Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ecke-_-:

Då bör jag kunna köpa Retail versionen av Witcher 3: GOTY & sedan registrera nyckeln via GOG?
Får spelet billigare på jobbet nämligen!

Precis, jag kollade med min utgåva (PC retail som fanns vid lanseringen av spelet 2015) och där är det både skivor och GOG-nyckel. Bör vara likadant även nu.
Spelet reas ganska ofta både på GOG och Steam men GOTY-utgåvan är något dyrare av vad jag sett. Men vill du ha retail så går ju dessa bort förstås.

Bör väl påpekas att Witcher retail-utgåvan är DRM-fri och går att spela utan att aktivera nyckeln på GOG. Men, iallafall tidigare, så behövde man aktivera spelet för att få tillgång till patchar och DLC. Trevligt med att ha boxade utgåvan i hyllan, personligen föredrar jag mina spel så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lathranir:

Nej det har jag faktiskt inte hunnit med! Men kritiken mot spelet att det är väldigt linjärt låter ju i min sits rätt lovande.. Frågan är om resten av spelet är något att hänga i julgranen?

alltså ja ggilade det som faaan! sjukt snyggt, välgjorda karaktärer och röstskådisarna är på topp! riktigt kul spel.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Aah okej! Ja men fasen vad gött, då blir det absolut ett köp, GOTY för 340~ kr kan det vara värt!

Tack för infon, bra hjälp!

MVH

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ecke-_-:

@anders190:

Aah okej! Ja men fasen vad gött, då blir det absolut ett köp, GOTY för 340~ kr kan det vara värt!

Tack för infon, bra hjälp!

MVH

Sweet!
Jag har för mig att Witcher 3 GOTY brukar hamna på ca 30 euro på GOG och Steam så du kommer rätt nära reapriset med. Och med retail så har du ju både skivor och fodral, digitala utgåvan av samma spel på GOG samt att du kan ladda hem installationsfilerna och lägga på valfritt lagringsmedia och således har backup av spelet med. Inte viktigt för de flesta men något som just GOG gör väldigt bra i och med DRM-fri försäljning av spel.

Hoppas du får kul med spelet, kommer nog bli väldigt många timmar spelat.

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Har spelat både 1an och 2an tidigare. 1an var bra, men så här i efterhand så kan jag väl erkänna att spelmekaniskt fanns det en hel del att förbättra. 2an gillade jag inte allt för mycket. Det fanns en del riktigt bra sekvenser, men generellt gillade jag inte miljöerna och inte heller stridssystemet.

Även om 1an nog är det spelet jag kommer minnas med mest rosa nostalgiskimmer om 10 år, så är 3an det bästa spelet i serien. Utan tvekan. Bäst mekanik, bäst story (både main och side quests). Det är bara det att jag avskyr open world busy work. Och för mig drar det ner hela spelet. Men jag har ju ändå spelat igenom hela spelet, snart även expansionerna. Så det är långt ifrån lika illa som all Ubisoft spel som jag inte kan förmå mig att spela över huvud taget.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon mer som planerar eller redan påbörjat ännu en genomspelning? Detta har börjat bli något av en årlig tradition för mig.

Har faktiskt ett tillfälligt uppehåll i min tredje genomspelning nu, passar på att följa upp lite serier och filmer som jag missat.

De två första gångerna var dels originalspelet till PS4, och sedan en NG+ när både Hearts of Stone samt Blood and Wine kommit ut.

Nu tredje rundan spelar jag på PC, eftersom jag nyligen köpt en ordentlig speldator, och herre min skapare vilken skillnad det är.

Jag älskade spelet till PS4, men nu på PC har det nog lätt seglat upp på en topp 3-placering över mina favoritspel någonsin.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på en 3e gensomspelning efter jag läst igenom alla Sapkowski´s böcker

De rekommenderas verkligen om man gillar Witcher-världen. Är faktisk väldigt imponerad över hur CD Projekt lyckas att fånga från böckerna. Nästan alla karaktärer från spelen är med i böckerna mer eller mindre, samt vad de har för anknytning till Geralt. Är däremot lite besviken över att Fringilla Vigo inte var med i Blood and Wine haha!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anaii:

@anders190:
Har spelat både 1an och 2an tidigare. 1an var bra, men så här i efterhand så kan jag väl erkänna att spelmekaniskt fanns det en hel del att förbättra. 2an gillade jag inte allt för mycket. Det fanns en del riktigt bra sekvenser, men generellt gillade jag inte miljöerna och inte heller stridssystemet.

Även om 1an nog är det spelet jag kommer minnas med mest rosa nostalgiskimmer om 10 år, så är 3an det bästa spelet i serien. Utan tvekan. Bäst mekanik, bäst story (både main och side quests). Det är bara det att jag avskyr open world busy work. Och för mig drar det ner hela spelet. Men jag har ju ändå spelat igenom hela spelet, snart även expansionerna. Så det är långt ifrån lika illa som all Ubisoft spel som jag inte kan förmå mig att spela över huvud taget.

Jag håller med om första spelet. Att spela den efter 3an blir nog svårt, men har två kompletta genomspelningar av den sedan tidigare så har nog upplevt det spelet tillräckligt. 2an är nästan omöjlig att återvända till, gör ett försök då och då, tar mig fram med myrsteg hehe.

Hehe jo, Witcher 3 är verkligen polerad mot för vad CDPR släppt tidigare. Hade gärna sett att de släppt något mer vid det här laget. Och gärna mer Witcher 3-innehåll. Finns mer att berätta om. Mycket mer.

Själv gillar jag open world men måste säga att jag hatar Far Cry 4 under den genomspelning jag gör medans jag tittar på (gamla) tvserier (X-Files!). Och då älskade jag spelet när det släpptes. Mitt största problem är att dialogen inte går att skippa och att vapnen inte träffar som de ska. Gillar att ta över spelvärlden, mer eller mindre. Hoppar fortfarande in i Ghost Recon: Wildfire emellanåt, älskar hur vapnen fungerar där vilket har ökat mina personliga krav på hur andra open world-spel ska vara. Som Far Cry 4 exempelvis. Fast nu är det ju en annan typ av sub-genre med förstås.

Skrivet av Krabbtumme:

Har faktiskt ett tillfälligt uppehåll i min tredje genomspelning nu, passar på att följa upp lite serier och filmer som jag missat.

De två första gångerna var dels originalspelet till PS4, och sedan en NG+ när både Hearts of Stone samt Blood and Wine kommit ut.

Nu tredje rundan spelar jag på PC, eftersom jag nyligen köpt en ordentlig speldator, och herre min skapare vilken skillnad det är.

Jag älskade spelet till PS4, men nu på PC har det nog lätt seglat upp på en topp 3-placering över mina favoritspel någonsin.

Hehe, jag brukar göra likadant faktiskt. Har en del tvserier jag brukar se om årligen, ofta då jag gillar dom eller att de fungerar bra att ha i bakgrunden.

Jag spelade likadant, fast PC alla gångerna då. Varit sugen på att skaffa PS4 eller Xbox One-utgåvan också men får nöja mig med PC-utgåvan, spelet äter ju timmar. Vilket är timmar jag gärna offrar för ett så bra spel.

Hehe, kan tänka mig det. PC-utgåvan är ju överlägsen på många vis, även om den är mycket dyrare att spela på det vis den också förtjänar.
Så länge man får uppleva spelet är det ju bra nog. Finns god chans att man vill uppleva allt igen med.

Skrivet av maniac:

Är väldigt sugen på en 3e gensomspelning efter jag läst igenom alla Sapkowski´s böcker

De rekommenderas verkligen om man gillar Witcher-världen. Är faktisk väldigt imponerad över hur CD Projekt lyckas att fånga från böckerna. Nästan alla karaktärer från spelen är med i böckerna mer eller mindre, samt vad de har för anknytning till Geralt. Är däremot lite besviken över att Fringilla Vigo inte var med i Blood and Wine haha!

Jag borde läsa de vid något tillfälle med. Det kom med något i den feta Enhanced Edition-utgåvan av första Witcher som jag läste igenom. Men det var väl mer som en novell. Sedan finns det en polsk TV-serie också väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag borde läsa de vid något tillfälle med. Det kom med något i den feta Enhanced Edition-utgåvan av första Witcher som jag läste igenom. Men det var väl mer som en novell. Sedan finns det en polsk TV-serie också väl?

Jo, fast den polska produktionen var tydligen inget att hänga i julgranen. Fast nu verkar det vara en Netflix produktion baserad på böckerna på gång

https://www.fz.se/nyhet/273119-the-witcher-blir-netflix-serie...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Jo, fast den polska produktionen var tydligen inget att hänga i julgranen. Fast nu verkar det vara en Netflix produktion baserad på böckerna på gång

https://www.fz.se/nyhet/273119-the-witcher-blir-netflix-serie...

Skickades från m.sweclockers.com

Får hoppas den nya blir vettig, det är ju ett intressant universum ändå.

