Dreamhack Summer 2017 – Allmänna frågor

Permalänk
Administrativ avgift

@wraetiatha: Som inte är roliga att göra själv, åk med kompisar eller nada är iaf mitt råd.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av andra94:

@wraetiatha: Som inte är roliga att göra själv, åk med kompisar eller nada är iaf mitt råd.

Känner ju lite folk som ska dit, men d är bara över internet. Inga jag planerar att vara med direkt. Jag känner en kille som gick dit själv i 15 års åldern o han beskrev det som ganska kul. Inte lika kul som att vara där med vänner givetvis, men inte tråkigt iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wraetiatha:

Farfar, mormor och morfar är tyvärr i himlen. Min farmor lider av leukemi (cancer). Har en brorsa som bor i Jönköping men han har sommarjobb. Har en tvilling, dock delar hon inte samma intressen.
Och jag har rätt långt t Jönköping. Bor i Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok boka dina föräldrar till nästa DH (sedan är det bara 1,5h till Jönköping från Göteborg. Känns tråkigt om inte någon av dina föräldrar kan boka av 6h för att följa med en dag på DH)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av wraetiatha:

Jag tror inte du förstår mina principer här, jag menade inte att ifrågasätta. Jag bara kommenterade eftersom det verkade lite otroligt och själv har man ju lite common sense, men jag vet väl inte ett skit eftersom jag aldrig varit där in the end.

Ingen som påpekar att du inte har common sense, inte så vanligt att 13 åringar kan starta ett inlägg på ett forum och beskriva sig själva på det sättet du gör. Dock så är det så, bara för att du vet hur man beter sig så betyder det inte att alla runt dig det vet det.

I Dreamhack förekommer tafsningar, försäljning av droger och sex. Det kan också förekomma att folk tvingas göra saker mot sin vilja, det är trots allt över 10 tusen ungdomar samlade med tusentals bakgrunder och erfarenheter i livet.

Jag hade aldrig i livet släppt mitt barn på 13 år till ett sådant evenemang om inte store bror/syster eller någon närstående kunde följa med.

Permalänk
Medlem

@NewCamps: skönt att man slapp skriva ett inlägg nu xD då du typ skev det jag tänkte säga, riktigt vettigt

Permalänk
Medlem

Tjejer ska ju i huvud taget inte ströva runt fritt enligt mig, det finns för många risker tyvärr. Men glöm DH detta året och plannera till nästa år, tyvärr får man bita i det sura äpplet ibland.

Permalänk
Medlem

I tidigare trådar har du skrivit att du är äldre än så. Vad är det som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Tjejer ska ju i huvud taget inte ströva runt fritt enligt mig, det finns för många risker tyvärr. Men glöm DH detta året och plannera till nästa år, tyvärr får man bita i det sura äpplet ibland.

Tycker du går lite till överdrift nu... om man kollar på dina andra inlägg också. Vore väl fan om vi lever i ett samhälle där ena könet inte kan gå ut genom dörren själv?

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Tycker du går lite till överdrift nu... om man kollar på dina andra inlägg också. Vore väl fan om vi lever i ett samhälle där ena könet inte kan gå ut genom dörren själv?

Missförstå mig inte, jag syftar specifikt på yngre tjejer i stora folkmassor som är ensamma. Jag skulle känna mig osäker om min dotter gick ut ensam och där av gillar jag inte det så klart.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det gått så långt att det ens finns anledning att behöva ställa såna här frågor.

Men om man bortser från alla tråkigheter kring event, så låter det inte jättekul att åka på såna här event ensam. Du känner inte folk i skolan, eller på forum eller genom spel? Åka i grupp är roligast, och dessutom har ni alltid någon som håller koll på era grejjer om ni vill strosa runt, eller sova nån annanstans osv.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

@wraetiatha: Du skriver att dina föräldrar har strikta jobb, men hur skulle det fungera om du åkte dit med någon av dom bara under Lördag -> Söndag? Köra 24h eller 36h, vad ni nu bestämmer?
Självklart inte lika roligt som att vara där under hela eventet men de åren jag åkte, 2009 och 2010 så såg jag både under DHW och DHS många som gjorde så, inte bara de som var där med föräldrar, även andra som har jobb/skola de inte kan komma ifrån.

Du skulle även få en bild över eventet och dina föräldrar skulle kunna vara lugnare nästa gång de släpper iväg dig.
Skit sker på DH, så är det tyvärr, skulle inte åka dit själv, särskilt inte om du vet att du kan få panikattacker i särskilda situationer.
Det finns för övrigt sjukvårdare på plats och de har alltid synliga bås, annars finns dom även på twitter om du vill ställa dom mer specifika frågor inför eventet https://twitter.com/dh_medic

Känner flera som brukar vara med i crew och de är ett speciellt men trevligt gäng, vill du ställa dom lite frågor så kan du säkert få svar här:
https://twitter.com/dreamhack/lists/dreamhack-crew
Annars har du ju även https://twitter.com/dreamhack?lang=sv

Tl;dr, åk dit med förälder/föräldrar Lördag-Söndag, det är inte alls ovanligt att yngre personer gör det första gångerna eller om man är själv. Du får erfarenhet till kommande gånger, som dina vänner även kan använda för o övertyga sina föräldrar att låta dom följa med

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Miindz:

I tidigare trådar har du skrivit att du är äldre än så. Vad är det som gäller?

Vilka tidigare trådar? Detta är min första..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Beatnutz:

Tråkigt att det gått så långt att det ens finns anledning att behöva ställa såna här frågor.

Men om man bortser från alla tråkigheter kring event, så låter det inte jättekul att åka på såna här event ensam. Du känner inte folk i skolan, eller på forum eller genom spel? Åka i grupp är roligast, och dessutom har ni alltid någon som håller koll på era grejjer om ni vill strosa runt, eller sova nån annanstans osv.

Jag kommer ha med mig en egen gamingstol, planerade att sova i den ist för i sovsal då jag inte har plats för varken madrass eller kudde i packningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Purrfected:

@wraetiatha: Du skriver att dina föräldrar har strikta jobb, men hur skulle det fungera om du åkte dit med någon av dom bara under Lördag -> Söndag? Köra 24h eller 36h, vad ni nu bestämmer?
Självklart inte lika roligt som att vara där under hela eventet men de åren jag åkte, 2009 och 2010 så såg jag både under DHW och DHS många som gjorde så, inte bara de som var där med föräldrar, även andra som har jobb/skola de inte kan komma ifrån.

Du skulle även få en bild över eventet och dina föräldrar skulle kunna vara lugnare nästa gång de släpper iväg dig.
Skit sker på DH, så är det tyvärr, skulle inte åka dit själv, särskilt inte om du vet att du kan få panikattacker i särskilda situationer.
Det finns för övrigt sjukvårdare på plats och de har alltid synliga bås, annars finns dom även på twitter om du vill ställa dom mer specifika frågor inför eventet https://twitter.com/dh_medic

Känner flera som brukar vara med i crew och de är ett speciellt men trevligt gäng, vill du ställa dom lite frågor så kan du säkert få svar här:
https://twitter.com/dreamhack/lists/dreamhack-crew
Annars har du ju även https://twitter.com/dreamhack?lang=sv

Tl;dr, åk dit med förälder/föräldrar Lördag-Söndag, det är inte alls ovanligt att yngre personer gör det första gångerna eller om man är själv. Du får erfarenhet till kommande gånger, som dina vänner även kan använda för o övertyga sina föräldrar att låta dom följa med

Om du hade läst dom tidigare svaren hade du vetat att båda föräldrarna jobbar under helgen. Dom hinner knappt köra mig dit, så att vara med mig där är rätt så uteslutet i teorin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bra tips på mat place som ej är inuti DH är Munchies

Permalänk
Medlem

Du frågar om råd. Alla säger att det är en dålig idé och inte alls roligt om man är ensam. Ändå så går du? Varför frågade du då oss från första början? Känns som att du redan var inställd på att åka till DH innan du startade denna tråd.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Du frågar om råd. Alla säger att det är en dålig idé och inte alls roligt om man är ensam. Ändå så går du? Varför frågade du då oss från första början? Känns som att du redan var inställd på att åka till DH innan du startade denna tråd.

Jag frågar, och du väljer att svara.
Jag kanske inte följer det du tipsar om, fan va tough shit då? Vadå, förväntar du dig att jag följer varenda rekommendation?
Som om detta är någon jävla poll där folk kan rösta på vad jag ska göra och det som mest folk säger MÅSTE jag göra? Jag frågade efter tips.
Detta var inte den enda sidan jag frågade på, jag frågade runt på olika ställen då jag ville höra lite olika opinions and such. Bli inte pissed bara för att jag inte följer just era tips. Och, ni sa mest bara 'Gå inte, gå inte' istället för att vara lite mer mångsidiga och faktiskt svara på mer än bara 'ska jag åka dit?'.

Permalänk
Medlem

Vi har givit utförliga svar, vad mer kan vi säga? 95% av oss tycker inte att du ska åka och nöjer du inte dig med det så kan du fråga på ett annat forum om du vill samla mer data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wraetiatha:

Jag frågar, och du väljer att svara.
Jag kanske inte följer det du tipsar om, fan va tough shit då? Vadå, förväntar du dig att jag följer varenda rekommendation?
Som om detta är någon jävla poll där folk kan rösta på vad jag ska göra och det som mest folk säger MÅSTE jag göra? Jag frågade efter tips.
Detta var inte den enda sidan jag frågade på, jag frågade runt på olika ställen då jag ville höra lite olika opinions and such. Bli inte pissed bara för att jag inte följer just era tips. Och, ni sa mest bara 'Gå inte, gå inte' istället för att vara lite mer mångsidiga och faktiskt svara på mer än bara 'ska jag åka dit?'.

Du behöver inte bli så triggered. Menade bara att det känns rätt så onödigt att gå in på ett forum och fråga då man själv sen innan vet svaret.

Permalänk
Medlem

Jag var 14 år första gången jag åkte dit 2012, men jag hade 5 kompisar med mig. Skulle aldrig åkt dit själv i den åldern. Jag hade sagt nej alla dagar i veckan, men det är ju upp till dig och dina föräldrar. Dock vet jag inte hur dreamhack ser ut idag, men jag tror knappast det har blivit bättre iaf.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Du behöver inte bli så triggered. Menade bara att det känns rätt så onödigt att gå in på ett forum och fråga då man själv sen innan vet svaret.

Asså läser du ens vad jag skriver eller hostar du bara fram något random som du tror kan applya t de?

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Vi har givit utförliga svar, vad mer kan vi säga? 95% av oss tycker inte att du ska åka och nöjer du inte dig med det så kan du fråga på ett annat forum om du vill samla mer data.

Du får mig att tvivla på att folk faktiskt läser svaren innan dom väljer att kommentera.
Låt mig quota mig själv,

Skrivet av wraetiatha:

Jag frågade efter tips.
Detta var inte den enda sidan jag frågade på, jag frågade runt på olika ställen då jag ville höra lite olika opinions and such. Bli inte pissed bara för att jag inte följer just era tips.

Om du hade läst hade du förstått att detta inte var den enda sidan jag frågade efter tips från å jag frågade på olika ställen för jag ville höra lite olika opinions..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wraetiatha:

Asså läser du ens vad jag skriver eller hostar du bara fram något random som du tror kan applya t de?

Nope jag läste vad du skrev och svarade efter det. Dock har du en mycket dålig attityd tycker jag. Detta är din första tråd men kan vara svårt att få hjälp i fortsättningen när du inte lyssnar på råden vi ger dig och är allmänt otrevlig.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Nope jag läste vad du skrev och svarade efter det. Dock har du en mycket dålig attityd tycker jag. Detta är din första tråd men kan vara svårt att få hjälp i fortsättningen när du inte lyssnar på råden vi ger dig och är allmänt otrevlig.

Fast räknas inte kommentarer som till exempel "Du behöver inte bli så triggered" som dålig attityd? Är du inte lite hypokritisk nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har fåt alla våra åsikter och rekommendationer nu okej, det finns inget mer att säga och denna tråd bör låsas innan den spårar ut.

Permalänk
Medlem

Har du någon där du litar på så kör på. Själv så ska jag å tjejen dit i helgen och jag kommer vara lite smånervös ändå över na(hon är 18). Det är väl inget farligt engagemang igentligen men skumt folk som härjar på dh.

Har du någon som kan ta hand om dig där? Äldre kompis, släkting etc? Att vara helt ensam skulle jag inte rek. allt kan ju gå fel.

Permalänk
Inaktiv

Vilken jädra tråd, sitter och argumenterar mot en 13 åring. Klart flickan inte vill ta in informationen om att dens önskan inte ska gå i uppfyllelse.

Kan försöka få lite vett i ditt huvud. DH är inte alls som alla streams och videor framställer det som. Lyssna på de som har svarat i tråden.

Permalänk

Ärligt talat känns det som 90% av de som svarat inte varit på DH nån gång/har sjukt förutfattade meningar om hela grejen..
Säljs det droger o dylikt? möjligen finns det ett fåtal personer som driver med sånt därinne men hur det skulle påverka någon annan som är där förstår ja inte?
Det är sjukt mycket Crew samt väktare av olika slag runtomkring området så har svårt o se vad för farligt som skulle kunna hända..står man o hoppar o härjar bland allt folk vid mainstage så är det ju som vilken annan festival som helst o såklart finns det chans att någon douchebag tafsar på dig vilket såklart är förjävligt men svårt att värja sig mot även med flertalet vänner jämte.

Med det sagt kan jag dock hålla med om att 13 år kanske är lite gränsfall att vara själv såpass "länge" men det är ju upp till föräldrarna och individen att bestämma

När det gäller dem andra punkterna:

Ja! man kan bygga egna anordningar men det smidigaste är nog att köpa en färdigbyggd av Dyllox (399:-?)

Överlag så är folket där supertrevliga samt väldigt öppna o det är lätt att få nya vänner om man är lagom social

Permalänk
Medlem
Skrivet av wraetiatha:

Fast räknas inte kommentarer som till exempel "Du behöver inte bli så triggered" som dålig attityd? Är du inte lite hypokritisk nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror vi avbryter diskussionen där innan vi når en ännu lägre nivå. Men avslutar med att säga, Lyssna inte på vad någon här säger. Det är jättekul att sitta ensam på DH!

Permalänk
Skrivet av anon273333:

Vilken jädra tråd, sitter och argumenterar mot en 13 åring. Klart flickan inte vill ta in informationen om att dens önskan inte ska gå i uppfyllelse.

Kan försöka få lite vett i ditt huvud. DH är inte alls som alla streams och videor framställer det som. Lyssna på de som har svarat i tråden.

Ännu en som är här för att peka ut the obvious (ingen spydighet menas med detta, just trying to get my opinion across.), jag har klart o tydligt förstått riskerna nu; tackar som frågar.
Ja, jag har tagit in informationen, trots alla odds som var emot mig då jag visst "inte vill att min önskan inte ska gå i uppfyllelse".
Jag förstår att dreamhack inte är den alla-är-glada-och-pigga LANet som så många inom sociala medier får det att framstå som, okej? Det är som att jämföra porr med vanlig sex i vardagen, det är helt olika saker i princip. Median (yt vlogs, osv) får dreamhack att framstå bättre än den kanske egentligen är, och dom skulle ju aldrig visa om dom råkade filma något dåligt, det klipps ut!

Moral of the story; alla kan sluta tjata på om hur 'dåligt' o 'farligt' det är då jag redan förstått.

Skickades från m.sweclockers.com