Nokia 3310 på väg tillbaka

Permalänk
Melding Plague

Nokia 3310 på väg tillbaka

Över 16 år efter den ursprungliga lanseringen är nostalgiluren och storsäljaren Nokia 3310 på väg att göra en återkomst, den här gången till lågpris och fokus på den europeiska marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmobbare

Man kommer bara kunna ha 30 förinstallerade kontakter och sladden till laddaren är 20cm lång?

Permalänk
Medlem

Hoppas batterierna är samma format som tidigare så kanske man kan väcka min gamla 3310 till liv xD

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Kommer nog sälja bra om de lyckas göra telefonen så bra som folk minns den.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

The legend returns!

Permalänk
Medlem

Jag tappade min 3310 när jag körde moppe och den funkade när jag stoppade i batteriet igen. Undrar om en såndär smart telefon hade klarat det.

Grymt pris också! Perfekt för oss som bara vill kunna ringa, skicka sms och spela en snake då och då.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

600 spänn? Köpte två osmarta samsungtelefoner med samma funktioner och över 2v batteritid för 29kr styck.
Alltid lurar man väl någon. Lurar

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tappade min 3310 när jag körde moppe och den funkade när jag stoppade i batteriet igen. Undrar om en såndär smart telefon hade klarat det.

Grymt pris också! Perfekt för oss som bara vill kunna ringa, skicka sms och dra en snake då och då.

Vet inte riktigt vad jag tycker om uttrycket "Dra en snake då och då" men i övrigt har jag liknande erfarenhet av Nokia 3330. Grym telefon för sin tid men skulle inte vilja ha en nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Har min 3310 kvar i bra skick dessutom

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Inaktiv

Jaaa vad sjukt glad man blir! Har också kvar min gamla Sony Ericsson T610 från 2003 samt Ericsson GF788e från 1997. Båda funkar fortfarande utmärkt!

Permalänk
Medlem

Jag länkade denna artikel till min brorsa på Skype och bilden för länken är Thor med Nokia 3310 istället för Mjölnir. Jag ser inte denna bild i artikeln, varför kom denna bild upp?

Lite överraskande att denna klockrena bild inte är med i artikeln!

Permalänk
Medlem

"Moderna versionen"

Äsch, skitsnack, ingen Nokia 3310 har någonsin gått sönder, de kan lika gärna sälja begagnade ex. och ingen skulle märka skillnaden.

På tal om det, kanske dags att tömma byrålådan nu på de två 3310:orna, extraknäckandes som pappersvikter. -Om de nu blir aktuella igen.

Detta kommer sannolikt bli den "nya" telefonen för kriminella igen för använd och släng-syften när man inte vill bli spårad...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Hehe, nice. Skulle vilja att samma sak händer Ericsson T39 också.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Ah vilka minnen..

Hade en som jag tappade mellan min stuga och min brors hus. Under natten började det att snöa så jag hittade inte mobilen. När snön hade smält bort 8-10 dagar efter så fann jag den. La den på ett element och lät den torka. Några knappar fungerade inte så jag bankade den lite i frustration på en gammal gjutjärnsspis och vips så fungerade knapparna igen. Jävlar va den kunde ta stryk.

Man kanske ska inhandla sig en ny nu om den håller samma kvalité!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Vet inte riktigt vad jag tycker om uttrycket "Dra en snake då och då" men i övrigt har jag liknande erfarenhet av Nokia 3330. Grym telefon för sin tid men skulle inte vilja ha en nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, nu när jag läser det igen så ser jag att det går att läsa fel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Min första telefon och antagligen den näst sämsta telefonen jag har haft. Men Space Impact var kul iaf. för 17 år sedan...

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att det blir gamla funktionaliteten, dagens motsvarighet till batteri (ny teknik, samma storlek som gamla då) samt energisnålaste komponenterna som finns idag, då skulle nog passningstiden vara typ en månad.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av krigelkorren:

"Moderna versionen"

Äsch, skitsnack, ingen Nokia 3310 har någonsin gått sönder, de kan lika gärna sälja begagnade ex. och ingen skulle märka skillnaden.

På tal om det, kanske dags att tömma byrålådan nu på de två 3310:orna, extraknäckandes som pappersvikter. -Om de nu blir aktuella igen.

Detta kommer sannolikt bli den "nya" telefonen för kriminella igen för använd och släng-syften när man inte vill bli spårad...

Det är väl inte så smart? Omöjligt att förstöra bevisen

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Charged my iPhone up this morning, status? : soon dead.
Charged my 3310 up last time 2002 and it's still going

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Slängde ut min genom fönstret.

När batteriet började ta slut pep den och pep och ville laddas. Det var kl 2 på morgonen och orkade inte gå upp för att ladda den men ville sova. Lösningen var att, efter en timma ungefär kl 3, slänga ut mobilen genom fönstret. Min höll inte.

Kom ihåg Nokia som företaget med supporten: - Va, inte är det fel på våra grejor, skit bakom spakarna kanske?

lite mer
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

3310, klart den telefon jag haft minst problem med genom tiderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, nu när jag läser det igen så ser jag att det går att läsa fel.

Ja hur man än tolkar det kan det ju vara trevligt

Den ena tolkningen bör man dock inte göra på bussen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd

Minns inte om jag hade 3310 eller 3330, vad skiljde dem åt?

Minns att jag bytte skal på rackaren varje vecka - det var så man drog åt sig stilpoäng i skolan.

Permalänk
Medlem

Hade ju varit nice med lite pimpad hård/mjukvara, för exempelvis swish och bankid...

Permalänk
Medlem

Min gamla 3310 är som ny trots flitigt använd i början på 00 talet! Men tror jag håller mig kvar på min iPhone 6s.. Men ändå lite kul med återlansering, undrar om det blir några förändringar mot originalet.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur den blir. 3310 var min 4:e Nokia-telefon efter 2110, 5110 och 3210. Väldigt nöjd med alla

Permalänk

Intressant att dessa ansågs som "odödliga". Höll ungefär 1 år i snitt pga damm, väder och vind när man arbetar inom anläggning. Den telefonen som slog rekord då var en Ericsson K800 som höll i hela 2 år.
Medans Iphone som folk påstår går sönder till höger och vänster... tja, min 5'a fyller 4 år nu and still going strong. Så uppenbart klarar Iphone tuffare tag än Nokia

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Minns inte om jag hade 3310 eller 3330, vad skiljde dem åt?

Minns att jag bytte skal på rackaren varje vecka - det var så man drog åt sig stilpoäng i skolan.

3330 hade WAP stöd det bästa sättet att besöka webben

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Slängde ut min genom fönstret.

När batteriet började ta slut pep den och pep och ville laddas. Det var kl 2 på morgonen och orkade inte gå upp för att ladda den men ville sova. Lösningen var att, efter en timma ungefär kl 3, slänga ut mobilen genom fönstret. Min höll inte.

Kom ihåg Nokia som företaget med supporten: - Va, inte är det fel på våra grejor, skit bakom spakarna kanske?

Ja slänger du ut den genom fönstret så är jag beredd att hålla med dem faktiskt...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

nja som tidigare har nämnt så kan man ibland eller alltid? köpa typ osmarta samsunglurar för 50 - 200kr.
ska det här vara samma skräp som endast i nostalgi ska vara dyr så nej tack.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc