Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Johan, min "Corsair Hydro H110i GT" knastrar när jag byter från "Performance" till "Quiet", är detta något du hört tidigare och som bör åtgärdas?

Det har min också börjat göra, kom fram till att det är den ena fläkten som för oljud.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Krigarhund:

Provat diverse rena installationer tom. ominstallerat windows 10 vid ett tillfälle, misstänker att problemet ligger i bios då dem interna USB hubbarna kanske slutar läsa efter första uppvaknandet eller något dylikt

Har du möjlighet att testa med en vanlig USB-kabel och koppla in i en USB-port på baksidan moderkortet?

Skrivet av Krokarn:

Tyvärr hjälpte det inte, jag får leva med det helt enkelt. Den börjar få några år på nacken så ett byte är snart dags ändå...

Det tycker jag inte du ska ska, skapa en ticket på våran support-sida så byter vi ut den.

https://corsair.secure.force.com/

Skrivet av Nudel:

Hej

Jag har problem med att corsair link tycks skita fullständigt i temperaturförändringar vad jag ställer in den på när jag tar "custom" curve.

Jag vill att fläktarna ska ligga runt 750-1000RPM när CPUn ligger på 35-38º vilket den gör i idle. Men sen vill jag ju att fläktarna ska spoola upp när temperaturen går upp. (Jag kan utan problem ställa fläktarna med custom curve så de alltid snurrar på runt 1600rpm men det är ju inte det jag är ute efter.) Väljer jag performance / balanced så fungerar det. Men då låter datorn som ett flygplan i idle och det vill jag inte. (och även i load)

Link kan utan problem låta CPUn/kärnorna bli både 50 och 55 grader utan att varva upp. Om det spelar någon roll så kör jag realbench för att få upp temperaturerna och testa.

Spec:
Asus Rampage Extreme V
5820K @ 43x100 1,24Vcore

Windows 10 pro

edit: För att kolla temperaturerna änvänder jag dels Asus externa "OC" panel, men även HW monitor och Corsair link.

Skumt de där, skulle du kunna ta en printscreen på hur du ställt in med temperaturer för att styra fläktarna?

Skrivet av Blofeld:

Johan, min "Corsair Hydro H110i GT" knastrar när jag byter från "Performance" till "Quiet", är detta något du hört tidigare och som bör åtgärdas?

Skrivet av Nudel:

Det har min också börjat göra, kom fram till att det är den ena fläkten som för oljud.

Det låter ju inte bra. Är det när ni ändrar fläktarna till quiet eller pumpen?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Det tycker jag inte du ska ska, skapa en ticket på våran support-sida så byter vi ut den.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Så, då har jag skapat en ticket.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Det låter ju inte bra. Är det när ni ändrar fläktarna till quiet eller pumpen?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej Johan, pumpen. Jag har testat om ljudet är kvar när båda fläktarna är stoppade och ljudet är kvar så det är inte fläktarna. Ljudet verkar uppstå under last, vilket låter logiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Har du möjlighet att testa med en vanlig USB-kabel och koppla in i en USB-port på baksidan moderkortet?

Det tycker jag inte du ska ska, skapa en ticket på våran support-sida så byter vi ut den.

https://corsair.secure.force.com/

Skumt de där, skulle du kunna ta en printscreen på hur du ställt in med temperaturer för att styra fläktarna?

Det låter ju inte bra. Är det när ni ändrar fläktarna till quiet eller pumpen?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Angående "missljudet" från min H110i GTX så har jag provat att ändra pumpen mellan hastigheter det påverkar inte ljudet. Även provat höja och sänka rpm på fläktarna då ändras ljudet ibland. Stoppat fläktarna och kommit fram till vilken av dem som låter. Av ren nyfikenhet så provade jag att luta datorn med fläktarna igång då blev fläkten också tystare. (Jag har dem monterade i taket på datorn)

Till fläktvarvsproblemet.
Jag har ställt kurvan extremt aggresivt i hopp om att den ska spoola upp

Här är under load med Realbench med ovan visad fläktkurva.

Här är en i idle, strax efter jag avbrutit testet.

edit: Det känns som att det är vattentemperaturen som styr min fläkt? Borde den inte gå på CPU temperaturen?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Så, låt oss säga att det antagligen är den gamla versionen av Corsair Link jag sitter på. Drog in Win 10 eftersom det var sista dagen för gratis uppdat, från Win7.

Win10 säger att Corsairlink inte går att köra, och nyare versioner av Corsairlink fungerar inte med min link.
( https://support.microsoft.com/sv-se/help/10581/windows-10-app... )

Så då är man slutligen rökt, och har papper på det. Innan kunde man ha en liten förhoppning om att det skulle lösa sig på ngt sätt, men nu är det tydligt ?

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blofeld:

Hej Johan, pumpen. Jag har testat om ljudet är kvar när båda fläktarna är stoppade och ljudet är kvar så det är inte fläktarna. Ljudet verkar uppstå under last, vilket låter logiskt.

Och om du kör pumpen på Performance så försvinner de ljudet?

Skrivet av Nudel:

Angående "missljudet" från min H110i GTX så har jag provat att ändra pumpen mellan hastigheter det påverkar inte ljudet. Även provat höja och sänka rpm på fläktarna då ändras ljudet ibland. Stoppat fläktarna och kommit fram till vilken av dem som låter. Av ren nyfikenhet så provade jag att luta datorn med fläktarna igång då blev fläkten också tystare. (Jag har dem monterade i taket på datorn)

Till fläktvarvsproblemet.
Jag har ställt kurvan extremt aggresivt i hopp om att den ska spoola upp

https://s31.postimg.org/j23xz8uqj/fl_ktar.jpg

Här är under load med Realbench med ovan visad fläktkurva.
https://s32.postimg.org/nukndc1s5/Realbenchbild.jpg

Här är en i idle, strax efter jag avbrutit testet.
https://s31.postimg.org/v5czl2uaj/utan_load.jpg

edit: Det känns som att det är vattentemperaturen som styr min fläkt? Borde den inte gå på CPU temperaturen?

Så det är en av fläktarna som skapar oljudet? Temperaturen som kylaren styrs via är CPU temperaturen.

Skrivet av AAKEE:

Så, låt oss säga att det antagligen är den gamla versionen av Corsair Link jag sitter på. Drog in Win 10 eftersom det var sista dagen för gratis uppdat, från Win7.

Win10 säger att Corsairlink inte går att köra, och nyare versioner av Corsairlink fungerar inte med min link.
( https://support.microsoft.com/sv-se/help/10581/windows-10-app... )

Så då är man slutligen rökt, och har papper på det. Innan kunde man ha en liten förhoppning om att det skulle lösa sig på ngt sätt, men nu är det tydligt ?

Du har den äldre Commandern om jag minns rätt va? Vilken version hade du av Corsair Link innan du uppdaterade till Windows 10?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Och om du kör pumpen på Performance så försvinner de ljudet?

Ja, men nu har kylaren börjat läcka, se mitt pm till dig med bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Och om du kör pumpen på Performance så försvinner de ljudet?

Så det är en av fläktarna som skapar oljudet? Temperaturen som kylaren styrs via är CPU temperaturen.

Du har den äldre Commandern om jag minns rätt va? Vilken version hade du av Corsair Link innan du uppdaterade till Windows 10?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Det är oklart om det är den äldre eller inte. Hittar ingen info om det på nätet och förra diskussionen här i tråden tog slut innan det vart klarlagt. Den är inköpt våren 2013, tror jag.
Minns ej versionen, det var den som fungerade minst dåligt. Uppgraderade till senaste som inte är V.4, då den inte skulle fungera med minom min var den äldre commandern. Den går köra men hittar inga Corsairgrejer.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blofeld:

Ja, men nu har kylaren börjat läcka, se mitt pm till dig med bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Done!

Skrivet av AAKEE:

Det är oklart om det är den äldre eller inte. Hittar ingen info om det på nätet och förra diskussionen här i tråden tog slut innan det vart klarlagt. Den är inköpt våren 2013, tror jag.
Minns ej versionen, det var den som fungerade minst dåligt. Uppgraderade till senaste som inte är V.4, då den inte skulle fungera med minom min var den äldre commandern. Den går köra men hittar inga Corsairgrejer.

Då är det den äldre du har, nu har vi en som heter Commander Mini. Vad har du inkopplat till din Commander nu?

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rekommenderar alla att ladda hem senaste versionen av Corsair Link, version 4.2.4.25.

Går att ladda hem här.

Permalänk

hej Johan! installerat senaste versionen och nu har dotterns h100i försvunnit igen,vad gör jag?
kör win 10

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

sök skriv regedit--> HKEY_LOCAL_MACHINE --> System --> Controllset001 --> Enum --> USB --> VID_1B1C&PID_0C04 --> Device Parameters ändra alla värden till 0

Starta om datorn..Då ska den hitta H100i igen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Så det är en av fläktarna som skapar oljudet? Temperaturen som kylaren styrs via är CPU temperaturen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Det är min ena fläkt som skapar oljudet ja.

Angående vilken temp mina fläktar styrs av så är det "H110i GTX temp" som verkar styra fläktarna.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Det är oklart om det är den äldre eller inte. Hittar ingen info om det på nätet och förra diskussionen här i tråden tog slut innan det vart klarlagt. Den är inköpt våren 2013, tror jag.
Minns ej versionen, det var den som fungerade minst dåligt. Uppgraderade till senaste som inte är V.4, då den inte skulle fungera med minom min var den äldre commandern. Den går köra men hittar inga Corsairgrejer.

Har fått hjälp av 'Corsair Johan' och bytt till nya modellen av Corsair Commander. Nu fungerar allt klockrent

Tack för bra support Johan & Corsair

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ARAGON_GVD:

hej Johan! installerat senaste versionen och nu har dotterns h100i försvunnit igen,vad gör jag?
kör win 10

Vilken version av CLink har du installerad just nu?

Skrivet av Nudel:

Det är min ena fläkt som skapar oljudet ja.

Angående vilken temp mina fläktar styrs av så är det "H110i GTX temp" som verkar styra fläktarna.

PMa mig så löser jag ny fläkt.

Skrivet av AAKEE:

Har fått hjälp av 'Corsair Johan' och bytt till nya modellen av Corsair Commander. Nu fungerar allt klockrent

Tack för bra support Johan & Corsair

Härligt du är nöjd AAKEE!

Permalänk
Medlem

Första inlägget som medlem i forumet!

Jag har också problem med H100i v1, egentligen hela tiden i olika former sedan jag köpte den förra året.

Problemet jag nu har är att mina fläktar ignorerar helt och hållet mina inställningar. Fläktarna hoppar igång titt som tätt när temp hoppar upp till 40 grader i någon sekund. Det blir extra konstigt då jag dessutom har en custom curve inställt som säger en helt annan rpm vid 40 grader.

hur ska jag lösa detta?

Ska tillägga att jag också varit i kontakt med NetonNet där jag meddelat att jag vill reklamera produkten, då jag faktiskt tröttnat på att hela tiden släcka bränder. NetonNet vill självfallet ta in produkten och testa för att sedan byta mot ny, och jag förklara att jag gissar att det inte är hårdvarufel utan snarare mjukvarufel. Men men, jag frågar här istället, verkar vara det bästa stället.

Har skapat en ticket.

Link: 4.3.0.154
Windows 10

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ra0ul:

Första inlägget som medlem i forumet!

Jag har också problem med H100i v1, egentligen hela tiden i olika former sedan jag köpte den förra året.

Problemet jag nu har är att mina fläktar ignorerar helt och hållet mina inställningar. Fläktarna hoppar igång titt som tätt när temp hoppar upp till 40 grader i någon sekund. Det blir extra konstigt då jag dessutom har en custom curve inställt som säger en helt annan rpm vid 40 grader.

hur ska jag lösa detta?

Ska tillägga att jag också varit i kontakt med NetonNet där jag meddelat att jag vill reklamera produkten, då jag faktiskt tröttnat på att hela tiden släcka bränder. NetonNet vill självfallet ta in produkten och testa för att sedan byta mot ny, och jag förklara att jag gissar att det inte är hårdvarufel utan snarare mjukvarufel. Men men, jag frågar här istället, verkar vara det bästa stället.

Har skapat en ticket.

Link: 4.3.0.154
Windows 10

Hejsan!

Får börja med att ursäkta att det krånglat för dig. Skulle du kunna börja med att göra en helt ren ominstallation av programmet. Börja med att avinstallera Corsair Link som vanligt, har du några speciella profiler så behöver du spara dom eller skriva ner så som du hade.

Sedan behöver du gå in i under din användar mapp i Windows, sen in under APPDATA, där finns de olika undermappar, som i sin tur ska ha mappar som heter Corsair, ta bort dessa.

Notera att om du även har våran andra programvara CUE så kan du behöva spara dina profiler för de kommer också försvinna.

Starta sedan om datorn och ladda hem senaste versionen av Corsair Link och installera den.

Återkom hur det fungerar efter det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Tjenare Johan!

Köpte en Commander Mini för ett tag sedan för att styra fläktar, ljus och pump till ett vattenkylningsbygge.
Kör alla fläktar på fast rpm om 600 och pumpen på 1000.
Har fungerat bra förutom att fläktarna ibland får för sig att hoppa mellan två varvtal även om jag sätter ett fast rpm.
När Link v4.3.0.154 kom installerade jag den på uppmaning av programmet och då började allt balla ur.
Helt random sätter fläktar igång att gå på full fart och ledljuset blinkar blått/rött.
Försöker jag gå in på fläkten som löper amok och sätta ett annat rpm tar den inte inställningen.

Har försökt att gå tillbaka till en tidigare version av mjukvaran men det hjälper inte heller.

Har du något tips?

Mvh
Henrik

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Hench:

Tjenare Johan!

Köpte en Commander Mini för ett tag sedan för att styra fläktar, ljus och pump till ett vattenkylningsbygge.
Kör alla fläktar på fast rpm om 600 och pumpen på 1000.
Har fungerat bra förutom att fläktarna ibland får för sig att hoppa mellan två varvtal även om jag sätter ett fast rpm.
När Link v4.3.0.154 kom installerade jag den på uppmaning av programmet och då började allt balla ur.
Helt random sätter fläktar igång att gå på full fart och ledljuset blinkar blått/rött.
Försöker jag gå in på fläkten som löper amok och sätta ett annat rpm tar den inte inställningen.

Har försökt att gå tillbaka till en tidigare version av mjukvaran men det hjälper inte heller.

Har du något tips?

Mvh
Henrik

Hej Henrik,

Kan du göra en så kallad "ren installation" som jag föreslår i första posten i denna tråd, återkom med resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Henrik,

Kan du göra en så kallad "ren installation" som jag föreslår i första posten i denna tråd, återkom med resultat.

Hej!

Miss av mig att inte skriva att jag mellan installationsförsöken rensat allt enligt din första post + att jag avinstallerade drivrutinen som lägger sig för sig under "lägg till ta bort program".

Testade att backa till v4.2.3.41 och då slutade fläktarna löpa amok.
Knepigt.

Permalänk

Tjena!

Har precis installerat min nya CPU kylare "Corsair H100i v2" som jag har kopplad till corsair link.
Måste erkänna att jag var lite skeptisk till corsair link innan jag hade testat det, nu efter att jag har testa det och lärt mig att använda det så älskar jag det! Lät att förstå sig på och att ställa in, samt smarta funktioner!

Jag har inte "hunnit"(orkat) läsa igenom den här tråden än, kanske bör göra det innan jag ställer den här frågan men jag ställer frågan ändå.

Är tanken bara att man ska kunna kontrollera sina vattenkylare med programmet eller kan man koppla in hela burkens kylsystem till corsair link så att man kan ha full kontroll över allt?

jag har tre st. corsair ML120 pro och två st. corsair ML140 pro. Tysta, härliga och väl presterande fläktar!

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Commander Mini samt ett RGB LED Lightning Kit, fungerar bra men finns några saker som jag skulle vilja påpeka.
Ljusstyrkan på LED-listerna skulle jag vilja sänka, finns inget alternativ ens att kunna justera styrkan.
Finns heller ingen funktion att stänga av LED-belysningen om man skulle vilja det.
Så era programmerare får nog se över programvaran Link så fler användbara funktioner tillkommer.
Längre kablar, finns det att köpa lösa kablar till LED Kit som reservdel så man kan skarva eller finns det längre?(ej hittat på eran hemsida)

Att det sedan inte står någonstans på hemsidan att era nyare kylsystem i Hydro-serien inte går att koppla in i Commander Mini är ju riktigt dåligt, nu blir man tvungen att använda en USB 2.0 intern kontakt pga av detta samt att Commander Mini skall ha en också. Nu har jag två stycken på moderkortet som tur är men om jag behöver ytterligare en så finns ingen ledig pga detta.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att inte bara se nu och max. Utan något mellan ting!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hench:

Hej!

Miss av mig att inte skriva att jag mellan installationsförsöken rensat allt enligt din första post + att jag avinstallerade drivrutinen som lägger sig för sig under "lägg till ta bort program".

Testade att backa till v4.2.3.41 och då slutade fläktarna löpa amok.
Knepigt.

När jag gjorde en ny installation så fick jag att min vattenkylning styrdes av CPU load. Istället för tempen på vattenkylningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Allt om Corsair Utility Engine (CUE)

Corsair Utility Engine eller kort och gott CUE är våran mjukvara som används för våra nyare gaming-produkter, alltså till våra tangentbord, möss, headsets och vissa musmattor.

Med CUE så kan man programmera alla möjliga olika macron, remappa tangentbordet, man kan ställa in olika slags belysning, olika färger och animationer. För våra möss så går det även där att programmera om knapparna, ställa in belysning, DPI osv. För våra Void USB och Void Wireless headsets så går det även att göra olika inställningar, både för ljud och ljus.

I denna tråden så tänkte jag att ni medlemmar kan dela med er av era erfarenheter med CUE, bra som dåliga. Dela med er av era häftiga RGB-profiler, ta hjälp av mig om ni stöter på något problem osv.

Jag kommer även att uppdatera denna första posten med nya patch notes när en ny version av CUE släppts.

Patch notes: CUE v2.23.40

  • Resolved an issue with lighting wave on hardware profiles for K95 RGB Platinum.

  • Resolved an issue with DPI Toggle not working properly with hardware profiles on DARK CORE RGB/SE.

  • Resolved an issue with K63 Wireless SE showing the wrong home page image.

  • Resolved an issue with text being displayed on Dark Core RGB/SE FW updates.

  • Resolved an issue with DPI indicator on all RGB mice.

  • Resolved an issue with OSD blocking window controls in CUE.

  • Resolved an issue with Sniper button with Dark Core RGB/SE.

  • Resolved an issue where CUE may crash due to DPI settings in the profile being invalid.

1.) For users experiencing issues with Steam and controller devices, we have been able determine the source of the issue is by Steam itself. However, it has been a long delay in getting answers from Valve (which they only finally replied recently). We are looking to develop workarounds to how they poll devices but until they can provide a fix on their side, this will be a Work in Progress.

2.) Various users have reported that some HID devices are not detected in the software after the system is resumed from Sleep/Hibernation. We have investigated this issue and found the cause to be with the Fall Creator's Update in Windows 10. We recommend you update your USB drivers directly from the manufacturer of your motherboard or wait until Microsoft releases a fix for this issue. In the meantime, we will try to investigate a workaround.

3.) For wireless devices, please ensure you unplug and replug dongle after a firmware update is completed as well as a power down and power up of the device to ensure changes are applied properly.

Dold text

Frågor? Funderingar? Bara kommentera här.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Jag får börja med att ursäkta för sena svar här i denna tråd, den har lite hamnat på sidan av allt annat jobb, ursäkta för dröjsmålet.

Skrivet av Hench:

Hej!

Miss av mig att inte skriva att jag mellan installationsförsöken rensat allt enligt din första post + att jag avinstallerade drivrutinen som lägger sig för sig under "lägg till ta bort program".

Testade att backa till v4.2.3.41 och då slutade fläktarna löpa amok.
Knepigt.

Hejsan,

Så nu fungerar allt som det ska?

Skrivet av Trollsand:

Tjena!

Har precis installerat min nya CPU kylare "Corsair H100i v2" som jag har kopplad till corsair link.
Måste erkänna att jag var lite skeptisk till corsair link innan jag hade testat det, nu efter att jag har testa det och lärt mig att använda det så älskar jag det! Lät att förstå sig på och att ställa in, samt smarta funktioner!

Jag har inte "hunnit"(orkat) läsa igenom den här tråden än, kanske bör göra det innan jag ställer den här frågan men jag ställer frågan ändå.

Är tanken bara att man ska kunna kontrollera sina vattenkylare med programmet eller kan man koppla in hela burkens kylsystem till corsair link så att man kan ha full kontroll över allt?

jag har tre st. corsair ML120 pro och två st. corsair ML140 pro. Tysta, härliga och väl presterande fläktar!

Hejsan,

Vad roligt att höra att du är så nöjd med Corsair Link! Vill du kunna styra resten av dina fläktar behövs en Commander Mini.

Skrivet av Krokarn:

Köpte mig en Commander Mini samt ett RGB LED Lightning Kit, fungerar bra men finns några saker som jag skulle vilja påpeka.
Ljusstyrkan på LED-listerna skulle jag vilja sänka, finns inget alternativ ens att kunna justera styrkan.
Finns heller ingen funktion att stänga av LED-belysningen om man skulle vilja det.
Så era programmerare får nog se över programvaran Link så fler användbara funktioner tillkommer.
Längre kablar, finns det att köpa lösa kablar till LED Kit som reservdel så man kan skarva eller finns det längre?(ej hittat på eran hemsida)

Att det sedan inte står någonstans på hemsidan att era nyare kylsystem i Hydro-serien inte går att koppla in i Commander Mini är ju riktigt dåligt, nu blir man tvungen att använda en USB 2.0 intern kontakt pga av detta samt att Commander Mini skall ha en också. Nu har jag två stycken på moderkortet som tur är men om jag behöver ytterligare en så finns ingen ledig pga detta.

Hej Krokarn,

Angående att höja och sänka styrkan så är det något jag ska framföra att det finns önskemål om. Om du vill slå av LED-listerna så kan du helt enkelt ställa in på Static Color och sätta color till svart.

Angående kablar och strips så är de detta vi har:

http://www.corsair.com/se-fi/corsair-link-rgb-led-lighting-ki...

Ska be dom lägga till så att det står att våra nya kylare inte går att koppla in till Commander Mini.

Skrivet av iben301:

När jag gjorde en ny installation så fick jag att min vattenkylning styrdes av CPU load. Istället för tempen på vattenkylningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skumt, det går inte ändra tillbaka?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Skumt, det går inte ändra tillbaka?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jo men förstod inte vad som var felet, eftersom det var en fresh install av ny formatering

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av iben301:

Jo men förstod inte vad som var felet, eftersom det var en fresh install av ny formatering

Ska försöka kika vad det kan bero på, men allting fungerar som det ska nu annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Ska försöka kika vad det kan bero på, men allting fungerar som det ska nu annars?

Jadå. Bara det man skulle vilja se tempen i ett genomsnitt istället för max temp bara. Sen undrar jag varför inte dom nya fläktarna stödjer link?

Visa signatur

Citera för svar!