Billiga windows nycklar

Permalänk

Billiga windows nycklar

Hej

På eBay kan man köpa windows oem nyvklar väldigg billigt..

Vet ni hur detta funkar? Är dessa nycklar full och lgliga att köpa?

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Skrivet av longbottom:

Hej

På eBay kan man köpa windows oem nyvklar väldigg billigt..

Vet ni hur detta funkar? Är dessa nycklar full och lgliga att köpa?

medlem sen 2004 så du är ju uppenbarligen 18år eller äldre ? hade du varit 11-12år så kan jag förstå att du inte har erfarenhet av att hitta info.
detta ämne om Windows licenser har diskuterats rikligt på Sweclockers, nån gång ska man väl börja med att söka efter information och inte bara gapa och bli matad

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av longbottom:

Hej

På eBay kan man köpa windows oem nyvklar väldigg billigt..

Vet ni hur detta funkar? Är dessa nycklar full och lgliga att köpa?

Skulle aldrig köpa en windowsnyckel från Ebay. Har du enormt med tur kan det vara en riktig licens.. däremot så är chansen överhängande att det är en sk. "fulnyckel" eller tom. en stulen sådan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Skulle aldrig köpa en windowsnyckel från Ebay. Har du enormt med tur kan det vara en riktig licens.. däremot så är chansen överhängande att det är en sk. "fulnyckel" eller tom. en stulen sådan.

Okej. Jsg tänktd att det lät too good to be true. Men när det står genuine livencd blev jag fundrsam.

Nä då blir det inget.

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

medlem sen 2004 så du är ju uppenbarligen 18år eller äldre ? hade du varit 11-12år så kan jag förstå att du inte har erfarenhet av att hitta info.
detta ämne om Windows licenser har diskuterats rikligt på Sweclockers, nån gång ska man väl börja med att söka efter information och inte bara gapa och bli matad

Jag ser sweclockerz som ett forum för att skriva o diskutera. Inte bara söka info. Det skulle bli rätt tyst tror jag om varje tråx skall vars helt unik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk

https://www.g2play.net/ billige windows og helt lovlig, det finnes ikke en eneste god grunn for
å ikke handle på denne linken, har kjøpt 6 stk windows 7 nøkler og 1 windows 10, ingen problem overhode.

Skrivet av longbottom:

Hej

På eBay kan man köpa windows oem nyvklar väldigg billigt..

Vet ni hur detta funkar? Är dessa nycklar full och lgliga att köpa?

Permalänk
Medlem

"racerNorge"

Reggade konto för några minuter sedan. Inge fuffens där inte. . .

Permalänk
Skrivet av longbottom:

Jag ser sweclockerz som ett forum för att skriva o diskutera. Inte bara söka info. Det skulle bli rätt tyst tror jag om varje tråx skall vars helt unik.

Skickades från m.sweclockers.com

jo jag har sett det flera gånger att "man har minsann rätt att diskutera" utan att bli ifrågasatt. =att jag är otrevlig?
jag tycker hela sättet är som att bli matad med sked, sitter jag inte i en barnstol och äter mixad banan utan klarar av det själv? varför ska jag låta någon annan hjälpa mig med en sån enkel sak ?

när jag växte upp fanns varken internet eller datorer, först i Högstadiet/gymnasiet så kom detta med internet in i bilden..
beroende på vilket ämne man läste så fick man uppgiften att söka upp fakta med altavista & senare google, ibland fick man ta hjälp av nån vuxen att hitta den info som man behövde men för dom var denna teknik ännu mera främmande.

skriver jag en sån sak som "windows nycklar" i sökfältet så får jag ett resultat av massor med trådar som handlar om detta ämne..
http://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=356d066a-c2f1-4...

scrollar man nedåt så ser man flera som startat liknande trådar Är Windows från X, Y eller Z legit.. om du klickar på den tråden så kan du läsa dom svar som finns..

