In Win 301 mATX/ITX eller annat kanske?

Permalänk
Medlem

In Win 301 mATX/ITX eller annat kanske?

Håller på och spekulerar och komponerar en ny speldator i något mindre formfaktor än miditower, således har jag bestämt mig för mATX.
Det mesta börjar kännas rätt i form av komponenter men har haft svåra problem att hitta ett chassi som känns rätt.
Ska husera ett gtx 1080 ti, m.2 ssd, i7 7700k och bli luftkylt.

Snubblade över detta In Win 301 som presenterades på CES i år.

https://www.inwin-style.com/en/gaming-chassis/301

Verkar trevligt tycker jag, vad tycker ni? Frågan är om det är värt att vänta på eller om man ska välja något annat. Spekuleras om att det släpps 15:e april men det är något oklart och framförallt när det kommer hit till våra breddgrader.

Några reflektioner i största allmänhet av den outtömliga kunskapskällan som är sweclockers?

Finns det annars några vettiga alternativ som jag kanske missat?
Har kikat på:
Define mini c, men har ett R5 idag och tycker väl att de ser lite trista ut.
Bitfenix Phenom, verkade bra men har fått både ris och ros i recensioner. Gammalt?
Bitfenix Prodigy, gillar inte utseendet.
Phanteks Enthoo, är väl det som kanske ligger bäst till för tillfället även om jag inte är helt överens med utseendet.
Raijintek Styx, tveksam kvalitét?
Jonsbo UMX3, verkar schysst men kanske vissa mindre genomtänkta detaljer. En god kandidat dock!
Cooler master och Corsair, rätt tråkiga mAtx modeller i min mening
Lian Li?? Har noll koll om de har något vettigt.
Övriga "premiumchassin", finns de i mATX? Pris är inte så väldigt noga.

La till länk
Permalänk
Medlem

Har du budget till det så kolla på Lian Li's chassin. Dom har många mATX chassin och har extremt bra byggkvalité om inte av den bästa sorten. Men tyvärr missar dom en del saker på varenda chassi som kan irritera användaren.

Visa signatur