Permalänk

Lämligt pris för denna burk?

Hej alla glada!

Jag är otroligt okunnig om datorer och har fått ett pris på denna burk (läs beskrivning). Killen vill ha 9k för den, är den värd det? Den är inköpt i oktober förra året, så inte allt för gammal.
Fractal design define r4
Asus DVD+RW DRW-24
Crucial 8GB(1x8gb) DDR4 2133MHZ SO-DIMM
MS GeForce 1070 8 GB ARMOR OC
Gamdias Hermes Ultimate MX RED
Cooler master Hyper 103
Asus Z170 pro gaming
Intel Core I7 6700K 4.0 Ghz 8MB
HyperX Savage 240GB
Windows 10
Fractal Design Integra M 750W
Corsair Air Series SP120 Quiet edition 2 pack.

Tacksam för svar!

Permalänk

Runt 7k skulle jag betala . Men den är la värd 7-8 men den har bara 8gb ram så säg det och pruta lite
• endast 8gb ram
• inte bästa Cpu kylaren

Kolla ifall kvitto och garanti är kvar.

Grafikkortet kostar ca 3000-3300kr begagnat

Permalänk
Medlem

Max 6.500 kr tycker jag.

- Inte 16GB minne. Bara 8GB
- Mesig CPU-kylare: Hyper 103
- 6:e generationens CPU och Moderkort. Nu finns ju 7:e
Det mesta är dock okay.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem

Om han vill ha 9k för den och det är inom din budget så känns det helt ok. Lite högt kanske. Vill du pruta så kan du göra det, men det är ju rediga komponenter så tycker inte du blir lurad för 9k

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

@Sufferberg: Jag skulle säga att den ligger runt 9K kanske 8.5 eftersom det bara var 8gb ram, sen kanske jag är helt ute o cyklar men är inte SO-DIMM laptop ram??

Tycker att folk tycker att den är värd lite väl lite, det är fortfarande en riktigt bra presterande CPU, inte så många procent bättre än 7700K, sen är det ett 1070 i vilket ligger mellan 3-3.5K fortfarande. CPU o mobo kanske man får 3K för och GPU 3-3,5 för o sen kostar ju allt annat i den också.

men lägg ett bud på 8K tycker jag

Mvh PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

sen kanske jag är helt ute o cyklar men är inte SO-DIMM laptop ram??

Helt korrekt, har den verkligen SO-DIMM så fungerar inte datorn eftersom moderkortet inte tar SO-DIMM. Men det är nog mer sannolikt att killen skrivit fel.

Permalänk

Tusen tack allihop!

Tror priset kanske kan sjunka lite, men då vet jag iaf att runt 9k inte är helt åt skogen.

Fortsatt trevlig helg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Sufferberg
Håller med flera andra att 9K inte är helt åt skogen, men det är i högsta kanten
Sålde liknande för 2 veckor sedan fast med 16gb ram, 2 st ssd, 1080 kort och lie bättre kylning och bättre nätagg, och vi hamnade på 10K

Jag skulle säga 8K på sin höjd 8.5
fortfarande sjyssta komponenter och du kan lätt uppgradera längre fram

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.