Permalänk
Medlem

Hur går det för er i Top Tanker? Jag har 5 stycken innanför top 100, men ingen i top 10 så här långt. Någon som ligger på "tank"-plats?

Det är givetvis betydligt enklare att komma högt i listorn med ovanliga tanks, så har ni några i garage som folk knappt spelar länge kan det vara en god idé att damma av dessa!

Permalänk
Medlem

Bara för att det är fler spelare i antal behöver det inte betyda att andel bra spelare är fler. Ett exampel kan vara 113, en tank som före buffen inte spelades mycket, men spelades främst av bra spelare där av dessa höga WR. Som bäst var jag på plats 4 i tiger II, och för de andra tanksen minns jag inte. Det beror till stor del på vilken MM man lyckas få för en spelsession.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Givetvis inte, men om du jämnför de faktiskta resultaten som är inne så här långt in i tävligen så är det rätt tydligt att populära tanks har betydligt högre xp-snitt än ovanliga tanks. Precis som du sager krävs det mycket tur, både med MM och med/motspelare för att lyckas få in fem bra rundor. Chansen att någon lyckas med det ökar förståss om det är många som spelar vagnen i fråga.

Permalänk
Medlem

Top tanker är ett skämt enligt mig.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska roligt jag, får mig att skärpa mig i vissa matcher. Har man 3 bra rundor på raken så är man rätt alert de sista två för att lyckas. Sen blir det förståss ganska frustrerande när det skiter sig pga saker man själv inte kan styra om man haft 4 bra rundor innan.
Tack vare att SPG's inte får vara med blir det mindre cancer också, och det är alltid välkommet!

Vad tycker du att dom skulle ha gjort annorlunda?

Permalänk
Medlem

Top Tanker är utmärkt tävlan. Inte nog med att alla får vara med, alla har dessutom chans på gott resultat. Även en höna vänder kappan i medvind.
Att det sen är ett genomsnitt som räknas är alldeles top, det gör att man antingen måste ha väldans tur eller faktiskt skärpa till sig, som Xizten sa.
Uppmuntrar att spela ovanliga tanks.
Uppmuntrar aktivt spel för de som väl tänk satsa.
Man får någon slags mätning på alla tanks, vilka som är bra och vilka som är något sämre, ur de kriterier för att komma högt på rankingen i tävlingen.

Idel bra grejer.
Enda nackdelen är att man förmodligen inte vinner något.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Ligger runt 100 i den värdelösa Challengern. Annars har jag några under 1000 men inget bättre. Än

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Plockade fram den gamla Foch 155 igår, är ju ingen jävel som spelar den längre då WG har klippt båda kulorna på den nu för tiden. Lyckades skrapa ihop 5 vinster i rad. Bara en match som gick "bra" för mig. Kommer inte ihåg exakt var jag hamnade men ligger top 20 iaf. Fem vinster i rad där man gör någon skada alls att prata om lär räcka till top 100 på den, så himla få som spelar. Kan förstå varför också, sämst tier 10 i spelet?

Permalänk
Medlem

Att klaga på TDs är som att klaga på arty. Det är inte rimligt att ha foch 155 som den var innan nerfen. Tier 10 TD är ohälsosamma för spelet helt enkelt. Hur kul blir spelet när TDs campar i slutet av korridoren bakom två buskar och inte blir spottade. Hur ska man kunna åka frammåt. Igår blev jag riktigt irriterad när jag lirade. Blev skjuten 4 gånger av en campande jpII som stod bakom en buske vilket gjorde det ömöjligt att pusha den flanken. Jag lämnade spelet, ingen ide att fortsätta spela när man förlorat 90% av sin health till en kampande noob.

Enligt mig är det ingen skill att hitta närmaste buske och stå där och klicka på stackars personer som försöker spela spelet. Endast en väldigt kass spelare campar med TDs, de är second line supporters och har alltid varit det. Skillnaden mellan en bra och en kass TD spelare är ett den bra anpassar sitt spelande efter situationen, den kassa tar en campingplats direkt och stannar där (90% av alla TD spelare). Jag blir irriterad när "inkompetens" fungerar i spelet alltså. Ojoj jpII har dåligt armor och lite HP, tja kanske därför den har fått mobilitet och bra kanon för att kompensera? Precis som ferdinand har fått armor och HP buff pga dess kassa moblitet. Balans liksom. Hah, om jag ser en ferdinand campa då är det insta report, då även utvecklarna sade att de buffade HP till 1500 för att uppmuntra till mer aktivt spel.

Det är också på grund av detta som jag ogillar flertal youtube videor om wot. Diverse halvkassa personer som försöker utbilda folk om hur tanks ska spelas i likhet med "oh tiger II är en sniper, du ska snipa", eller "T32 har bra turret du ska vara hull down", eller "is3 är en brawler, du måste brawla". Men man måste också kunna anpassa sig. Om ett lag har många TDs och mediums, men få HTs så kanske TDs och mediums måste gå till vissa flanks och försöka stotta HTs, även om de inte kommer att kunna göra så mycket. Så tänker jag och det fungerar rätt bra tycker jag när det kommer till damage. För mig är damage och assistant dmg det enda som räknas, och för att få det måste man spela aktivt.

Vinna är också kul, men om jag ska vinna så cappar jag. Jag fattar inte varför man ska lämna cap eller inte cappa bara för att någon spelare vill ha sista fienden död. Om jag t.ex. är i en kv4 eller tiger II och nära fiendens bas, och den sista fienden är i en snabb tank eller scout på andra sidan bana, ska jag spendera 3 min att åka dit då och inte få ut något? Nej du jag stället mig hellre i cao och få en medalj och mer efficiency i stats eller något.

Jag kollade t.ex. på en stream med sirfoch och han blev irriterad för att laget cappade istället för att låta honom döda en jpe100. Men varför ska tanks som är nära cap vänta på en spelare för att farma dmg, och slösa tid? Helt omrimligt enligt mig. Jag tycker man borde få XP för att cappa, eftersom många gånger förlorar laget pga. ingen cappar när de kan. Att cappa är också ett sätt att göra mer damage eftersom om fiendena kommer tillbaka för att resetta kan man få in några extra skott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Att klaga på TDs är som att klaga på arty. Det är inte rimligt att ha foch 155 som den var innan nerfen. Tier 10 TD är ohälsosamma för spelet helt enkelt.

Helt klart inte rimligt att ha den som vid lanseringen, det håller jag fullt med om. Men om det ska finnas T10 TD's i spelet (vilket kan diskuteras som dom är designad nu, enorm alpha är inte bra) så bör den balanseras upp till samma nivå som andra i klassen.

Skrivet av VideoyGTX:

Hur kul blir spelet när TDs campar i slutet av korridoren bakom två buskar och inte blir spottade. Hur ska man kunna åka frammåt. Igår blev jag riktigt irriterad när jag lirade. Blev skjuten 4 gånger av en campande jpII som stod bakom en buske vilket gjorde det ömöjligt att pusha den flanken. Jag lämnade spelet, ingen ide att fortsätta spela när man förlorat 90% av sin health till en kampande noob.

Finns inte mycket jag avskyr mer än folk som lämnar mitt i rundor utan vettig anledning, detta är inte en vettig anledning. Låter du han skjuta dig fyra ganger är det knappast hans fel...

Skrivet av VideoyGTX:

Enligt mig är det ingen skill att hitta närmaste buske och stå där och klicka på stackars personer som försöker spela spelet. Endast en väldigt kass spelare campar med TDs, de är second line supporters och har alltid varit det. Skillnaden mellan en bra och en kass TD spelare är ett den bra anpassar sitt spelande efter situationen, den kassa tar en campingplats direkt och stannar där (90% av alla TD spelare). Jag blir irriterad när "inkompetens" fungerar i spelet alltså. Ojoj jpII har dåligt armor och lite HP, tja kanske därför den har fått mobilitet och bra kanon för att kompensera? Precis som ferdinand har fått armor och HP buff pga dess kassa moblitet. Balans liksom. Hah, om jag ser en ferdinand campa då är det insta report, då även utvecklarna sade att de buffade HP till 1500 för att uppmuntra till mer aktivt spel.

Ingen större skill i kampa buske nej, men så kommer dom inte vinna speciellt mycket heller. Att rapportera folk för att dom inte spelar som du vill är löjligt.

Permalänk
Medlem

Kör man en stor och slö TD är det inte direkt lockande att rusa rätt in. Då håller man sig på avstånd. Gärna någonstans där man inte blir sedd, tex en buske. Ofta har de ju rätt osmidiga och har inget torn att vrida på. Då spelar man mer defensivt. Sen blir det ju väldigt tråkigt om man sitter i en häck längst bak och inte får vara med. Men så länge man får något att skjuta på så har man ju positionerat sig bra.

Det lyckades ju uppenbarligen den TD som fick dig att lämna spelet med. Man får försöka vara smartare eller ta en annan väg.

Permalänk
Medlem

Jag har inte sakt att man ska lämna spelrundan, det är ju emot spelreglerna. Men i praktiken kan man lika väl slippa att spela om man har förlorat majoriteten av HP i början av spelet utan att göra någon skada.

Problemet campande TDs är att de motverkar dynamiskt spel. Spelar man en stor och slö TD så borde man supporta HTs och flytta sig till närmaste flank så fort så möjligt. Detta eftersom man troligtvis har armor om man är stor och slö och eftersom man troligen har kass camo rating så man kommer inte kunna gömma sig så effektivt ändå.

Att bli skjuten är en del av spelet, men inte på det vis som campande TD gör när de straffar folk från avstånd utan att bli spottade. Allt handlar om risktagande. Alla tanks utom TD och arty tar stor risk för att göra skada.

Permalänk
Medlem

Här är till dig @VideoyGTX

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hur spelar ni med vår käre STRV?
Tack vare papiermachė-armor har jag börjat campa och snipra första delen av matchen, pushar resten av laget så följer jag efter på avstånd.

Känns lite tråkigt att mest gömma sig, men får man sabbad motor vid första skottet är det inte så himla roligt, så behöver inspiration

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Blev skjuten 4 gånger av en campande jpII som stod bakom en buske vilket gjorde det ömöjligt att pusha den flanken. Jag lämnade spelet, ingen ide att fortsätta spela när man förlorat 90% av sin health till en kampande noob.

Så du har en motståndare som står still, låter honom skjuta dig fyra gånger, förstör för ditt lag genom att ragequitta och han är den som är noob?

Överlag så är du i min mening lite väl glad i att framföra dina åsikter som den absoluta sanningen och "rätt". Det är utmärkt att framföra kritik och vad man själv tycker är bra och dåligt med spelet. Men det underlättar om man faktiskt lyssnar på andras argument också.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Ja, det är han som är noob eftersom han campar med en mobil TD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ja, det är han som är noob eftersom han campar med en mobil TD.

Du tycker inte att ditt spelande kanske inte var i toppklass utan snarare ganska rejält noobigt om du låter en motståndare som du vet precis var den är skjuta dig fyra gånger och sedan sabbar för ditt lag ännu mer efter att du feedat bort din hp?

Uppenbarligen så var det effektivt av den TDn att sitta i den busken eftersom den uppenbarligen fick in många skott på dig. Så hur kommer det sig att personen i en bra position som petade in skada är en noob medan personen som ger bort hp och sen förstör ännu mer för laget inte är en noob?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@HugSeal: För att spelaren i busken inte var VideoyGTX själv, och antagligen dessutom skjöt guld!!1

Permalänk
Medlem

Har TD´n stått i busken hela matchen och inte varit aktiv och på slutet skjuter när matchen redan är förlorad håller jag med om att TD´n har gjort fel och troligtvis är en Noob och detta är dock alldeles för vanligt bland TD´spelare och GTX har rätt i det dock fel att quita tycker jag.

Men om TD spelaren har tagit en aktiv position och gör tidig damage och låser upp den flanken då har han gjort ett smart aktivt val som hjälper honom väldigt mycket att vinna den matchen och han är troligtvis en ok-bra spelare.

I detta fallet vet vi inte vad som hänt!
Så sluta o döma någon innan ni vet!

Permalänk
Medlem

Samtidigt får man se till varje situation. Hade TDn inte varit där utan t.ex. flyttat på sig så hade den gjort sämre ifrån sig. Ingen är riktigt dum i huvudet när det kommer till WoT, det är endast en skala av smart till smartast alternativt noob till noobigast.
Det är smart av TDn att stå och kemp bush och skjuta på vad som är framför den. Resultatet blir över 1k dmg under kort tid och en möjlig lock down.
Det var, om så vore, inte smart av TDn att stå där i 10 min och endast titta på matchen på håll utan att bidra.
Det hade inte varit smart alls om TDn hade stått där, sett fienden närma sig på kartan och därmed förflyttat sig längre bort i någon helt orelaterad buske på andra sidan kartan. Det hade kanske gett noll skada och hade förmodligen inte påverkat matchen i TDns favör. Det hade varit noobigt om något.

I den stund TDn fick in skotten så gjorde TDn rätt. I de stunder TDn inte fick in skott pga whatever så gjorde TDn fel.

Alla gör fel, hela tiden, frågan är vad som är minst fel. Frågan är vem som är minst noob samt i vilken del av matchen.

Jag/vi förlorade viktiga turneringsmatcher igår pga felbeslut, fel aim och kommunikationsfel. Hade jag sagt annorlunda, hade jag tagit safe shots istället för att sikta på ammo racks och hade jag pushat annorlunda så hade vi kanske vunnit. Noobiga stunder, ej dåligt spelat. Bra stunder, sämre resultat.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att mitt spelsätt fungerar oftare än misslyckas så jag kan inte klandra mig själv för mycket. Men jag kan klandra andra som förstör spelupplevelsen för hårt arbetande spelare som mig. Jag tror inte folk inser skillnaden mellan att spela utan guld och med guld. Spelar man utan guld så tvingas man oftast att gå närmare fienden för att penna och ta stora risker för att tracka, flanka och skjuta sidan och bak. Man måste dessutom exponera sig mer för att aima fullt om man ska penna weakspots.

I min kv4 var jag tvungen att pusha för att göra någon skada eftersom det fanns inget annat att göra i den situationen. Stå still är inget alternativ eftersom då är man arty target, och man har inte så pass bra gun handling, accuracy eller pen att snipa tanks på långa avstånd (i och med alla HD armor buffs). Stå hull down är också ett skämt då alla kommer snipa kupolan på turreten som är lika stor som hela is3ans lower plate. Ibland måste man ta stora risker, och utan massa campande TDs skulle jag prestera bättre helt klart eftersom då vet man hur mycket risk man kan ta om man ser alla fienden.

Jag spelar agressivt, eftersom det är så HTs ska spelas enligt den gamla skolan i WOT, speciellt Kv4 vilken ska ha monster armor.

Permalänk
Medlem

På tal om guld så kom man till 16-dels i 1v1 tier 8 idag. Mötte en spelare som visste hur man behandlar en 50 100 med en IS-3 så kom tyvärr inte vidare. Hade kanske hunnit förbereda mig om det inte var för win10 update som tycker det är en utmärkt ide att krasha fem minuter innan match..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag är jätteglad, har snittat 1800 wn8 de sista dagarna från att ha legat på över 3000 wn8. Självklat är det mitt eget fel eftersom jag är underlägsen "bobs" från t.ex. cz, pl och tr.

Permalänk
Medlem

55 matcher in på tigern och 1st mark, kanske har chans på andra ändå när man når 100.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

55 matcher in på tigern och 1st mark, kanske har chans på andra ändå när man når 100.

https://i.imgur.com/OpFbieP.png

Snyggt!

vill också ha ränder!

adda mig om ni vill spela nångång

wildm0nkey <- en nolla

Permalänk
Medlem

Ser ut som trevliga buffs är att räkna med till nästa patch. Även om jag tror att vissa stats inte kommer se exakt ut som de för tillfället annonserat.

5 km/h extra på FV'n kommer bli grymt skönt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Ser ut som trevliga buffs är att räkna med till nästa patch. Även om jag tror att vissa stats inte kommer se exakt ut som de för tillfället annonserat.

5 km/h extra på FV'n kommer bli grymt skönt!

Länka så vi slipper binga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Grymt jobbat!

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Premiumtanks-buffarna är kassa för spelbalansen. Varför buffa armor på alla tanks så man är tvungen att skjuta guld? Kass balans Wg har, då alla tanks borde ha weakspots och strongspots. Wg gör allt fel, de måste sluta buffa armor och sedan ge tanks riktiga weakspot och ta bort guld ammo och sedan balansera gun-stats och mobilitet. Spelbalansen var bättre innan, alla tanks hade riktiga weakspots som uppmuntrade till bra aiming och positionering. Men nu så finns den logiken inte länge. Ett exampel är den nya tier 8 HT AMX 49, inga weakspots fram som är relevanta på tier 8 förutom en kupola, vilken är svår att träffa och man måste aima uppåt. Varför släppa en tank på tier 8 som inte ens kan penna sig själv förutom på kupolan på turret? AMX 49 kanske är en av de mest noob vänliga tanksen på tier 8 nu i och med detta brutala frontal armor och bra pen (231). Inte ens is3 kan penna en AMX 49 längre. Vad är det för mening att buffa armor när guld ammo finns?