Permalänk
Medlem

Irriterande inlogg

Har två inloggningskonton i windows 10. 1 för mej och ett för barnen. Hade först inget lösenord på barnens så alltid startade datorn upp in på deras konto utan att jag hinner välja mitt. Då var jag tvungen att varje gång logga ut från det kontot och sedan logga in på mitt. Jag lade till ett lösen bara på deras konto för att lösa problemet men nu när jag startar datorn så har dom 2 konton som heter lika vid inlogget liksom. Nu stannar datorn och man får välja konto och lösen men jag vill inte ha 2 konton för barnen där. Jag går in i kontrollpanelen/användarkonton/hantera ett annat konto. Men där finns inte tre konton där är allt som jag vill det ska vara...hur får man bort det 3dje inloggningskontot?

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem

Prova gå in på "Local Users and Groups" istället, för att se om det under "Users" finns 2st. där.
För att öppna det skriv i kör lusrmgr.msc

Ta dock inte bort något konto dock om det skulle finnas 2st. utan sätt det ena som inaktivt istället.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Tipset var perfekt...först när jag inaktiverade det enda kontot med kiddsen så försvann båda inloggen såklart...sen aktiverade jag kontot igen och startade om och vips så fanns bara ena inlogget där...T.A.C.K @Belzader:

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk