Prisvärda prylar från främst China

Permalänk

Prisvärda prylar från främst China

Hej!

Jag är en snubbe 21 år, tror inte jag är den enda som har vart i en situation där det skulle vara olägligt att dra upp Telefonen.
Jag tycker att det vore ganska respektlöst att dra upp något synligt som en telefon när någon talar.
Men ibland kanske man väntar på ett viktigt sms..
Hur löser man detta?

Jo , smartklocka är en bra lösning när man vill få en överblick om vem det var som smsa och om det var så viktigt att man tex ska lämna rummet. Tyvärr finns det många smartklocker som kostar en del och det är många funktioner man kanske aldrig använder.

Jag har lösningen, detta är en sån här "MADE IN CHINA Smartklocka" som är löjligt bra och billig.

Här är den , https://www.wish.com/c/5591fbfee4973e25be740189 .
(Finns säkert på ebay för lägre pris om man verkligen vill pressa priset till MAX)

Jag har använt min Klocka varje dag i 2 veckor och jag är jätte nöjd och batteritiden är bra!

Om ni har några frågor om klockan så tveka inte att fråga..!

SYFTET MED DENNA TRÅD.

Syftet med denna tråd är att ni ska kunna dela era billiga favorittips som gör både vardagen bättre och som inte tömmer plånboken allt för mycket ;)!
Det kan vara ett par hörlurar eller något sånt användbart..

Krav är att det ska vara löjligt billigt, sen om man beställer den från China eller Tysklad till fortfarande lågt pris gör inte stor skillnad.
Sen är det bra att du eller anhörig/kompis har använt produkten du länkar till, på så sätt så vet alla som klickar på din länk att du har erfarenhet av produkten och kan stå bakom din rekommendation. Sen är ju smaken som baken och det får man inte glömma..

Ser fram emot era bra tips!
Dela gärna bilder/recensioner ect..

Mvh DAVID

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

@TheNewsV2:
Inledning, syfte, innehållsförteckning, då det är ingen jävla uppsats som ska skrivas

O förresten.

Skämt åsido, tack för tipset, detta ska undersökas djupare

Permalänk

@macke0010: hahah oops :D.

Gör så! antar att du syftar på klockan..
Om det säger något om kvaliteten så fick jag klockan i present och trodde fasen att den kostade över 1000 kr !.

Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en mobilhållare, ser inte mycket ut för världen men en fylller sin funktion.
http://s.aliexpress.com/bIvqUfyM

Köpte även en aux bluetooth adapter.
http://s.aliexpress.com/NBZbEvem

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Jag köpte en sådan här https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB... för ett par år sedan till min Volvo S60, fan det bästa köp jag gjort på länge, har för mig att jag gav under 400:- ink frakt från China, stort plus för denna grej då jag rensade ut ca 20-30 cd skivor från bilen, bara att ladda en usb sticka med din favorit mp3 musik, 99 mappar med 99 låtar måååååånga cd skivor blir det

Permalänk

Blev sugen och beställde mig en klocka, fanns ju rätt så många att välja mellan.. Gick på 260:- ink frakt så om den inte är bra, (vilket jag inte tror) så gör det inte så mycket. Återkommer när den väl hittar hem.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Vill nog lämna ett lite mer generellt tips; i princip alla smågrejer kan fås för kaffepengar på kinasajterna. Samma BT-dongle Kjell tog 249:- för köpte jag för 90 cent på Aliexpress exempelvis. DIY-grejer är också jäkligt bra att jaga på samma ställe. Kontaktdon, IC:s, kablar, adaptrar mellan olika interface, etc, tar de svenska skojarna tiotals gånger kinapriserna för.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Blev sugen och beställde mig en klocka, fanns ju rätt så många att välja mellan.. Gick på 260:- ink frakt så om den inte är bra, (vilket jag inte tror) så gör det inte så mycket. Återkommer när den väl hittar hem.

Tusan nu blev jag också sugen på en klocka, vilken tog du?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Tusan nu blev jag också sugen på en klocka, vilken tog du?

https://www.wish.com/c/5610ae7b03cb2014f9765839

Den blev det. Läser man recensionerna så blir man lite klyven, vissa nöjda och andra inte. Enligt några fungerar det med iphone och andra inte Så man får se..

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag köpte mig en mobilhållare, ser inte mycket ut för världen men en fylller sin funktion.
http://s.aliexpress.com/bIvqUfyM

Köpte även en aux bluetooth adapter.
http://s.aliexpress.com/NBZbEvem

Trevligt! Tack för tipsen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av mallesoft:

Jag köpte en sådan här https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB... för ett par år sedan till min Volvo S60, fan det bästa köp jag gjort på länge, har för mig att jag gav under 400:- ink frakt från China, stort plus för denna grej då jag rensade ut ca 20-30 cd skivor från bilen, bara att ladda en usb sticka med din favorit mp3 musik, 99 mappar med 99 låtar måååååånga cd skivor blir det

Smidigt! Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av TheMuffinMan:

Blev sugen och beställde mig en klocka, fanns ju rätt så många att välja mellan.. Gick på 260:- ink frakt så om den inte är bra, (vilket jag inte tror) så gör det inte så mycket. Återkommer när den väl hittar hem.

Det gjorde du rätt i tycker jag, mycket klocka för pengarna :P.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av TheMuffinMan:

https://www.wish.com/c/5610ae7b03cb2014f9765839

Den blev det. Läser man recensionerna så blir man lite klyven, vissa nöjda och andra inte. Enligt några fungerar det med iphone och andra inte Så man får se..

Snygg den var . Vart ju lite sugen själv nu .
Dock har jag Android och då lär ju folk skratta åt mig ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Smidigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan, men jag tycker att din klocka ser förjävlig ut. Den kommer också antagligen att ramla av din handled inom en månad. Men det är väl vad man kan vänta sig, och är du nöjd så är det bra så.

Jag köper mest kameratillbehör, främst stativ och liknande prylar som inte är i direkt behov av kvalité. Linslock, putsdukar, i viss mån blixtar, väskor, reflektorer, sladdar... osv.

Permalänk
Skrivet av izzie:

Inte för att vara sådan, men jag tycker att din klocka ser förjävlig ut. Den kommer också antagligen att ramla av din handled inom en månad. Men det är väl vad man kan vänta sig, och är du nöjd så är det bra så.

Jag köper mest kameratillbehör, främst stativ och liknande prylar som inte är i direkt behov av kvalité. Linslock, putsdukar, i viss mån blixtar, väskor, reflektorer, sladdar... osv.

Påminner dig om att alla ska hålla en trevlig ton i tråden .
Man får gärna säga t.ex - Jag har haft den där och jag var inte så nöjd med den men att använda ett sånt grovt språk som du gör är inte okej...

Jag är mycket nyfiken på det du sa om "Den kommer också antagligen att ramla av din handled inom en månad"

vad begrundar du det på?
Har du haft exakt denna modell?
Visste du att det är stor chans att din mobil du håller i är gjord i Kina och den är det väl inget fel på va?
Det finns även kvalitet i kina för det priset

Nu tycker jag att du kan be om ursäkt för ditt språk till TS tack! Och så tänker du på att ha en trevlig ton från och med nu..

Förresten så är jag hobbyfotograf och här är en bra video på skillnaden på ett dyrt stativ och ett lite billigare på ebay .
https://youtu.be/DQ4jb7wgJ1w

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Påminner dig om att alla ska hålla en trevlig ton i tråden .
Man får gärna säga t.ex - Jag har haft den där och jag var inte så nöjd med den men att använda ett sånt grovt språk som du gör är inte okej...

Jag är mycket nyfiken på det du sa om "Den kommer också antagligen att ramla av din handled inom en månad"

vad begrundar du det på?
Har du haft exakt denna modell?
Visste du att det är stor chans att din mobil du håller i är gjord i Kina och den är det väl inget fel på va?
Det finns även kvalitet i kina för det priset

Nu tycker jag att du kan be om ursäkt för ditt språk till TS tack! Och så tänker du på att ha en trevlig ton från och med nu..

Förresten så är jag hobbyfotograf och här är en bra video på skillnaden på ett dyrt stativ och ett lite billigare på ebay .
https://youtu.be/DQ4jb7wgJ1w

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Okej fröken. Googla på "rättfram" och jämför sedan dina resultat med "otrevlig". Någon ursäkt får du dock inte eftersom jag endast låtit min (subjektiva) åsikt vädras, vilket jag inte hittar någon motsättning i forumreglerna för. Ger du dig in i leken får du helt enkelt leken tåla.

Nå. Så här enkelt är det:

Man får vad man betalar för. Betalar man ett lågt pris gör man det för att tillverkaren har kunnat tillverka produkten till ett lågt pris. Kan man tillverka någonting till ett mycket lägre pris än vad konkurrenter gör behöver man kompromissa med någonting - tex materialkostnader. Alltså är det kvalitén som blir lidande. Utifrån dessa grundläggande och logiska principer gissar jag på att din klocka på något sätt snart kommer att gå sönder.

Det kan såklart hända att du har haft tur och hittat en outlier som är jättebra på alla sätt och vis, inklusive hållbarhet. Kul för dig isåfall. Jag menar det. Sannolikheten är bara inte så stor. Testa annars att skriva till återförsäljaren och utkräv en ursäkt när klockan väl ramlat isär. Glöm inte att hålla en trevlig ton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Okej fröken. Googla på "rättfram" och jämför sedan dina resultat med "otrevlig". Någon ursäkt får du dock inte eftersom jag endast låtit min (subjektiva) åsikt vädras, vilket jag inte hittar någon motsättning i forumreglerna för. Ger du dig in i leken får du helt enkelt leken tåla.

Nå. Så här enkelt är det:

Man får vad man betalar för. Betalar man ett lågt pris gör man det för att tillverkaren har kunnat tillverka produkten till ett lågt pris. Kan man tillverka någonting till ett mycket lägre pris än vad konkurrenter gör behöver man kompromissa med någonting - tex materialkostnader. Alltså är det kvalitén som blir lidande. Utifrån dessa grundläggande och logiska principer gissar jag på att din klocka på något sätt snart kommer att gå sönder.

Det kan såklart hända att du har haft tur och hittat en outlier som är jättebra på alla sätt och vis, inklusive hållbarhet. Kul för dig isåfall. Jag menar det. Sannolikheten är bara inte så stor. Testa annars att skriva till återförsäljaren och utkräv en ursäkt när klockan väl ramlat isär. Glöm inte att hålla en trevlig ton.

Mnjae, om vi ska klyva lite hår gäller det där bara under premissen att produkter prissätts efter tillverkningskostnaden, något som sällan eller aldrig görs. Det är i regel den förmodade kundnyttan som styr. Man tar alltid så bra betalt man kan ta, och det styrs förstås av vad kunden är villig eller kan tvingas att betala. Du ska ju exempelvis inte tro att märkeströjan du har på dig kostade ens i närheten av tusenlappen du betalade för den, eller är mer än marginellt dyrare än HM:s billighetströjor att tillverka. Det är ingen slump att premiumsegmentet är lukrativt.

Korrelationen mellan tillverkningskostnad och försäljningspris är i allmänhet väldigt svag. Vad som däremot kan sägas är att att etablerade märken med gott rykte också måste vårda det, och därmed har incitament att ha en bättre kvalitetskontroll. Det går mycket snabbare att krascha ett rykte än att bygga upp det.

Min gissning i det här fallet är att klockan kommer hålla nästan lika bra som en från en etablerad tillverkare, men att man valt billigare och lägre presterande kretsar från sina underleverantörer, för att kunna sälja produkten till ett såpass mycket lägre pris än vi lärt oss att förvänta oss.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

För dem som fortfarande är intresserade av smartklockan så såg jag att den finns billigare här http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_174048.html

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Har du fått klockan ?

@TheMuffinMan:

Tjena! har du fått klockan och är du nöjd med vad du fick för priset ? .

Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

@TheMuffinMan:

Tjena! har du fått klockan och är du nöjd med vad du fick för priset ? .

Mvh

Såg inte så illa undra om man ska beställa en med 😀
Enda jag inte gilla på den var syntet arbandet men den så ut att va lätt att byta ut till ett i skinn.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

@Jygge:
Hej! , är det denna du menar ? ---> http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_174048.html .
Isåfall så går det nog inte att byta armbandet tyvärr..

Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av TheNewsV2:

@TheMuffinMan:

Tjena! har du fått klockan och är du nöjd med vad du fick för priset ? .

Mvh

Haha japp den har kommit, dock var väntan för lång så hann köpa mig en Apple watch istället Har bara provat starta den en gång och den gick igång iaf. Kommer nog upp på köp å sälj när det är dags för rensning här hemma

Visa signatur

Citera!

Permalänk

@TheMuffinMan:

Jasså du .
Mycket nöje (Y).

Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Livar upp tråden lite med mitt senaste inköp.

Det är ett bluetooth headset som gör det enkelt att prata i telefon samt lyssna på musik.

Fördelar =
Mycket bra ljudkvalitet.
Liten och bekväm att ha på sig.
Bra batteritid.
Enkel att använda.
Portabel och enkel att stoppa i mindre ficka eller liknande.
Stabilt bygge (Har tappat min i marken och hände inget).

Eventuella nackdelar =
Kan väldigt sällan tappa uppkoppling för en mikrosekund men har hänt ytterst få gånger.
Det är inte så att den kopplar bort, bara att man märker för en mikrosekund att det brusar till.
Har endast hänt 1 gång under 2 dagars användning än så länge.
En till nackdel är väl att det inte är alla som kommer uppskatta designen (Smaksak)

Jag rekommenderar absolut denna produkt och är väldigt prisvärd med sin prislapp på cirka 88 Kr.

Länk till produkten : https://goo.gl/KUbTY1 .

Finns också en modell som ser nästan identisk ut men som har en liten designförändring samt verkar vara ett annat märke. Länk om den kan vara intressant : https://goo.gl/Mpy72Q

(Länkarna är förkortade med Googles verktyg)
https://goo.gl/

Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]