Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Quake Champions Closed Beta - Starts April 6

Permalänk
Medlem

Är ni väldigt nyfikna så är det nästan alltid någon som har brutit NDA och postat gameplay på youtube som senare blir borttaget. Sortera bara på uppladdningsdatum.

Permalänk
Medlem

Spelat båda weekends, kommer absolut inte lämna OW för det hitills iaf.
Quake och UT2k4 har alltid varit mina favoritfps. Men nja, long way to go med QuakeChampions.

Kommer dock köpa "founders" pack ändå för att stödja dom, kommer ju ändå spela en del hur det än blir.

NDA blabla så

Permalänk

Jag har inte testat det än men av det jag sett och läst så har jag svårt att se hur detta ska få mig att gå ifrån QL PQL-vamp. =P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming

Har kört några matcher nu. Rent av skräp.
Ja du har Quake gameplay... Men oj vad dom har förstört de. Frågan är om dom kör p2p för folk lagga något fruktansvärt och hitditection va katastrof.
Varför lära sig kartorna när du har en jävla annaouncer som säger till dig när saker spawnar.
Varför ha skill när alla fiender har en stor jävla röd pil ovanför sitt huvud.
Sorry för saltet. Men trodde inte dom kunde göra ett Quake spel casual... men dom lyckades.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag har fått nyckel, jag blev förvirrad när det skrevs att den skulle starta den 6:e april och tänkte att jag hamnat i en tidskurva

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker Quake-känslan finns där. Gillar det skarpt!

Lägg till Swebullen på er friendslist om ni vill ha någon att gibba med. betan är igång igen sen klockan 16:00 21/4.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

Can confirm, fått key.

Igår startade en ny Closed beta. Fick min key genom att anmäla mig via deras hemsida.

Skrivet av sokar:

vad jag läset så är de Free to play
dock med micro transaktioner av diverse slag

Det är F2P ja men man måste köpa spelet för skins. Vilket i sig jag inte ser som ett problem alls. Är spelet bra så förtjänar tillverkaren att få någon form av inkomst av det och skins är perfekt eftersom det inte gör något på spelupplevelse eller segmenterar spelarbasen.

Skrivet av Jinxswe:

Har kört några matcher nu. Rent av skräp.
Ja du har Quake gameplay... Men oj vad dom har förstört de. Frågan är om dom kör p2p för folk lagga något fruktansvärt och hitditection va katastrof.
Varför lära sig kartorna när du har en jävla annaouncer som säger till dig när saker spawnar.
Varför ha skill när alla fiender har en stor jävla röd pil ovanför sitt huvud.
Sorry för saltet. Men trodde inte dom kunde göra ett Quake spel casual... men dom lyckades.

Det kommer att komma en mer "Hardcore" gametyp vid release av spelet. Om du inte gillar "casual" så kanske du borde vänta på detta. Att hitreggen är "off" kan bero på att servrar är överbelastade. Sedan att lära sig vad saker spawnar och lära sig kartorna är två skiljt olika saker. Man måste fortfarande ta sig till punkt X för att få Y.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fick också en betanyckel förra veckan. Provade att installera det nu och spelade 1 match sen avinstallerade jag det. För tillfället, Nej tack. En del hinner ju ändra sig till skarpa releasen. Och man kommer säkert kunna tweaka grafiken en del. Men nu är det väldigt grötigt. Är inte så förtjust i detta med "hero lösningen". Sen att man kan köpa "loots". Verkar som man ska kunna köpa saker för riktiga pengar, utan att titta allt för noga på det.
Verkar bara vara baserat på aim-skills. Som nämnts att man har en announcer som berättar när bl a quad spawnar. Sen en nedräkning på armor mm som visar när det kommer spawna. Man behöver inte ha koll på något själv. Den som kan kartorna och har bättre aim kommer vinna. Om inte det är några hero-skills som ger fördelar som gör att man har en fördel mot vissa andra heros.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fragwolf:

Fick också en betanyckel förra veckan. Provade att installera det nu och spelade 1 match sen avinstallerade jag det. För tillfället, Nej tack. En del hinner ju ändra sig till skarpa releasen. Och man kommer säkert kunna tweaka grafiken en del. Men nu är det väldigt grötigt. Är inte så förtjust i detta med "hero lösningen". Sen att man kan köpa "loots". Verkar som man ska kunna köpa saker för riktiga pengar, utan att titta allt för noga på det.
Verkar bara vara baserat på aim-skills. Som nämnts att man har en announcer som berättar när bl a quad spawnar. Sen en nedräkning på armor mm som visar när det kommer spawna. Man behöver inte ha koll på något själv. Den som kan kartorna och har bättre aim kommer vinna. Om inte det är några hero-skills som ger fördelar som gör att man har en fördel mot vissa andra heros.

Loots verkar snarare vad de är i Overwatch. Emotes och skins mestadels. Sedan Quake har nästan alltid varit rent aim. Förstår inte riktigt vad folk har för förväntningar egentligen... Något säger mig att Bethesda skulle kunna göra en kopia av Q2/3 och folk skulle ändå gnälla.. för det är ju inte Q2/3..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

@Tumnus:
Av det jag läste på de olika loots man kunde välja så var det mer än skins å dylikt. Det var saker som fick till spelet (ingame) om jag inte missuppfattade det hela. Och beroende på vilken av de man valde (kostade olika mycket) så var de olika bra. Av det som stod i beskrivningen. Just det med levelsystemet som jag inte är vän med. Det är liksom inte Quake Verkar vara lite som overwatch av det jag förstått. Har inte spelet OW själv just pga de inslagen.
Vi får väl se vad hur det blir när det släppts och många fler har spelat det. Att bara göra en kopia på QL med nyare grafik är ju rätt onödigt. De måste väl hitta på några nya saker att slänga in för att ha en orsak att göra ett Nytt spel.

Visa signatur

.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Tumnus:

Det kommer att komma en mer "Hardcore" gametyp vid release av spelet. Om du inte gillar "casual" så kanske du borde vänta på detta. Att hitreggen är "off" kan bero på att servrar är överbelastade. Sedan att lära sig vad saker spawnar och lära sig kartorna är två skiljt olika saker. Man måste fortfarande ta sig till punkt X för att få Y.

Vet att det kommer mer hardcore men den sägs bara stänga av abilities inget annat.
Och nej servrarna va inte överbelastade. Alla låg på runt 50 ping hela tiden.
Att lära sig vart sakerna är e en sak. Men att man har en jävla announcer som säger när quaden spanar hela tiden är bara så fel.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har kört några matcher nu. Rent av skräp.
Ja du har Quake gameplay... Men oj vad dom har förstört de. Frågan är om dom kör p2p för folk lagga något fruktansvärt och hitditection va katastrof.
Varför lära sig kartorna när du har en jävla annaouncer som säger till dig när saker spawnar.
Varför ha skill när alla fiender har en stor jävla röd pil ovanför sitt huvud.
Sorry för saltet. Men trodde inte dom kunde göra ett Quake spel casual... men dom lyckades.

Dina argument för att spelet skulle vara 'casual' tycker jag faller platt. Har själv spelat Quake på semi-hög nivå och vinner ganska lätt de flesta rundorna jag kör nu. Har även stött på topprankade CA spelare som fullständigt köttat motståndet, och fraggat något högre än vad jag lyckats göra. Detta är fortfarande ett väldigt skill-baserat spel i mina ögon... Att kunna hålla god rotation på power-ups ger en ordentlig fördel, så det måste du också räkna in även om du kan se spawn-tid när du står bredvid en power-up.

Själv har jag inget emot att announcern ger en 15 sec announce på Quad, det ger bara mer action Sen ska vi inte glömma att detta är betan... Grejer kommer att ändras!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk

Nu har jag också spelat, klarade av 3rundor sen fick det va nog. Jag måste erkänna, jag är pql-beroende.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick beta key idag och har kört några games. Måste säga att det känns oerhört fräscht men fortfarande är Quake. Jag ser verkligen fram emot när spelet släpps, fps genren har inte sett något riktigt bra på länge.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

A8C2-FB6A-P9UY-4D7M-F28R

en key om nån vill ha... fick en över...

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Lirat det lite nu, känns klart roligt.. Lirade lite quake 3 arena i början av år 2000 & det var sjukt roligt dock fastnade jag för UT99..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför de inte gör spelet i id tech 6.

