DAN Cases A4 SFX - nu är det på gång!

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått mail än...typiskt att Dan blev sjuk i förra veckan

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått nåt mail ännu. Räknar dock med att vara rätt sent ut i listan med oss svenskar då jag väntade in till sista ögonblicket med att övertala mig själv om att vara med o backa kickstartern (och per-land-ordningen avgjordes av backernummer som jag förstod det). Hoppas han kryar på sig ordentligt, om han inte redan gjort det. Segt med en single point of failure så där...
Han verkar i alla fall utnyttjat tiden när han var sjuk till att ge hemsidan lite uppmärksamhet. Ni som fått mail från DHL, har era grejer skickats, eller kommer allt stå hos Dan o vänta tills han gjort i ordning alla andra paket som också ska till Sverige tro? Det var så jag tolkade hans senaste inlägg om utskicksstrategin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

Jag har inte heller fått nåt mail ännu. Räknar dock med att vara rätt sent ut i listan med oss svenskar då jag väntade in till sista ögonblicket med att övertala mig själv om att vara med o backa kickstartern (och per-land-ordningen avgjordes av backernummer som jag förstod det). Hoppas han kryar på sig ordentligt, om han inte redan gjort det. Segt med en single point of failure så där...
Han verkar i alla fall utnyttjat tiden när han var sjuk till att ge hemsidan lite uppmärksamhet. Ni som fått mail från DHL, har era grejer skickats, eller kommer allt stå hos Dan o vänta tills han gjort i ordning alla andra paket som också ska till Sverige tro? Det var så jag tolkade hans senaste inlägg om utskicksstrategin.

Jag kan tänka mig att han ringer DHL och ber dem hämta alla paket som ska till ett visst land samtidigt. Mitt paket har inte rört på sig än!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu fick jag mitt mail också. Då är vi gissningsvis/förhoppningsvis väldigt nära slutet på Sverige-listan. Ska bli kul att höra om era byggen när våra exemplar trillar in

Permalänk
Medlem

Samma här, mail trillade in nyss...dock var husnumret i adressen fel, så fick med hast skicka ett meddelande via Kickstarter...hoppas det hinner lösas innan DHL lägger sina vantar på paketen! I värsta fall så borde paketet komma fram oavsett då ingen annan har samma namn som mig, men dumt att chansa

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Nu är man sjukt sugen på att joina PC Master Race igen när man får sitt lilla chassi.
Skulle vara tacksam för lite feedback på bygget. Då det var 10 år sen mitt senaste bygge.

Det ända jag köpt är Cryorig C7 men har en beställning på en corsair sf450 och ett Z270i strix. Jag kommer nog också plocka upp en 7700k samt en samsung 960 evo. Det jag velar mest över är mellan Asus 1070 strix och Asus 1080 turbo då skillnaden bara är 1000:-. Men strix skulle passa bättre med modekortet RGB baby ;). Har man nytt av 1080 och vad tror ni om blower? Jag kommer mest spela men även editera lite gopro filmer. För tillfället har jag bara en 1080 monitor (ps4) men tänkte försöka plocka upp en HDR monitorer när det de börjar dyka upp.

Permalänk
Medlem

Fick mitt mail idag

Permalänk
Medlem

Bleh, nu blev jag lite besviken och gramsig. Caseking.de kraschade direkt efter klockan 12 och overclockers uk går det i skrivande stund inte att komma fram till kassan öht och svarta chassit är slut.

Verkar som man snällt får vänta på nästa batch till sommarn

Permalänk
Medlem

Jag fick till en order på Caseking.de alldeles nyss och blev ett silverfärgat.

Uppdaterat hela tiden sedan 12.00 och lyckades tillslut.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Blev jag den enda att få ett Chassi utanför Kickstarter kampanjen på Swec ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Grattis isåfall, verkar vara många som missade chansen då sidorna gick på knäna

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Jag lyckades faktiskt också till slut lägga mina smutsiga vantar på ett stycke silverfärgat chassi från caseking. Jag hade möjlighet att köpa ett svart också men ett får allt räcka. Så nu är vi glada igen, och väntar på nästa del till nya dattan - AMDs Zen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Jag fick till en order på Caseking.de alldeles nyss och blev ett silverfärgat.

Uppdaterat hela tiden sedan 12.00 och lyckades tillslut.

Jag la en order 12:43 (då jag fick e-post bekräftelse). Tyvärr, verkar det högst osäkert om man får den oavsett om man lagt en order. Jag ringde dem och de hade fått 10 gånger mer ordrar än vad de hade produkter i lager.

Just nu står min order som: In Bearbeitung (Wartet) (Engelska: "In Progress (Pending)")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ze:

Jag la en order 12:43 (då jag fick e-post bekräftelse). Tyvärr, verkar det högst osäkert om man får den oavsett om man lagt en order. Jag ringde dem och de hade fått 10 gånger mer ordrar än vad de hade produkter i lager.

Just nu står min order som: In Bearbeitung (Wartet) (Engelska: "In Progress (Pending)")

Kollade tiden jag också nu 12.17 fick jag min order bekräftat och maila med dom nu i eftermiddag och fick ingen info att det var någon risk att jag blev utan leverans.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Anmälde mitt intresse via Dan-Cases hemsida och fick mail den 30/1 om att det släpptes idag.
Traskade in på overclockers och det fungerade utan märkbara problem. Den lades upp lite efter 12:00 men inga problem.

Var tanken att de som varit med o foundat från början skulle fått förtur?
Priset var dock saftigt, jäkligt saftigt. Hoppas det andas samma kvalité som det verkar dock

Permalänk
Medlem

Jag kom hem till en inkorg med massa mail från caseking, givetvis orolig att den blivit avbruten men det verkar faktiskt som jag kommer få ett chassi. La min beställning 12:39.

Der Status Ihrer Bestellung lautet nun "Komplett abgeschlossen". och ett kollinummer som man kommer kunna följa sen när det lämnar caseking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Anmälde mitt intresse via Dan-Cases hemsida och fick mail den 30/1 om att det släpptes idag.
Traskade in på overclockers och det fungerade utan märkbara problem. Den lades upp lite efter 12:00 men inga problem.

Var tanken att de som varit med o foundat från början skulle fått förtur?
Priset var dock saftigt, jäkligt saftigt. Hoppas det andas samma kvalité som det verkar dock

Håller med dig, priset var högre en hos Caseking i Tyskland som tog 259.90 Euro medans Overclockers tog 249.90 Pund.

Dock så funkade Engelska hemsidan 10 ggr bättre enbart varukorgen som börja krånga efter 5 min som jag fattade

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Fuck jag missade, tog tyskland får skiten till sommaren :(:(:(:(:(, hade också signat upp på dans hemsida men fick aldrig någon bekräftelse att chassit var ute på marknaden. :/

Permalänk
Medlem

satt på både caseking och overclockers och klickade med både dator och mobil, alla sidor var ju sjukt instabila, men jag kom till checkout ett par gånger, men mitt kort bouncade hela tiden. Fick senare reda på at swedbank, som jag har, har haft problem med internetbetalningar idag. Någon timme senare damp det ner ett confirmation letter, sen ett till, sen ett till. Om jag får tro den knapphändiga infon jag får av att logga in på sidorna har jag råkat beställt typ 5 exemplar. Oh well, får väl knåpa ihop ett mail och höra hur det ligger till. Kan vara "falska" confirmations som jag läst att andra fått också... Kan avslöja att inga pengar dragits från mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Kollade tiden jag också nu 12.17 fick jag min order bekräftat och maila med dom nu i eftermiddag och fick ingen info att det var någon risk att jag blev utan leverans.

Min order från 1243 (CaseKing) gick blev nekad, både ringt och mailat med dem men så var tydligen fallet. Shoppen kom upp igen efter fel runt 1239, antar att andra har ringt och beställt alternativt lyckats komma igenom trots all överbelastning.

Skrivet av saboteur:

satt på både caseking och overclockers och klickade med både dator och mobil, alla sidor var ju sjukt instabila, men jag kom till checkout ett par gånger, men mitt kort bouncade hela tiden. Fick senare reda på at swedbank, som jag har, har haft problem med internetbetalningar idag. Någon timme senare damp det ner ett confirmation letter, sen ett till, sen ett till. Om jag får tro den knapphändiga infon jag får av att logga in på sidorna har jag råkat beställt typ 5 exemplar. Oh well, får väl knåpa ihop ett mail och höra hur det ligger till. Kan vara "falska" confirmations som jag läst att andra fått också... Kan avslöja att inga pengar dragits från mitt konto.

Har du får ett svart chassi till övers tar jag den gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ze:

Min order från 1243 (CaseKing) gick blev nekad, både ringt och mailat med dem men så var tydligen fallet. Shoppen kom upp igen efter fel runt 1239, antar att andra har ringt och beställt alternativt lyckats komma igenom trots all överbelastning.

Har du får ett svart chassi till övers tar jag den gärna.

Om jag nu mot förmodan har fått igenom någon beställning måste jag göra dig besviken, jag siktade in mig på silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ze:

Min order från 1243 (CaseKing) gick blev nekad, både ringt och mailat med dem men så var tydligen fallet. Shoppen kom upp igen efter fel runt 1239, antar att andra har ringt och beställt alternativt lyckats komma igenom trots all överbelastning.

Har du får ett svart chassi till övers tar jag den gärna.

Stämmer bra det vissa har haft tur med mobilsidan och kommit igenom och en del lär ha ringt in sina ordrar.

Jag kämpade på hemsidan och hittade en kort lucka men satt som en hök hela tiden.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Något chassi som närmar sig kund ännu ? Tänker på att förra veckan på fredagen fick vissa mail att de var lämnat till DHL. Brukar ta 3 dagar till Östersund från Tyskland när jag beställt

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Såg idag på hardforum att han precis blivit klar med utskicken till Österrike och Frankrike. Så alla chassin till Sverige ska vara skickade. Jag har dock inte fått mitt meddelande än. Mailade honom illa kvickt och hoppas att det bara var en enkel miss

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Jag tror att Dan skickar alla (många) samtidigt till olika länder. Jag tar det han skriv på hardforum som att han bokar en massa leveransr sen hämtar DHL alla på en viss dag. Men det är bara vad jag tror.

"I am done with all 428 shipments to Germany. DHL will get them on Tuesday."

Min leverans har nämligen stått som bokad sedan tisdags men inte blivit registrerad på någon fysisk DHL terminal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sponge:

Min leverans har nämligen stått som bokad sedan tisdags men inte blivit registrerad på någon fysisk DHL terminal.

Samma här, verkar stå kvar i Dans garage i väntan på DHL

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av sponge:

Det ända jag köpt är Cryorig C7 men har en beställning på en corsair sf450 och ett Z270i strix. Jag kommer nog också plocka upp en 7700k samt en samsung 960 evo. Det jag velar mest över är mellan Asus 1070 strix och Asus 1080 turbo då skillnaden bara är 1000:-. Men strix skulle passa bättre med modekortet RGB baby ;). Har man nytt av 1080 och vad tror ni om blower? Jag kommer mest spela men även editera lite gopro filmer. För tillfället har jag bara en 1080 monitor (ps4) men tänkte försöka plocka upp en HDR monitorer när det de börjar dyka upp.

Tycker verkligen att Corsair SF är ett bra val, men om jag var du hade jag övervägt 600 W av ljudnivåskäl.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hade också lite strul med DHL-mailet. Först så stod fel adress; mailade Dan som fixade så att nytt mail med nytt kolli kom dagen efter. Men på DHL-sidan står det "No information is currently available for this shipment CD3XXXXXX24DE". Står det likadant för er också?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Tycker verkligen att Corsair SF är ett bra val, men om jag var du hade jag övervägt 600 W av ljudnivåskäl.

Jag har läst tvärt om att 450 ska vara tystare. Ingen stor skillnad dock.

https://hardforum.com/threads/dan-a4-sfx-the-smallest-gaming-...

Permalänk
Medlem

Jag tror DHL kommer o hämtar en hel drös hos honom i slutet av varje vecka, skrev han inte så i nåt av kickstartermailen som gick ut?

edit:
Från Kickstartermail #10:

The plan is to handle 500+ cases every week, so it will take 3-4 weeks + shipment time. The cases will be shiped by airfreight and they are insured. Maybe there will be a small delay if I start with third party countries, because of the German customs. At the end of every week DHL will collect all packages of the week and ship them to you.
After I prepared a single shipment, my shipment software will send you a mail. In this mail you can see your shipment address and a tracking URL/link. Please check the shipping address and contact me as fast as possible on Kickstarter, if something is wrong with it. The tracking link will be active 1-5 days later.

Det tolkar jag som att DHL kommer o hämtar alla chassin på en o samma gång i slutet av varje vecka. Så alla (oss) som fick notiser från DHL sen slutet av förra veckan har egentligen bara fått info om att DHL fått elektronisk förhandsinformation från avsändaren, men inte att de hämtat upp dem ännu. Så tolkar jag det i alla fall... Gissar vi kommer kunna se mer info på DHLs trackingsida imorrn när de väl hämtat paketen (givet att de hämtar på fredagen i varje vecka, så klart).