Permalänk
Medlem

Verkar ju vara någon drivrutin som ställer till det. Eller korrupt register.
Det bästa i detta fall är att du gör en omformatering och ser om problemet kvarstår.

Sen finns funktionen "Citera flera", tryck på den TS och citera till alla när du skriver.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Att datorn råhänger, utan att dumpa och att det skriker i högtalarna tyder på hårdvaruproblem och inte en drivrutin eller något relaterat till Windows.
Och jag skulle misstänka moderkort. I de fall jag sett liknande problem förut, så har det ibland hjälp med en bios uppdatering då det funnits, annars byte av moderkort (hänt på ett par Laptops av olika fabrikat) vilket då också antar jag (inte kollat) att även CPU bytts i samma veva.

Men då man gärna vill göra allt man kan innan man börjar köpa ny hårdvara...
Hade jag haft samma problem med min dator så hade jag gjort detta;
1. Uppdaterat BIOS och Firmwares för alla komponenter, stängt av all overclocking etc. Plocka ur ALLA extra USB prylar utom tangentbord och mus (inga hörlurar via USB etc).
2. Installerat om burken helt och hållet igen. Denna gång med Windows 10 (dra ner en trial).
3. Uppdaterat till senaste drivrutiner för alla komponenter.
4. Endast installerat CS:GO (Steam) och INGA andra program etc. Installera INTE nå Teamspeak och liknande, det installerar också drivrutiner och just nu vill du ha en så ren dator som möjligt.
5. Spelat ett par timmar och sett om felet återkommit. (ej USB headset etc, utan bara onboard grejer).

Har du då fortfarande felet. Säg till så ska jag hjälpa dig slå på mer verifiering och se om vi kan tvinga fram dumpar när felet inträffar.

Om felet inte inträffar, börja att koppla in extra USB prylar och sådant vart efterhand och försök reproducera problemet vartefterhand för att se vad som orsakar det.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

En snabb fråga.. Har du överclockat din processor? Och hur har du såfall överclockat?

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att du ska blåsa systemdisken och installera om Windows - och passa på att byta till Windows 10 som är modernare och som också kan ge prestandafördelar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

För att vara ärlig så låter det som trasiga minnen, många mystiska problem kan uppkomma om ett eller flera av minnesmodulerna är trasiga, t.ex. detta.

Hade testat med ett par andra minnen (som är kompatibla med moderkortet) och sett om problemet fortsatte, om det gör det, så är det troligtvis något annat hårdvarurelaterat, t.ex. grafikkort.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med bsod och fryslagg där ljudet loopade. Visade sig vara så simpelt som bios update vilket är busenkelt generellt sett. Lägg över nya bioset på ett usb som du sedan flashar från när du startar datorn.

Kör memtest, hittar du inget fel rekommenderar jag att du provar ovanstående.

Lägg ner "för svårt för mig attityden", det löser inga problem.

Permalänk
Medlem

För att testa hårdvaran så kan du köra

Prime95: small (torture test) en timme för CPU
Blend för moderkort + minne

3Dmark eller UNIGINE Superposition ett par rundor på raken för att se om det är grafikkortet.

Memtest86+ läggs på en usb sticka och körs gärna under en natt för att hård testa minnet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Låter som nåt av följande:

* drivrutiner
* trasigt grafikkort (VMEM error i dumpen)
* trasigt RAM
* trasig sockel, RAM eller grafikkort

Oavsett så känns det som att om TS installerar om Nvidia-drivrutiner och det inte hjälper så kan inte Inet förvänta sig mer jobb av kunden eftersom denne köpte en färdigmonterad dator (av en anledning).

Men tipsen innan med att testa bara en RAM-sticka (du har trots allt 8 st och det räcker att en strular), testa annat grafikkort är det jag hade börjat med.

Alternativt: om du nu lyckas återskapa felet efter 12 min, kan du inte ta med datorn till Inet och spela Overwatch hos dem i 12 min så får de se själva? Sen säger du "återkom när den är färdig, tack!" och tar en öl på stan.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det låter som du har störningar på ditt el-nät. Om Inet inte fann några problem (körde de test för grafikkortet med?) med din dator så bör du verkligen se över denna möjlighet. Du borde testa maskinen mitt i natten för att se om den crashar då, om kanske mer sällan.

Det kan vara allt från att något företag har installerat en stor eldriven maskin som totalt mördar el-kvaliteten då de skapar transienter, spänningsfall osv.. Eller att ni har ett brott på en neutralledning nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

Uppdatering:

Efter att ha gjort alla moment som ni tipsat, så händer det här.

Startade en CS:GO match och efter ca nio minuter så får jag tinnitus av ett skyhögt ljud och spelet bara fastnar. Får dock inte Bluescreen utan spelet är bara fruset och ljudet bara skriker i hörlurarna.

Startar om datorn och går in på servern igen (CS:GO matchen), efter bara en minut så händer exakt samma sak igen. Nu har jag på fullt allvar riktigt ont i öronen till råga på allt.

Fick ingen dump fil då datorn tekniskt sätt ej dog, men windows event log säger så här,

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:46:15 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:52:33 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

Vore guld om någon kunde ge lite fler tips eller lösningar. Tack till alla!

PNP0A0A är det intressanta här, då det är drivrutinen som strular. Med en googling så ser man att det finns en rad relaterade problem till detta. Verkar vara Asus chipset drivers. Gå in på asus hemsida och uppdatera till senaste chipset drivers

https://www.asus.com/se/Motherboards/X99S/HelpDesk/
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av solomon:

Verkar ju vara någon drivrutin som ställer till det. Eller korrupt register.
Det bästa i detta fall är att du gör en omformatering och ser om problemet kvarstår.

Sen finns funktionen "Citera flera", tryck på den TS och citera till alla när du skriver.

Skrivet av spawnstah:

Att datorn råhänger, utan att dumpa och att det skriker i högtalarna tyder på hårdvaruproblem och inte en drivrutin eller något relaterat till Windows.
Och jag skulle misstänka moderkort. I de fall jag sett liknande problem förut, så har det ibland hjälp med en bios uppdatering då det funnits, annars byte av moderkort (hänt på ett par Laptops av olika fabrikat) vilket då också antar jag (inte kollat) att även CPU bytts i samma veva.

Men då man gärna vill göra allt man kan innan man börjar köpa ny hårdvara...
Hade jag haft samma problem med min dator så hade jag gjort detta;
1. Uppdaterat BIOS och Firmwares för alla komponenter, stängt av all overclocking etc. Plocka ur ALLA extra USB prylar utom tangentbord och mus (inga hörlurar via USB etc).
2. Installerat om burken helt och hållet igen. Denna gång med Windows 10 (dra ner en trial).
3. Uppdaterat till senaste drivrutiner för alla komponenter.
4. Endast installerat CS:GO (Steam) och INGA andra program etc. Installera INTE nå Teamspeak och liknande, det installerar också drivrutiner och just nu vill du ha en så ren dator som möjligt.
5. Spelat ett par timmar och sett om felet återkommit. (ej USB headset etc, utan bara onboard grejer).

Har du då fortfarande felet. Säg till så ska jag hjälpa dig slå på mer verifiering och se om vi kan tvinga fram dumpar när felet inträffar.

Om felet inte inträffar, börja att koppla in extra USB prylar och sådant vart efterhand och försök reproducera problemet vartefterhand för att se vad som orsakar det.

Skrivet av Philippk:

En snabb fråga.. Har du överclockat din processor? Och hur har du såfall överclockat?

Nej det har jag ej gjort. Håller inte på med överklockning av något slag

Skrivet av saturday_sun:

Jag tycker också att du ska blåsa systemdisken och installera om Windows - och passa på att byta till Windows 10 som är modernare och som också kan ge prestandafördelar.

Skrivet av Zahedee:

För att vara ärlig så låter det som trasiga minnen, många mystiska problem kan uppkomma om ett eller flera av minnesmodulerna är trasiga, t.ex. detta.

Hade testat med ett par andra minnen (som är kompatibla med moderkortet) och sett om problemet fortsatte, om det gör det, så är det troligtvis något annat hårdvarurelaterat, t.ex. grafikkort.

Skrivet av DOGE:

Hade liknande problem med bsod och fryslagg där ljudet loopade. Visade sig vara så simpelt som bios update vilket är busenkelt generellt sett. Lägg över nya bioset på ett usb som du sedan flashar från när du startar datorn.

Kör memtest, hittar du inget fel rekommenderar jag att du provar ovanstående.

Lägg ner "för svårt för mig attityden", det löser inga problem.

Den där "för svårt för mig attityden" har du nog missförstått. Skrev endast det till en person här som tipsade om att plocka isär datorn och göra diverse avancerade tester själv. Detta är något som jag ej kan göra och skulle jag försökt så skulle jag med stor sannolikhet förvärra situationen. Väldigt tråkig kommentar, då alla inte är lika kunniga på vissa områden som andra. Det har ingenting med min attityd att göra, utan kunskap helt enkelt. Tack för ditt tips.

Skrivet av hulkenstrong:

För att testa hårdvaran så kan du köra

Prime95: small (torture test) en timme för CPU
Blend för moderkort + minne

3Dmark eller UNIGINE Superposition ett par rundor på raken för att se om det är grafikkortet.

Memtest86+ läggs på en usb sticka och körs gärna under en natt för att hård testa minnet.

Skrivet av donfalcon:

Låter som nåt av följande:

* drivrutiner
* trasigt grafikkort (VMEM error i dumpen)
* trasigt RAM
* trasig sockel, RAM eller grafikkort

Oavsett så känns det som att om TS installerar om Nvidia-drivrutiner och det inte hjälper så kan inte Inet förvänta sig mer jobb av kunden eftersom denne köpte en färdigmonterad dator (av en anledning).

Men tipsen innan med att testa bara en RAM-sticka (du har trots allt 8 st och det räcker att en strular), testa annat grafikkort är det jag hade börjat med.

Alternativt: om du nu lyckas återskapa felet efter 12 min, kan du inte ta med datorn till Inet och spela Overwatch hos dem i 12 min så får de se själva? Sen säger du "återkom när den är färdig, tack!" och tar en öl på stan.

Jag blev riktigt glad av din kommentar och skrattade gott åt "återkom när den är färdig, tack!" Jag tog ditt råd och sade till Inet något i samma stil! Tusen tack för ditt tips och din roliga kommentar Tog precis en öl, inte i stan, men hemma!

Skrivet av anon246659:

Jag tycker det låter som du har störningar på ditt el-nät. Om Inet inte fann några problem (körde de test för grafikkortet med?) med din dator så bör du verkligen se över denna möjlighet. Du borde testa maskinen mitt i natten för att se om den crashar då, om kanske mer sällan.

Det kan vara allt från att något företag har installerat en stor eldriven maskin som totalt mördar el-kvaliteten då de skapar transienter, spänningsfall osv.. Eller att ni har ett brott på en neutralledning nånstans.

Det var en teori som Inet gav mig när dem ej fann något fel. Dock testade vi våra uttag hemma och de verkade fungera normal. Jag kopplade även datorn direkt i ett vägguttag som inte var samma som jag använt innan men problemet var kvar.

Skrivet av Heinel:

PNP0A0A är det intressanta här, då det är drivrutinen som strular. Med en googling så ser man att det finns en rad relaterade problem till detta. Verkar vara Asus chipset drivers. Gå in på asus hemsida och uppdatera till senaste chipset drivers

https://www.asus.com/se/Motherboards/X99S/HelpDesk/
Skickades från m.sweclockers.com

Tusen tack för era svar och tips. Jag kan säga att ni har alla hjälpt mig otroligt mycket! Ringde till Inet idag och hänvisade till er som svarat och det enda dem sade var "det är uppenbart något fel på din dator" dem bjuder på en expressfelsökning och återkommer när dem hittat felet. Nu har jag precis kommit hem från min resa mellan Borås och Göteborg och lämnat in datorn.

Detta sade Inet att dem gjorde vid första felsökningen,
HDD test
Memtest86
BurnInTest

Än en gång, tusen tack. Kommer uppdatera er så fort jag hör från Inet och vad felet var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

Uppdatering:

Efter att ha gjort alla moment som ni tipsat, så händer det här.

Startade en CS:GO match och efter ca nio minuter så får jag tinnitus av ett skyhögt ljud och spelet bara fastnar. Får dock inte Bluescreen utan spelet är bara fruset och ljudet bara skriker i hörlurarna.

Startar om datorn och går in på servern igen (CS:GO matchen), efter bara en minut så händer exakt samma sak igen. Nu har jag på fullt allvar riktigt ont i öronen till råga på allt.

Fick ingen dump fil då datorn tekniskt sätt ej dog, men windows event log säger så här,

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:46:15 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:52:33 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

Vore guld om någon kunde ge lite fler tips eller lösningar. Tack till alla!

Har du installerat chipset-drivisarna för moderkortet?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Har du installerat chipset-drivisarna för moderkortet?

Jag hann dessvärre inte göra det innan jag åkte till Inet. Dem sade nämligen att min dator kommer bli prioriterad och påbörjade redan idag. Dock så kommer jag be om en utförlig rapport om vad dem gjort med den när jag får tillbaka den i fungerande skick och kommer skriva här exakt vad dem gjort för att lösa problemet.

Permalänk

Sluta felsöka och skicka in den till Inet så får de göra sitt jobb, de byggde datorn åt dig och det kom inte i ett fungerande skick.

Edit: Ja bra, du har gjort det,.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Administrativ avgift

@animalize: Det är lugnt , det jag kan tipsa om nästa gång är att göra en ren installation av Windows påpeka detta för Inet och sedan köra då det spelet som hänger sig(CS:GO för just dig) och filma ner det och visa killarna på Inet ! , lycka till och hoppas Inet löser detta för dig!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

Uppdatering:

Efter att ha gjort alla moment som ni tipsat, så händer det här.

Startade en CS:GO match och efter ca nio minuter så får jag tinnitus av ett skyhögt ljud och spelet bara fastnar. Får dock inte Bluescreen utan spelet är bara fruset och ljudet bara skriker i hörlurarna.

Startar om datorn och går in på servern igen (CS:GO matchen), efter bara en minut så händer exakt samma sak igen. Nu har jag på fullt allvar riktigt ont i öronen till råga på allt.

Fick ingen dump fil då datorn tekniskt sätt ej dog, men windows event log säger så här,

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:46:15 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:52:33 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

Vore guld om någon kunde ge lite fler tips eller lösningar. Tack till alla!

Du har inte möjlighet att sätta i ett annat grafikkort? Ex låna av en kompis eller nått. Fast inet kanske redan har testat detta, det borde dom väl ha gjort eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av animalize:

Nej det har jag ej gjort. Håller inte på med överklockning av något slag

Den där "för svårt för mig attityden" har du nog missförstått. Skrev endast det till en person här som tipsade om att plocka isär datorn och göra diverse avancerade tester själv. Detta är något som jag ej kan göra och skulle jag försökt så skulle jag med stor sannolikhet förvärra situationen. Väldigt tråkig kommentar, då alla inte är lika kunniga på vissa områden som andra. Det har ingenting med min attityd att göra, utan kunskap helt enkelt. Tack för ditt tips.

Jag blev riktigt glad av din kommentar och skrattade gott åt "återkom när den är färdig, tack!" Jag tog ditt råd och sade till Inet något i samma stil! Tusen tack för ditt tips och din roliga kommentar Tog precis en öl, inte i stan, men hemma!

Det var en teori som Inet gav mig när dem ej fann något fel. Dock testade vi våra uttag hemma och de verkade fungera normal. Jag kopplade även datorn direkt i ett vägguttag som inte var samma som jag använt innan men problemet var kvar.

Tusen tack för era svar och tips. Jag kan säga att ni har alla hjälpt mig otroligt mycket! Ringde till Inet idag och hänvisade till er som svarat och det enda dem sade var "det är uppenbart något fel på din dator" dem bjuder på en expressfelsökning och återkommer när dem hittat felet. Nu har jag precis kommit hem från min resa mellan Borås och Göteborg och lämnat in datorn.

Detta sade Inet att dem gjorde vid första felsökningen,
HDD test
Memtest86
BurnInTest

Än en gång, tusen tack. Kommer uppdatera er så fort jag hör från Inet och vad felet var.

Det krävs avancerad utrustning för att kolla om ni har störningar på erat elnät. Det räcker inte med att bara testa ett nytt uttag i samma hem. Ta med burken till någon vän och stresstesta den där.

Skickades från m.sweclockers.com