Permalänk
Medlem

Gammalt chassi för slakt

Hej, söker ett gammalt chassi att kunna slakta till förmån för pcie hållaren. Jag behöver alltså baksidan.

Om någon har ett gammalt chassi i Halmstadområdet som de är villiga att ge bort mot en liten peng så skicka ett PM eller skriv i tråden.

OBS jag är bara intresserad av chassin med 8 pcie platser eller mer

Läs hela annonsen här

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Du letar efter ett ATX chassi, med minst 8 kortplatser, om jag förstår dig rätt. Kortplatserna är långt från "exklusiva" till PCI-e, utan avstånd och storlek är standardiserad sedan datorns tillkomst, ungefär. Ett gammalt AT chassi har samma kortplatser, men moderkortsbrickan, om du ska ha den, passar kanske inte...

Hur som helst. Rätt säker på att jag har något i förrådet som skulle kunna fungera, men då finns det i Helsingborg. Är det aktuellt, får ni hämta, men det kostar inget. Hojta till så får jag gå ner och rota lite i så fall. Lämpligast om ingen annan kan hjälpa dig, och du råkar känna någon som kör förbi i alla fall...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du letar efter ett ATX chassi, med minst 8 kortplatser, om jag förstår dig rätt. Kortplatserna är långt från "exklusiva" till PCI-e, utan avstånd och storlek är standardiserad sedan datorns tillkomst, ungefär. Ett gammalt AT chassi har samma kortplatser, men moderkortsbrickan, om du ska ha den, passar kanske inte...

Hur som helst. Rätt säker på att jag har något i förrådet som skulle kunna fungera, men då finns det i Helsingborg. Är det aktuellt, får ni hämta, men det kostar inget. Hojta till så får jag gå ner och rota lite i så fall. Lämpligast om ingen annan kan hjälpa dig, och du råkar känna någon som kör förbi i alla fall...

Ja precis så jag menade Jag ska bara ha baksidan eller kanske även moderkortsbrickan. Mamma jobbar i Helsingborg så vi skulle säkert kunna lösa det men först inväntar vi lite fler svar

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Gör det. Hojta om jag ska ge mig ner i förrådet och rota.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.