Efter 6år behöver en fräsch burk.

Permalänk
Medlem

Efter 6år behöver en fräsch burk.

http://www.webhallen.com/varukorgen/177921
Eller Webhallens färdigt bygg för strax under 20k.

Efter 6år så har nog min gammal tro tjänare gjort sitt..

Jag märker även att det har hänt en hel del på marknaden så man hinner inte riktigt med..

Behöver den innan jul. Efter det kan jag lika gärna vänta ytterligare ett år..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, skulle dock tagit 3000mhz eller snabbare minnen istället.

Permalänk
Medlem

Skulle köra på Define C, kostar mindre och lättare att få till ett snyggt bygge

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Entusiast

Ser bra ut, men egentligen hade jag nog bara klockat upp din i7 och köpt en ny GPU samt slängt in lite mer RAM och en större SSD och varit nöjd

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Skulle vänta på Kaby Lake istället och se hur de presterar, om de inte ska vara en julklapp vill säga.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duktig:

Skulle köra på Define C, kostar mindre och lättare att få till ett snyggt bygge

Ok.
Det är en vän som sätter i hop den..
Gärna mer Feedback och förslag .
Kommer att handla allt imorgon .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Läste om kaylake.
Problemet är ju tiden, man jobbar så jäkla mycket. Nu har man tid över tänkte jag slå till..
Tänkte köra 32gb ram
Får se vad blir imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Har du haft samma burk i 6 år så vad för skillnad gör någon enstaka månad till?

Kaby och Ryzen, ev konkurrens, priser, utbud bit ihop och vänta lite till är iaf mitt tips, ångest speciellt pga av brist av tålamod suger och "gamla" plattformen sjunker väl också i pris efter ny release, bygga (icke special/custom byggen) gör man ju på några timmar under en helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Har du haft samma burk i 6 år så vad för skillnad gör någon enstaka månad till?

Kaby och Ryzen, ev konkurrens, priser, utbud bit ihop och vänta lite till är iaf mitt tips, ångest speciellt pga av brist av tålamod suger och "gamla" plattformen sjunker väl också i pris efter ny release, bygga (icke special/custom byggen) gör man ju på några timmar under en helg.

Precis! Den blir ju en generation gammal innan du hinner bygga ihop den.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Den som jag kör med mår som sagt inte så bra, har flyttat backup till extern Disk efter om installation..
Man kan väl säga är akut behov.
Tänken var ju att jag skulle ha köpt allt i somras, det blev nu i ställe..

Var även inne på 2011-3
Fanns ju inte behov av det direkt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaz:

Behöver den innan jul. Efter det kan jag lika gärna vänta ytterligare ett år..

Är det något superviktigt LAN-party du ska på över Jul? Blev hemskt nyfiken varför du ska köpa en monsterdator men MÅSTE ha den innan Jul, annars kan du lika gärna vänta?

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Det är en riktigt bra dator med enbart komponenter av hög kvalitét. SSDn kanske inte är så prisvärd längre, och det kommer säkert gå att hitta några klipp under mellandagarna, men prestandamässigt så lär du inte ångra dig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tja..
Ledigt från jobbet..
6åringen gav upp för 3dagar sedan..
Därför blev det till jul..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Sen när man väl bestämt sig för att köpa vill man bara ha den direkt. Förstår ditt val
Gjorde exakt samma. Bara slog slag i saken och öppna upp storplonkan.

Du kommer garanterat bli nöjd!
Have a happy gaming christmas!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Äh, blir väl inte så stor skillnad mellan Skylake och Kaby ändå... Jag hade dock väntat till mellandagsrean och sett om man kunde ha fyndat några av delarna. Men nu får du ju en bättre speljul, och det är väl värt något det också!

Permalänk
Medlem

Tänkte faktiskt på 1070, vågade inte ta evga pga värme strul. Då blev 1080 . sist var ju 480 GTx, ca 6år sedan..
Några spel timmar blir det nog, dock har en Ps4 och samlar damm ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------