Köpråd: Hitachi 55HGW69, Samsung UE50KU6075 eller Sony KDL-49WD753

Permalänk
Medlem

Köpråd: Hitachi 55HGW69, Samsung UE50KU6075 eller Sony KDL-49WD753

Hej.
Jag står mellan att köpa dessa och har beslut ångest. Priset skiljer sig bara 500kr mellan billigaste och dyraste så det spelar ingen roll.
Den kommer användas för tv-spel av grabbarna samt en del fotboll på helgerna för min del.

Som jag ser det:

Hitachi 55" 4k ser trevlig ut och bra storlek men kan de göra tv-apparater? Fått helt ok omdöme men jag är inte övertygad.

Samsung 50" 4k och en bra budget tv vad jag förstått.

Sony 49" lite mindre och inte 4k men är nöjd med min Sony som jag har i v-rum som är KDL-50W685 så en tidigare serie och något år på nacken så detta borde inte bli sämre.

Kan någon övertyga mig vilken jag bör ta? 4K är trevligt men inget jag eftersträvar ifall bilden blir lidande. Andra förslag är också välkomna men detta är vad jag har hittat runt 5-6000kr.

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/55-60tum/hitachi-55hg...
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50KU6075XXE/s...
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL49WD753BAE/s...

Permalänk
Bildexpert 📺

@jonnin01: Hitachin är inte en äkta Hitachi-produkt utan en OEM-produkt med ditstämplad varumärke. Budgetklass. Oklar hur väl den fungerar. Sonyn och Samsungs-modellerna är mellanklassmodeller och man får mer av det man förväntar sig att få så att säga. Samma smart-system och även en del av finesserna från de dyrare modellerna.

Däremot ska du inte räkna med någon drastisk förbättring mot din nuvarande TV. Det är helt enkelt lite för enkla modeller. Vad är det som gör att du suktar efter ny TV? För du vinner på att spara ihop mer pengar och kliva upp i pris och kvalitet till reorna framåt november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@jonnin01: Hitachin är inte en äkta Hitachi-produkt utan en OEM-produkt med ditstämplad varumärke. Budgetklass. Oklar hur väl den fungerar. Sonyn och Samsungs-modellerna är mellanklassmodeller och man får mer av det man förväntar sig att få så att säga. Samma smart-system och även en del av finesserna från de dyrare modellerna.

Däremot ska du inte räkna med någon drastisk förbättring mot din nuvarande TV. Det är helt enkelt lite för enkla modeller. Vad är det som gör att du suktar efter ny TV? För du vinner på att spara ihop mer pengar och kliva upp i pris och kvalitet till reorna framåt november.

Tänker inte byta ut min nuvarande utan renoverat övervåningen och utökar med 1 till tv vill få upp grabben och hans kompisar från v-rum kan bli lite halv jobbigt att ha dem runt en hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnin01:

Tänker inte byta ut min nuvarande utan renoverat övervåningen och utökar med 1 till tv vill få upp grabben och hans kompisar från v-rum kan bli lite halv jobbigt att ha dem runt en hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråden stängd valet hamnade på Samsungen inte hunnit testa den speciellt mycket men känns som ett prisvärt köp.