Permalänk
Medlem

Såg att CDPR blivit utpressade, någon har dokument om Cyberpunk 2077 och hotade släppa dem om inte CDPR betalade.
https://twitter.com/CDPROJEKTRED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Såg att CDPR blivit utpressade, någon har dokument om Cyberpunk 2077 och hotade släppa dem om inte CDPR betalade.
https://twitter.com/CDPROJEKTRED

Första bevisen på att spelet faktiskt existerar med. Varit väldigt tyst om det projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Första bevisen på att spelet faktiskt existerar med. Varit väldigt tyst om det projektet.

Helt sjukt att det är ungefär 4,5 år sedan de släppte teaser trailern och nästan 5 år sedan de avslöjade att de jobbade på spelet. Tiden går snabbt.

Permalänk
Hedersmedlem

@anon5930 jahapp nu har du fått mig att skaffa expansionerna på GOGrean efter alla lovord. Jag har ju inte tid haha!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Helt sjukt att det är ungefär 4,5 år sedan de släppte teaser trailern och nästan 5 år sedan de avslöjade att de jobbade på spelet. Tiden går snabbt.

Jo det gör ju det. Bra ändå att de verkar ta den tid de vill ha och samtidigt inte teasar sönder spelet. Men känns ändå som att man borde närma sig lansering vid det här laget. Eller iallafall ett förväntat år.

Efter Witcher 3 är mina förväntningar höga och tvivlar inte på att de kommer göra ett bra jobb men olidlig väntan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo det gör ju det. Bra ändå att de verkar ta den tid de vill ha och samtidigt inte teasar sönder spelet. Men känns ändå som att man borde närma sig lansering vid det här laget. Eller iallafall ett förväntat år.

Efter Witcher 3 är mina förväntningar höga och tvivlar inte på att de kommer göra ett bra jobb men olidlig väntan.

Skickades från m.sweclockers.com

Mina förväntningar är också skyhöga. Men de får ta den tid de vill ta. Bättre att de väntar 1 år extra och släpper ett spel som är ännu mera färdigt än ett som precis blivit klart.

I Witcher 3 gillar jag att alla side quests faktiskt har en viss betydelse. Det känns mer än att du ska dit och döda lite Nekkers och sen är det klart. Varje side quest (Med undantag för den med stekpannan) har en liten historia i sig

Permalänk

Genomsnittlig tid för ett större spel är ca 3-5år (med design av story mm) och med den press och ambition CD project har på sig efter mästerverket witcher 3 så tror jag att det kommer dröja ett bra tag till innan Cyperpunk släpps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

@anders190 jahapp nu har du fått mig att skaffa expansionerna på GOGrean efter alla lovord. Jag har ju inte tid haha!

Hehe, klart det finns tid för Witcher 3!
Men jag kom faktiskt av mig i min senaste genomspelning också. Inte orkat spela på datorn den senaste tiden. Men hoppas på att kunna återvända snart nog. Spelet håller väldigt bra med, även om det förstås hade varit trevligt mer mer innehåll att få uppleva.

Skrivet av StickanN:

Mina förväntningar är också skyhöga. Men de får ta den tid de vill ta. Bättre att de väntar 1 år extra och släpper ett spel som är ännu mera färdigt än ett som precis blivit klart.

I Witcher 3 gillar jag att alla side quests faktiskt har en viss betydelse. Det känns mer än att du ska dit och döda lite Nekkers och sen är det klart. Varje side quest (Med undantag för den med stekpannan) har en liten historia i sig

Precis, CDPR har nog inte samma press som andra studior. GOG ägs av CDPR så de har sina inkomster, butiken tycks av allt att dömma gå bra med. Bara spelet blir bra så.
Det sagt blir det intressant att se hur de tar sig an en annan genre. Men de bör nog inte ha några störe problem med detta.

Precis, jag fastnade redan i White Orchard för spelet. Tror det var den där questen där man skulle få bort en Noonwraith i den där hålan i skogen. När man, iallafall under mina playthroughs, för första gången får undersöka platsen och klura ut vad man ska lösa... riktigt nice. Och det stuket fortsätter också spelet igenom.

Stekpannequesten hade gärna fått ha lite mer innehåll men sett till backstoryn så hintade den också om oroligheterna i den del av världen spelet utspelar sig i. Spionage och allmän oreda.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Witcher 3 via steam. Om jag nu vill köpa båda DLC från GOG, hur aktiverar jag dem så att säga? Kan jag aktivera min steamversion av spelet på GOG för att sedan länka ihop allt, eller hur funkar det?

Jag ar bara spelat igenom 5-10% av originalspelet men vill redan ladda upp med expansions när det ändå är rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felleton:

Jag köpte Witcher 3 via steam. Om jag nu vill köpa båda DLC från GOG, hur aktiverar jag dem så att säga? Kan jag aktivera min steamversion av spelet på GOG för att sedan länka ihop allt, eller hur funkar det?

Jag ar bara spelat igenom 5-10% av originalspelet men vill redan ladda upp med expansions när det ändå är rea.

Vet inte om du kan använda detta.
https://www.gog.com/connect

Kanske funkar, vet inte hur det funkar med The Witcher 3.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Vet inte om du kan använda detta.
https://www.gog.com/connect

Kanske funkar, vet inte hur det funkar med The Witcher 3.

Jag testade precis det där, men det står att jag inte har några giltiga spel. Jag har inte så många spel i mitt steambibliotek men witcher 3 är ett av dem.

Permalänk
Medlem

Åh ni får sluta bumpa denna tråden hela tiden, blir så jävla sugen på en ny genomspelning varje gång jag ser den i "nytt i forumet"-listan.

Bästa spelet på flera år, hands down, Witcher hype!

Permalänk
Medlem
Skrivet av felleton:

Jag köpte Witcher 3 via steam. Om jag nu vill köpa båda DLC från GOG, hur aktiverar jag dem så att säga? Kan jag aktivera min steamversion av spelet på GOG för att sedan länka ihop allt, eller hur funkar det?

Jag ar bara spelat igenom 5-10% av originalspelet men vill redan ladda upp med expansions när det ändå är rea.

Har googlat för tänkte göra samma sak men det fungerar inte Två olika versioner. Får bli att köpa skiten för 25euro ändå, känns som dom är värda det.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

@isbjoern: Du kan ju alltid kontakta Gog.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isbjoern:

Har googlat för tänkte göra samma sak men det fungerar inte Två olika versioner. Får bli att köpa skiten för 25euro ändå, känns som dom är värda det.

Innan du köper igen, ska gå att få ut en GOG-version om man köpt Steam-utgåvan. Ska se om jag hittar mer info om det ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av felleton:

Jag köpte Witcher 3 via steam. Om jag nu vill köpa båda DLC från GOG, hur aktiverar jag dem så att säga? Kan jag aktivera min steamversion av spelet på GOG för att sedan länka ihop allt, eller hur funkar det?

Jag ar bara spelat igenom 5-10% av originalspelet men vill redan ladda upp med expansions när det ändå är rea.

Kolla om du kan få det via GoG Connect: https://www.gog.com/connect

Permalänk
Medlem
Skrivet av cadiremar:

Kolla om du kan få det via GoG Connect: https://www.gog.com/connect

Redan tipsat och funkade inte.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Hittade en liknande sida som connect där man kan överföra spelnycklar, till antingen Steam eller Origin. Det gäller då enbart för köpta expansioner (anslutna till GOG) och ifall man redan äger The Witcher 3 Wild Hunt (grund spelet), men har själva spelet på något av dem här andra ställena dit man då vill flytta aktiveringen till istället.

Det ska tydligen även fungera att avsäga sig en redan gjord aktivering på GOG så aktiveringen sen kan flyttas till Origin eller Steam. Tänkte jag lägger upp länken här ifall någon behöver hjälp med expansionerna av Hearts of Stone eller Blood and Wine. Verkar som att bytet sen gäller permanent ungefär som i fallet med connect.

http://forums.cdprojektred.com/forum/en/the-witcher-series/th...

Support tråden i länken är från April i år, men kanske bäst och fråga innan så inget blir fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

Åh ni får sluta bumpa denna tråden hela tiden, blir så jävla sugen på en ny genomspelning varje gång jag ser den i "nytt i forumet"-listan.

Bästa spelet på flera år, hands down, Witcher hype!

Är på min tredje playthrough, har bara skummat igenom storyn innan. Nu kör jag så jag ska göra klart alla side quests, komma till alla "undiscovered locations" etc...

Har strax 240 timmar på spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Är på min tredje playthrough, har bara skummat igenom storyn innan. Nu kör jag så jag ska göra klart alla side quests, komma till alla "undiscovered locations" etc...

Har strax 240 timmar på spelet

Haha, hardcore! jag körde nästan en 100% när spelet släpptes, inte orkat ge mig in i världen igen, men ska avverka tilläggen någon helg