Behöver hjälp med speldator budget 15k +-

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med speldator budget 15k +-

Hejsan! Kollar runt på forumet och känner att jag inte riktigt hittar det jag behöver, är själv lite sämre på att passa ihop komponenter så jag vänder med till er!

Fakta: Dator i min signatur kommer användas som kontorsdator, jag köper en ny på firman. Den ska stå på annan plats, den nya kommer stå hos mig (kontoret är på annan ort).

Jag lirar i princip endast WOW men kommer det nya spel typ overwatch (ej nytt jag vet ) så vill jag kunna lira dem utan någon hicka i grafiken. Gärna en tyst dator om det går. Har ett chassi idag typ Fractal R4, gillar den typen av design.
Budget misstänker jag hamnar runt 15k (plus mins några tusen)? Min största osäkerhet ligger i om man ska köra nya processorn Kaby eller de innan, räcker 1070 eller är det skönare med 1080 (vet att 1080ti är nära men vet inte hur den kommer ligga prismässigt).
Räcker det med en SSD eller behöver man flera idag? lagring på den datorn kommer vara minimal så 1 TB borde ju räcka.
Behöver ingen skärm och jag kommer låta INET bygga ihop den där win 10 ingår. Tacksam för hjälp, är medveten om att det finns många trådar där ute men jag har gärna min egna tråd jag kan gå till.

Tack på förhand
Adrian

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort borde ha stöd för en 3770k.
Ser ingen grund att uppgradera utöver det.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

@zeleni: Tjo! Alltså den datorn ska användas på en annan plats, den nya ska stå hos mig och ersätta den befintliga. Hoppas det klargör bättre!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34