Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Vilken färg föredrar ni? jag gillar blå

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Föredrar grå.
Vill inte ha färglada konsoler.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Föredrar grå.
Vill inte ha färglada konsoler.

Aa det är snyggt, ska nog köpa ett par grå famöver så har man allihopa

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Konsolgrävare

@joeldanielsson: Tycker också grå är snyggast men båda i blå var ballt!

Dock är detta drömmen:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

@kjbd: Tycker också grå är snyggast men båda i blå var ballt!

Dock är detta drömmen:
http://i.imgur.com/p7LCaZA.jpg

Aa det där var fett!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på pokemonfronten, tror ni att det kommer att släppas något pokemon till Nintendo Switch?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bergvan:

Hur ser det ut på pokemonfronten, tror ni att det kommer att släppas något pokemon till Nintendo Switch?

tror till 99% att alla stora 3DS spelserier kommer någon gång komma ut på switch under Switch livslängd. Pokémon, Monster Hunter mfl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

nice! Pro kontrollern var värd pengarna i mina ögon!

Själv är det tredje gången man köper det haha! Men smaken är som baken!

Jo, den var oväntat behaglig. Trode den skulle kännas för liten i mina relativt stora händer men icke. Och jag gillade responsen i spakarna. Inte hunnit testa den dock, kvällen rusade förbi rätt fort. Men imorgon!

Skrivet av joeldanielsson:

Hur sitter era Joycons i handheld? har köpt nya då mina förra vickade lite men vart inte superstor skillnad direkt. Har väl med min OCD att göra kanske. Hur sitter era? kan ni röra lite på dom?

Mina sitter fast, men skulle jag ta i så jag riskerar att knäcka något så kan de röra sig lite. Kan dock tycka att de sitter lite för bra så de blir svåra att avlägsna.

Skrivet av joeldanielsson:

Riktigt snyggt med matchande uppsättning, jag hade gillat det mer än de blandningar som kommer från fabrik.

Jag vet inte om det är den färg jag föredrar mest men trivs ändå rätt bra med mina gråa. Att bägge kontrollerna är av samma färg (som tyvärr inte är svart som själva Switchen) känns bra.

Skrivet av Bergvan:

Hur ser det ut på pokemonfronten, tror ni att det kommer att släppas något pokemon till Nintendo Switch?

Skrivet av tyvar1:

tror till 99% att alla stora 3DS spelserier kommer någon gång komma ut på switch under Switch livslängd. Pokémon, Monster Hunter mfl.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med @tyvar1 här, då Nintendo sammanfogat teamen för stationär och portabel hårdvara och då Switch ska göra det båda dessa plattformar hitills gjort så bör dessa spel komma. Pokemon säljer bra men jag hoppas att det första vi får se är en "riktig" titel och inte någon spinoff.

Något som slår mig när jag spelar Zelda: Breath of the Wild är hur spelet nog kunnat fungera riktigt bra som en Pokemon-titel. Lite som Pokemon GO, fast i en spelvärld där man utforkar en 3D-miljö i jakt på Pokemons och annat.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag blir mer sugen för varje dag att köpa en Switch. Har Zelda till WiiU för tillfället men jag är lite nyfiken på line upen. Orkar inte googla. Någon som kan sammanfatta de stora titlarna som är på gång, förutom Mario Odyssey?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

@Dinoman:
Zelda, Splatoon 2, Mario Kart Delux 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag blir mer sugen för varje dag att köpa en Switch. Har Zelda till WiiU för tillfället men jag är lite nyfiken på line upen. Orkar inte googla. Någon som kan sammanfatta de stora titlarna som är på gång, förutom Mario Odyssey?

De ovan + Xenoblade Chronicles 2, nästa Fire Emblem-spel (efter gaiden-remaken till 3ds), Project Octopath Traveller (Square Enix kommande spel av gänget bakom Bravely Default).

Sen kommer lite multiplattformsspel som skyrim, senaste skylanders, minecraft, fifa 18, Dragon Quest X och XI, Disgaea 5, några sonic-spel m.m.