äsh varför ska jag lära dig hur sökfunktionen eller google funkar? fråga & gapa så blir du matad..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

OEM får inte säljas i bruten förpackning. Du förvärvar inte någon rätt att använda programvaran när du köper nycklar på det sättet. Samma gäller MSDN/Dreamspark-nycklar, du har inte förvärvat någon rätt att använda programvaran. Även om nycklarna kan vara från en riktig OEM-COA eller från ett riktigt Microsoft-konto och fungerar så är det inget som ger dig rätt att använda programvaran. Microsoft har också rätt att spärra nycklar de vet har läckt och gör så ibland. Uppenbarligen så är det inte Microsoft som får några pengar, licenserna finns inte att få tag på för de priserna de säljer de för, retailpriserna i t.o.m. Kina är långt högre och många säljare är t.o.m. öppna om att det handlar om MSDN/Dreamspark eller MAK. De har också försvunnit från en del handelsplatser de förut fanns på.

Permalänk
Inaktiv

@Grönahunden: Simpelt sätt att göra båda nöjda är väl då att du, mfl, ignorerar trådar ni tycker är besvarade med en snabb sökning? Då slipper ni t o m lägga någon tid på trådar som denna.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

@Grönahunden: Simpelt sätt att göra båda nöjda är väl då att du, mfl, ignorerar trådar ni tycker är besvarade med en snabb sökning? Då slipper ni t o m lägga någon tid på trådar som denna.

Ja det låter ju logiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Skrivet av Petterk:

OEM får inte säljas i bruten förpackning. Du förvärvar inte någon rätt att använda programvaran när du köper nycklar på det sättet. Samma gäller MSDN/Dreamspark-nycklar, du har inte förvärvat någon rätt att använda programvaran. Även om nycklarna kan vara från en riktig OEM-COA eller från ett riktigt Microsoft-konto och fungerar så är det inget som ger dig rätt att använda programvaran. Microsoft har också rätt att spärra nycklar de vet har läckt och gör så ibland. Uppenbarligen så är det inte Microsoft som får några pengar, licenserna finns inte att få tag på för de priserna de säljer de för, retailpriserna i t.o.m. Kina är långt högre och många säljare är t.o.m. öppna om att det handlar om MSDN/Dreamspark eller MAK. De har också försvunnit från en del handelsplatser de förut fanns på.

Okej då förstår jag. Precis, jag läste nu på någon annons att de lämnar garatier i form av at de ersätter låsta nycklar.. så helt legit är et inte.

Måste kolla upp vad msdn dreampark är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk

@longbottom: MSDNAA/Dreamspark är ett avtal vissa högskolor eller universitet har som ger en tillgång till Microsofts mjukvaror t.ex. Windows under sin studietid. Det är praktiskt, men du måste vara skriven vid en högskola eller ett universitet som har det avtalet för att få tillgång till det.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk

Jag har köpt 2-3st nycklar och installerat win10 på nya datorer, funkat klockrent så absolut.
Vill du veta vilken säljare jag köpte ifrån så skicka mig ett PM så skickar jag!

Permalänk
Medlem

Känner till många som har köpt windows via kinguin

verkar ha fungerat bra för dem

tror det kostar runt 250kr.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av longbottom:

Hej

På eBay kan man köpa windows oem nyvklar väldigg billigt..

Vet ni hur detta funkar? Är dessa nycklar full och lgliga att köpa?

Det är en jungel. Ibland finns det 100% äkta nycklar på Ebay som är inblandade i en carding härva. Då är det frid o fröjd ända tills
en dommare i USA slår med hammaren och rättsfallet är över. Då kan din nyckel typ 8 månader senare bli ogiltig över en sekund.

Inget jag hade chansat på.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Har ett motsatt problem..har en win nyckel som medföljde min lenovo x230. bytte disk i den och behöver göra en ren installation av OS.
Problemet är dock att jag inte kan tanka ner iso-filen från microsoft på att de bara godkänner retailnycklar och inte märkesinstallerade nycklar.
Någon på detta forum som har tillgång till en legitim win 7 pro iso som jag skulle kunna regga med min nyckel?

Permalänk
Inaktiv

För de som blir förvirrade så är vad Petterk skrivit sanningen.

Skrivet av eatme@live:

Har ett motsatt problem..har en win nyckel som medföljde min lenovo x230. bytte disk i den och behöver göra en ren installation av OS.
Problemet är dock att jag inte kan tanka ner iso-filen från microsoft på att de bara godkänner retailnycklar och inte märkesinstallerade nycklar.
Någon på detta forum som har tillgång till en legitim win 7 pro iso som jag skulle kunna regga med min nyckel?

Kontakta lenovo? Alt klona gamla disken.
Tror hur som diskussion av Iso-filer från annan än upphovsrättsägarna är mot forumets regler.

Permalänk
Avstängd

Köp från Microsoft eller "ladda ner gratis", beroende på moral. Att föda (andra) brottslingar är väl en dum idé.

Läste att det finns företag som säljer licenser legitimt (spårbara licenser från företag som inte använder dem) men de ligger inte mer än 25-30% lägre än Microsoft och då kanske det inte "lönar sig" riktigt lika bra.

Permalänk
Medlem

@anon186252:

Disken kass så finns inte mycket att klona. Lenovo vill att jag skall köpa media på usb eller skiva.. inte så intressant att betala för det.

Permalänk

du kan köpa billigt (ca 250 SEK) på kinguin och reddit... köpt... funkar bra tkr jag iaf.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av racerNorge:

https://www.g2play.net/ billige windows og helt lovlig, det finnes ikke en eneste god grunn for
å ikke handle på denne linken, har kjøpt 6 stk windows 7 nøkler og 1 windows 10, ingen problem overhode.

Inte bara i skidspåret ni kör dopade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eatme@live:

@wille93:

Disken kass så finns inte mycket att klona. Lenovo vill att jag skall köpa media på usb eller skiva.. inte så intressant att betala för det.

Hmm, ja, då är det att kontakta MS som är sista utvägen. Jag vill nämligen inte bli avstängd för att diskutera windows iso, igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Har ett motsatt problem..har en win nyckel som medföljde min lenovo x230. bytte disk i den och behöver göra en ren installation av OS.
Problemet är dock att jag inte kan tanka ner iso-filen från microsoft på att de bara godkänner retailnycklar och inte märkesinstallerade nycklar.
Någon på detta forum som har tillgång till en legitim win 7 pro iso som jag skulle kunna regga med min nyckel?

Lenovo har inte rättigheten att distribuera ISO-filer till dig, du kan däremot kontakta dem för återställningsmedia. Deras avtal med Microsoft omfattar inte retail/MSDN-ISOn eller installationsmedia. Har du gjort återställningsmedia när du fick datorn, t.ex. på ett USB-minne kan du använda det också. Vill du inte göra en återställning så har du helt enkelt inte någon media du köpt, och får lösa det på annat vis. Det är heller inga problem om du vill köra Windows 10 (och tidigare uppgraderat när det var gratis), då har du ISO att tillgå. Lenovo måste följa upphovsrätten de också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Hmm, ja, då är det att kontakta MS som är sista utvägen. Jag vill nämligen inte bli avstängd för att diskutera windows iso, igen..

Har du kollat på Lenovos support sida. Går jag in med en X250 eller X260 på jobbet så får man valet att kunna ladda ner orginal ISO...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AkUs:

Har du kollat på Lenovos support sida. Går jag in med en X250 eller X260 på jobbet så får man valet att kunna ladda ner orginal ISO...

Nej, jag har inte kollat. Men skriver den som frågar att man måste betala så antar jag att det är vad som gäller... Men men, då var det ju löst.
Sedan så är vad Petterk skriver sanningsenligt även denna gång.

Permalänk
Medlem

Köpte en Windows 8 nyckel för 4 år sedan för 80 kr till min HTPC. Uppgradera till W10 när det kom och den fungerar fortfarande.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

@antepannte: Du får enligt denna artikel uppgradera vilken variant som helst till win10..
Edit: Rekommenderar inte den approachen. Om man överväger det fråga först MS om det ännu gäller..
Edit2: Jag som läste lite fort och antog att artikelns rubrik inte var vilseledande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

@antepannte: Du får enligt denna artikel uppgradera vilken variant som helst till win10..

Jag använde mig inte av någon "how-to"-pirat-uppgradering utan gjorde allt genom Windows enligt instruktionerna.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Lenovo har inte rättigheten att distribuera ISO-filer till dig, du kan däremot kontakta dem för återställningsmedia. Deras avtal med Microsoft omfattar inte retail/MSDN-ISOn eller installationsmedia. Har du gjort återställningsmedia när du fick datorn, t.ex. på ett USB-minne kan du använda det också. Vill du inte göra en återställning så har du helt enkelt inte någon media du köpt, och får lösa det på annat vis. Det är heller inga problem om du vill köra Windows 10 (och tidigare uppgraderat när det var gratis), då har du ISO att tillgå. Lenovo måste följa upphovsrätten de också.

Okay, tack för info.