Skrivet av Reyintaz:
Automatisk genererade svar troligtvis för att sålla bort alla löjliga tickets de får, troligtvis blev din fångad där. (Att verifera filerna brukar vara den bästa lösningen på problem med steam)
Nu har en ovanför länkad svar till dig ovan, och det visar sig vara fel från din sida. Boxar inte ifyllda, fel bild format eller att du inte har ett steam konto där man lagt ut några pengar på ($5 gräns).
Jag förstår inte vad det du menar med sista meningen?
Och som jag har sagt innan, att få felet på webbläsaren, när man är inloggad på KONTOT, gör det ingen skillnad att verifiera spelfilerna till ett spel.
Skrivet av warh0g:
Att bli arg på personen längst ner i ledet och vara otrevlig leder inte till bättre service från Steam.
Finns inga dumma frågor, bara dumma svar?
Du bland vissa andra verkar missa poängen helt, vad är det för ide att ha en support med levande människor om dom inte är kapabla till att läsa vad jag har för problem?
Skrivet av anon159643:
De flesta datorfel beror på sbs (skit bakom spakarna) och då gör många support-tekniker så att de ger standardsvar. Lösningen på problemet är att ta betalt för hjälp för då testar användarna mer själva.
Jag jobbar också delvis med support emot företag, men för en enkel fråga där de ej har brytt sig om att testa själv så får de en faktura på kanske 2000kr, detta leder till att såna frågor är sällsynta till mig.
Jag tycker man ska vara trevlig med supporten och tänka sig in i deras sits, även om man själv har testat allt innan, så tillhör man undantaget. Och man bör redan i första mailet tala om att man har testat på x antal olika datorer etc.
Jag skiter i "andra situationer" och inom andra branscher, support finns överallt, att jag är otrevlig mot steams support innebär inte att jag tycker hela sektorn är skit.
Jag nämnde i sista meningen att "det spelar ingen roll vad jag gör men"
Med det ville jag snabbt försöka få supporten att förstå att jag är inte en sådan som skriver till support det första jag gör, därav vill jag sålla bort copy&paste svaren från dem, men uppenbarligen så sket den tanken sig ändå.
Tror inte heller om jag hade skrivit "har testat att starta om datorn, verifiera filer, rensa cache och cookies, och loggat ut och in"
Det hade inte gjort någon skillnad, för tillbaka till grundkonceptet, steams support verkar inte läsa användarens problem och därav klistra in alla dessa standardsvar.
Självklart är detta inte första gången som liknande saker har hänt från Steams Support, det var längesedan jag var i kontakt med dem, men har fått sådana här satans C&P svar varje gång, det krävs cirka 4-5 svar (med eller utan svordomar) innan supporten faktiskt börjar ge konkreta tips till problemen
Skrivet av rj45:
Jobbar själv som servicedesktekniker, hade du sagt sådär till mig hade jag bara stängt avvisat dig. Taskig attityd du har för att du inte får upp en guide. Gör om och gör rätt
Skiter i vad du jobbar som. Förmodar att hade du haft exakt samma situation framför dig hade du åtminstone läst mitt problem och utgått och förstått grundläggande datorkunskap att något som är kopplat till Steams gemenskapscentral har inte en enda gemensam nämnare med ett spel, förutom i detta fall namnet "Planet Coaster", det har någonting med koden bakom hemsidan/mitt konto att göra, någon blockad eller bugg där omdirigeringen skickar fel eller något osv osv
Skrivet av Marticus:
Du borde snarare lägga din energi på att lära dig hantera ilska. Helt sjukt hur du beter och uttrycker dig, bara för att du inte kan göra en liten guide till ett spel. Har du ens testat att göra som supporten säger? Du vet ju inte ens vad problemet beror på, i och med att du gör en support-ticket, hur ska du då kunna veta vad lösningen är? Steam-supporten kanske vet exakt vad problemet beror på och har gett lösningen rakt framför ögonen på dig, men du är för blind av ilska för att se det. Hur skulle det vara om du tar och taggar ner lite istället? Det är människor du pratar med på andra sidan skärmen och inte ett datorprogram, då kommer du se att du får mycket bättre hjälp. Det gäller om allting, resten av livet. Ingen vill hjälpa en otrevlig gaphals.
Uppenbarligen vet inte supporten heller vad problemet är, båda svaren han har gett är irrelevanta och kommer längre och längre ifrån grundproblemet.
Detta jävla tjafs om att jag är "för blind" och "borde hantera ilska" blalbalba, allt är bara tomt snack, hade inte spelat någon roll som sagt vilken "ton" jag hade haft i detta fall.
Finns en fråga jag har, är Steam Supporten jag pratar med, svenska eller översätter dom?
Är supporten svensk, då är det verkligen något som inte ligger rätt till med hur han svarar, desto mer jag läser min egna bild desto mer förstår jag fan inte hur han kopplar det till Steam Workshop, SÅVIDA han har skitit i att läsa hela min fråga utan tagit stödord eller liknande
Är supporten engelsk och dom använder någon sketen translator, då är situationen mycket mer förståelig, då ord kan förvrängas och försvinna i översättningen