Skrivet av downup:

Rätt kul att betan är "No Streams, screenshots or sharing"

Sjukt kul! jävla action mot overwatch.. Stör mig lite på rösten. Älskade Quake3 rösten som berättar om quad-damage och tid med mera.

Quake 3-rösten är och var bäst.

Najs video! Varför har jag inte sett dig förut? Och varför tipsar du om vocal trance i signaturen just som jag i dagarna har förlorat mig i 90-talet och Better off alone?

Skrivet av Jinxswe:

Har kört några matcher nu. Rent av skräp.
Ja du har Quake gameplay... Men oj vad dom har förstört de. Frågan är om dom kör p2p för folk lagga något fruktansvärt och hitditection va katastrof.
Varför lära sig kartorna när du har en jävla annaouncer som säger till dig när saker spawnar.
Varför ha skill när alla fiender har en stor jävla röd pil ovanför sitt huvud.
Sorry för saltet. Men trodde inte dom kunde göra ett Quake spel casual... men dom lyckades.

Skrivet av fragwolf:

Fick också en betanyckel förra veckan. Provade att installera det nu och spelade 1 match sen avinstallerade jag det. För tillfället, Nej tack. En del hinner ju ändra sig till skarpa releasen. Och man kommer säkert kunna tweaka grafiken en del. Men nu är det väldigt grötigt. Är inte så förtjust i detta med "hero lösningen". Sen att man kan köpa "loots". Verkar som man ska kunna köpa saker för riktiga pengar, utan att titta allt för noga på det.
Verkar bara vara baserat på aim-skills. Som nämnts att man har en announcer som berättar när bl a quad spawnar. Sen en nedräkning på armor mm som visar när det kommer spawna. Man behöver inte ha koll på något själv. Den som kan kartorna och har bättre aim kommer vinna. Om inte det är några hero-skills som ger fördelar som gör att man har en fördel mot vissa andra heros.

Men va? Quake Live hade en nerräknare för alla power-ups och det spelet gillade folk? Körde ju en hel del tävlingar i det med de stora namnen med den featuren, så jag antar att det var okej då.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Glömde helt bort spelet innan jag såg tråden. Nu väntar man bara på nerladdningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Najs video! Varför har jag inte sett dig förut? Och varför tipsar du om vocal trance i signaturen just som jag i dagarna har förlorat mig i 90-talet och Better off alone?

Uhm, vet inte. Förmodligen är det för jag mest lurkar numera och knappt skriver inlägg. Annat var det för sådär ~7 år sedan. Trance är bra grejer och funkar gött när man Quake:ar. (:

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Spelat alla weekends. Mycket att fixa, tycker det är okej hitills, men inte mycket mer än så.
Gillar inte klasser personligen, känns som dom försöker bara gå rakt upp emot OW, vilket kommer misslyckats hårt.

Quake med klasser som har olika HP, abilities osv känns så fel.
Kommer nog inte direkt spela det vid release.

Kul att spela ett fps med lite fart igen dock, inte spelat quake på längre nu.

Permalänk
Medlem

Fick precis min invite... Och nu står det att beta-testningen stänger idag?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Fick precis min invite... Och nu står det att beta-testningen stänger idag?!

Det var beta förra helgen också!
Så min gissning är att det kommer till nästa helg med

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Det var beta förra helgen också!
Så min gissning är att det kommer till nästa helg med

Ja, jag läste det nyss. Den 4 maj skulle det dra igång igen!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Beta Nyckel:
6B9M-Q9RK-A4DG-R2MN-C88R

Hoppas jag var till hjälp.
Mvh.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

@GilbertG:
Tjah andra kanske gillade det men jag gör inte det. Tycker det tillhör att man ska hålla koll på det själv. Möjligen att det är en timer i ett hörn så får man tajma det själv.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Closed Beta Codes
HXE8-M69N-F3YR-2E6X-Q39M
EPD6-Q77A-R3DQ-3N4A-E38M

Har två koder till övers om någon är sugen att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Har 3 koder för de som är intresserade

Permalänk
Medlem

Har 3 koder om nån vil ha

EDIT: 1 kvar nu bara

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Har 3 koder om nån vil ha

Du har PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av burkabu:

Du har PM

nej inget PM från burkabu :/

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S