Steam's jävla support

Permalänk

Steam's jävla support

Vet inte om detta är rätt ställe för denna rant jag är påväg att skriva, men oavsett så är det dels för att visa vilka idioter dom är på Supporten, och dels för att få faktisk hjälp med mitt problem

Denne "Johan" svarar inte ens nära på mitt problem, och jag förmodar att han kommer i nästa svar dra upp en Copy Paste guide om hur man skapar en guide, så jag har inget hopp om lösning där.

Bättre att höra här, om någon har haft samma problem?
När man skapar en guide står det
""Sorry!
An error was encountered while processing your request:

That item does not exist. It may have been removed by the author.

Here's a link to the Steam Community home page.""

Har testat alla möjliga småsaker, starta om Steam, gå via webbläsaren, tömt cache och cookies, kollat så inte guiden redan är skapad osv osv, men inget funkar

Vad göra?

Permalänk
Medlem

Testat att fråga support på engelska istället? Kan ju helt enkelt vara en språk barrier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad göra?

Du kan ju börja med att inte bete dig som en skitstövel mot supporten?
Att han inte kunde hjälpa dig är ingen ursäkt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Som ovanstående talare kan du ju testa engelska supporten. Mitt tips är då att inte vara så gnällig supports brukar jobba grymt mycket snabbare om du är trevlig, tillmötesgående och beskriver problemet i helhet, samt vad du provat och inte provat.

Alternativt kan du ju också Googla på problemet om du inte redan gjort det, jag gjorde en snabb google sökning (tog ca 30 sek) och hittade följande:

https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/49688050305687...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/13551293135019...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/36067204721092...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/62407685101473...
https://facepunch.com/showthread.php?t=1357949

Man kan säkert hitta fler svar om man söker lite noggrannare.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Du kan ju börja med att inte bete dig som en skitstövel mot supporten?
Att han inte kunde hjälpa dig är ingen ursäkt.

Verkligen. Väx upp och testa sedan igen. Klart att man inte vill hjälpa en person som beter sig som ett arsle.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Testat att fråga support på engelska istället? Kan ju helt enkelt vara en språk barrier.

Är all support engelsk, och så använder dom translate? Eller hur menar du?

Skrivet av MinscS2:

Du kan ju börja med att inte bete dig som en skitstövel mot supporten?
Att han inte kunde hjälpa dig är ingen ursäkt.

Det är så jävla typiskt spel-support klienter att svara på något orelaterat.
Det hör du väl själv, försöker jag skapa en guide, via Steams gemenskapscentral eller vad det kallas, och får den sortens felkod när jag försöker, så har inte det NÅGOT med själva spelet att göra, att då verifiera spelfilerna för spelet, är bara en copy&paste svar
Han läste ju uppenbarligen inte ens mitt första meddelande, som är väldigt vanligt hos supporten, dom läser inte, utan tar stödord och applicerar copy&paste svar

Dessutom så typiskt att folk såklart ska ta supportens sida, "va inte otrevlig blabla"
Det hade inte spelat någon roll om jag vore ha använt kungens egna ordförråd, svaren hade ändå blivit irrelevanta och inte kommit närmare en lösning för fem öre
Se som sagt andra svaret från supporten, den är ännu mer irrelevant, nu påstår han alltså att jag använder Workshop(mods) i spelet och att Supporten inte stödjer detta, att jag ska ta kontakt med mod-skaparen

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med TS. Det minsta de kan göra är väl att läsa hans jäkla mail. Det är som att fråga om vägen till affären och där kommer en förklaring på hur man kokar korv.

Man behöver inte slicka arslet på steams medarbetare. De är ingen hjälporganisation utan ett vinstdrivande företag och de borde kunna respektera sina kunder så pass långt att de försöker förstå frågan som ställs till deras support. Annars kan man lika gärna strunta i att han en support och bara erbjuda en FAQ.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Steam support..... Frågade varför min dator blockerade vac. Fick 7 dagars bann pga att jag blev utslängd hela tiden. Dock så svarade supporten bara att dom inte kunde lyfta en bann. Inte ens det jag frågade! Jag undrade bara hur jag kunde undvika att bli utkastad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Är all support engelsk, och så använder dom translate? Eller hur menar du?

Det är så jävla typiskt spel-support klienter att svara på något orelaterat.
Det hör du väl själv, försöker jag skapa en guide, via Steams gemenskapscentral eller vad det kallas, och får den sortens felkod när jag försöker, så har inte det NÅGOT med själva spelet att göra, att då verifiera spelfilerna för spelet, är bara en copy&paste svar
Han läste ju uppenbarligen inte ens mitt första meddelande, som är väldigt vanligt hos supporten, dom läser inte, utan tar stödord och applicerar copy&paste svar

Dessutom så typiskt att folk såklart ska ta supportens sida, "va inte otrevlig blabla"
Det hade inte spelat någon roll om jag vore ha använt kungens egna ordförråd, svaren hade ändå blivit irrelevanta och inte kommit närmare en lösning för fem öre
Se som sagt andra svaret från supporten, den är ännu mer irrelevant, nu påstår han alltså att jag använder Workshop(mods) i spelet och att Supporten inte stödjer detta, att jag ska ta kontakt med mod-skaparen

Automatisk genererade svar troligtvis för att sålla bort alla löjliga tickets de får, troligtvis blev din fångad där. (Att verifera filerna brukar vara den bästa lösningen på problem med steam)

Nu har en ovanför länkad svar till dig ovan, och det visar sig vara fel från din sida. Boxar inte ifyllda, fel bild format eller att du inte har ett steam konto där man lagt ut några pengar på ($5 gräns).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Steam support..... Frågade varför min dator blockerade vac. Fick 7 dagars bann pga att jag blev utslängd hela tiden. Dock så svarade supporten bara att dom inte kunde lyfta en bann. Inte ens det jag frågade! Jag undrade bara hur jag kunde undvika att bli utkastad!

Brukar vara relaterat till program på din dator. Antivirus eller andra program installerade. Inte så mycket steam supporten kan göra åt de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Brukar vara relaterat till program på din dator. Antivirus eller andra program installerade. Inte så mycket steam supporten kan göra åt de.

Fick ju redan på det sen, efter många Google sökningar. Men då kunde dom ialafall svarat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Håller faktiskt med TS. Det minsta de kan göra är väl att läsa hans jäkla mail. Det är som att fråga om vägen till affären och där kommer en förklaring på hur man kokar korv.

Man behöver inte slicka arslet på steams medarbetare. De är ingen hjälporganisation utan ett vinstdrivande företag och de borde kunna respektera sina kunder så pass långt att de försöker förstå frågan som ställs till deras support. Annars kan man lika gärna strunta i att han en support och bara erbjuda en FAQ.

Att bli arg på personen längst ner i ledet och vara otrevlig leder inte till bättre service från Steam.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv

De flesta datorfel beror på sbs (skit bakom spakarna) och då gör många support-tekniker så att de ger standardsvar. Lösningen på problemet är att ta betalt för hjälp för då testar användarna mer själva.
Jag jobbar också delvis med support emot företag, men för en enkel fråga där de ej har brytt sig om att testa själv så får de en faktura på kanske 2000kr, detta leder till att såna frågor är sällsynta till mig.

Jag tycker man ska vara trevlig med supporten och tänka sig in i deras sits, även om man själv har testat allt innan, så tillhör man undantaget. Och man bör redan i första mailet tala om att man har testat på x antal olika datorer etc.

Permalänk
Medlem

Jobbar själv som servicedesktekniker, hade du sagt sådär till mig hade jag bara stängt avvisat dig. Taskig attityd du har för att du inte får upp en guide. Gör om och gör rätt

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Är all support engelsk, och så använder dom translate? Eller hur menar du?

Det är så jävla typiskt spel-support klienter att svara på något orelaterat.
Det hör du väl själv, försöker jag skapa en guide, via Steams gemenskapscentral eller vad det kallas, och får den sortens felkod när jag försöker, så har inte det NÅGOT med själva spelet att göra, att då verifiera spelfilerna för spelet, är bara en copy&paste svar
Han läste ju uppenbarligen inte ens mitt första meddelande, som är väldigt vanligt hos supporten, dom läser inte, utan tar stödord och applicerar copy&paste svar

Dessutom så typiskt att folk såklart ska ta supportens sida, "va inte otrevlig blabla"
Det hade inte spelat någon roll om jag vore ha använt kungens egna ordförråd, svaren hade ändå blivit irrelevanta och inte kommit närmare en lösning för fem öre
Se som sagt andra svaret från supporten, den är ännu mer irrelevant, nu påstår han alltså att jag använder Workshop(mods) i spelet och att Supporten inte stödjer detta, att jag ska ta kontakt med mod-skaparen

Du borde snarare lägga din energi på att lära dig hantera ilska. Helt sjukt hur du beter och uttrycker dig, bara för att du inte kan göra en liten guide till ett spel. Har du ens testat att göra som supporten säger? Du vet ju inte ens vad problemet beror på, i och med att du gör en support-ticket, hur ska du då kunna veta vad lösningen är? Steam-supporten kanske vet exakt vad problemet beror på och har gett lösningen rakt framför ögonen på dig, men du är för blind av ilska för att se det. Hur skulle det vara om du tar och taggar ner lite istället? Det är människor du pratar med på andra sidan skärmen och inte ett datorprogram, då kommer du se att du får mycket bättre hjälp. Det gäller om allting, resten av livet. Ingen vill hjälpa en otrevlig gaphals.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Automatisk genererade svar troligtvis för att sålla bort alla löjliga tickets de får, troligtvis blev din fångad där. (Att verifera filerna brukar vara den bästa lösningen på problem med steam)

Nu har en ovanför länkad svar till dig ovan, och det visar sig vara fel från din sida. Boxar inte ifyllda, fel bild format eller att du inte har ett steam konto där man lagt ut några pengar på ($5 gräns).

Jag förstår inte vad det du menar med sista meningen?
Och som jag har sagt innan, att få felet på webbläsaren, när man är inloggad på KONTOT, gör det ingen skillnad att verifiera spelfilerna till ett spel.

Skrivet av warh0g:

Att bli arg på personen längst ner i ledet och vara otrevlig leder inte till bättre service från Steam.

Finns inga dumma frågor, bara dumma svar?
Du bland vissa andra verkar missa poängen helt, vad är det för ide att ha en support med levande människor om dom inte är kapabla till att läsa vad jag har för problem?

Skrivet av anon159643:

De flesta datorfel beror på sbs (skit bakom spakarna) och då gör många support-tekniker så att de ger standardsvar. Lösningen på problemet är att ta betalt för hjälp för då testar användarna mer själva.
Jag jobbar också delvis med support emot företag, men för en enkel fråga där de ej har brytt sig om att testa själv så får de en faktura på kanske 2000kr, detta leder till att såna frågor är sällsynta till mig.

Jag tycker man ska vara trevlig med supporten och tänka sig in i deras sits, även om man själv har testat allt innan, så tillhör man undantaget. Och man bör redan i första mailet tala om att man har testat på x antal olika datorer etc.

Jag skiter i "andra situationer" och inom andra branscher, support finns överallt, att jag är otrevlig mot steams support innebär inte att jag tycker hela sektorn är skit.

Jag nämnde i sista meningen att "det spelar ingen roll vad jag gör men"
Med det ville jag snabbt försöka få supporten att förstå att jag är inte en sådan som skriver till support det första jag gör, därav vill jag sålla bort copy&paste svaren från dem, men uppenbarligen så sket den tanken sig ändå.
Tror inte heller om jag hade skrivit "har testat att starta om datorn, verifiera filer, rensa cache och cookies, och loggat ut och in"
Det hade inte gjort någon skillnad, för tillbaka till grundkonceptet, steams support verkar inte läsa användarens problem och därav klistra in alla dessa standardsvar.
Självklart är detta inte första gången som liknande saker har hänt från Steams Support, det var längesedan jag var i kontakt med dem, men har fått sådana här satans C&P svar varje gång, det krävs cirka 4-5 svar (med eller utan svordomar) innan supporten faktiskt börjar ge konkreta tips till problemen

Skrivet av rj45:

Jobbar själv som servicedesktekniker, hade du sagt sådär till mig hade jag bara stängt avvisat dig. Taskig attityd du har för att du inte får upp en guide. Gör om och gör rätt

Skiter i vad du jobbar som. Förmodar att hade du haft exakt samma situation framför dig hade du åtminstone läst mitt problem och utgått och förstått grundläggande datorkunskap att något som är kopplat till Steams gemenskapscentral har inte en enda gemensam nämnare med ett spel, förutom i detta fall namnet "Planet Coaster", det har någonting med koden bakom hemsidan/mitt konto att göra, någon blockad eller bugg där omdirigeringen skickar fel eller något osv osv

Skrivet av Marticus:

Du borde snarare lägga din energi på att lära dig hantera ilska. Helt sjukt hur du beter och uttrycker dig, bara för att du inte kan göra en liten guide till ett spel. Har du ens testat att göra som supporten säger? Du vet ju inte ens vad problemet beror på, i och med att du gör en support-ticket, hur ska du då kunna veta vad lösningen är? Steam-supporten kanske vet exakt vad problemet beror på och har gett lösningen rakt framför ögonen på dig, men du är för blind av ilska för att se det. Hur skulle det vara om du tar och taggar ner lite istället? Det är människor du pratar med på andra sidan skärmen och inte ett datorprogram, då kommer du se att du får mycket bättre hjälp. Det gäller om allting, resten av livet. Ingen vill hjälpa en otrevlig gaphals.

Uppenbarligen vet inte supporten heller vad problemet är, båda svaren han har gett är irrelevanta och kommer längre och längre ifrån grundproblemet.
Detta jävla tjafs om att jag är "för blind" och "borde hantera ilska" blalbalba, allt är bara tomt snack, hade inte spelat någon roll som sagt vilken "ton" jag hade haft i detta fall.

Finns en fråga jag har, är Steam Supporten jag pratar med, svenska eller översätter dom?
Är supporten svensk, då är det verkligen något som inte ligger rätt till med hur han svarar, desto mer jag läser min egna bild desto mer förstår jag fan inte hur han kopplar det till Steam Workshop, SÅVIDA han har skitit i att läsa hela min fråga utan tagit stödord eller liknande

Är supporten engelsk och dom använder någon sketen translator, då är situationen mycket mer förståelig, då ord kan förvrängas och försvinna i översättningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag förstår inte vad det du menar med sista meningen?

Han menar att du ska testa lösningarna som MGVguy länkade till för sex timmar sedan. Funkar de lösningsförslagen?

När du får felet, vilken felkod får du i slutet av URL:en? fileuploadsuccess=X, vad är X? Samma som i någon av lösningarna MGVGuy länkade till? Om inte, googla på den felkod du får.

Permalänk

Ingen av dem lösningarna funkade, men jag gjorde en snabb test att köra total rensning via CCleaner, fungerade inte, men så ominstallerade jag även Chrome, och då funkade det via webbläsaren, dock inte via Steam så det fattar jag inte.

Men då är själva problemet löst, kan jag skriva till supporten istället vad som var fel

Permalänk
Medlem

Wow, vilket språkbruk.

Jag har läst inläggen i tråden och är förvånad över den respektlöshet @totte1015 häver ur sig mot folk som försöker hålla god stämning här på forumet. Och ja, jag inser att totte inser att agera respektfullt är helt oväsentligt och irrelevant för honom. Jag vill klämma in att hans problem med Steam är lika irrelevant för mig, men så är det inte, jag är här för att hjälpa och få hjälp utav andra. Ge och ta liksom, det är ju ett community.

Men jag tänker inte ens försöka hjälpa någon som honom, även om jag sitter på svaret. Dubbelt så nu när han fått konkreta förslag som han ignorerar och istället väljer att svara på andra om hur lite han egentligen bryr sig.

Tack för mig.

PS. Lycka till med supporten, dom sparar antagligen historiken och kommer komma ihåg dig nästa gång du ber dom om hjälp. Se hur lite gott uppförande väger då.

stavfel
Permalänk
Medlem

Bara för att kolla, hur mycket speltid har du på det du försöker göra en guide till? Haft samma fel och man är tvungen att spela minst 2 timmar (om jag minns rätt) annars kan man inte skapa guide och det ger massa olika felmeddelanden.

Permalänk
Skrivet av Raphaei:

Wow, vilket språkbruk.

Jag har läst inläggen i tråden och är förvånad över den respektlöshet @totte1015 häver ur sig mot folk som försöker hålla god stämning här på forumet. Och ja, jag inser att totte inser att agera respektfullt är helt oväsentligt och irrelevant för honom. Jag vill klämma in att hans problem med Steam är lika irrelevant för mig, men så är det inte, jag är här för att hjälpa och få hjälp utav andra. Ge och ta liksom, det är ju ett community.

Men jag tänker inte ens försöka hjälpa någon som honom, även om jag sitter på svaret. Dubbelt så nu när han fått konkreta förslag som han ignorerar och istället väljer att svara på andra om hur lite han egentligen bryr sig.

Tack för mig.

PS. Lycka till med supporten, dom sparar antagligen historiken och kommer komma ihåg dig nästa gång du ber dom om hjälp. Se hur lite gott uppförande väger då.

Jag skrev precis ovanför dig att jag testade dom konkreta förslagen utan resultat, men problemet är löst
Om du sitter på svar men istället vill blåsa ballongen ännu större varför inte bara ge fan i att skriva isåfall? Du verkar ju vara sååååå mycket för god stämning, så sitter du själv och gungar på översittarstolen? Det du just skrev, skapade ju ännu ett mer irriterat meddelande från mig, och du lär ju le gott nu över att jag stör mig på ditt onödiga inlägg...Hade du lagt till "svaret" längst ner på ditt meddelande hade jag förstått att du försöker läxa upp mig, men så du gör nu, fungerar inte.
Jag vet att jag har lite starkare ordförråd, men jag vet även att jag inte formulerar mig som en p12a, jag har ändå vettig anledning över ilskan för Steam.
Alla är olika. Har inte gjort några personangrepp.

Skrivet av Tyrken:

Bara för att kolla, hur mycket speltid har du på det du försöker göra en guide till? Haft samma fel och man är tvungen att spela minst 2 timmar (om jag minns rätt) annars kan man inte skapa guide och det ger massa olika felmeddelanden.

63 timmar, så det är nog okej
Men jag såg på en utav dom länkarna jag fick att guide-sektionen accepterar inte .png och andra filtyper, men jag testa för skojs skull att ha en .png och då fick jag upp ett irrelevant felmeddelande, så Steam borde kolla upp sina felmeddelanden lite bättre, och även informera vad man kan ladda upp och inte, och då detta om speltid och liknande

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. otrevligheter, urspårning samt oklar rubrik/frågeställning.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...