Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Är väll så att spelet bygger på UE4 om ja inte missuppfattat något? Hur är den motorn med multicore, och framtida grafik. Den kan väll få det riktigt brutalt snyggt om man nu väljer att göra det så? Jättepotential i den.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad är maxklaff?

Klaff = flyt, flax, tur etc

Klaff kanske inte används av yngre generationer idag. Åh andra sidan har ungdomar uttryck som jag inte begriper mig på, något slags facebook-språk med påhittade förkortningar osv. Det går utfår när man är närmare 40 än 30. Därför är PUBG otroligt kittlande även om reflexer och reaktionstid försämras med åldern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Klaff = flyt, flax, tur etc

Klaff kanske inte används av yngre generationer idag. Åh andra sidan har ungdomar uttryck som jag inte begriper mig på, något slags facebook-språk med påhittade förkortningar osv. Det går utfår när man är närmare 40 än 30. Därför är PUBG otroligt kittlande även om reflexer och reaktionstid försämras med åldern.

Funderade på om det var något dialektalt. Som 30+ hade jag aldrig hört maxklaff. Spånade på om det var något nynorskt för hjärtklappning

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Funderade på om det var något dialektalt. Som 30+ hade jag aldrig hört maxklaff. Spånade på om det var något nynorskt för hjärtklappning

Att något "Klaffar" har jag hört under min uppväxt under 80-talet uppe i Västernorrland iallafall

http://www.synonymer.se/sv-syn/klaffa

Står inget om att det ska vara dialektalt när man googlar på det
Men just "Maxklaff" hade jag aldrig hört förut

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

BS

Datorn i min signatur ger mig 100-144 FPS 90% av tiden. Men Yasnaya/Georgepol och några andra väl valda ställen ger fortfarande 60-70 FPS. Finns inget som heter stabila 100+ oavsett build än, dom måste ändra byggnadernas renderingar på längre avstånd då dom fortfarande renderas i allt för hög faktor.
Men visst det börjar flyta bättre men att kunna lägga sig på 100+ FPS utan en dipp o få spelet att flyta som CS:GO i 100+ FPS, där har vi långt kvar att gå. Återstår o se om det någonsin kommer bli så bra!

Fast det där är ju väldigt subjektivt att utgå ifrån att kan inte jag så kan ingen annan? Jag har nästan exakt samma specs som dig men har aldrig sett dips under 70 (bortsett planet och eventuellt någon minut i början där något laddar in) men vet ju inte vad du spelar i för upplösning etc, att du inte får stabila 100 med din setup och dina settings betyder ju inte att andra inte kan få det med andra förutsättningar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Funderade på om det var något dialektalt. Som 30+ hade jag aldrig hört maxklaff. Spånade på om det var något nynorskt för hjärtklappning

Bra tänk. Gillar när det skenar iväg. Koppla till hjärtklappning är väldigt humoristiskt. Hjärtklappning skulle kunna vara ett av tre alternativ i någon frågelek.

Permalänk

Nån som kan ge tips mer än att spela på asian servers? Suger röv på det xD

Permalänk
Skrivet av denkillenpåforza:

Nån som kan ge tips mer än att spela på asian servers? Suger röv på det xD

Vad menar du? Varför måste du spela på asian servers?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Vad menar du? Varför måste du spela på asian servers?

För att det sägs att det är generellt sämre motstånd där. Har själv inte provat då jag hellre möter bra motstånd

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har bootat spelet men inte skapat ett konto ännu. Läste att man inte kan byta namn efter att man skapat ett konto. Men när väljer man namn då? Är det account ID som kommer att vara ingame namn också? Eller får man välja ingame/display namn efter att man valt ett account ID och PW? Vill inte skapa ett konto innan jag vet eftersom det inte verkar gå att ångra på något vis..

Permalänk
Skrivet av SunQ:

För att det sägs att det är generellt sämre motstånd där. Har själv inte provat då jag hellre möter bra motstånd

Skulle säga att de som spelar på är många fler och det ökar skill skillnaden MMR för MMR det är bara fler personer att grinda igenom innan du når upp till var du borde vara MMR mässigt, samt att Asiater har en förkärlek till att crawla i gräset och ignorera att man syns 100meter bort.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Hej folket!
Jag köpte till slut PUBG och kör allt på very low med typ 60-70 steady FPS. Däremot har jag problem att ibland när jag tabbar så fryser allt i någon sekund och framförallt när den ska ladda in hus när jag landar så fryser det då ibland också, speciellt om det är nytt område (inte spelat så mycket). Börjar fundera på om det är hårddisken som är hindret på sina 5400 RPM?

Annars kör jag ett GTX 770 och en stock i5 4670k. Båda går upp i 99% användning enl. Afterburner.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Hej folket!
Jag köpte till slut PUBG och kör allt på very low med typ 60-70 steady FPS. Däremot har jag problem att ibland när jag tabbar så fryser allt i någon sekund och framförallt när den ska ladda in hus när jag landar så fryser det då ibland också, speciellt om det är nytt område (inte spelat så mycket). Börjar fundera på om det är hårddisken som är hindret på sina 5400 RPM?

Annars kör jag ett GTX 770 och en stock i5 4670k. Båda går upp i 99% användning enl. Afterburner.

Citerade dig tidigare då jag själv sitter på ett 770 2gb idag. Testade dra ned allt till very low utom distance som låg kvar på medium. Till min förvåning låg jag något sämre i fps. Copy-paste:ar mitt tidigare inlägg då jag inte fattar hur man länkar till ett tidigare inlägg.

"
Sitter själv på ett GTX 770 2 GB idag. Ligger mellan 75-85 fps (1080p) efter senaste patchen istället för 60-70. Dippat ned mot 60 fps men innan rasa det mot 40.

Grafikinställningarna jag använder efter patchen är:

High (tidigare medium)
Very low
Very low
Medium
Very low
High (tidigare medium)
Mediium

Har en i7 4770k @4,3 Ghz om någon undrar. Ska fortsätta experimentera med grafikinställningarna under kvällen. Man ville - tidigare iallafall - köra shadows och effects på very low för högre fps. Har nån annan lekt med grafikinställningarna efter senaste patchen?

Edit: Har klockat gpu:n något också
"

Kan min CPU vara skillnaden då jag kör en i7:a? Testa om du har lust. Inte speciellt kunnig men delar mina settings och erfarenhits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

BS

Datorn i min signatur ger mig 100-144 FPS 90% av tiden. Men Yasnaya/Georgepol och några andra väl valda ställen ger fortfarande 60-70 FPS. Finns inget som heter stabila 100+ oavsett build än, dom måste ändra byggnadernas renderingar på längre avstånd då dom fortfarande renderas i allt för hög faktor.
Men visst det börjar flyta bättre men att kunna lägga sig på 100+ FPS utan en dipp o få spelet att flyta som CS:GO i 100+ FPS, där har vi långt kvar att gå. Återstår o se om det någonsin kommer bli så bra!

Oj ursäkta, visste inte att vi hade exakt samma dator och kör i samma upplösning med samma settings!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Nån som kan ge tips mer än att spela på asian servers? Suger röv på det xD

Jag märker inte att de skulle vara sämre på Asiatiska servrar än på Amerikanske. Det är som hugget och stucket. Eu är dock svårare. Men det enda du kan göra är att kolla på guider på youtube och öva. För mig gick det skitbra i början för att sen börja gå grymt dåligt och nu är jag tillbaka på samma nivå som i början. Ingen kycklingmiddag ännu men en massa 2:or och 3:or och som mest 7 kills.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Hittade den här på imgur.
http://i.imgur.com/lqT5861.mp4

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Vann min första idag Men varför visas fortfarande 0 vinster i statsen? Gick jag ur förtidigt?

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

@maLakai: Kan ta en stund innan statsen uppdateras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Den finns med i bättre kvalitet på youtube på, tror det är 68 eller 69 den är med i
https://www.youtube.com/playlist?list=PLHZejwSXYszbTH6wSX17zf...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

http://forumbilder.com/images/2017/07/06/20170706184041_1.jpg

Vann min första idag Men varför visas fortfarande 0 vinster i statsen? Gick jag ur förtidigt?

http://forumbilder.com/images/2017/07/06/20170706211911_1.jpg

Det tar minst en match innan det uppdateras men de har strul med servrarna nu så kan vara det med om det tagit längre tid.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Söker någon att lira med. Seriöst eller oseriöst! Skriv pm, är 25 år om någon undrar haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av maLakai:

http://forumbilder.com/images/2017/07/06/20170706184041_1.jpg

Vann min första idag Men varför visas fortfarande 0 vinster i statsen? Gick jag ur förtidigt?

http://forumbilder.com/images/2017/07/06/20170706211911_1.jpg

Inga stats från Eu har uppdaterats ikväll väntar själv på några vinster ska registeras.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av davdftw:

Söker någon att lira med. Seriöst eller oseriöst! Skriv pm, är 25 år om någon undrar haha

Skickades från m.sweclockers.com

Bara hoppa in på SWECs TS, brukar vara lite folk där

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör gärna duo/squad, Scrooge (ko-avatar) på Steam

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

@Otori: visst är det, dom har verkligen hittat det där "it" som gör att man fastnar direkt och bara vill ha mer

Permalänk
Medlem

Är det bara hos mig spelet börjat frysa senaste dygnet? Eller kan min överklockning av gpu:n vara anledningen? En ostabil oc alltså. Spelet fryser men jag kan via ctrl+alt+del stänga ned det och starta spelet på nytt. Borde inte hela burken frysa om överklockningen är ostabil? Eller har jag helt fel?

/ Förstagångsklockare

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Är det bara hos mig spelet börjat frysa senaste dygnet? Eller kan min överklockning av gpu:n vara anledningen? En ostabil oc alltså. Spelet fryser men jag kan via ctrl+alt+del stänga ned det och starta spelet på nytt. Borde inte hela burken frysa om överklockningen är ostabil? Eller har jag helt fel?

/ Förstagångsklockare

Eftersom du överklockar grafikkortet så påverkas inte andra program ifall den överklockningen är ostabil.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@izzeww: Hyvens. Då vet jag. Skruvar ned lite då...

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag vet att det är kört. Men, vet någon om det finns något som helst sett att få tillbaka gameplay när man missat spela in.. Sjukaste matchen i mitt liv igår och jag spelade inte in............

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Hej!

Jag vet att det är kört. Men, vet någon om det finns något som helst sett att få tillbaka gameplay när man missat spela in.. Sjukaste matchen i mitt liv igår och jag spelade inte in............

Tyvärr inte :/ Så vitt jag vet så sparas inte individuella gameplay på PUBGs servrar.

Har också haft många sjuka matcher som man missat spela in, blev less på detta och kör nu med Shadowplay + Recording påslaget vid varje match utifall att! Rekommenderar att du gör detta också och raderar filen helt enkelt om det är en dålig/ej-värd-att-uppleva-igen match

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII