Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fredagspanelen 130: AMD Ryzen, Geforce GTX 1080 Ti och Nintendo Switch

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 130: AMD Ryzen, Geforce GTX 1080 Ti och Nintendo Switch

I den första direktsända Fredagspanelen avhandlas AMD:s nylanserade processorfamilj Ryzen. Därtill blir det snack om Nvidia Geforce GTX 1080 Ti och Nintendos dagsfärska Switch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt! Vill se vad reaktionerna är på alla reviews under gårdagen, samt på vad AMD svarade på deras AMA.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Fan va nice att det ska direktsändas! då kan ni ju interagera.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hm, tror jag är lite blind, men när startar det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marquzz:

Hm, tror jag är lite blind, men när startar det?

Det börjar 11:30, så vi har precis dragit igång.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Entusiast

Trevligt med en direktsänd Fredagspanel, det får ni gärna fortsätta med
Och ni ska ha en eloge för att ni gör den med tanke på gårdagens eftersnack!

Synd att man inte har tid att delta just nu bara.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! Tack!

Permalänk
Medlem

Direktsänd Fredagspanel
Trevligt.
Och vilken fullträff för mig som är sjuk o hemma från jobbet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Underbart, vad kul! synd att man missade början, men går väl att se sedan efter.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Vad är det för bindningstid och uppsägningstid på Xbox-tjänsten?

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Vad är det för bindningstid och uppsägningstid på Xbox-tjänsten?

/Knight

Menar du Xbox live? Det är bara att säga upp så kommer de inte dra pengar igen ingen bindning där.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Roligt med livestream! Superbra att man kan ställa frågor direkt. Bra jobbat också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Roligt med livestream! Superbra att man kan ställa frågor direkt. Bra jobbat också!

Det du nämner "Ställa Frågor Direkt" är ju helt klart en sak som Swec borde tänka på, typ sista tio minuterna, så får medlemmar fråga o Swec svarar i nutid/direkt.

@Jacob
@JonasT

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av skog1s:

Det du nämner "Ställa Frågor Direkt" är ju helt klart en sak som Swec borde tänka på, typ sista tio minuterna, så får medlemmar fråga o Swec svarar i nutid/direkt.

@Jacob
@JonasT

Det är det som är det fina med live! Vi fångade upp några frågor under sändningens gång och på slutet, men kan kika på att avsätta en specifik Q&A efter vi har gått igenom "nyheter i testlabbet".

Permalänk
Medlem

Ska den sändas live borde den sändas på kvällen, dom flesta sitter ju på jobbet nu

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Ska den sändas live borde den sändas på kvällen, dom flesta sitter ju på jobbet nu

Men snälla Swecpågarna har även dom ett liv.
Hur roligt tror du det har varit för dom att spela in kl 19:00 på kvällen?

Det är som innan, fast Live vid lunch, sen när du slutar så ser du det som vanligt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men snälla Swecpågarna har även dom ett liv.
Hur roligt tror du det har varit för dom att spela in kl 19:00 på kvällen?

Det är som innan, fast Live vid lunch, sen när du slutar så ser du det som vanligt.

De får börja gå skift på kontoret så vi (deras kunder) får produkterna när vi vill ha dom (nej jag var inte seriös)
Och skulle man inte ha ett liv bara för man jobbar sent varannan fredag menar du ? Är ju inte direkt ovanligt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Satte mig nyss och började kolla och undrade varför det inte var nåt intro, började kolla högtalare och volym etc etc tills jag såg att det var direktsänt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni gått tillbaka till youtube?

*edit* oh det var en livestream.

Permalänk
Medlem

@skog1s: Jo det förstår jag också, och det är ju helt klart rätt att dom ska få fira fredagkväll som alla andra

Men det blir kanske lite mindre redigerat med bilder osv när det är "live"

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Menar du Xbox live? Det är bara att säga upp så kommer de inte dra pengar igen ingen bindning där.

Jag tänker på den tjänsten dom snackar om att man för 9.99 dollars i månaden får lira 100 Xbox spel.
Säg att det kommer ett spel i tjänsten som jag funderar på att köpa. Kan jag betala 9.99 och sen säga upp det direkt och spela det spelet i en månad?

/Knight

EDIT: @jacob @jonasT

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Knightmare:

Jag tänker på den tjänsten dom snackar om att man för 9.99 dollars i månaden får lira 100 Xbox spel.
Säg att det kommer ett spel i tjänsten som jag funderar på att köpa. Kan jag betala 9.99 och sen säga upp det direkt och spela det spelet i en månad?

/Knight

EDIT: @jacob @jonasT

Det är lite oklart faktiskt.

"If your subscription expires or is cancelled, any games downloaded through Xbox Game Pass will no longer be available. However, progress and achievements will remain attached to your account."

Enligt ovanstående uppgifterna låter det som att spelen deaktiveras omgående vid uppsägning, men vid vanliga prenumerationstjänster brukar åtminstone den betalda månaden få löpa ut innan tjänsten stängs av. Vi får helt enkelt se närmare lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Jag tänker på den tjänsten dom snackar om att man för 9.99 dollars i månaden får lira 100 Xbox spel.
Säg att det kommer ett spel i tjänsten som jag funderar på att köpa. Kan jag betala 9.99 och sen säga upp det direkt och spela det spelet i en månad?

/Knight

EDIT: @jacob @jonasT

Missade första halvtimmen på sändningen.
Men jag tycker ju att om du betalar 9,99 dollar för en månad och säger upp efter två dagar så ska du kunna nyttja resten av månaden (som Xbox live netflix osv fungerar ) eller få tillbaka pengarna minus summan de två dagarna blir värda . Men låter någon annan svara på det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det är lite oklart faktiskt.

"If your subscription expires or is cancelled, any games downloaded through Xbox Game Pass will no longer be available. However, progress and achievements will remain attached to your account."

Enligt ovanstående uppgifterna låter det som att spelen deaktiveras omgående vid uppsägning, men vid vanliga prenumerationstjänster brukar åtminstone den betalda månaden få löpa ut innan tjänsten stängs av. Vi får helt enkelt se närmare lansering.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Missade första halvtimmen på sändningen.
Men jag tycker ju att om du betalar 9,99 dollar för en månad och säger upp efter två dagar så ska du kunna nyttja resten av månaden (som Xbox live netflix osv fungerar ) eller få tillbaka pengarna minus summan de två dagarna blir värda . Men låter någon annan svara på det.

Har tjänsten ingen bindningstid och uppsägningstid så verkar det ju rätt bra beroende på vilka spel som kommer. Jag sneglade lite på Geforce now till Shield TV men det faller på att det är både månadskostnad och betala för spelet. Jag tycker inte det är ok.. Antingen eller

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av str8forthakill:

Hur kommer det sig att ni gått tillbaka till youtube?

*edit* oh det var en livestream.

Dels för att vi körde live, men även för att vi inom en mycket snar framtid kommer göra övergången till Youtube helt.

Den tjänst vi använt ett tag nu (Youplay) var en konsekvens av att Google/Youtube inte tillåter prerolls. Vi har efter feedback från medlemmar och intern diskussion konstaterat att folk föredrar Youtube som tjänst och inte gillar prerolls, vilket ligger till grund för beslutet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nu är jag lite arbetsskadad men… varför övergången till 50p? I spel - ja tack, rörligt / filmat material… njaaaaa…

Permalänk
Inaktiv

Bra jobbat Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Ryzligt bra ! (jaja den är gammal nu)
Nämen mycket trevligt att komma hem till, bra jobbat !

Permalänk
Medlem

@Jacob: Bra panel, och måste säga att jag allt började skratta när jag faktiskt läste vad det stod på kaffekoppen!

Permalänk
Medlem

Skål!

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A