Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kissekotten4:

Ringön 22/4:
https://www.inet.se/kampanj/3573/invigning-nya-ringon?sortCol...
ex:
Logitec G610 ORION RED: 499kr
FD Define R5 Svart: 599kr
HTC Vive 7999kr

Skrivet av anon273333:

Hur är det vid dessa öppningar egentligen... Är alla de nedsatta varorna samlade, eller får man springa runt i butiken och försöka hitta vart allting står, innan de tar slut?
Brukar det vara folk som står och köar tidigt på morgonen, långt innan öppning?

CC: @Inet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Hur är det vid dessa öppningar egentligen... Är alla de nedsatta varorna samlade, eller får man springa runt i butiken och försöka hitta vart allting står, innan de tar slut?
Brukar det vara folk som står och köar tidigt på morgonen, långt innan öppning?

CC: @Inet

Jag har varit på liknande event hos inet i sisjön, där var det en stor kö utanför och så väl inne i butiken så var de hyfsat fullt med folk, men de flesta reavarorna räckte en ganska lång bit in på dagen ändå.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunder:

Hur är det vid dessa öppningar egentligen... Är alla de nedsatta varorna samlade, eller får man springa runt i butiken och försöka hitta vart allting står, innan de tar slut?
Brukar det vara folk som står och köar tidigt på morgonen, långt innan öppning?

CC: @Inet

Det blir nog kö, jag var på nyinvigningen på Torp och där var det kö och de bjöd på fika i kön.
Inet själva visar hur det kan se ut

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inet

@Dunder:

Hej!

Det brukar komma mycket folk, och en del kommer extra tidigt för att hamna långt fram i kön.
Exakt hur många varierar alltid, men räkna med att få köa.
Vi delar ut kölappar och släpper in X antal i butik åt gången, för att undvika sjöslag.

Angående produkterna så står de för det mesta utspridda i butiken, men vi samlar komponenter bakom kassan.
Är det något särskilt du vill hitta kommer vi självklart visa vart de står.
För komponenterna bakom kassan är det kölappen som avgör vem som får förtur, och inte den som springer snabbast rakt till kassan när vi väl släpper på.

Vi försöker hålla det så organiserat och trevligt som möjligt, och vi hoppas på att upplägget känns rättvist!

Hoppas du kommer förbi imorgon, vi är väldigt taggade

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Windows 10 Home Svensk 64bit OEM 600:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3230608
Färre än 4 kvar!
Tidigare pris: ~1000:-

Det här skriker ogiltig/stulen nyckel och kommer troligtvis att leda till att den som köper sitter med en ogiltig licens om några månader.

Som generell regel reas inte Windows-licenser. Hittar ni något som verkar för billigt för att vara sant, eller ens under marknadspris, så är det med 99% inte en giltig nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Det här skriker ogiltig/stulen nyckel och kommer troligtvis att leda till att den som köper sitter med en ogiltig licens om några månader.

Som generell regel reas inte Windows-licenser. Hittar ni något som verkar för billigt för att vara sant, eller ens under marknadspris, så är det med 99% inte en giltig nyckel.

Köpte en själv. Upp till bevis, butiken listades som giltig på prisjakt och har bra omdöme så jag borde kunna få hjälp om det börjar strula. Återkommer om nåt händer.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Köpte en själv. Upp till bevis, butiken listades som giltig på prisjakt och har bra omdöme så jag borde kunna få hjälp om det börjar strula. Återkommer om nåt händer.

Aight, lycka till och hoppas det visar sig vara äkta vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Köpte en själv. Upp till bevis, butiken listades som giltig på prisjakt och har bra omdöme så jag borde kunna få hjälp om det börjar strula. Återkommer om nåt händer.

Vilken oseriös butik som helst kan listas på Prisjakt så länge de betalar sina avgifter och någon påstod även att de kan rapportera 'olämpliga' (läs: negativa) omdömen för att få dem raderade. Jag vet inte hur hög sanningshalten är men det kan vara värt att kolla upp mindre och/eller nya aktörer.

I det här fallet är nycklarna antagligen lika legit som de man köper på eBay för 50 spänn fast med ett enormt prispåslag.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Köpte en själv. Upp till bevis, butiken listades som giltig på prisjakt och har bra omdöme så jag borde kunna få hjälp om det börjar strula. Återkommer om nåt händer.

Du borde nog kollat kommentarerna på prisjakt:

Citat:

Kolla upp företaget lite extra, det känns inte riktigt seriöst, aktiebolaget är ganska nystartatat Februari -17 och personerna bakom företaget är folkbokförda på samma adress, far och son? Man gjorde en felaktig försäljning till mig av en Microsoftprodukt, i kontakt med supporten hos Microsoft så bekräftas att försäljningen är felaktig och att köpet ska hävas. Det gör man dock inte utan påstår raka motsatsen. Jag lät dem behålla pengarna, jag orkade inte bråka vidare, i mina ögon är det uppenbart att det här är ett lurendrejarföretag och sådana brukar ju som bekant inte göra rätt för sig...

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

@Rozzor: Varför köpa när Microsoft ger dig det gratis som uppgradering om du kryssar i en ruta...
https://www.microsoft.com/sv-se/accessibility/windows10upgrad...

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5400061/msi-geforce-gtx-1080-8gb-...

Är det här en bra deal? MSI GTX 1080 Gaming X + For honor/Ghost Recon Wildlands + Mass Effect Andromeda + Xbox One wireless controllet för 6200 kr? Eller bör man vänta på volta? Sitter på ett GTX 970 Strix just nu som jag är missnöjd med prestandan och ljudnivdån.

Permalänk
Medlem

@Ph4st: Volta?

Skrivet av eucalyptus:

1080 ti founders edition (referenskort)

7 220kr inkl. frakt till Sverige ifrån Mindfactory
https://www.mindfactory.de/product_info.php/11GB-Palit-GeForc...

Billigast i Sverige BÖRJAR på 8000kr!!

Tycker iofs jag verkar vara en bättre deal. 30 % mer prestanda för 1/6 del mer i pris.....

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk

Jag är nyss hemkommer från Inet,

konstaterade direkt att detta är ju lönlöst
Kom dit kl 11.05 och då var det en kö som gick fram till änden av huset och ringlade sig runt det hörnet (Det här har man ju vart med om för stå och vänta sen är det slut så himla ruttet). Så jag och polarn drog till Lalama Loyd och tog oss en kopp gott kaffe.

Två timmar senare när vi fikat färdigt tänkte jag att man får väl åka och kolla om det hänt nått med den där kön och om det finns nått kvar. Jorå sa vaken kön har just löst upp.

Väl där inne så fanns allt kvar som jag ville ha och det är första gången som en butik faktiskt hållt det dom lovat så jag har gjort rejäla fynd.

Mina fynd
GTX 1070 turbo
Stelseries Powerbank
Tellus pluggin
Delcato powerbank
Batterier AA och aaa
Jo jag inpulsköpte en högtalare också...
Och av vad jag kunde så vid den tiden så fanns en hel del kvar särskilt av dom billigare prylarna..

Tack Inet!!!

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Jag är nyss hemkommer från Inet,

konstaterade direkt att detta är ju lönlöst
Kom dit kl 11.05 och då var det en kö som gick fram till änden av huset och ringlade sig runt det hörnet (Det här har man ju vart med om för stå och vänta sen är det slut så himla ruttet). Så jag och polarn drog till Lalama Loyd och tog oss en kopp gott kaffe.

Två timmar senare när vi fikat färdigt tänkte jag att man får väl åka och kolla om det hänt nått med den där kön och om det finns nått kvar. Jorå sa vaken kön har just löst upp.

Väl där inne så fanns allt kvar som jag ville ha och det är första gången som en butik faktiskt hållt det dom lovat så jag har gjort rejäla fynd.

Mina fynd
GTX 1070 turbo
Stelseries Powerbank
Tellus pluggin
Delcato powerbank
Batterier AA och aaa
Jo jag inpulsköpte en högtalare också...
Och av vad jag kunde så vid den tiden så fanns en hel del kvar särskilt av dom billigare prylarna..

Tack Inet!!!

Kul att höra! Hade varit roligare att få se en bild över dina kap

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

https://www.inet.se/produkt/5400061/msi-geforce-gtx-1080-8gb-...

Är det här en bra deal? MSI GTX 1080 Gaming X + For honor/Ghost Recon Wildlands + Mass Effect Andromeda + Xbox One wireless controllet för 6200 kr? Eller bör man vänta på volta? Sitter på ett GTX 970 Strix just nu som jag är missnöjd med prestandan och ljudnivdån.

Vart ser du att du får en Xbox One kontroller på köpet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

@Icte: Lägg till den i varukorgen, så skall den dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vart ser du att du får en Xbox One kontroller på köpet?

Här är Inets inlägg på Facebook!
https://www.facebook.com/inet.se/photos/a.398362728259.178179...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Vilken oseriös butik som helst kan listas på Prisjakt så länge de betalar sina avgifter och någon påstod även att de kan rapportera 'olämpliga' (läs: negativa) omdömen för att få dem raderade. Jag vet inte hur hög sanningshalten är men det kan vara värt att kolla upp mindre och/eller nya aktörer.

I det här fallet är nycklarna antagligen lika legit som de man köper på eBay för 50 spänn fast med ett enormt prispåslag.

Hm okej, det visste jag inte. Bra att veta inför framtiden. Så kanske det är, jag har en svensk butik att vända mig till åtminstone.

Skrivet av Yorg:

Du borde nog kollat kommentarerna på prisjakt:

Såg dem efter jag köpt, haha. Men en av dem påstod att han/hon fick hjälp när det strulade.

Skrivet av dennisnp:

@Rozzor: Varför köpa när Microsoft ger dig det gratis som uppgradering om du kryssar i en ruta...
https://www.microsoft.com/sv-se/accessibility/windows10upgrad...

Känns inte som att det är är mer legit än att köpa en billig kod...?

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Skrivet av Mix0r:

Kul att höra! Hade varit roligare att få se en bild över dina kap

Å så fick man en pingvinstång också så man inte får sockerfall precis när man håller på med grafikkortet. Bra tänkt där Inet

liten tanke också på en router för min Dir-655 la av men mätte just Strömadaptern och det är den som är död så min Dir-655 får leva vidare ett par år till. Hade tagit en andra tur till Inet annars

Det här grafikkortet kommer väl till pass för det stora towemonstret åker ut, skall bygga till ytan nån mindre gamerdator är det tänkt. Hade egentligen tänkt göra det till hösten men...

Skall prova det innan på min nuvarande 2600k med gtx970... Lär ju kanske flaska något kanske?

Skönt nu att byta ut min Razer diamonblack som jag kört på ett antal år... kuddarna på undersidan är genomslitna så den går mot plasten men den fungerar än...Den får gå som reserv eller så gör jag en tavla av den det antika föremålet

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

@Rozzor: varan direkt från tillverkaren känns inte legit? Ja då har du mer än ett problem kompis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Tack!

Skrivet av Modellören:

Å så fick man en pingvinstång också så man inte får sockerfall precis när man håller på med grafikkortet. Bra tänkt där Inet
https://www.youtube.com/watch?v=h2CI7j_wepk

liten tanke också på en router för min Dir-655 la av men mätte just Strömadaptern och det är den som är död så min Dir-655 får leva vidare ett par år till. Hade tagit en andra tur till Inet annars

Det här grafikkortet kommer väl till pass för det stora towemonstret åker ut, skall bygga till ytan nån mindre gamerdator är det tänkt. Hade egentligen tänkt göra det till hösten men...

Skall prova det innan på min nuvarande 2600k med gtx970... Lär ju kanske flaska något kanske?

Skönt nu att byta ut min Razer diamonblack som jag kört på ett antal år... kuddarna på undersidan är genomslitna så den går mot plasten men den fungerar än...Den får gå som reserv eller så gör jag en tavla av den det antika föremålet

Lyckost, GTX 1070 för 3500 kr är ett riktigt kap! Hade man bott närmare Ringön hade man nog köpt det själv då gamla 780:an börjar bli trög 9 st kvar för det priset, tror du man hinner åka dig från Stockholm?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men blev riktigt sugen på att skaffa en SSD eller ett nytt grafikkort... Har nu ett MSI 970

Har även en 1440p skärm och får behaglig FPS i alla spel jag spelar enligt mig (Brukar maxa allt) såsom lite CS, Battlefield 1, The Witcher 3, lite GTAV etc...

Lutar ju självklart mer åt grafikkortshållet men vet inte ens om det är värt att uppgradera. Hursomhelst är pengar inget större problem, funderar starkt på en Samsung 850 Evo 500gb eller ett 1080 Ti av ett slag... Tips?

Mvh en rik pojke som vill bli fattig

Permalänk
Skrivet av Icte:

Tack!

Lyckost, GTX 1070 för 3500 kr är ett riktigt kap! Hade man bott närmare Ringön hade man nog köpt det själv då gamla 780:an börjar bli trög 9 st kvar för det priset, tror du man hinner åka dig från Stockholm?

jag kör nu på ett 790 och tycker att det är helt ok faktiskt, orsaken är egentligen att jag vill bygga i en mindre burk och då är inte den strix cuda kylningen jag har lämplig, då är det bra med en sån låda som blåser ut allt luft. Hade aldrig köpt om jag var nöjd med towern.

Skrivet av StickanN:

Vet inte varför men blev riktigt sugen på att skaffa en SSD eller ett nytt grafikkort... Har nu ett MSI 970

Har även en 1440p skärm och får behaglig FPS i alla spel jag spelar enligt mig (Brukar maxa allt) såsom lite CS, Battlefield 1, The Witcher 3, lite GTAV etc...

Lutar ju självklart mer åt grafikkortshållet men vet inte ens om det är värt att uppgradera. Hursomhelst är pengar inget större problem, funderar starkt på en Samsung 850 Evo 500gb eller ett 1080 Ti av ett slag... Tips?

Mvh en rik pojke som vill bli fattig

najaeh... Du bör nog minst gå upp med en skärm av typen 1920x1080 144Mhz, 1 ms... Minst samt Nividia G-synk då... Om det skall vara värt det, tycker då att du gott kan rida på ditt nuvarande grafikkort faktiskt. Byt om du ser något nytt spel du vill spela och det inte klarar rekommenderade minimikravet... kör på det du har så länge gott och väl

Tänk på att när det är dags så byter du även den skärmen och rekommenderar då 27 tum faktiskt. Och är pengar inget problem tycker jag du kollar på ännu större upplösning än HD om vi snackar om 1-2 år...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

jag kör nu på ett 790 och tycker att det är helt ok faktiskt, orsaken är egentligen att jag vill bygga i en mindre burk och då är inte den strix cuda kylningen jag har lämplig, då är det bra med en sån låda som blåser ut allt luft. Hade aldrig köpt om jag var nöjd med towern.

najaeh... Du bör nog minst gå upp med en skärm av typen 1920x1080 144Mhz, 1 ms... Minst samt Nividia G-synk då... Om det skall vara värt det, tycker då att du gott kan rida på ditt nuvarande grafikkort faktiskt. Byt om du ser något nytt spel du vill spela och det inte klarar rekommenderade minimikravet... kör på det du har så länge gott och väl

Tänk på att när det är dags så byter du även den skärmen och rekommenderar då 27 tum faktiskt. Och är pengar inget problem tycker jag du kollar på ännu större upplösning än HD om vi snackar om 1-2 år...

Sa att jag hade en 1440p skärm, 2560x1440. 144HZ och G-Synk såklart. Okej så jag är inte i närheten av att byta? Känner mig så jäkla sugen på att skruva i något nytt i datorn men har det jag behöver känner jag... Bara en ny SSD eller ett nytt grafikkort som jag behöver om något

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@Rozzor: varan direkt från tillverkaren känns inte legit? Ja då har du mer än ett problem kompis...

Ja vad är värst, ljuga om att man är handikappad för att få gratis grejer eller köpa en billigare licens? Inte vet jag. Men jag känner mig mer bekväm i att betala för mig, även om det är rabatt.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Skrivet av StickanN:

Sa att jag hade en 1440p skärm, 2560x1440. 144HZ och G-Synk såklart. Okej så jag är inte i närheten av att byta? Känner mig så jäkla sugen på att skruva i något nytt i datorn men har det jag behöver känner jag... Bara en ny SSD eller ett nytt grafikkort som jag behöver om något

Aha missuppfattade... har åkt på hushållstjänst fast otålig att slänga i grejer i datorn å gejma är stor men hinner ju inte måste fan handla också och laga mat gå förbi grejerna å glo...

Jag läste 1440 och tänkte att det var nån uråldrig kass miniskärm, nä men kör du bara CS just nu så kör vidare på det grafikkortet tycker jag

Själv vill ju en kompis ha med mig i Battlegrounds men inte köpt spelat än men får ju dåligt samvete om han ska harva på där ensam så... Det skall vist vara törstigt.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Aha missuppfattade... har åkt på hushållstjänst fast otålig att slänga i grejer i datorn å gejma är stor men hinner ju inte måste fan handla också och laga mat gå förbi grejerna å glo...

Jag läste 1440 och tänkte att det var nån uråldrig kass miniskärm, nä men kör du bara CS just nu så kör vidare på det grafikkortet tycker jag

Själv vill ju en kompis ha med mig i Battlegrounds men inte köpt spelat än men får ju dåligt samvete om han ska harva på där ensam så... Det skall vist vara törstigt.

Njae, spelar knappt cs. Mest BF1 och The Witcher 3 nu, har funderat på att skaffa Battlegrounds men vet inte riktigt, hört att det är dåligt optimiserat

Permalänk
Skrivet av StickanN:

Njae, spelar knappt cs. Mest BF1 och The Witcher 3 nu, har funderat på att skaffa Battlegrounds men vet inte riktigt, hört att det är dåligt optimiserat

Det är ju beta eller vad det heter, inte ett färdigt spel... Så det blir ju bättre med tiden.

Jag ledsnade på battelfield-serien så köpte aldrig BF1 men alla innan det Drog till med squads nu i stället. Vilket är mer av det som Battlefield borde vara tycker jag. Battlefield blev lite för mycket av ett arkadspel för min smak tyvärr för jag gillade det väldigt mycket.

Letar nya spel... Squads har för lite svenskar, hoppas det blir större sedan.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryingpan:

Mitt sjätte sinne kittlade och jag kollade in 3Dconnexions möss.

https://www.komplett.se/product/818923/datorutrustning/kringu...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2703759
3Dconnexion SpaceMouse Pro Trådlös för 1500kr, närmsta seriösa 3800kr.

Aldrig sett en av dessa större modeler gå så billigt, hoppas det inte är ett misstag av komplett.

Gick fint att beställa och fick hem min idag!

Verkar fortfarande ligga kvar på detta fantastiskt låga priset för att vara i deras proserie.

Tack för tipset!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Å så fick man en pingvinstång också så man inte får sockerfall precis när man håller på med grafikkortet. Bra tänkt där Inet

Va, jag fick ingen stång?! *raaaage*

Var på Inet vid 12-12.30 nånting och då var det ingen kö alls utanför längre. Köpte en Acer-laptopen, en mus och massa batterier. Klart mycket bättre lokaler än de gamla. Spontant kändes laptopen bra med helt ok IPS-skärm, snabb SSD och bra musplatta. Drog in Mass Effect Andromeda och den höll sig sval och tyst den stund jag testade. Jäkla putsande att få bort fingeravtrycken från plasten dock innan jag tryckte ner den i kartongen igen, ska bli en överraskningspresent till dottern.

Mycket nöjd med inköpen!

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.