Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

VR-Headset på mässa, vilka spel?

Företaget jag jobbar på funderar på att ha ett VR-headset i sin monter på en mässa, tanken är att ha det som en publikdragare där då deltagarna skall kunna testa något enkelt tävlingsspel för att då i slutändan kunna vinna ett pris baserat på resultat. Enklast borde väl bli något spel som mynna ut i en sluttid..så min fråga är: vad finns det för roliga och enkla spel man skulle kunna köra på en mässa?

/Peter

Permalänk
Medlem

Valves egna The Lab har två bra kandidater.

Slingshot samt Longbow.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lab_(video_game)

Permalänk
Medlem

Nvidia VR Funhouse har några rätt häftiga småspel. Kommer dock inte ihåg huruvida de räknar poäng, men jag tror det.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

NVIDIA VR Funhouse kan vara roligt att ha och visa upp. En kompis som var över och provade min Vive blev så snurrig av att panga ballonger att han ramla ihop på golvet

Brukar sätta på mig vristtyngder i Funhouse för att det ska bli lite mer utmaning. Man blir trött ganska snabbt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Valves egna The Lab har två bra kandidater.

Slingshot samt Longbow.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lab_(video_game)

OKay, tackar skall kolla lite på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

NVIDIA VR Funhouse kan vara roligt att ha och visa upp. En kompis som var över och provade min Vive blev så snurrig av att panga ballonger att han ramla ihop på golvet

Brukar sätta på mig vristtyngder i Funhouse för att det ska bli lite mer utmaning. Man blir trött ganska snabbt.

tackar, skall kika lite närmare på detta

Permalänk
Medlem

ett grymt spel att dema häftigheten med VR tycker jag annars är Brookhaven experiment, brukar få de flesta att se ganska roliga ut när de spelar, och även ett tydligt exempel på hur "väl" VR fungerar och hur verkligt det känns.

Svårt att köra en tävling på, men om ni vill dra publik tänker jag.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

ett grymt spel att dema häftigheten med VR tycker jag annars är Brookhaven experiment, brukar få de flesta att se ganska roliga ut när de spelar, och även ett tydligt exempel på hur "väl" VR fungerar och hur verkligt det känns.

Svårt att köra en tävling på, men om ni vill dra publik tänker jag.

Tack för tipset..kollar på det.

Permalänk
Medlem

Space pirate trainer är riktigt polerat, snyggt och lätt att komma in i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betvå:

Space pirate trainer är riktigt polerat, snyggt och lätt att komma in i.

Skickades från m.sweclockers.com

okay, då har jag en del att kolla på inför mässa. Tackar