No Man's Sky uppdateras med basbyggande

Permalänk
Melding Plague

No Man's Sky uppdateras med basbyggande

Omskrivna och skandalomsusade spelet No Man's Sky uppdateras med bland annat basbyggande. Det meddelar utvecklarna Hello Games efter en lång period av radiotystnad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Var väl egentligen inget dåligt spel.
Problemet var att det blev så hypat. att folk hade på tok för höga förväntningar, att inte utvecklarna såg till att dämpa dessa och att priset blev för högt hällde ytterligare bensin på brasan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Var väl egentligen inget dåligt spel.
Problemet var att det blev så hypat. att folk hade på tok för höga förväntningar, att inte utvecklarna såg till att dämpa dessa och att priset blev för högt hällde ytterligare bensin på brasan.

Hajpen grundades väl på utvecklarnas reklam? Spelet var en flopp.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Var väl egentligen inget dåligt spel.
Problemet var att det blev så hypat. att folk hade på tok för höga förväntningar, att inte utvecklarna såg till att dämpa dessa och att priset blev för högt hällde ytterligare bensin på brasan.

..Och att Hello Games ljög om spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Var väl egentligen inget dåligt spel.
Problemet var att det blev så hypat. att folk hade på tok för höga förväntningar, att inte utvecklarna såg till att dämpa dessa och att priset blev för högt hällde ytterligare bensin på brasan.

Det är ett utomordentligt dåligt spel. Finns mängder av utforskarspel som är mycket bättre och med en budget mindre än 1/10 av No Man's Sky. Som Fisken1986 säger så var det deras hype (som visade sig vara lögner) som orsakade de skyhöga förväntningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Hajpen grundades väl på utvecklarnas reklam? Spelet var en flopp.

Det var inte enbart en flopp, spelet var ett batteri av direkta lögner.

Det jag tror var huvudanledning till besvikelse, för de flesta, var nog att den påstådda möjligheten - om än osannolikt - att påträffa en annan spelare enligt lögnerna sades kunna hända, men i verklighet har det bevisats att det inte ens är möjligt. Det får allting att kännas helt meningslöst. Ingen kommer se dina roliga namn på saker (som förövrigt blir rätt meningslösa med censuren, hrm!). Två olika spelare verkar enbart kunna rendera samma del av världen likadant enligt samma grundkarta, men världarna händer och altereras endast lokalt precis som om vi spelat spelet offline. Tror inte spelet blir mycket roligare av att kunna göra några fler saker av sina korkade resurser, folk vill kunna flyga roliga rymdskepp och känna hoppet av att någon gång där ute faktiskt se ett annat liv. Jag räknar självfallet inte de eländigt långsamma utomjordingarna eller datorrenderade critters som 'liv'.

Mina misstankar går till att Hello Games egentligen bara paketerat en liten motor som lånar tung beräknngskraft av mig som kund för att rendera bitcoins till sig själva, medan en bråkdel av den kraften går till att rendera lite halvdan grafik till mig själv i en otroligt stel offlinevärld.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

@Fisken1986: Spelet var inte dåligt. Tillverkarna gjorde en extrem reklam vilket fick folk att känna att spelet skulle vara sjukt. De fick ett indie spel till att bli ett av världens populära spelen. Där av kunde de sedan prissätta sitt spel som alla andra populära spelen (60 $/euro). Hade de inte gjort reklamen hade spelet idag haft aktiva spelare och inte fått en stor kritik.

Permalänk
Hjälpsam

Det var ord och inga visor, tänkte ändå inte köpa det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Inte ett pip från hello games på nästan 3 månader, to little to late.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Basbyggande utan MP, vad är poängen utan att det finns någon bra anledningen, antingen för attvisa upp eller skydda sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kommer inte hjälpa. Jag tror att runt 10.000 man testar det o slutar efter högst 1v igen.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Men om det finns 18,446,744,073,709,551,616 planeter och cirka 100 000 spelare så förstår man ju varför folk inte möter varandra.

Kappa

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Om det finns 18,446,744,073,709,551,616 planeter och cirka 100 000 spelare så förstår man ju varför folk inte möter varandra /s

Alltså, nej det är så de sa i sina lögner: att det finns en teoretisk men osannolik chans att två spelare kan mötas. Spelare har emellertid bevisat att det är en ren och skär lögn. Genom att färdas till exakt samma punkt där de varken kan se varandra eller ens se samma terrängförändringar (t.ex. när man förstör en sten) så förstår vi bl.a. varför man över huvud taget kan pausa spelet. Spelet sker helt utan koppling till andra spelare, det är bara en stor (repetivt) värld. Jag kan nästan svära på att de räknar ut bitcoins med mitt grafikkort.

Två spelare hittar varandra i No Man's Lie, eller alltså, de hittar samma plats i universum men de hittar alltså inte varandra eller de terrängförändringar som de inducerat. Se länk nedan. Vi förstår också att de orienterat sig till platsen utifrån andra ledtrådar och liknande planeter, så du kan sluta ens tro att det ens finns en matematisk chans att finna varandra. Det är helt och hållet kört.
https://www.youtube.com/watch?v=yoHXE1aiabA

Jag är helt med på matematiken annars, ingen bör vänta sig att se varandra, men man förväntade sig åtminstone den microskopiska chansen att de händer. Det känns otroligt meningslöst att veta att inte bara kommer jag aldrig träffa någon annan, jag kommer inte ens att se spår av någon annan och ingen kommer någonsin att se mina spår där jag varit. Att jaga de förbannade carbonatomerna till respiratorsystemet om och om igen känns milt sagt uttjatande. Meningslöst.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Om det finns 18,446,744,073,709,551,616 planeter och cirka 100 000 spelare så förstår man ju varför folk inte möter varandra /s

Folk har varit på exakt samma plats på samma planet men dom har inte kunnat se varann.

Permalänk

De visade även en cinematic och kallade det "game footage" som inte alls speglar slutprodukten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Var väl egentligen inget dåligt spel.
Problemet var att det blev så hypat. att folk hade på tok för höga förväntningar, att inte utvecklarna såg till att dämpa dessa och att priset blev för högt hällde ytterligare bensin på brasan.

Spelet är dåligt på alla fronter. Det finns liksom ingenting att egentligen göra. Du går runt och farmar material till ditt skepp och din suit.
Åker till nästan planet och repeterar i oändlighet.

Gillar kommentarerna, spelet är tydligen helt fantastiskt på alla sätt och vis..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Basbyggande??? Hela spelet baseras väl på att man konstant är i rörelse i ett gigantiskt universum?

Missade hype-tåget och hade riktigt kul med spelet i början. Har byggt upp skeppet och suiten och är nu redo att njuta av storyn! (som jag fick höra är icke-existerande - luften ur).

Fixa en bra story/slut så är jag med igen.

Permalänk
Medlem

Fortsatta uppdatering som denna och moddar är räddningen för detta spel

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

Its to late to apologize

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Basbyggande??? Hela spelet baseras väl på att man konstant är i rörelse i ett gigantiskt universum?

Missade hype-tåget och hade riktigt kul med spelet i början. Har byggt upp skeppet och suiten och är nu redo att njuta av storyn! (som jag fick höra är icke-existerande - luften ur).

Fixa en bra story/slut så är jag med igen.

Jag har spelat spelet typ 25 timmar och jag fattar inte heller vad man ska med basbygge till

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Basbyggande i ett spel designat kring att åka runt och upptäcka?

...där ser man.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fisken1986:

Hajpen grundades väl på utvecklarnas reklam? Spelet var en flopp.

Det är därför Tv shop finns, bil försäljare osv. Folk är extremt lättlurade. Allt detta gnäll om att folk förlorade pengar hade kunnat undvikits om dom väntat några dagar..

Men folk lär sig sällan av sina misstag och kommer upprepas

Permalänk
Medlem

Dom kör en "The Division patch 1.4" 👏👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Fallout 4 hade också basbyggande. Och det räddade ju verkligen det spelet... *host, host*.

Nä - lägg ner skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Fallout 4 hade också basbyggande. Och det räddade ju verkligen det spelet... *host, host*.

Nä - lägg ner skiten.

Haha. Det var nog det jag tyckte minst om i det spelet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Fallout 4 hade också basbyggande. Och det räddade ju verkligen det spelet... *host, host*.

Nä - lägg ner skiten.

Blanda inte in ett bethesda spel i denna diskussion, Fallout 4 är och har alltid varit ett grymt bra spel!

Men som sagt, detta kommer inte rädda No Mans Sky på långa vägar. Dem som gjorde spelet har tom. själva sagt att spelet blev en flopp och att det inte är värt att fixa, ändå lägger dem ut en update på det. Patchar det just nu så får ja testa imorrn hur det ser ut!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

@Sten sax påse:

Fallout 4 är skräp. Fallout: NV däremot, det är bra.

Permalänk
Medlem

Too little too late? Tror inte de kommer att locka tillbaka spelarna som lämnat eller locka till sig nya med detta...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Orsak #1 varför jag aldrig kommer att vilja göra spel.

Mhmm hoppas de nu inte har dragit en till "No Man's Lie", ho ho ho...

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Man får ta spelet för vad det är, det kommer aldrig bli fantastiskt - men det är ganska avslappnande att åka runt och döpa djur, samla plutonium och lyssna på bra musik i lurarna med en kall dryck på skrivbordet.