Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

198 matcher men äntligen Rank 1:
http://i.imgur.com/2OPtVZu.jpg

Trevligt, såg att du hade bra stats också.

Får man fråga varför ni inte hänger i WoWS sektionen på Geeks TS server? Roligare om vi alla kunde lira i divisoner mm.

Permalänk
Medlem

Roade mig med att sortera statistiken för ranked efter Win Ration och hittade den som nått rank 1 på minst matcher.

http://wows-numbers.com/player/season/502514064,uocat,season,...

5st matcher med Belfast och 60st med Hiryu så var saken klar, imponerande.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av pa1983:

Trevligt, såg att du hade bra stats också.

Får man fråga varför ni inte hänger i WoWS sektionen på Geeks TS server? Roligare om vi alla kunde lira i divisoner mm.

Mestadels kört Ranked och då kan man inte köra med annat folk och för det mesta speciellt dagtid när jag kört så gör jag annat under tiden, så blir köra 1 runda gå och göra något en stund och sen köra någon runda till. Men nu när man är färdig med ranked så lär det troligen bli lite mer divisionerande.

Skrivet av Reckie:

Roade mig med att sortera statistiken för ranked efter Win Ration och hittade den som nått rank 1 på minst matcher.

http://wows-numbers.com/player/season/502514064,uocat,season,...

5st matcher med Belfast och 60st med Hiryu så var saken klar, imponerande.

83% winrate, 16 kdr, 2200xp medel jag det är ganska sjukt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte spelat sedan slutet av November, ARP uppdragen var lite jobbiga.

Nu ska man bara sätta om alla captain skills efter de nya systemet, nån som har nå guide eller rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Invisible fire försvinner men det kommer alltid finnas något som BB förare klagar på, min gissning är att det är rök nästa gång.

BB förare:
1: CV är för starka= vi tar bort squadrons, vi tar bort deras möjlighet att tjäna exp/credits gör om så ni kan ha fler AA skills på kaptenerna.
2: Torpeder är för jobbiga att undvika, vi gör dom mer synliga och gör japanska DDs värdelösa
3: Vi tycker inte om eld, vi sätter på skills som gör att ni får mindre eld på er
4: Vi kan inte se DDs, vi sätter på sonar och secondaries på tyska slagskepp samt har ett premium med Radar

Ja jag är väldigt besviken på att dom tar bort invisible fire då man förflyttar slagfältet bakåt, ger man kryssare/DDs samt slaggskepp längre räckvidd så kommer alla sitta långt bak.
Varför åka och cappa när man direkt blir spottad av motståndarlaget som sitter bakom berg, amerikanska DDs kommer inte kunna jaga andra DDs så dom blir värdelösa då dom inte kan träffa på långt avstånd.

Positivt:
Dom som köpt Missouri kommer få en klar fördel gentemot torpedo DDs samt brittiska kryssare.
Det är redan nu få kryssare på högre tier och det kommer bli färre vilket kommer ge mindre radar/sonar och anti AA på slagfältet, det kommer löna sig att spela CV samt tyska DD igen.

Man borde börja klaga som kryssare och DD förare också annars har man snart enbart BB som spelar emot varandra vilket inte är direkt hur det verkliga slagfältet såg ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Invisible fire försvinner men det kommer alltid finnas något som BB förare klagar på, min gissning är att det är rök nästa gång.

BB förare:
1: CV är för starka= vi tar bort squadrons, vi tar bort deras möjlighet att tjäna exp/credits gör om så ni kan ha fler AA skills på kaptenerna.
2: Torpeder är för jobbiga att undvika, vi gör dom mer synliga och gör japanska DDs värdelösa
3: Vi tycker inte om eld, vi sätter på skills som gör att ni får mindre eld på er
4: Vi kan inte se DDs, vi sätter på sonar och secondaries på tyska slagskepp samt har ett premium med Radar

Ja jag är väldigt besviken på att dom tar bort invisible fire då man förflyttar slagfältet bakåt, ger man kryssare/DDs samt slaggskepp längre räckvidd så kommer alla sitta långt bak.
Varför åka och cappa när man direkt blir spottad av motståndarlaget som sitter bakom berg, amerikanska DDs kommer inte kunna jaga andra DDs så dom blir värdelösa då dom inte kan träffa på långt avstånd.

Positivt:
Dom som köpt Missouri kommer få en klar fördel gentemot torpedo DDs samt brittiska kryssare.
Det är redan nu få kryssare på högre tier och det kommer bli färre vilket kommer ge mindre radar/sonar och anti AA på slagfältet, det kommer löna sig att spela CV samt tyska DD igen.

Man borde börja klaga som kryssare och DD förare också annars har man snart enbart BB som spelar emot varandra vilket inte är direkt hur det verkliga slagfältet såg ut.

http://i.imgur.com/wF2dyCh.jpg
http://i.imgur.com/jqDg2xq.jpg

Som sagt WG kommer att fördumma WoWs på samma sätt som man har gjort i WoT. Det ända riktiga spel som snart finns kvar är War Thunder men där trycker ryssarna mer på premium delen. sjöstriderna är för tillfället CBT som man kan köpa in sig i men de har bara några torpedbåtar än så länge men större fartygen är på inkommande så när de kommer så kommer jag nog lämna WoWs för gått.

Men det blir intressant och se hur WG kommer att hålla på att hoppa fram och tillbaka hela tiden för att balansera.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Vad ska nya ryska DD linjen vara för? Gamla var ju alla Gunboats och nu har jag en T8 Ognevoi istället för en T6 Ognevoi, vad har ändrats?

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:

Bättre torpeder samt kunna ha AA consumable.
Tyvärr är inte Grosovoi T10 i den linjen bra på något just nu då dom sänkte AA på dom stora kanonerna, det ryktas dock att dom kommer balansera den.
Den har dålig range, lite för dålig concelment för torpedoboat samt alltför stor.

Den vanliga linjen kan nu välja heal på t9 samt t10 istället för rök.
Det konstiga är att Taskent hamnade i t9, visst du kan ha t9-t10 modulen som gör att du kan skjuta snabbare/snabbare omladdning på torps.

Spara Kiev i den vanliga linjen, blir det ranked t8 så kommer den ha en stor fördel som den är nu.

Permalänk
Avstängd

Avinstallerade spelet en dag in i ranked.

Tycker den här videon förklarar det på bästa vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Rasmus117:

Bättre torpeder samt kunna ha AA consumable.
Tyvärr är inte Grosovoi T10 i den linjen bra på något just nu då dom sänkte AA på dom stora kanonerna, det ryktas dock att dom kommer balansera den.
Den har dålig range, lite för dålig concelment för torpedoboat samt alltför stor.

Den vanliga linjen kan nu välja heal på t9 samt t10 istället för rök.
Det konstiga är att Taskent hamnade i t9, visst du kan ha t9-t10 modulen som gör att du kan skjuta snabbare/snabbare omladdning på torps.

Spara Kiev i den vanliga linjen, blir det ranked t8 så kommer den ha en stor fördel som den är nu.

Men vad för roll ska de nya Ryska DDs vara? Torpedoboats eller Gunboats eller AA?

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:

Dom kommer förstöra USA DD(ta bort stealthfire) så ryska alternativa har anti air som fokus.
Ryska DD har alltid varit gunboats så till viss del är dom det fortfarande iallaf Udaloi.
Ognovoi är en torpedoboat.

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde nerfa BBs, dom tröttnade snabbt på att skjuta på mig medans jag tog deras superstructure.

Det blev tyvärr förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Rasmus117:

Dom kommer förstöra USA DD(ta bort stealthfire) så ryska alternativa har anti air som fokus.
Ryska DD har alltid varit gunboats så till viss del är dom det fortfarande iallaf Udaloi.
Ognovoi är en torpedoboat.

Ska de ta bort Stealth Fire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Ska de ta bort Stealth Fire?

japp när du skjuter kommer din detektion bli lika stor som du kan skjuta

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Tror det blir bra med att minska ner Jagarnas smygförmåga.

Vet inte hur många gånger jag förlorat hälften av HP:n på slagskepp, av kryssare och slagskepp, medan en osynlig jagare ligger och lurar inom torped-avstånd.
Vad göra svara elden från slagskepp och kryssare och bli torpederad av en osynlig jagare?

Jagare är svåra nog att träffa, en träff kanske tar 1000HP eller 1/3 av dess HP, sedan får man vänta i 25-30 sekunder innan man får en andra chans att skjuta...

Jagar-spelare får lära sig Teamwork.
Oftast sticker jagarna iväg och hamnar i strid medan Teamets slagskepp och kryssare fortfarande knappt inom skjutavstånd.
Det är mycket svårare att träffa på 15-20km än på 9-10 km avstånd... Vill jagare ha teamstöd spela som en i teamet.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Tror det blir bra med att minska ner Jagarnas smygförmåga.

Vet inte hur många gånger jag förlorat hälften av HP:n på slagskepp, av kryssare och slagskepp, medan en osynlig jagare ligger och lurar inom torped-avstånd.
Vad göra svara elden från slagskepp och kryssare och bli torpederad av en osynlig jagare?

Jagare är svåra nog att träffa, en träff kanske tar 1000HP eller 1/3 av dess HP, sedan får man vänta i 25-30 sekunder innan man får en andra chans att skjuta...

Jagar-spelare får lära sig Teamwork.
Oftast sticker jagarna iväg och hamnar i strid medan Teamets slagskepp och kryssare fortfarande knappt inom skjutavstånd.
Det är mycket svårare att träffa på 15-20km än på 9-10 km avstånd... Vill jagare ha teamstöd spela som en i teamet.

Så BB's som redan fått sig buffar till fire prevention, 3 istället för 4, mer reducerad chans till eld från inkommande HE då båda skillsen buffades när dom gjorde om kaptens skillsen senast. Ändå undrar folk när "elds" ska nerfas fast det redan gjorts ungifär som folk inte fattar det.

Det är bara massa BB cry babis som ska ha buffar, MÅNGA DD's LEVER på invisi fiering, man är raderad PRONTO utan det, BB's kan radera DD's enkelt, man kan skjuta bort 10K HP på en DD med EN AP salva från en BB.
Guanboats lever på att näta ner fiender från rök eller på annat vis skyddas sig genom att synas så lite som möjligt, invisi firing är en del av det.

Det sissta vi behöver är MER buffs till BB's för det är redan OP klassen nummer ett i spelet. kan man inte köra BB's och tycker det är svårt och tycker man DÖR för mycket ja pröva då att köra nåt annat så inser man snart att en enklare klass finns inte.

DD's har bivit nerfad senaste året konstant, skit torpeder på IJN, radar,sonar och sekundära från helvetet på BB's för att göra livet surt för DD's.

TORPEDER orsakar minst skada is spelet som det är nu, och om man nu råkar äta torpeder så får man skylla sig själv lite alltså. Antigen fixar man support (sluta kör omkring själv i din BB och ta torpeder och invisi fiering) eller så tar man risken att pusha in mot ett område DD's troligen befiner sig i.
En bra BB spelare är inte speciellt rädd för DD's och kan dessutom radera dom med, var och vartanan BB har ju torpeder med i dag som kan radera en närgående DD.

Det är liksom sällan man blir "förvånad" om man äter torpeder utan ofta vet man om att ja risken var överväldigande.

Det får fanimig vara slut på alla dessa jävla BB buffar för spelet blivit World of Battleships och det får fan bli slut på allt jävla nerfande av DD's och Kryssare.

BB's raderar redan kryssare som dom vore papper, DD's är oftast ett mindre hot än andra BB's, BB's har blitivt sin egna värsta fiende i spelet nu och ja fler börjar inse det även när man läser WOWS egna forum, tiden då BB's klagar på BB's är kommen.

Du tycker dessutom seriöst att DD's ska lära sig teamwork?
SÅ du menar på fullaste allvar att alla BB sapelare som går ner utanpå A eller C kappen där dom inte når mer än 1-2 kappar och inte kan supporta sitt lag är en bra ide?
Du menar att Krysare och BB's som går till A kappen i lemmingtåg medans lagets DD's spawnade vid C och ville ha support men blev lämnade ensam för att ingen i laget fattar att DD's kappar i domination och det är dom som ska ha support.

DD's använder TEAM WORK om något, BB's och många kryssare är oftast lemmingarna i laget.

Hade BB förare placerat sig lite strategist mellan tex A+B eller B+C kapp på sin sida av kartan kan dom täcka båda kapparna och supporta sina kryssare och DD's som slås om kapparna.

Men ja BB's är ju bara ute efter DMG, skiter ju i kappar, det ska ha kills för skada är ju tydligen samma sak som W/R, eller inte.

Nu är det så att DD's TVINGAS kappa i domination, gör man det inte förlorar man på poäng, att får kapparna är vitalt för vinsten.

Men tyvärr lär sig BB's ytterst sällan att placera sig vettigt utan dom kör ut på karkanten till en yttre kapp EFTER DD's redan tagit kappen och röjt undan eventuella DD hot.
Sedan gör BB's ingen nytta där utan tar 5 minuter på sig att ta sig till tex B kappen och vid det laget har redan motstånadren steam rollat den kappen och effektivt vunnit, sedan dör BB's uten på kartkanten gnällandes över hur det var alla andras fel.

Nej BB's är lemmingarna nummer ett s om tror att allt löser sig bara man följer med nåt skepp ut på A eller C kappen och parkerar sig där medans DD's och Kryssare ensama slåss mot hela motstånadar laget i B och dör för ja Supportet sitter bakom nåt bergi A eller C kappen och kan inte använda sina 20km+ kanoner för det tar dom 5 minuter att ta sig förbi berget.

Kryssare kan inte supporta DD's utan BB's i närheten men när vart enda BB stänger av hjärnan och går lemmingtrain så blir det skit av allting.

Jag spelar 50/50 BB's och DD's och jag är så ÄCKLIGT tröt gnället från BB' spelare, Enklaste klassen att spela, tyvärr spelas den mest av folk som antar att skeppet framför har nog en plan för dom själva kan inte ens fundera ut en strategi.
Dom fuckar up matchen direkt i början, bara kolla om dom går rätt väg på kartan eller om dom går lägst ner bakom ett berg för då vet man direkt att den matchen får man inget Big Gun Support, DD's dör till kryssare,Kryssare dör till BB's och sedan sitter BB lemmingarna där och pratar i chatten om hur "uselt" laget var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

VALL OF TEXT

Att spela mot DDs som har Star trek teknologi för smygning är inte skoj.
Skrev i inlägget som du citerade, att DDs lika gärna kan spela mer Teamwork. Ett slagskepp kan vare sig vända eller gå lika fort som en Jagare.

Vill Jagar-spelare leka ensamvargar så får de ta det i sina egna stjärtar.
Går du ensamvarg med en kryssare så blir du inte långlivad om du möter mer än en motståndare.

Jagare ska inte ha extra fördelar förutom svängradie, fart och accelereration, rök och turbo.
Det finns dessutom möjlighet för Jagare att träna kaptenen och föra signalflaggor för fler och/eller kortare laddningstid för rök och Turbofart.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Moderator
Moderator

@pa1983: Tjo.

Vill också tillägga att vi avsiktligt också försöker bemanna välkommen in kanalen för att finnas tillhands för nya eller om någon vill ha hjälp. Men det blir mer i WoWs kanalerna nu när våra nyaste admins blivit varma och kan hålla i 'kontoret'.

Satt själv i wowsdelen med Daydreamer och en till för ett tag sedan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Tror det blir bra med att minska ner Jagarnas smygförmåga.

Vet inte hur många gånger jag förlorat hälften av HP:n på slagskepp, av kryssare och slagskepp, medan en osynlig jagare ligger och lurar inom torped-avstånd.
Vad göra svara elden från slagskepp och kryssare och bli torpederad av en osynlig jagare?

Jagare är svåra nog att träffa, en träff kanske tar 1000HP eller 1/3 av dess HP, sedan får man vänta i 25-30 sekunder innan man får en andra chans att skjuta...

Jagar-spelare får lära sig Teamwork.
Oftast sticker jagarna iväg och hamnar i strid medan Teamets slagskepp och kryssare fortfarande knappt inom skjutavstånd.
Det är mycket svårare att träffa på 15-20km än på 9-10 km avstånd... Vill jagare ha teamstöd spela som en i teamet.

Skrivet av Kronvrak:

Att spela mot DDs som har Star trek teknologi för smygning är inte skoj.
Skrev i inlägget som du citerade, att DDs lika gärna kan spela mer Teamwork. Ett slagskepp kan vare sig vända eller gå lika fort som en Jagare.

Vill Jagar-spelare leka ensamvargar så får de ta det i sina egna stjärtar.
Går du ensamvarg med en kryssare så blir du inte långlivad om du möter mer än en motståndare.

Jagare ska inte ha extra fördelar förutom svängradie, fart och accelereration, rök och turbo.
Det finns dessutom möjlighet för Jagare att träna kaptenen och föra signalflaggor för fler och/eller kortare laddningstid för rök och Turbofart.

Som sagt nerfen gäller bara när de skjuter så torpederna kommer fortfarande vara lika dödliga om man inte vet hur man ska handskas med dem. Har jagat jagara bra många gånger i min Yamato och Großer Kurfürst. Så länge man vet vad man gör så kan jagarana bli de jagade ganska hastig.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Att spela mot DDs som har Star trek teknologi för smygning är inte skoj.
Skrev i inlägget som du citerade, att DDs lika gärna kan spela mer Teamwork. Ett slagskepp kan vare sig vända eller gå lika fort som en Jagare.

Vill Jagar-spelare leka ensamvargar så får de ta det i sina egna stjärtar.
Går du ensamvarg med en kryssare så blir du inte långlivad om du möter mer än en motståndare.

Jagare ska inte ha extra fördelar förutom svängradie, fart och accelereration, rök och turbo.
Det finns dessutom möjlighet för Jagare att träna kaptenen och föra signalflaggor för fler och/eller kortare laddningstid för rök och Turbofart.

Majoriteten av NYA BB's gör 30 knop i spelet i dag, vissa så mycket som 33knop. Många DD's US och IJN gör ynka 35 knop.

Inte så att BB's kampande förklaras av avsaknad av FART.

Men du tycker BB's ska ha Sonar, Radar, Sekundära från helvetet, i vissa fall lägre concelment än Kryssare, brutal AA utöver att dom redan har störst kanoner, bäst pannsarn och heal vilket är och var deras enda ursprungliga övertag och enbart vad dom borde ha.

Ska du applicera rock papper sissors på DD's så ska det fan gälla BB's med och då får du leva med att du inte ser en torped, inte kan jaga en DD i rök eller smyga från en kryssare med 12km eller lägre concelment.

BB's får mer leksaker varje patch medans DD's och Kryssare nerfas sönder.

DD's försvar och många kryssare är att vara osynlig för att kunna pusha eller retirera, dom kan inte tanka som en BB som har Heal.
Som BB förare slår man till när fiender visar sig, klarar man inte att träffa målet eller förutspå fienders rörelser eller sitt egna lags rörelser så är det kanske fel spel för en.

Och BB's gynnas inte av samma signalflaggor menar du? Undrar jag varför jag kör med -5% reload på min Warspite för consumables då eller buffar mina sekundära på den och Yamato?

Man kan redan i spelet i dag sänka en BB's brand tid till 50%, kaptenskills + uppgrade + flagga, sedan en kaptenskill till reducerar eld skansen på HE projektilen med 10%, men mest av allt branden i mitten reduceras från 2 till max 1 så det ger max 3st på hela skeppet oc hför och akter är alltid svårast att tända.
Kör det på flera BB's och det ger ungefär effektivt 2x fler HEALS vilket gör att super intendent nästan aldrig behövs på dom BB'sen för min del då det krävs 2x mer bränder per heal och dessutom mycket svårare för fiender att bränna en med max 3 bränder.
Tyvärr skriker folk efter eld nerfs till BB's i tron att det inte ens införts redan.
Brand börjar bli ett lika litet problem som torpder då all brand och flodding skada kan helas och det finns dessutom 20% flagga för det med vilket gör att man kan komma tillbaks från tex 20% HP till 70% efter två heals inom2-3 minuter i en BB.

BB's är ENKLASTE klassen i spelet, mest leksaker, absolut det imunaste skeppet överlag och det som kan göra mest skada också.

Permalänk
Medlem

@pa1983:

Håller fullständigt med och enda sättet att få ned alla dom där BB är att göra det omöjligt för dom att få matcher dvs nerfa dom som CV, man får enbart hälften exp och credits samt max 2 per match och enbart 1 i div.

Men jag tror att detta skulle göra att ungefär 50% av wow spelarna skulle försvinna, dock skulle det vara omöjligt för dom att campa på samma sätt.

Det skall finnas lite balans till spelet, DD kan inte förstöra en bra BB på en torpedsalva du får max 1-3 träffar och han dör inte, det räcker dock med en salva mot en kryssare som du sedan kan skjuta om 30s igen.
Du får vänta på torpeder bra mycket längre + dom når inte alltid så nej sten, sax påse fungerar inte på samma sätt.

Kryssare kan inte hellre döda en DD på en salva men jag tycker inte dom behöver buffas, det räcker med nerf till BBs.
Det går också att nerfa AA på BBs många av dom har bättre än kryssare och då skulle man ha CV som går på BBs hela tiden som det ser just nu går CV på DDs först.

Bra att alla är överens att BBs är OP och man skall inte kunna vinkla sig lite för att ta ingen skada alls.
Tycker att alla BB spelare skall enbart lira kryssare eller DDs en månad på tier 8-10 och sen få vi se om dom fortsätter att klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@pa1983:

Håller fullständigt med och enda sättet att få ned alla dom där BB är att göra det omöjligt för dom att få matcher dvs nerfa dom som CV, man får enbart hälften exp och credits samt max 2 per match och enbart 1 i div.

Men jag tror att detta skulle göra att ungefär 50% av wow spelarna skulle försvinna, dock skulle det vara omöjligt för dom att campa på samma sätt.

Det skall finnas lite balans till spelet, DD kan inte förstöra en bra BB på en torpedsalva du får max 1-3 träffar och han dör inte, det räcker dock med en salva mot en kryssare som du sedan kan skjuta om 30s igen.
Du får vänta på torpeder bra mycket längre + dom når inte alltid så nej sten, sax påse fungerar inte på samma sätt.

Kryssare kan inte hellre döda en DD på en salva men jag tycker inte dom behöver buffas, det räcker med nerf till BBs.
Det går också att nerfa AA på BBs många av dom har bättre än kryssare och då skulle man ha CV som går på BBs hela tiden som det ser just nu går CV på DDs först.

Bra att alla är överens att BBs är OP och man skall inte kunna vinkla sig lite för att ta ingen skada alls.
Tycker att alla BB spelare skall enbart lira kryssare eller DDs en månad på tier 8-10 och sen få vi se om dom fortsätter att klaga.

Det kommer dom ALDRIG gå med på.

Hade en sådan diskussion med en i WOWS forumet som ville ha bort invisi firing, det som nu kommer hända så han van antar jag, röven alltså.
Personen gjorde en typisk BB gråtar tråd. Men grejen var att han VÄGRADE spela DD's, VÄGRADE ändå ansåg han sig vet hur dom spelar från "observation", visst delvis sant men han ansåg att nerfs till DD's var ända sättet att få BB's spelbara.

han vägrade bry sig om det faktum att spelar man andra klasser än enbart den man föredrar så så lär man sig deras strategier, man vet hur olika DD's är konfigurerade, hur tuberna sitter, räckvidd på torpeder, omladdning osv. Man kan "observera" generella drag hos en klass men att spela linjerna i den klassen ger så mycket mer kunskap att exploatera när du sedan drar ut i en annan klass av skepp.
Alla vädjade till honom att spela lite DD's men NEJ enligt han behöver man inte det och man ska inte behöva göra det heller för att vara "bäst" i en BB. Att känna din fiende är ju A och O men antar att folk ärligt talat är så korkade och lata i dag.
Vad kan du om dit egna vapen om du inte vet hur du ska applicera det på en fiende? Inte ett jävla skit, så att spela EN linje för mig är som att lära sig inget egentligen bortom absoluta grunderna.

Nej han skulle kunna köra själv ute på kanten utan att bli söndereldad av en DD eller Kryssare, han tyckte jag var osportslig som gjorde det om jag fick skansen, men det tro fan man dödar en korkad idiot till BB förare som kör själv. Det är ju han Själv som väljer att skapa förutsättningarna för fungerande invisi firing.
Det är inte en DD eller kryssare som skapar förutsättningarna, det är offret, DD/CC drar bara nytta av tillfället.
Allt han behövt är ett skepp lite framför honom så går det inte lägre.
Själv har jag så lite problem med invisi firing att jag kan inte ens minnas när jag dog till det senast, men vist jag använder det själv men som sagt går folk yolo så blir det ju så. Free frag är alltid free frag.

Bästa medlet mot DD's är att spela DD's, då blir man bättre BB/CC förare med.

I dag så fruktar jag andra BB's mer än DD's.

Största felet på majoriteten av WOWS spelarbas är att många fastnar i en klass och därmed begränsar man sin egna kunskapsnivå för man inte har erfarenhet från andra klasser.

Problemet jag har märkt är att vår "lilla" grupp av aktiva spelare på geeks TS server syn på BB's skiljer sig rätt mycket från resten av WOWS community, andra TS serverar eller forum så är sympatin för BB buffandet mycket större och folk är mycket mer för nerfs till alla andra klasser, större DD hat överlag men skillnaden som jag ser är att det finns flera spelare på Geeks TS server som spelat kontinuerligt i 1.5+ år snart och som spelar 2 eller fler klasser och därmed inte gynnas av att en klass nerfas och en buffas.
Mer erfarna spelare som kör många linjer gynnas inte alls av buff/nerfs på samma vis då man både vinner och förlorar på samma gång.
Enbart folk som kör en klass "gynnas" och dom skriker också högst och från min erfarenhet så spelar oftast dom som skriker efter buffs till BB's och nerfs till resten sämre än dom jag spelar med som är ute efter "balans" i spelet.
Därför undviker jag ofta folk som enbart spelar en linje för dom har ofta få taktiker att använda mot fiender och det leder till mer camping och annat man hatar att se.

Men jag får känslan av att mycket kommer från det faktum att BB's är starka och folk väljer dom initialt för att dom är relativt enkla och dom har ingen referens till hur mycket svårare andra klasser faktiskt är så det är ett undermedvetet "jag kör BB för det är enklast" men samtidigt känner dom sig medvetet mer sårbara än dom är för andra klassers primära sätt att "överleva" är att inte synas hela tiden som någon tankig BB som kan vara spottad majoriteten av matchen men ändå vara nästan osårbar.
Så i min mening är det en medveten känsla av sårbarhet som är högst irrationell då det är ett faktum att torpeder och överrasknings attacker alltid varit den lägsta orsaken till att dö och gett minst mängd skada per match. Inte ens när torpder var som bäst utgjorde det mer än 10-20% av all skada i spelet.

WG försöker nog råda bot på det genom att göra andra klasser "mer" synliga, och på så vis få bort BB mentaliteten att vara mer sårbar än dom är, problemet är ju då, hur ska DD's och CC skydda sig, deras sårbarhet ligger ju i just att synas i tid och otid för dom har inte 300-400mm med pansar som får 1400kg skott att studsa.

Kör man BB så syns man och man ser inte allt det är det man får leva med, men man kan ta mycket mer stryk än NÅGOT annat skepp i spelet också och komma undan med det. Ett felsteg i en DD eller CC och du är DÖD på fläcken.

Permalänk
Medlem

@pa1983:

Håller inte med BB kan man få ned rätt så rejält i concelment, 13.5-13.6 gentemot Moskva som har 13.8.
Du har många som NC och Iowa som kan gå ned ännu lägre, vilket är bättre än dom flesta kryssare vid den tieren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@pa1983:

Håller inte med BB kan man få ned rätt så rejält i concelment, 13.5-13.6 gentemot Moskva som har 13.8.
Du har många som NC och Iowa som kan gå ned ännu lägre, vilket är bättre än dom flesta kryssare vid den tieren.

Va håller du inte med om? jag skrev att BB's ofta har bra concelment, 12km eller lägre i vissa fall vilket slår flera kryssare.

Arizona tex är ypperlig på att smyga runt vid T6.

Så vet inte vad du inte håller med om, förvirrande.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat ca 20 på PTR kan jag bara säga att det är precis som jag trodde och Z 52 äger nu
Dom flesta spelarna är BBs 7-9 st och/eller 5-6 DDs och kanske en CV, DDs offras först för att försöka ta cap men dom flesta dör utan backup då BBs är tiotal km bort.
Efter att DDs är borta så blir BBs torpederade och jag har sett 1 max 2 kryssare på t8-t10 som håller sig långt bakom BBs. Passivitet och World of Torpedoes är tillbaka. Den som har Belfast vinner ermm menar Missouri då många DD tenderar att sitta i rök och elda ned BBs, kommer dom för nära för att använda sonar lämnar man bara och skickar torpeder efter sig osv.

Tack WG ni har faktiskt gjort spelet mycket enklare för mig (ej ironi)

rekommenderade skepp = Z 52 ( bättre concelment och sonar)
BBs = Missouri
CA= Minitaur inte ens Neptune duger då den styr för dåligt/sämre concelment
Spelbara skepp: ryska DDs, på gränsen= Gearing(enbart torpeder), Bismark

Ej rekommenderade skepp= Yamato , Grosse Kurfurst, Montana = för stora/enkla att bränna ned och har svårt att undvika 40 torpeder.

Det finns många CV men det kan bero på att dom testar nya interface samt snart exp.

Jag är faktiskt nöjd, BBs har indirekt blivit nerfade då det inte finns några kryssare och dom tvingas vara passiva/campa tillsammans och segla bow in
Jag kan slå vad att snart kommer BB spelare klaga på rök

Jag tror dom måste buffa CA(ej Zao) men speciellt Des Moines då den är värdelös just nu, man håller sig 10km bort från den som DD och spottar honom åt sina BBs. Den kan varken träffa DDs på 12km och har svårt att klara sig emot minst 4 BBs som har bow in.

Notser adresserar problemet som kommer uppkomma:
Notser Benson

Permalänk
Medlem

fy fan vad trött jag är på att spela med random potatoes...

Permalänk
Medlem

Varför blir alltid dom bra matcherna förluster, jaja blev klar med mission=2k basexp iallaf

Permalänk
SpelClockers

Har inte lyckats med det sista, har haft 2500xp utan kills och 1900xp med tillräckligt med 5 kills men ingen med både xp och kills

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Sir Hitman:

Det är 5 kills som är det svåra, alltid folk som skall KillSecure med låg baspoäng

Permalänk
SpelClockers

@DaydreamerVlad:

Ja ska alltid vara folk som tar den sista procenten hp. Ser man någon på 1 salva värt HP så kastar man iväg sina skott på den, så man är väll inte bättre själv antar jag. Fick min kracken och 2500xp runda nu iallafall, bara 1 kill secured av 5 Vad jag ska med en 12p brittisk kapten till vet jag dock inte.

Visa signatur