Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Mitt 1070 från elgiganten är på väg (sen idag)

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Ringde till elgiganten support angående förseningen på 1070 kortet och fick byta beställningen mot ett 1070 msi gaming x utan extra kostnad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larken:

Ringde till elgiganten support angående förseningen på 1070 kortet och fick byta beställningen mot ett 1070 msi gaming x utan extra kostnad

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken försening? antar att du inte pratar om MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition då det var angivet redan vid köp att det skulle komma först 15/6.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vilken försening? antar att du inte pratar om MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition då det var angivet redan vid köp att det skulle komma först 15/6.

Blev försenat flera gånger ända till 25/7 för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larken:

Ringde till elgiganten support angående förseningen på 1070 kortet och fick byta beställningen mot ett 1070 msi gaming x utan extra kostnad

Skickades från m.sweclockers.com

Det kallar man bra service!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Fick mitt i förra veckan men väntar än på den Intel Core i5 7600K jag beställd i samband med ASUS ROG Strix Z270H och €80 i cashback. Rätt nöjd med vad Elgiganten erbjudit på slutet.

Samsung 960 EVO 250GB NVMe - 800kr
ASUS GTX1060 DUAL 6GB - 1790kr
Intel Core i5 7600K - 2490kr
ASUS ROG Strix Z270H - 987kr (Cashback €80 i samband med köp av moderkort och CPU samtidigt) samt Dawn of War III från både grafikorts- och moderkortsköpet.

Svårslaget!

Kommer nog göra en rätt bra slant när jag säljer den här datorn. Brukar köpa komponenter när det är reor för att sedan montera och installera dom för att sälja vidare.

Shit vilket jobb!! Vad blir timlönen när du räknar in allt jobb? Kan inte bli högt...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Shit vilket jobb!! Vad blir timlönen när du räknar in allt jobb? Kan inte bli högt...

Känns ganska riskabelt med, och till väldigt liten vinst. Men samtidigt, brukar vara kul att bygga dator så varför inte.

Permalänk
Skrivet av Neon:

Vilken försening? antar att du inte pratar om MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition då det var angivet redan vid köp att det skulle komma först 15/6.

Mitt är försenat till slutet av Juli tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns ganska riskabelt med, och till väldigt liten vinst. Men samtidigt, brukar vara kul att bygga dator så varför inte.

Jo. Det är nog som trädgårdsarbete; man får sätta det på "nöjeskontot".

Men sedan skulle jag inte gå så långt som att jobba extra i andras trädgårdar (speciellt för en förmodad marginell ersättning).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Mitt är försenat till slutet av Juli tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Trist!

Skall checka leveranstid på mitt (var angivet tills på måndag i nästa veckan, men det kan ju ha ändrats med alla dessa negativa forumbesked).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo. Det är nog som trädgårdsarbete; man får sätta det på "nöjeskontot".

Men sedan skulle jag inte gå så långt som att jobba extra i andras trädgårdar (speciellt för en förmodad marginell ersättning).

Brukar bygga mellan fyra till tio datorer om året med allt från 1000-4000kr i vinst beroende på vad jag får tag på oftast runt 2000kr. Det är precis som ni säger inte något jag gör enbart för pengarna utan för möjligheten att testa och känna på komponenterna. Brukar variera mig lite mellan komponenter etc och försöka få inte sådant jag är nyfiken på själv.

Smidigast är om den som ska köpa är student då jag kan lägga på en färdig MSDNAA image av OSet och uppdatera med deras produktnyckel.

Har alltid gillat att testa nya saker och att bygga datorer!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Skrivet av Larken:

Blev försenat flera gånger ända till 25/7 för mig

Oj vad försenade de verkar bli Fick mitt för mer än en vecka sedan.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Sötast

Galet billigt bredband från bredbandsbolaget: #16859890

Själv sparar jag 1320kr på ett år jämfört med nuvarande pris hos annan operatör (100/10) och på samma gång får jag 5x hastighet ner och 10x hastighet upp

Permalänk
Medlem

21/7 här. Lite drygt att man fick 3 mail om förseningar :D.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En golvfläkt för varma sommardagar vid datorn för 169 kr
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/inomhusklimat/kalluf...

Jag har denna blåsandes just nu. För priset är jag mycket nöjd. Det är dock ingen tyst fläkt även på lägsta hastighet, men det är mest ett swooschande ljud från plastbladen. Den blåser på rätt bra på lägsta. Eftersom det inte går att ha en lägre hastighet och om du vill ha så tyst i rummet som möjligt - så ska du inte köpa denna. Om bakgrundsbruset inte stör dig så köp den. Är själv väldigt ljudkänslig, men ljudbilden från denna är inte värre än att jag kan ha på den ett par timmar när det är varmt. Det är inga direkta missljud men kan höra låggrekvent motorljud ibland. Har den ståendes ca 2 m bakom mig. Fjärren funkar utmärkt och det finns timer samt automatisk rotation. Hade lite missljud på min men det löste sig när jag drog åt skruvarna bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Galet billigt bredband från bredbandsbolaget: #16859890

Själv sparar jag 1320kr på ett år jämfört med nuvarande pris hos annan operatör (100/10) och på samma gång får jag 5x hastighet ner och 10x hastighet upp

Jag själv har redan bbb idag med 250/100 för 399 kr. Jag ringde upp dom och de ordnade 500/100 för kampanjpriset. Perfekt, jävligt bra tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larken:

Ringde till elgiganten support angående förseningen på 1070 kortet och fick byta beställningen mot ett 1070 msi gaming x utan extra kostnad

Skickades från m.sweclockers.com

Fick du ordern ändrad direkt? Jag fick vänta på att de skulle skapa ett ärende för orderändring, som tar ca 3 arbetsdagar extra.

Permalänk
Medlem

@Scriabin:

För mig skapade de ett ärende också, men visade sig att utan att jag fick uppdatering om det så hade de skickat ett annat kort ändå. Så kanske samma för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

@Scriabin:

För mig skapade de ett ärende också, men visade sig att utan att jag fick uppdatering om det så hade de skickat ett annat kort ändå. Så kanske samma för dig.

Tack för svaret! Jag fick uppfattningen att många fick ordern ändrad omedelbart via supporten. Hoppas det går lika smidigt som det gjorde för dig

Permalänk
Sötast
Skrivet av Jallle:

Jag själv har redan bbb idag med 250/100 för 399 kr. Jag ringde upp dom och de ordnade 500/100 för kampanjpriset. Perfekt, jävligt bra tips!

Sweet!! Inte illa trots att du redan var kund!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Sweet!! Inte illa trots att du redan var kund!

För mig har det blivit tvärt NEJ två gånger nu. Ringde både igår och idag för att kolla.
Jag har ingen bindningstid på bredbandet för närvarande heller, och har varit kund i 12år...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av iKenn1i:

För mig har det blivit tvärt NEJ två gånger nu. Ringde både igår och idag för att kolla.
Jag har ingen bindningstid på bredbandet för närvarande heller, och har varit kund i 12år...

Det där är ju så löjligt. Du kan väl i praktiken säga upp det och direkt teckna dig för kampanjpriset istället? Förstår inte att vissa företag envisas med att bråka på de punkterna.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Säg bara att du säger upp det och låter sambon teckna ett nytt med erbjudandet om de inte går med på det. Blir en större kostnad för dom och kanske lite omständligare för dig om du blir tvungen att genomföra det.

Permalänk
Skrivet av Forza1:

Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced (8 GB) för 5 390 kr!

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-da...

Destiny 2-spelet samt closed beta ingår också!

Tänkte beställa ett, har ett 980 atm, men vart står det att man får Destiny 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Tänkte beställa ett, har ett 980 atm, men vart står det att man får Destiny 2?

Rakt under bilden. Ifall att du inte kan se det:

Citat:

Upplev nya legender med Destiny 2
Köp GeForce GTX 108+ Ti eller GeForce GTX 1080 grafikkort, PC-system eller bärbar dator i perioden 12. juni 2017 - 27. juni 2017 och få Destiny 2 samt tidig åtkomst till betaversionen på köpet.

För att ta del av erbjudandet måste du göra följande:
1. Köp ett grafikkort, PC-system eller bärbar dator med GeForce GTX 108+ Ti eller GeForce GTX 1080 hos Elgiganten.
2. Efter köpet får du en unik kampanjkod på kvittot.
3. Installera GeForce Experience-programvaran på datorn som har relevant GPU installerat.
4. Öppna GeForce Experience och ange koden i fältet LÖSA IN.
5. Välj Destiny 2 och länka till ditt Uplay-konto.
6. Öppna Uplay och ladda ner spelet.

Erbjudandet gäller fram till och med 27 juni 2017.

Värt att notera att det alltså bara verkar vara tillgång till betan man får; inte hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Tänkte beställa ett, har ett 980 atm, men vart står det att man får Destiny 2?

Scrolla ner lite så ser du Destiny 2 logon och texten.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Rakt under bilden. Ifall att du inte kan se det:

Värt att notera att det alltså bara verkar vara tillgång till betan man får; inte hela spelet.

"och få Destiny 2 samt tidig åtkomst till betaversionen på köpet."

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Skrivet av Forza1:

Scrolla ner lite så ser du Destiny 2 logon och texten.

Konstigt nog så ser jag varken eller: http://i.imgur.com/UhKKS2O.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

"och få Destiny 2 samt tidig åtkomst till betaversionen på köpet."

Missade visst ett "samt" där! Bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Missade visst ett "samt" där! Bra

Tvekade lite på att trycka på köpknappen först, men när jag såg att man får Destiny 2 på köpet så blev de instabuy hahah

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact