Ska Sverige gå ur EU - Rösta här

Permalänk

Vill tipsa om EU-upplysningen.se som har riksdagens ansvar att ge opartisk information om eu.

Och som tidigare sagts i tråden är den inre marknaden en av världens största marknader och dessutom har den "de fyra rättigheterna" som underlättar för alla medlemmar och företag inom unionen.

Anledningen till att Sverige betalar mer till Eu än vi får tillbaka är för att det går bra för Sverige och vi har ett relativt litet jordbruk. Vill man hellre tjäna bra och betala mer skatt eller tjäna dåligt och betala mindre skatt?

Viktigast är enligt mig att EU är ett projekt för fred!

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem

Sverige bör gå ur EU och enkelrikta Öresundsbron

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Inte går ut ur EU såklart. Det skulle vara att gå i fel riktning. Vi behöver bli MER internationella istället för mindre...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Ytterligare en tråd där man får tillfället att skylla på 'de andra' och förklara vilka idioter 'de' är.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de låste ju förra, så de får starta ny.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

EU blev vad det skulle vara för längesedan, en handelsunion. Men som vanligt är ingen någonsin nöjd, och politikerna såg ett prestige projekt, med möjlighet till god löneutveckling, och EU har expanderat långt utanför ramarna för vad det skulle bli, och har i dag blivit tyskarnas mest lyckade sätt för att ta över Europa. Trist nog verkar det inte längre somom man vill ha skiten, men det är ju så dags att komma på det när man redan äger det mesta...

Fast frihandelsavtal och avtal för arbete i annat land har vi haft långt innan EU. Det är inte i sig ett problem.

Men hela debatten är meningslös. Det är inskrivet i Svensk grundlag att Sverige ska vara med i EU. Det är en rätt stor apparat som ska till för att ändra Svensk grundlag så att vi kan gå ur EU, och så länge politikerna ser en chans att vara med och fiska pengar ur köttgrytorna när jobben på hemma plan svalnat, så kommer det inte bli något med det. Så EU ska vara helt bankrutt, innan det blir aktuellt med ett utträde för svensk del.
B!

Ditt enda argument mot EU är att alla politiker är korrupta och att de alltid kommer att vara det, och därför är EU en dålig idé. Det är svårt att bemöta, eftersom du mest verkar ha din subjektiva övertygelse som grund. Hur man än organiserar ett samhälle (eller ett samarbete) så kommer det att finnas en grad av korruption (eller slöseri, eller suboptimalitet, eller vad du än vill kalla det). Det gäller alla nivåer av samhället och korruptionen kan vara småaktig eller storskalig. Storskalig korruption är ett problem, men det finns inget som tyder på att det är ett påtagligt problem i EU (rätta mig gärna, och gör det gärna med en trovärdig källa). Småaktig korruption får man på någon nivå nog finna sig i att den finns, det är något som alla på ett eller annat sätt gör sig skyldiga till. Men man kan inte vara emot något bara för att det inte är precis perfekt - inget är perfekt. Du verkar ha kapacitet att se att det finns avgörande fördelar med handelssamarbeten, så varför låter du dina diffusa fördomar mot byråkrater och politiker övervinna dig till ett EU-motstånd på så skakiga grunder?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Cooling23:

Har grannarna i Skandinavien nånsin sagt att de vill skapa union med Sverige?

Nej men Sverige besegrade dem i krig och tvingade dem till det
Jag är absolut för EU för alternativen är otroligt mycket sämre, däremot tycker jag att EU ska göras bättre och på sikt borde Europa bli ett land.
Att lämna EU kommer inte att påverka särskilt mycket mer än att vi får absolut inget att säga till om i de viktiga frågorna medans vi kan styra i tramsfrågor som snus, ett utträde löser alltså inga problem utan ger oss bara mindre makt och chanser att lösa de verkliga problemen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Problemet är egentligen inte själva EU, utan politikerna som missbrukat förtroendet hos sina väljare och ser EU som en kompisklubb där man åker och hälsar på sina vänner i flotta dyra kläder/bilar.

Idag behöver vi inte politiker, det som hade behövts är vetenskapsmän, professorer inom olika samhällsämnen och inte en politiker som "tycker" och endast bryr sig om kampanjpengar till sitt parti.

Själva politikerna kan inte mer än du och jag då de oftast inte är experter i det de jobbar med.

Så varför gå till röven när man kan gå direkt till huvudet?
Bort med politiker och sätt folk där som annars bara blir utfrågade av våra politiker för att ge råd, som de sedan ändå skiter i och gör precis som de själva vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Sverige bör gå ur EU och enkelrikta Öresundsbron

Kul för dom som åker utomlands på semester

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Vi har nu ett Brexit på halsen men än så länge vet ingen vad som kommer ske i slutändan och hur Englands ekonomi kommer bli efter detta. Men är lite nyfiken vad ni tycker Sverige ska göra?

EU är inte perfekt, långt ifrån. Men det finns inget alternativ för att minska nationalistiska strömningar, som jag ogillar starkt. Med Sverigedemokraterna, Front Nationalle, Dansk folkeparti, AFD och allt vad det är så tror jag att EU behövs.

Sen är det ju rätt naturligt att tycka att EU är skit om man är nationalist och gillar SD och sådanna partier, men det gör verkligen inte jag (knappaste en nyhet för de som sett mig i diskussioner här på Swec) så jag tycker vi skall vara kvar i EU.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flukke:

Sverige bör gå ur EU och enkelrikta Öresundsbron

Ska du simma hem igen då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Sverige bör gå ur EU och enkelrikta Öresundsbron

Fast man vet inte direkt åt vilket håll han vill enkelrikta, han kanske bara är förtjust i danska folket och vill ha dem här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Jag tycker nog överlag att EU samarbetet är bra eftersom det som sagt främjar fred.

Det är vad man tror i alla fall, svårt att bevisa att så skulle vara fallet. Om det blir mycket spänningar inom EU skulle det kunna skapa konflikter istället.

Själv så röstade jag mot ett inträde och det som hänt sedan dess vad gäller EU ger mig ingen anledning att ompröva mitt beslut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Det är vad man tror i alla fall, svårt att bevisa att så skulle vara fallet. Om det blir mycket spänningar inom EU skulle det kunna skapa konflikter istället.

Själv så röstade jag mot ett inträde och det som hänt sedan dess vad gäller EU ger mig ingen anledning att ompröva mitt beslut.

Sant. Dock ska man komma ihåg att så fredligt som vi haft det i Europa sedan EU grundades 1993 det har vi, rätta mig om jag har fel, aldrig haft innan.

Möjligheten att EU kan skapa spänningar är fortfarande bara en möjlighet jämfört med hur det var förr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azodan:

Ytterligare en tråd där man får tillfället att skylla på 'de andra' och förklara vilka idioter 'de' är.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av serverfel:

Ja de låste ju förra, så de får starta ny.

Varför tar man inte sådana här trådar på Flashback istället?

Till moderatorer och redaktionen på Sweclockers: Vad tycker ni om dessa trådar? Är det inte bättre att ha teknik och datorrelaterade ämnen på Sweclockers?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crockett:

Varför tar man inte sådana här trådar på Flashback istället?

Till moderatorer och redaktionen på Sweclockers: Vad tycker ni om dessa trådar? Är det inte bättre att ha teknik och datorrelaterade ämnen på Sweclockers?

Varför skulle inte Sweclockers kunna ha mer trådar än bara teknik och datorrelaterade ämnen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bassen87:

Varför skulle inte Sweclockers kunna ha mer trådar än bara teknik och datorrelaterade ämnen?

För att trådar stängs, modereras och leder till otrevlig stämning och tjafs i majoriteten av fallen.

När det finns mängder av alternativa forum så ser jag inte meningen med det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crockett:

För att trådar stängs, modereras och leder till otrevlig stämning och tjafs i majoriteten av fallen.

När det finns mängder av alternativa forum så ser jag inte meningen med det.

Kanske vore bättre med nya funktioner för medlemmar som inte orkar med konfrontation så att de kan stoppa trådar ifrån t ex Övriga Ämnen på forumet så att de inte visas i "Nytt i forumet"?

Permalänk
Legendarisk

@Crockett: Vi tycker t.ex. så här #16497104.

*** LÅST ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.