Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (meningslöst inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Ingenting märkvärdigt men trivs med setupen. Fattas bara en 100Hz+ skärm i samma storlek/kvalitet, det blir det så fort de börjar säljas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allsop:

Gillar ditt skrivbord.
Hur får man tag på ett likadant?

köpte det på AJ-produkter. har för mig att de bara levererar till box-adresser, men jag kan ha fel.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

köpte det på AJ-produkter. har för mig att de bara levererar till box-adresser, men jag kan ha fel.

Perfekt, tack!

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolesson:

Min burk är så gott som ljudlös (*1)

*1 Jag hör inte särskilt bra.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Clean setup a la blanc!

Hej alla glada!

Här är en uppdaterad version av mitt "skrivbord". Dragit om kablar och bytt tangentbord.

Bord: Kinnarps höj/sänkbart bord, förminskat, slipat, och lack-målat vitt.
Datorchassi: Fractal Design Node 304 (vit)
Högtalare: Audio Pro Addon T10 Aktiv Högtalare (vit)
Skärm: Asus VG248QE (svart)
Mus: Steelseries Rival 300 (svart)
Tbord: Ett kinesiskt tbord, mekaniska brytare (vit)

Hoppas ni gillar allt

PS. Fråga på om det är något ni undrar över!!!

/Ibbe

Visa signatur

ASUS Z390 Prime // Intel i5 9600k // Gigabyte RTX 2070 Super // RM 850 Gold // Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB // Kingston 1TB M.2 // Corsair Carbide 270R

HUAWEI MATE 20 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibbe1234:

Hej alla glada!

Här är en uppdaterad version av mitt "skrivbord". Dragit om kablar och bytt tangentbord.

http://i.imgur.com/PqCZD8h.jpg

Bord: Kinnarps höj/sänkbart bord, förminskat, slipat, och lack-målat vitt.
Datorchassi: Fractal Design Node 304 (vit)
Högtalare: Audio Pro Addon T10 Aktiv Högtalare (vit)
Skärm: Asus VG248QE (svart)
Mus: Steelseries Rival 300 (svart)
Tbord: Ett kinesiskt tbord, mekaniska brytare (vit)

Hoppas ni gillar allt

PS. Fråga på om det är något ni undrar över!!!

/Ibbe

min små neuroser säger mig att en vit skärm,vit musmatta och en vit mus hade gjort susen!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid

Dina små neuroser har helt rätt, tyvärr ligger det över min budget just nu, men i framtiden så!

Visa signatur

ASUS Z390 Prime // Intel i5 9600k // Gigabyte RTX 2070 Super // RM 850 Gold // Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB // Kingston 1TB M.2 // Corsair Carbide 270R

HUAWEI MATE 20 PRO

Permalänk
Medlem

Rensade äntligen upp i rummet och fixade kablarna osv. Tänkte att det var läge att fota innan bordet är fullt med ölburkar igen

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

min små neuroser säger mig att en vit skärm,vit musmatta och en vit mus hade gjort susen!

Personligen tycker jag det är bra att han bryter av lite. Det är skitfult när allting är en exakt matchning av varann. Det är lite som när Svennebanan går o storhandlar på camping-ICA och har exakt samma färg på byxorna som på tröjan som på kepsen och naturligtvis foppatofflor i samma färg. Det blir för mycket bara o ser illa ut. Men men, smaken är olika

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Setup sedan drygt ett halvår tillbaka. Fattas bara en skärm till egentligen

Korrigerat bildlänkar
Permalänk

Även bilderna skiner med sin frånvaro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Även bilderna skiner med sin frånvaro.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu ska det va bättre

Permalänk

Tackar!

Trevligt ställ för lurarna. Jag har letat efter ett vettigt ställ för hörlurarna.
Gärna som klarar två par samtidigt.

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord

Skärmar: ASUS pg348q, Dell 23 tummare på sidan
Tangentbord: Func KB-460
Mus: Logitech G600 mmo
Chassi: Fractal Design R3
Högtalare: Ett par billiga Logitech med en liten sub
Headset till höger är Sennheiser PC363D
Och laptopen är en HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Tackar!

Trevligt ställ för lurarna. Jag har letat efter ett vettigt ställ för hörlurarna.
Gärna som klarar två par samtidigt.

Det här är ett jag fått låna på obestämd tid från jobbet. Inte säker på exakt var de kommer ifrån tyvärr, men stabilt är det. Kräver dock filtfötter under då det annars blir metall rakt mot skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockee86:

Mitt skrivbord
http://i.imgur.com/TQINZ06.jpg
Skärmar: ASUS pg348q, Dell 23 tummare på sidan
Tangentbord: Func KB-460
Mus: Logitech G600 mmo
Chassi: Fractal Design R3
Högtalare: Ett par billiga Logitech med en liten sub
Headset till höger är Sennheiser PC363D
Och laptopen är en HP spectre x360

Snyggt!

Visade en kollega som omgående roterade sin vänstra skärm till porträtt-läge så snart han kom hem

Stavfel
Permalänk
Medlem

@Bille: Tack så mycket! Roligt att man kan inspirera nån Med ett litet skrivbord så får man improvisera lite men jag tycker ochså de blev bra

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått till min lilla hörna någorlunda

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockee86:

Mitt skrivbord
http://i.imgur.com/TQINZ06.jpg
Skärmar: ASUS pg348q, Dell 23 tummare på sidan
Tangentbord: Func KB-460
Mus: Logitech G600 mmo
Chassi: Fractal Design R3
Högtalare: Ett par billiga Logitech med en liten sub
Headset till höger är Sennheiser PC363D
Och laptopen är en HP spectre x360

Får du inte panik med benen? Eller är det bara jag som stör sig extremt mycket på saker under skrivbordet som förhindrar benen att röra sig?

Permalänk
Medlem

@downup: Njae inte direkt, "tangentbordshyllan" är ju lätt att plocka bort men perfekt när man sitter o käkar vid datorn o den nedre hyllan använder jag som fotpall

Permalänk
Medlem

Önskar råttboet bakom burken kunde vara färre sladdar

Permalänk
Avstängd

jag har funderat på en liten burk bakom min burk där man kan ha ett grenuttag så att råttboet försvinner...

Snyggast hade ju varit om man haft en liten aluminiumburk, tex i svartanodiserat som man kunde fästa på baksidan av chassit...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Har nu införskaffat mig en X34A. Har minder BLB än min LG, bild kvalite är samma (extremt bra!), älskar G-Sync, ljudet är däremot sämre än på LG:n, men jag spelar oftast med hörlurar. (Plus vilken skärm har super-bra ljud?)

Permalänk
Medlem

ser att några har mycket exklusiva och snygga färger på sina skrivbord,
tänkte skaffa en sådan självhäftande designfolie/dekorplast till mitt IKEA-Galant skrivbord då jag har tröttnat på färgen:
https://www.bauhaus.se/designfolie-sjalvhaftande-lackad-banan...

är det något ni rekommenderar?

Permalänk
Medlem

Har äntligen kommit till skott och skaffat en större skärm! 2560x1440 på 32" är precis lagom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Har äntligen kommit till skott och skaffat en större skärm! 2560x1440 på 32" är precis lagom.

Japp! Har en sån på min "bortaplan" hos tjejen. Utmärkt skärmstorlek och upplösning.

Asus UX430HQ, BenQ 3200PT, Logitech MX Master & Sennheiser HD598SE. Har precis ställt hit en Harman Kardon Onyx Studio 3 också när jag inte använder hörlurarna.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockee86:

Mitt skrivbord
http://i.imgur.com/TQINZ06.jpg
Skärmar: ASUS pg348q, Dell 23 tummare på sidan

Nu blev jag jäkligt sugen på att skaffa en roterbar skärm enbart för spotify =P

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Inaktiv

Snart dags för lite färska bilder från mig med, flyttar inom kort så blir betydligt mer utrymme att vräka ut mina datorer och skärmar på. Lutar smått åt en tredje bordsskiva, lite för trångt med två.

Skrivet av DaNii:

Nu blev jag jäkligt sugen på att skaffa en roterbar skärm enbart för spotify =P

Det är riktigt trevligt med en (eller flera) skärmar i porträtt-läge. Många program bygger mer på höjden än bredden vilket gör detta format betydligt smidigare att använda. Väl värt att prova, med lite tur kanske det räcker att köpa en ny fot förutsatt att du har någon skärm över du vill använda som har VESA-fäste.

Permalänk
Medlem

Ganska nöjd med hur jag har de just nu, förutom att skrivbord är lite för litet.

Men med ett barn påväg så lär de vara min lilla hörna som får kompromissas. Får se hur de ser ut om ett halvår.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.