Outlook 2016 - skriva @-tecken tar upp adressboksförslag

Permalänk
Medlem

Outlook 2016 - skriva @-tecken tar upp adressboksförslag

Något som är aningen irriterande i Outlook 2016 är att när man skriver själva texten i ett mail och man använder ett at-tecken[@] så tar Outlook upp förslag på folk att skicka mailet till.

OBS, jag menar inte att jag nu skriver i fältet för mottagare nu, utan i själva innehållsdelen. Ändå kommer förslag på mottagare upp och stör.
Någon som vet hur man får bort det?

Se nedan:

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Enklast är väl bara att sluta använda @ i annat syfte än kontakter? Eller måste du kommunicera i specialtecken?

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Roligt svar ovan
Men håller lite med, varför använda @ i text? Muppigt

Enda jag kan bidra med är att jag precis installerade Outlook 2016 och för mig blir det inte sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Enklast är väl bara att sluta använda @ i annat syfte än kontakter? Eller måste du kommunicera i specialtecken?

Personligen använder jag väldigt sällan @ i själva texten, men om det händer så vill jag inte få upp detta
Däremot så är det andra på företaget där jag jobbar som har samma problem och vill ha bort detta.

Skrivet av Imaculent:

Roligt svar ovan
Men håller lite med, varför använda @ i text? Muppigt

Enda jag kan bidra med är att jag precis installerade Outlook 2016 och för mig blir det inte sådär.

Kollade med flera personer här nu som kör Outlook 2016. Av 4 som jag kollade med har 3st detta problem, men 1 har det inte. Detta är ju mycket märkligt då alla installationer är gjorda på samma sätt och den som inte har problemet säger sig inte ha gjort några speciella inställningar heller.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med att bara sätta in ett mellanslag efter @? @+text används ju i regel enbart för att typ tagga användare på nätforum.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

nvm

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

får också fram lista på kontakter med @, använder det för att lägga till kommentarer riktat till folk.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Personligen använder jag väldigt sällan @ i själva texten, men om det händer så vill jag inte få upp detta
Däremot så är det andra på företaget där jag jobbar som har samma problem och vill ha bort detta.

Kollade med flera personer här nu som kör Outlook 2016. Av 4 som jag kollade med har 3st detta problem, men 1 har det inte. Detta är ju mycket märkligt då alla installationer är gjorda på samma sätt och den som inte har problemet säger sig inte ha gjort några speciella inställningar heller.

Jag tycker det är en väldigt bra funktion! Men skriv två @@ så försvinner det

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Jag tycker det är en väldigt bra funktion! Men skriv två @@ så försvinner det

Jag vet inte vad de som behöver använda @ til i ett mail använder det till, men jag misstänker starkt att de inte vill ha två @ efter varandra.
Men efter att ha Googlat och kollat Microsoft forum så verkar det som att den här "funktionen" kom till i en patch nyligen då de användare som inte har det här problemet har en något äldre version av 2016 och den funktionen går inte att stänga av tyvärr.

Finns massor av folk som stör sig på det när man Googlar, men MS har ingen lösning, så jag får väl se det här som olösbart då fram till att Microsoft lägger till möjligheten att stänga av det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

@Bejje:

Om du behöver nämna någon så behöver du inte skriva ut hela mailadressen, vilket underlättar speciellt i företagssammanhang då man ofta har långa mailadresser. Angående @@ så tänkte jag mer att du kan skriva ut som vanligt, men bara ta bort ett @ när du skrivit klart

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Microsoft kallar funktionen för "mentions" och tyvärr verkar den inte gå att stänga av.
https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/f879...

Permalänk
Medlem

Kört office 2016 sedan det släpptes då jag skiver ett @ i medelandet får jag inte heller upp det.

För övrigt w10 och inte fulat bort windows update så jag borde ah senaste ver av outlook också. Kör Office pro 2016 vet inte om det kan skilja mot de andra versionerna.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag letzde efter en lösning på detta förra veckan då det har dykt upp på jobbet.

Jag hittade många som klagat på funktionen på MS supportforum och än finns det ingen möjlighet att stänga av det.
Det är väl ett steg i MS krig mot tjänsten Slack.

Jag tycker f.ö. att outlook 2016 och office 2016 är en ENORM försämring i jämförelse med version 2010/2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Jag letzde efter en lösning på detta förra veckan då det har dykt upp på jobbet.

Jag hittade många som klagat på funktionen på MS supportforum och än finns det ingen möjlighet att stänga av det.
Det är väl ett steg i MS krig mot tjänsten Slack.

Jag tycker f.ö. att outlook 2016 och office 2016 är en ENORM försämring i jämförelse med version 2010/2013.

Ja det har blivit segare att både starta upp och att använda. Annars märker jag ingen jätteförändring funktionsmässigt mot 2013.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580