Thimbleweed Park - Nytt äventyrsspel av Ron Gilbert (Maniac Mansion och Monkey Island)

Permalänk
Medlem

Thimbleweed Park - Nytt äventyrsspel av Ron Gilbert (Maniac Mansion och Monkey Island)

Idag släpptes Thimbleweed Park som är skapad av Ron Gilbert, mer känd från Maniac Mansion och Monkey Island 1 & 2. Spelet verkar använda sig av gamla Scumm Engine (som Ron Gilbert för övrigt skapade en gång i tiden för länge sedan). Finns att köpa på bl.a. Steam och GOG.

Spelet har två olika modes, Casual och Hardcore. Casual är för de som vill ta del av storyn men inte vill bli jättefrustrerad och slita håret på att man fastnar i olika pussel medans Hardcore innehåller alla pussel för de som är veteraner inom genren. Så har i alla fall jag förstått att skillnaden är mellan casual och hardcore, har så klart inte spelet båda moden ännu för att vara helt säker.

Releasetrailer:

Har hittills spelat ca 30 minuter i hardcore mode och humorn verkar vara som gamla Lucas Arts äventyrsspel där. Kan ännu inte säga hur spelet är mer detaljerat då jag knappt kommit in i det. Men som ett fan av riktiga gamla äventyrsspel så är jag nästan säker på att jag kommer gilla spelet.