PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tyvärr inte :/ Så vitt jag vet så sparas inte individuella gameplay på PUBGs servrar.

Har också haft många sjuka matcher som man missat spela in, blev less på detta och kör nu med Shadowplay + Recording påslaget vid varje match utifall att! Rekommenderar att du gör detta också och raderar filen helt enkelt om det är en dålig/ej-värd-att-uppleva-igen match

Satan också....
Jag har kikat på shadowplay nu, verkar som jag får börja använda det. Tack för tipset.

Grejen var att jag och kompisen landade i ett litet område ihop. Vi får syn på två grabbar som landar bredvid oss. Vi springer in i ett av dom stora husen och jagar vapen. Jag hittar en P1911 med två mag och han en UMP. Ingen Armor.

Vi springer upp på ovanvåningen som är en stor öppen yta med några skåp och campar lite där för att höra vart dom andra tog vägen.

Efter några minuter hör vi att dom springer i i vårt hus och klampar där nere, dom rör sig mot trappan och börjar röra sig uppåt. Kompisen står snett framför trappan och jag en bit bakom och "Peekar" fram bakom ett av skåpen.

Den ena rör sig lite framför den andra och precis när den första kommer upp börjar kompisen spraya med sin UMP. Det blir öppen eldgivning och dom är utrustade med M416 och AKM. Dom får ner kompisen och jag börjar att skjuta fort med pistolen och träffar något skott på första gubben. Dom springer ner och mobiliserar sig, jag tar tillfället i akt och laddar om. Jag inser nu att jag har sju skott kvar. Den första killen springer upp igen med M416 och jag får skjutit iväg tre snabba skott så han går ner. Jag kollar magasinet, fyra skott kvar. Den andra killen avvaktar fortfarande lite nedanför trappan, han använder förmodligen meds tänkte jag. Jag står 10-15m ifrån trappan så jag har ingen möjlighet att springa fram och ta något vapen för då skulle han knäppa mig direkt.

Jag hör att han börjar springa uppåt. Han öppnar eld med sin AKM, jag rör mig framåt och skjuter några snabba skott mot honom. Han blir träffad och rör sig ner för att ladda. Jag kollar och ser att jag nu har 10% liv och ett skott kvar. Jag börjar gapa på kompisen i chatten som sitter och spectatar mig: Faaan! Jag har bara ett skott kvar! Vafan skall jag göra! Han sitter helt i extas och gapar "kom igen nu, du löser det".

Han börjar att kuta upp för trappan, jag rör mig framåt snett mot trappan. Han hinner komma upp för trappan och avlossa två-tre skott automateld, jag pekar rakt mot honom och drar av det sista skottet. "YOU killed ****** by headshot with P1911.

Nu när jag läser det så verkar det inte så himla crazy, men det var sjukt asså. Från och med nu skall jag alltid köra med shadowplay på.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Vann en solo för första gången här ikväll.

https://www.youtube.com/watch?v=zD4KKup_qGc&feature=youtu.be

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

någon som är på att lira ett par matcher ikväll?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Någon som har haft problem med mycket kraschar / spelfrys / annat och fått det att upphöra?

En polare har grova svårigheter med att få det att funka felfritt. Är det inte nåt antivirus som fuckar ur allt (Avast gav blåskärm, Bitdefender frös spelet) så är det nån krasch utan förklaring.

Andra spel fungerar såklart utan problem.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Någon som har haft problem med mycket kraschar / spelfrys / annat och fått det att upphöra?

En polare har grova svårigheter med att få det att funka felfritt. Är det inte nåt antivirus som fuckar ur allt (Avast gav blåskärm, Bitdefender frös spelet) så är det nån krasch utan förklaring.

Andra spel fungerar såklart utan problem.

Trodde det var min överklockning som spökat(skruvat ned men skiten fryser ändå). Då är det inte bara jag som har problem med frysningar. Ingen lösning, men din polare är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Trodde det var min överklockning som spökat(skruvat ned men skiten fryser ändå). Då är det inte bara jag som har problem med frysningar. Ingen lösning, men din polare är inte ensam.

Näe jag vet. Verkar helt sjukt

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Trodde det var min överklockning som spökat(skruvat ned men skiten fryser ändå). Då är det inte bara jag som har problem med frysningar. Ingen lösning, men din polare är inte ensam.

Samma här, fast ja bara kör minnena i xmp nu. Har inte väldiga problem men de händer. Inte i nån match än dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Såå störigt nervöst hela tiden när man kommer till topp 10.
Körde ett gäng matcher igår och kom först 4:a tre gånger i rad.. Sen lite sämre så jag blev 10:a och sen blev det 3:a, 5:a och 11:a.

Mina nerver klarar inte av pressen Sen tycker jag att jag ALLTID får ringen emot mig, dvs den hamnar alltid på fel sida för mig. Så man är där med 9 andra och får springa över öppet fält, heeela tiden.

Tror att 3 av dessa matcher var att jag dog av cirkeln för att den låg helt fel.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

För att det sägs att det är generellt sämre motstånd där. Har själv inte provat då jag hellre möter bra motstånd

Ja och nej - ratingen är ju lägre då du aldrig har spelat där = matchad med sämre motstånd. Jag ligger runt 2.4-2.5K rating i squad eu (alltså runt top200 i eu). Vi körde som sista game igår vår första match på en AS server, länge sen vi hade så jävla roligt. Tror vi skrapade ihop 27 kills totalt i squaden och enkel vinst.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Lite surr om "JULY PATCH - HARDCORE/1ST PERSON MODE INCOMING - BATTLEGROUNDS"

https://www.youtube.com/watch?v=POGn3Hrh4hU

Permalänk
Medlem

Är shadowplay en bra grej att spela in med? Eller finns det bättre lösningar som inte kräver capture card o hela den biten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Ja och nej - ratingen är ju lägre då du aldrig har spelat där = matchad med sämre motstånd. Jag ligger runt 2.4-2.5K rating i squad eu (alltså runt top200 i eu). Vi körde som sista game igår vår första match på en AS server, länge sen vi hade så jävla roligt. Tror vi skrapade ihop 27 kills totalt i squaden och enkel vinst.

Top 200 i squad är inte illa pinkat. Låg på 19k igår och blev imponerad då jag tycker squad är svårast då jag spelar med många nötter.

Edit: Nu blev det dubbelpost, my bad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Alltså, mitt game laggar typ alltid nu när jag tabbar. Någon som kan förklara vad som bottleneckar? Kör GTX 770 och i5 4670k, båda ligger 90 99% användning.

OT, testade AS server idag, var myyycket lättare tyckte jag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Alltså, mitt game laggar typ alltid nu när jag tabbar. Någon som kan förklara vad som bottleneckar? Kör GTX 770 och i5 4670k, båda ligger 90 99% användning.

OT, testade AS server idag, var myyycket lättare tyckte jag.

Nej ingen bottleneck där på gpu/cpu med den användingen... Kanske lite ram?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Nej ingen bottleneck där på gpu/cpu med den användingen... Kanske lite ram?

Tror också RAM kan vara problemet, PUBG verkar ha stora memory leaks imo. Har 12GB RAM. Däremot har min kompis som bara har 8gb ram inte samma problem så är lite osäker.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Ranken är ju baserad på server, så spelar du mycket eu sen kör ett game på AS så kommer du ju möta folk som typ aldrig spelat.

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara lite snabbt vad spelet är, vart det finns? Steam? Pris?`och lite sånt?

Hört på massa csgo casts att dem snackat om PUGB men aldrig fattat vad det va, trodde typ att en PUBG va en bra spelare på FaceIt eller ngt...

Är det roligt? Hur funkar det?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tror också RAM kan vara problemet, PUBG verkar ha stora memory leaks imo. Har 12GB RAM. Däremot har min kompis som bara har 8gb ram inte samma problem så är lite osäker.

Har också 12gb och det räcker, du borde nog överklocka din processor samt behöver du nog mer videoram, har du ett 770 med 2gb? Kör du det mesta very low så är drar spelar runt 2.7-3gb ändå. Har dock blivit bättre efter patcher.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Någon som kan förklara lite snabbt vad spelet är, vart det finns? Steam? Pris?`och lite sånt?

Hört på massa csgo casts att dem snackat om PUGB men aldrig fattat vad det va, trodde typ att en PUBG va en bra spelare på FaceIt eller ngt...

Är det roligt? Hur funkar det?

Gameplay
Steamlänk

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Extremaz:

Någon som kan förklara lite snabbt vad spelet är, vart det finns? Steam? Pris?`och lite sånt?

Hört på massa csgo casts att dem snackat om PUGB men aldrig fattat vad det va, trodde typ att en PUBG va en bra spelare på FaceIt eller ngt...

Är det roligt? Hur funkar det?

Kort sagt battle royale, gameplay i stil med H1Z1 osv.

Jag köpte det idag och verkar billigare att köpa nykel på spelets egna sida och sen aktivera i steam.
http://buy.battlegroundsgame.com/

Verkar rätt kul, därför jag köpte det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

optimerat som en burk mask, 100 fps typ överallt.
Någon dyker upp framför explosioner i fjärran 13fps och omöjligt att sikta.

Sen att man kan skjuta genom nästan alla väggar med rätt tilt och vinkel är ju bara hysteriskt.
Tror jag dragit in #1 fem gånger med bara pistol mot folk som inte fattar alls vad som händer.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Moderator
Moderator

Prestandan är inget att jubla över men det rullar väl generellt bra mycket bättre än liknande spel, typ H1Z1 och Arma/DayZ osv? Har inte direkt spelat dem men fått den bilden iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Byggde ny dator och första matchen vann jag min första solo på EU 7 kills. Antar det var min gamla dators fel att det gick så dåligt innan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Top 200 i squad är inte illa pinkat. Låg på 19k igår och blev imponerad då jag tycker squad är svårast då jag spelar med många nötter.

Edit: Nu blev det dubbelpost, my bad.

Skickades från m.sweclockers.com

Är egentligen bara att grinda och med lika mycket tur och skicklighet så kan man rätt lätt placera sig top10. I lägre elo så går du nästan alltid plus i rating på att komma top10. Jag går däremot back om jag inte kommer top2-5 med flertalet kills.

Sen är ju spelet som det är, ibland har man otur, du kan exempelvis kika min matchhistory: https://pubg.me/player/qhrizz/squad
(nött lite under kvällen och nu jävlar är man top100 igen )

Skrivet av hakd:

optimerat som en burk mask, 100 fps typ överallt.
Någon dyker upp framför explosioner i fjärran 13fps och omöjligt att sikta.

Sen att man kan skjuta genom nästan alla väggar med rätt tilt och vinkel är ju bara hysteriskt.
Tror jag dragit in #1 fem gånger med bara pistol mot folk som inte fattar alls vad som händer.

Skjuta genom alla väggar? I stort sett inga väggar går att skjuta genom såvida det inte har buggat och byggnaden inte renderar för den som tittar på huset. Inte ofta den buggen sker.
Börja pusha lite i rating så ska du se att svårighetsgraden går upp....

Skrivet av jOnÄTÄn:

Byggde ny dator och första matchen vann min första solo på EU 7 kills. Antar det var min gamla dators fel att det gick så dåligt innan

Helt klart din gamla dators fel

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Någon som kan förklara lite snabbt vad spelet är, vart det finns? Steam? Pris?`och lite sånt?

Hört på massa csgo casts att dem snackat om PUGB men aldrig fattat vad det va, trodde typ att en PUBG va en bra spelare på FaceIt eller ngt...

Är det roligt? Hur funkar det?

-finns på steam
-det är ett roligt battle royale-spel
-du ska köpa det

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Roligt spel, börjat träna spray control mer och mer och nu börjar den sitta. Blivit en del kycklingmiddagar senaste tiden med 8-12 kills för mig i varje. Beror lite på vilka jag spelar med, spelar man squad krävs ju visst team play och saknas det blir det svårt att vinna. Blivit en hel del top 5or faktiskt trots att vi varit 2 vid i liv i squaden under större delen av matchen, campar gör vi inte heller.

Nu när jag kommit in i det och lärt mig recoilen för vapnena så känns det som man kan utnyttja sina alldeles för många år i CS en hel del. Speciellt att jag aldrig blir stressad i spel längre är väldigt bra när ens squad irrar runt och helt glömmer cirkeln, får man säga åt dem att nu är det dags att packa ihop även om vi har folk bakom oss. Fått tänka på campers på ett helt annat vis dock, alltid se till att ha bra cover från så många håll som möjligt, börjar lära mig vilka vinklar som är bäst att kolla först i de olika husen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Ja och nej - ratingen är ju lägre då du aldrig har spelat där = matchad med sämre motstånd. Jag ligger runt 2.4-2.5K rating i squad eu (alltså runt top200 i eu). Vi körde som sista game igår vår första match på en AS server, länge sen vi hade så jävla roligt. Tror vi skrapade ihop 27 kills totalt i squaden och enkel vinst.

Det stämmer inte, dom har ingen form av matchmaking som parar ihop folk med liknande rating.
Det existerar ingen "elo" ännu.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Är egentligen bara att grinda och med lika mycket tur och skicklighet så kan man rätt lätt placera sig top10. I lägre elo så går du nästan alltid plus i rating på att komma top10. Jag går däremot back om jag inte kommer top2-5 med flertalet kills.

Sen är ju spelet som det är, ibland har man otur, du kan exempelvis kika min matchhistory: https://pubg.me/player/qhrizz/squad
(nött lite under kvällen och nu jävlar är man top100 igen )

Skjuta genom alla väggar? I stort sett inga väggar går att skjuta genom såvida det inte har buggat och byggnaden inte renderar för den som tittar på huset. Inte ofta den buggen sker.
Börja pusha lite i rating så ska du se att svårighetsgraden går upp....

Helt klart din gamla dators fel

Så gott som alla väggar ja, betong plåt mm bara det är "tunt" och enbart ett lager. Typ väggar och heltäckande staket.
Med rätt tilt och vinkel så både ser och kan du skjuta rakt igenom dom, det verkligen smakar alpha av den buggen.

Ska dra upp något klipp när det patchas, ska se hur långt man kan klättra först utan att något händer

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Moderator
Moderator

Så typiskt, jag köpte det igår och idag kommer en voucher på mailen med 27% rabatt på spelet hos Green man gaming. xD

£ 19.70

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Daemon:

Så typiskt, jag köpte det igår och idag kommer en voucher på mailen med 27% rabatt på spelet hos Green man gaming. xD

£ 19.70

Sådant är livet.

Hört att det spelas och käkas mycket kycklingmiddagar på en viss TS...;)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers