Permalänk
Medlem

dirigeras till routern via ddns

Tjenare!
Det är så att jag har har försökt portforwarda ett tag nu men inte lyckats komma nån vart. Jag knappar in ddns i webbläsaren och det leder mig till min router och inte till min nas. När man knappar ddns utifrån nätverket så kommer man ingenstans. Vad har jag glömt att göra?

Permalänk
Medlem

Det som saknas är stöd i routern för nat-loopback. Jag fick lösa det oerhört krångligt med egen dns-server som dirigerade om trafiken. Prova i första hand en firmwareuppdatering eller om du har möjlighet kör dd-wrt. Min router är en Huawei B593 och är en 3G router. ADSL och/eller fiber är ännu ej utbyggt här där jag bor år 2017.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Det som saknas är stöd i routern för nat-loopback. Jag fick lösa det oerhört krångligt med egen dns-server som dirigerade om trafiken. Prova i första hand en firmwareuppdatering eller om du har möjlighet kör dd-wrt. Min router är en Huawei B593 och är en 3G router. ADSL och/eller fiber är ännu ej utbyggt här där jag bor år 2017.

läste en del ställen att jag skulle ändra min routers port från 80 till 8080, tror du det fungerar? skulle inte vilja göra det mer krångligt än vad det är. Min router är en tilgin från bahnhof tyvärr

Permalänk
Medlem

Ja det kan fungera, hade inte den möjligheten med min Huaweirouter. Så jag kan inte svara om det kommer att fungera eller inte för dig. Men det är bara att testa. Funkar absolut ingenting efter några tester så är det bara att trycka på resetknappen och börja om.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Ja det kan fungera, hade inte den möjligheten med min Huaweirouter. Så jag kan inte svara om det kommer att fungera eller inte för dig. Men det är bara att testa. Funkar absolut ingenting efter några tester så är det bara att trycka på resetknappen och börja om.

men jag hittar inte inställningen, denna router är inte så användarvänlig