Sen kan vi i framtiden förvänta oss monster hunter, pokemon, animal crossing och andra 3DS-serier, men inget av dessa har utannonserats än

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Vilken färg föredrar ni? jag gillar blå

Kör också med blå här, men vill helst ha helt svarta. Finns väl dock bara till Dev-kitet i dagsläget.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av mudde:

De ovan + Xenoblade Chronicles 2, nästa Fire Emblem-spel (efter gaiden-remaken till 3ds), Project Octopath Traveller (Square Enix kommande spel av gänget bakom Bravely Default).

Sen kommer lite multiplattformsspel som skyrim, senaste skylanders, minecraft, fifa 18, Dragon Quest X och XI, Disgaea 5, några sonic-spel m.m.

Sen kan vi i framtiden förvänta oss monster hunter, pokemon, animal crossing och andra 3DS-serier, men inget av dessa har utannonserats än

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter ju ganska gött faktiskt. Fire Emblem gillar jag, har inte haft tid att ge mig på Bravely Default men hört bra saker om spelet.

Multiplattform är man väl mindre intesserad av egentligen, visserligen kan det kanske vara ball att lira FIFA på hand held.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag blir mer sugen för varje dag att köpa en Switch. Har Zelda till WiiU för tillfället men jag är lite nyfiken på line upen. Orkar inte googla. Någon som kan sammanfatta de stora titlarna som är på gång, förutom Mario Odyssey?

Kanske inte ett storspel direkt, men ARMS är på gång i vår och sköter Nintendo spakarna rätt så borde detta kunna bli hyffsat stort (har en bra magkänsla om spelet trots att jag inte provat på det ännu). Det ser riktigt roligt ut + att man får röra på sig en hel del:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

Hur ser det ut på pokemonfronten, tror ni att det kommer att släppas något pokemon till Nintendo Switch?

Game Freak letar just nu efter 3D artister för ett "world popular RPG". Grafik nivån dom nämnde stämmer överens med Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Game Freak letar just nu efter 3D artister för ett "world popular RPG". Grafik nivån dom nämnde stämmer överens med Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp hörde det jag med, dom jobbar på ett nytt Pokémon spel till Switch

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kör också med blå här, men vill helst ha helt svarta. Finns väl dock bara till Dev-kitet i dagsläget.

http://nintendotoday.com/wp-content/uploads/2017/01/black-nintendo-switch-640x324.png

Vissa kanske tycker det är lite tråkigt, men klart snyggast tycker jag!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag fick i veckan hem ett härdat skärmskydd i glas från Orzly. Känslan på skärmen blev otroligt mycket bättre och den känns nu mer premium. Kan verkligen rekommendera det!

Upptäckte även att jag redan hunnit få en hel del små repor på originalskärmen trots att jag hanterat konsolen försiktigt. Synd att Nintendo valde plast istället för glas, men samtidigt förstår jag dem. Billigare tillverkningskostnader och mer hållbart vid fall.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

Sådär, Switch Pro-kontroller, Switch fodral samt Zelda: Breath of the Wild: Limited Edition har äntligen kommit fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sådär, Switch Pro-kontroller, Switch fodral samt Zelda: Breath of the Wild: Limited Edition har äntligen kommit fram.

http://i.imgur.com/6kCsJX5.jpg

Nice!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det är Splatoon 2 test fire nu i helgen. Första 1h passet startar 2000 svensk tid.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Splaaton 2 test i helgen:

24 mars - 20:00-20:59
25 mars - 04:00-04:59, 12:00-12:59 och 20:00-20:59.
26 mars - 05:00-05:59 och 13:00-13:59.

Så om ni inte har laddat ned prova att göra det nu lär bli segt att ladda ned senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Glöm inte att det är Splatoon 2 test fire nu i helgen. Första 1h passet startar 2000 svensk tid.

Var riktigt kul! Har inte spelat ettan, och hade väl inga större förväntningar heller, men detta kan jag nog tänka mig att köpa

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Tiamat:

Splaaton 2 test i helgen:

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/CzwV6ndBjmzcfK2rir02oqA-QNw=/0x0:745x419/1120x747/filters:focal(314x151:432x269)/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/53853737/splatoon2.0.jpg

24 mars - 20:00-20:59
25 mars - 04:00-04:59, 12:00-12:59 och 20:00-20:59.
26 mars - 05:00-05:59 och 13:00-13:59.

Så om ni inte har laddat ned prova att göra det nu lär bli segt att ladda ned senare.

Laddat ner det så man kan försöka prova i helgen då

Antar att du översatt tiderna till oss? Se om man hinner med och testa 12.00 imorgon

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Geckod:

Laddat ner det så man kan försöka prova i helgen då

Antar att du översatt tiderna till oss? Se om man hinner med och testa 12.00 imorgon

Ja tiderna gäller vår tid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Splaaton 2 test i helgen:

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/CzwV6ndBjmzcfK2rir02oqA-QNw=/0x0:745x419/1120x747/filters:focal(314x151:432x269)/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/53853737/splatoon2.0.jpg

24 mars - 20:00-20:59
25 mars - 04:00-04:59, 12:00-12:59 och 20:00-20:59.
26 mars - 05:00-05:59 och 13:00-13:59.

Så om ni inte har laddat ned prova att göra det nu lär bli segt att ladda ned senare.

Snart dags igen då. Blir inte av mellan 12-13 för mig men får se ikväll. Testade dock föregångaren på Wii U när de också körde test så har rätt bra koll på vad spelet går ut på.

Har fullt upp hela helgen med allt möjligt, min speltid lär handla om att klara av fjärde "grottan" i Zelda: BotW samt komma igång med Mass Effect: Andromeda på PC'n.

Permalänk
Medlem

Hämtade min konsol igår, med Zelda och lite tillbehör - känns som ett riktigt bra koncept det här. Men har problem med att koppla upp den till ett nintendo konto, jag kommer inte ut på nån shop eller nånting får bara error efter jag trycker in mina kontouppgifter.. Någon mer?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Geckod:

Laddat ner det så man kan försöka prova i helgen då

Antar att du översatt tiderna till oss? Se om man hinner med och testa 12.00 imorgon

Med reservation för att det är sommartid inatt.

Skrivet av anon5930:

Snart dags igen då. Blir inte av mellan 12-13 för mig men får se ikväll. Testade dock föregångaren på Wii U när de också körde test så har rätt bra koll på vad spelet går ut på.

Har fullt upp hela helgen med allt möjligt, min speltid lär handla om att klara av fjärde "grottan" i Zelda: BotW samt komma igång med Mass Effect: Andromeda på PC'n.

Ja glöm bara inte att det är sommartid inatt. Spelade kl 20:00 och 04:00 hann spela 12 matcher första timman. Åkte ut blev dc.ed 3-4 gånger + att spelet frös hela skärmen fick hålla in startknappen +20-30 sek för att tvinga en omstart av hela konsollen.

Trodde det skulle vara mer spelare 04:00 då det är prime time för PST, spelar oftast pvp med amerikaner vid denna tid på andra spel.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av blekfet:

Hämtade min konsol igår, med Zelda och lite tillbehör - känns som ett riktigt bra koncept det här. Men har problem med att koppla upp den till ett nintendo konto, jag kommer inte ut på nån shop eller nånting får bara error efter jag trycker in mina kontouppgifter.. Någon mer?

Du har kollat din internet uppkoppling till din switch? Ibland tappar jag uppkopplingen.
Har du fått koden för att verifiera ditt konto?
Jag fick inte det skapade ett eget lösen och körde samma på switchen dvs jag struntade i deras verifikationslösen:

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Sådär, Switch Pro-kontroller, Switch fodral samt Zelda: Breath of the Wild: Limited Edition har äntligen kommit fram.

http://i.imgur.com/6kCsJX5.jpg

Trevligt! Hur är fodralet?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |