang detta.
1: jag skulle ställa mig i kö direkt och köpa utan att ens tveka.
2: det kommer aldrig tyvärr att ske, så tills vidare får vi spinna vidare på byggen likt retropie och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nej, det är inte vad jag efterfrågar.
Jag efterfrågar inget, jag tycker till om hur ett inkompetent företag skall sköta sina saker.

Sen att fanboys köper allt de gör utan att ifrågasätta är idiotiskt.

Okej vi säger att det är så.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Se till att förhandsboka i förväg nu! Det kommer endast 64 exemplar!

(Inte på riktigt, men IOM att det är Nintendo vi pratar om här så skulle det inte förvåna mig speciellt mycket.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kör hellre emulator i 4K än ger mer pengar till Nintendo där bäst-före datumet är passerat med råge.

Och nej, jag diskuterar inte piratkopiering. Man kan göra egna ROMs, är det inte därför vi betalar privatkopieringsavgift till diverse självutnämnda hjälteföretag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Kör hellre emulator i 4K än ger mer pengar till Nintendo där bäst-före datumet är passerat med råge.

Och nej, jag diskuterar inte piratkopiering. Man kan göra egna ROMs, är det inte därför vi betalar privatkopieringsavgift till diverse självutnämnda hjälteföretag?

Helt med dig. Nintendos girighet och usla sätt att bemöta kundernas efterfrågan är bara down right discusting. Usch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

nice det här har jag väntat på nu får man hoppas som andra sagt att dom inte tar ut galet höga priser och förhoppningsvis tillverkar dom tillräckligt många..............

Tror inte att du ska ha höga förhoppningar här, Nintendo har alltid varit bra på att ta betalt för sina produkter. Och om Nintendo nu mot förmodan inte skulle göra det så kommer Bergsala att se ordna det. Eller de kommer att göra det hursomhelst, när det gäller Nintendo produkter i Sverige bör man inte tänka i termer som dyrt/billigt snarare dyrt/svindyrt.

Förövrigt ägde jag en N64 en gång i tiden, men är inte sugen på en mini alls. Fanns för få exklusiva spel till den konsolen som jag känner att jag vill ha, spontant kanske 5st. Dessutom tycker jag inte att de tidiga 3D spelen har åldrats lika väl som 2D spelen..de är inte fina att titta på och styrningen är oftast under all kritik. När man inte längre är fascinerad av att kunna gå åt fyra håll istället för två så blir de väldigt tröttsamma att spela.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

är det inte därför vi betalar privatkopieringsavgift till diverse självutnämnda hjälteföretag?

Läser man på copyswedes hemsida om privatkopieringsersättningen är det för film, musik och tv. Sedan får du kolla upp själv om de som äger spelet får någon ersättning så vet du om det är tillåtet eller ej.
"Enligt EU-lagstiftningen tillåts privatkopiering endast om upphovsmännen ges kompensation. Enligt lagen ska ersättningen betalas av den bransch som tillverkar och säljer produkter som kan användas för privatkopiering, som till exempel cd/dvd-skivor, mp3-spelare, externa hårddiskar, usb-minnen och digitalboxar med inbyggd hårddisk."

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TheMadPanda:

golden eye är nog den som skulle få mig att köpa det, fantastiskt spel!

Skrivet av RVX:

Letar man efter PAL varianter och svenska utgåvor får man ju bara beredd att hosta upp pengar. Tenderar ju att gå för flera tusen vissa spel.
Annars finns ju det mesta tillgänglig via eBay.

Tyvärr är det ju en PAL konsol jag har hemma, även om tvapparaterna och datorskärmarna klarar 60 Hz numera. The

Skrivet av jOnÄTÄn:

Gillar du perfekt dark och har en Xbox 360 eller xbox one kan jag rekommendera dig att köpa HD remaken 1920x1080 och tror det är 60FPS. Riktigt bra och enklare att sikta när man har en andra spak. Stödjer även online spel.

Har tyvärr varken eller, har ju originalet hemma fortfarande.
Har även Zero men saknar Game Boy varianten av första spelet. 🙁

Skrivet av ramlösa:

Perfect Dark så köper jag en.

Tyvärr såldes ju Rare och rättigheterna till spelen... Är inte även typ Banjo och Kazooie ett Rare spel?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har tyvärr varken eller, har ju originalet hemma fortfarande.
Har även Zero men saknar Game Boy varianten av första spelet. 🙁

Själv har jag alla versioner kan säga att Originalet och Xbox hd remastern är de som är spelvärda. Zero suger gameboy spelet är totalt skräp. såldes nog mest tack vare sitt namn och att det hade rumble funktionen. Spelar helst Hd remaken eftersom den har en spelbar framerate och handkontrollen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tyvärr är det ju en PAL konsol jag har hemma, även om tvapparaterna och datorskärmarna klarar 60 Hz numera. The

Jaha så pass, ja det begränsar ju utbudet lite. Hittar du det så lär det nog inte heller vara alltför billigt tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X