Kan inte få till 144hz / låst till 60 fps (eller 70 i menyn i Overwatch)

Permalänk
Avstängd

Kan inte få till 144hz / låst till 60 fps (eller 70 i menyn i Overwatch)

Hallå.

Sitter med en helt ok setup och en Acer 144hz skärm. Får dock inte 144hz att fungera.

I ATI inställnignarna finns G.sync 60hz, jag kan inte hitta någon annan information om uppdateringsfrekvens.

I overwatch kan jag inte välja något annat än 60hz när jag vill ändra upplösning. Jag har stängt av Vertical Sync i ATI inställningarna (Vänta på Vertikal uppdatering - Alltid av)

Jag har en HDMI kabel som är 2.0.

Senaste ATI drivrutinerna. RX470 Gaming 8GB kort.

Så, vad kan jag ha missat här? Eller ska jag helt enkelt gå och köpa en DisplayPort kabel imorgon?

I overwatch ser jag 70/69 FPS flippra i menyn. Men så fort jag kommer in i ett game, blir det 60/59 flipper.

Visa signatur

Lantbrukare med intresse för teknik. Mest hjälper jag ungarna men jag hinner spela också. Krånglar hellre än bra med grejorna.

Permalänk
Medlem

@Moralen: måste använda DisplayPort (DP) för 144hz tror jag väl?

Permalänk
Medlem

skulle gissa på att 144hz inte fungerar med hdmi med din skärm... du skriver bara acer skärm, om du ger oss modellnummer kan man ju kkolla upp det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gustenrocks:

@Moralen: måste använda DisplayPort (DP) för 144hz tror jag väl?

" 3 best/most common cables to make sure you use with your monitor are DVI-DL, DisplayPort, and HDMI 2.0+."

Är den infon jag hittar. Men får väl köpa en DP kabel imorgon. Duger en från Kjell?

Visa signatur

Lantbrukare med intresse för teknik. Mest hjälper jag ungarna men jag hinner spela också. Krånglar hellre än bra med grejorna.

Permalänk

Bra att du har en HDMI 2.0-kabel men gissar på att din skärm inte har HDMI 2.0-kontakt. Kör antingen Dual Link DVI eller Displayport.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nakphud:

skulle gissa på att 144hz inte fungerar med hdmi med din skärm... du skriver bara acer skärm, om du ger oss modellnummer kan man ju kkolla upp det

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2603257&gclid=CjwKEAiA4d...

Acer GN246HLBbid

Fick svaret ovan dock. Hur som helst. Köper en DP kabel imorgon. En från Kjell bör fungera?

Visa signatur

Lantbrukare med intresse för teknik. Mest hjälper jag ungarna men jag hinner spela också. Krånglar hellre än bra med grejorna.

Permalänk
Inaktiv

@Moralen
Du måste ha dvi-d eller displayport för 144Hz.

Bara springa och köpa en om du inte har, annars får du nöja dig med 60Hz

Edit: skärmen du länka till har inte displayport så du måste ha en dvi-d kabel för 144Hz

Permalänk
Avstängd

@anon200632: Fasiken. Tur att ni finns såhär i villan!

Visa signatur

Lantbrukare med intresse för teknik. Mest hjälper jag ungarna men jag hinner spela också. Krånglar hellre än bra med grejorna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moralen:

@Decimal: Fasiken. Tur att ni finns såhär i villan!

Hehe, va bara tur jag fick se detta