Permalänk
Medlem

Lundgrens perforerad portion, sjukt underbar

samt skruf extra stark, riktigt bra drag i denna!

Lundgrens påsarna äar helt underbara.

å finns inte dem när jag vill ha det blir det alltid grov portion och mer sällan en dosa grov lös.

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Hittade Lundgrens Skåne Vit i veckan. Med toner av svenska skogsbär står det på dosan och det beskriver produkten väl.

Riktigt god men det behövs något att varva med!

Själv kör jag nästan uteslutande på XR general vit nu för tiden, ibland blir det en vanlig genral vit, kaliber lakrits eller en skåne vit för att mix it up lite

Permalänk
Medlem

Knox vit.

Har ni reagerat på att hälsomeddelandet nu är ändrat?
Tidigare stod det att tobaksvaran kan skada hälsan, nu har man tagit bort kan.
Funderar faktiskt på att sluta nu, speciellt nu när man misstänker att snus är skadligare än vad man tidigare trott.

Permalänk
Medlem

Snusade ettan löa mellan 97-14.. Har kört blå knox sen dess

Permalänk
Medlem

Ettan lös, men varvar med knox portion då det ibland känns mer praktiskt att ta en påse (även om det känns lite som lättöl).

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

LD Portion Orginal. Billigt och bra!

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

XR general vit extra stark
Mustang vit
General original portion

Permalänk

Kronan Vit. ca 250kr/stocken.
Går väl 13-15 doser/månaden. Så typ 350kr/mån. Godkänt tycker jag.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Mestadels Kronan Stark Original, ibland blir det nån stark Skruf eller stark XR General.

Tror dock jag ska lyxa till det med en dosa Rapé lös imorn

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Granit portion, gillar den mest. General är god också men den är lite stark för min läpp.. eller svag läpp.

Det är Bergamott i båda tror att det är därför jag gillar den, tror det är en slags citrus skal som förövrigt används för att göra Earl Grey Te så smarrigt.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

För det mesta blir det Mustang Portion då min umgängeskrets klagar när jag snusar lös, såvida jag inte är ute på ett bygge. Då kan man stå och njuta med antingen en Grov eller Ettan lös.

Tycker mustang ger mest snus för pengarna, 215 kronor stocken på mitt lokala Willys.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Lundgrens Skåne Vit

Det är nog det finaste jag haft under läppen

Permalänk
Medlem

Antingen General portion extra stark eller General Onyx ligger under läppen på mig.

Gillar smaken på den extra starka men blandar ut det med Onyx som är bland det godaste som legat under min läpp

Permalänk
Medlem

Sutade nyligen med lös...hårt. Men med tanke på att jag snusat sen 87- så fanns det ingen mening med lös då all smak tagits bort från general, grov, Göteborgs och typ all bak. På ekonomisk rätsida- General Mackmyra. Som fattig i slutet av månad- Ld white.

* Tycker dock synd om de yngre snusare som aldrig smakat riktigt snus innan EU klev in...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk

Ettan enda som duger

Permalänk
Medlem

Alla, i princip. Har ingen enskild favorit och växlar dagvis/veckovis/månadsvis om jag får en killer deal. Snusar i princip alltid vit portion, Ettan, General, Grov, Ld, Cache, Rape, Röda lacket, Tre ankare, ja det är väl dessa som det varieras med.

Varför begränsa sig till en sort? Jag gillar olika :=)

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Swedsnus sedan ca 1.5 år. Både lös och portion, mina favoriter är lakrits och naturell. Kostar ca 700kr i månaden eller ca 8500kr per år. Hmmm nu när jag ser summan 8500kr per år, det kan man göra mycket annat för.

Kanske ska tillägga att jag har slutat snusa helt och hållet sen ca 3 veckor tillbaka.

Förvånansvärt nog inga större abstinensbesvär alls har varit sugen på en prilla kanske 2 ggr sen jag slutade men annars helt lugnt.

Så min erfarenhet är att det faktiskt var ganska skönt att sluta med nikotin men jag gissar att hur beroende man är och hur svårt det är att sluta är högst personlig.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Kanske ska tillägga att jag har slutat snusa helt och hållet sen ca 3 veckor tillbaka.

Förvånansvärt nog inga större abstinensbesvär alls har varit sugen på en prilla kanske 2 ggr sen jag slutade men annars helt lugnt.

Så min erfarenhet är att det faktiskt var ganska skönt att sluta med nikotin men jag gissar att hur beroende man är och hur svårt det är att sluta är högst personlig.

Slutade själv för ca 8 månader sedan. Upplevde att suget ökade efter typ 2 månader och stagnerade typ månad 5, så nu har jag haft ungefär 2-3 månader som har varit nästan helt lugna, så det kan ta tid.

Men krävs inte mycket för att man ska börja igen heller, så man ska inte vara för kaxig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Bytt från Rapé och general white till granit vit, blir ibland rapé XR.

Gått över till Mustang vit, men nu när den ska sluta produceras så har jag gått över till Kaliber+ som ska vara typ samma. Smakar väl typ samma, men det är mindre snus per dosa så det är lite drygt.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Kaliber+, Grov Portion och General Lös är de stockar jag har hemma atm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Brukade snusa general white portion, för ca 70 dagar sedan. Numera hackar jag färsk ingefära i tunna skivor och har det under läppen. Det sticker till lite under läppen vilket påminner mig om känslan av snus. Utan nikotin och tobak så klart. Prova på ni som vill försöka sluta. Dessutom är det billigare och säkert nyttigare.

Visa signatur

Corsair AX 1600i | Z690 Asus Rog Maximus Extreme | G.skill trident Z DDR5 16x2 (32gb)| M.2 Samsung 980 Pro 2 tb | Intel I9-14900ks 24 cores / 32 threads | Uhd 770 > 4xxx series(överpris) | Asus rog 360 mm III | Asus Hyperion gr701 White | Windows 11 Pro 64 bit

Permalänk
Skrivet av saigon:

Men krävs inte mycket för att man ska börja igen heller, så man ska inte vara för kaxig.

Precis, har 2 st på jobbet som kämpat i flera år med sina onico dosor. Själv tror jag på "cold turkey" metoden och den ser ut att fungera men efter bara 3 veckor är det fortfarande kanske för tidigt att tro att det är klart.

Min egen lilla teori på varför det är svårt eller lätt att sluta snusa eller röka är hur stor njutningen är när du stoppar in en prilla eller röker en cigarett om du inte fått nikotin på några timmar, ju större njutning ju svårare att sluta.

Det värsta jag har sett är på sjukhuset där jag ser en kvinna komma springande mot ytterdörren med tändare i ena handen och cigarett i andra handen. Fem meter från ytterdörren kan hon inte hålla sig längre utan tänder cigaretten, två meter från ytterdörren börjar hon suga och suger fortfarande två meter framför dörren. När hon sen blåser ut första blosset ser det ut som hon precis haft en orgasm. Jag misstänker att är man såhär beroende så är det nog kört man dör med cigaretten i handen eller i munnen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Precis, har 2 st på jobbet som kämpat i flera år med sina onico dosor. Själv tror jag på "cold turkey" metoden och den ser ut att fungera men efter bara 3 veckor är det fortfarande kanske för tidigt att tro att det är klart.

Min egen lilla teori på varför det är svårt eller lätt att sluta snusa eller röka är hur stor njutningen är när du stoppar in en prilla eller röker en cigarett om du inte fått nikotin på några timmar, ju större njutning ju svårare att sluta.

Det värsta jag har sett är på sjukhuset där jag ser en kvinna komma springande mot ytterdörren med tändare i ena handen och cigarett i andra handen. Fem meter från ytterdörren kan hon inte hålla sig längre utan tänder cigaretten, två meter från ytterdörren börjar hon suga och suger fortfarande två meter framför dörren. När hon sen blåser ut första blosset ser det ut som hon precis haft en orgasm. Jag misstänker att är man såhär beroende så är det nog kört man dör med cigaretten i handen eller i munnen.

Snart 6 månader snusfri, har tagit några festprillor av polare nån helg men annars lugnt. Inget speciellt sug alls, kan vara att jag funderat på att sluta dom senaste 3 åren och när jag väl tog steget fullt ut kändes det bara sköt.

Dock väntar jag med att ropa hej innan jag passerat 6 års gränsen :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Kör Kapten mint mini. Snusar enbart för att inte röka, rökte 1pkt/dag från 15års ålder till 23. Inte rört en cigg på snart två år.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Knox White Stark(Klassisk som den hette ett tag), får en stock för 240kr på lokala tobaks-butiken, fair enough känner jag. Många prillor och lite styrka!

Då & då blir det en Ettan lös eller General Mackmyra!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Endast Knox Vit Stark. Fantastiskt snus som jag pröjsar 240kr/stock för, går väl två stockar i månaden ungefär

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Jag själv kör på dessa två snussorter;

1) Nordic Storm Slim White Fresh

Och denna, som andra alternativ och som ett bra snus till att ha till morgonkaffet etc..

2) Granit Mint Sensations Portion

Biliga och bra, med en rätt så acceptabel smak och känsla under läppen! Solklara rekommendationer!

Visa signatur

TV: Sony 49" UHD LED Smart TV KD49XE9005
Dator: Intel i7-6700HQ | 16GB | Nvidia GTX 1070 8GB | 256GB SSD+1TB HDD
Konsol: PS4 Pro 2TB SSHD + 5TB External HDD | PS3 Slim 1TB HDD | New Nintendo 3DS XL + 32GB MicroSD
Övrigt: iPhone 7 128GB

Permalänk
Medlem

Kronan vit. Bra smak och ett hyfsat lågt pris.

Permalänk
Medlem

Snusar inte längre men när jag gjorde det så vart det för det mesta ettan portion. Tyckte för övrigt att General var överskattad, den kunde hur som helst inte mätta sig med Ettans kryddiga aromer.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Snusar inte längre men när jag gjorde det så vart det för det mesta ettan portion. Tyckte för övrigt att General var överskattad, den kunde hur som helst inte mätta sig med Ettans kryddiga aromer.

True that!! Även fast jag själv mest kör Kapten nu förtiden, dock endast av ekonomiska skäl mer än nånting annat.

Skickades från m.sweclockers.com